jasmin -> RE: Nasa divna Jasmin (26.3.2013 9:59:03)
|
PITANJE: Muž i ja živimo u braku nekoliko godina, a nismo se vjenčali, ni šerijatski ni općinski. U brak smo stupili prije planiranog datuma, tako da smo samo obznanili brak, pozvali familiju i prijatelje i na tome se završilo. Znam da je šerijatsko vjenčanje obavezno, pa mi to ne da mira; kad ne osjećam slast u namazu, pomislim da me je Allah lišio slasti zbog toga grijeha. Kad god zapodjenemo razgovor oko vjenčanja, moj muž traži da uzmem njegovo prezime, jedino tako pristaje na vjenčanje. A ja to ne želim jer je to grijeh. On se pravda govoreći: “Allah zna da sam ja tebe uzeo za suprugu i nije potrebno vjenčanje.” Šta mi je činiti? Hoću li pristati na njegov uslov, ili ćemo pak živjeti a da se ne vjenčamo? ODGOVOR: Ako ste izostavljali namaz kad ste sklopili brak pa se potom pokajali i počeli klanjati propisane namaze, u tom slučaju ne morate obnavljati bračni ugovor, on je, inšallah, ispravan. Naime, Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, nije tražio da oni koji prihvate islam obnove bračne ugovore skopljene prije islama. U tom slučaju supružnici neće obnoviti bračni ugovor, bez obzira na to u kojim je okolnostima i na koji način taj isti ugovor sklopljen. U pogledu toga ne postoji razilaženje među islamskim učenjacima, kako to kaže Ibn Kudama u djelu “El-Mugni”. Da bi bio ispravan, brak mora ispuniti četiri uvjeta: Prvi je uvjet dozvola staratelja. Prema mišljenju većine islamskih učenjaka, ništavan je onaj brak koji je sklopljen bez dozvole staratelja. U hadisu koji prenosi Ebu Musaa, radijallahu anhu, stoji da je Resulullah, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “Ništavan je brak sklopljen bez dozvole staratelja i prisustva dvojice pravednih svjedoka” (Ebu Davud, Et-Tirmizi, Ibn Madža i Ahmed). Drugi je uvjet obostrano zadovoljstvo budućih supružnika. Treći uvjet jest udadbeni dar (ar. mehr). I četvrti uvjet je obznana braka, na osnovu navedenog hadisa. U Vašem slučaju manje je zlo da pristanete na mužev uslov – iako ni to nije idealno rješenje, jer to islam ne odobrava. Međutim, ako ste se prvo vratili islamu pa zatim stupili u brak na način kako ste opisali, tad morate sklopiti novi bračni ugovor, onako kako Šerijat zahtijeva, i to što prije, jer je zabranjeno živjeti u takvoj bračnoj vezi. I obavezni ste se pokajati Svevišnjem Allahu zbog prijestupa, znajući da Allah prima pokajanje i da je milostiv. A Allah, džellešanuhu, opet, najbolje zna. Selam! Zanima me da li Allah priznaje brak koji je sklopljen pred opštinskim matičarem? Dr. Enes Ljevaković, fetva-i-emin Alejkemu selam! Ako brak sklopljen pred matičarem u općini ispunjava šerijatske uvjete, što je najčešće, on je ispravan, a ako ne ispunjava, što se katkada može desiti, onda nije ispravan šerijatski, makar bio sklopljen pred matičarem. Šerijatski uvjeti i oni koje zahtijeva zakon nisu u svemu podudarni. Zato je, pored građanskog, potrebno i šerijatsko sklapanje braka, jer jedino tada možemo biti sigurni da su svi šerijatski uvjeti ispunjeni.
|
|
|
|