jasmin
|
IZVORNA PORUKA: sade selam alejkum još jednom :) cure, imam jednu...hmm, nedoumicu. naime, vi koje nosite hidžab (nije nikakva diskriminacija, časna riječ hehe) molim vas da mi objasnite pred kim tačno smijem da skinem maramu? to mi je trenutno i najveći problem sa roditeljima, smatraju uvredom sto ja kažem da ne smijem bez hidžaba pred neke moje rođake. inače, dolazi mi često daidža kao i njegova djeca (sin i kćerka). eto tako...hvala vam unaprijed :) We alejkumu sselam,draga sade. U dva kur'anska ajeta jasno se spominje pred kim se zena smije otkriti. U 31. ajetu sure En-Nur se kaze: "... neka ukrase svoje ne pokazuju drugima, to mogu samo muzevima svojim, ili ocevima svojim, ili ocevima muzeva svojih, ili sinovima svojim, ili sinovima muzeva svojih, ili braci svojoj, ili sinovima brace svoje, ili sinovima sestara svojih, ili prijateljicama svojim, ili robinjama svojim, ili muskarcima kojima nisu potrebne zene, ili djeci koja jos ne znaju koja su stidna mjesta zena..." U 55. ajetu sure El-Ahzab se kaze: "Njima nije grijeh da budu otkrivene pred ocevima svojim, i sinovima svojim, i bracom svojom, i sinovima brace svoje, i sinovima sestara svojih i zenama, i pred onima koji su u vlasnistvu njihovom..." Ova dva ajeta pojasnjavaju da je zeni dozvoljeno otkriti lice i vise od toga (vrat, ruke do lakata, noge do ispod koljena, kosu) pred: ocem, sinom, bratom, muzem, braticem, sestricem, pastorkom, svekrom, zenom (vjernicom i nevjernicom), muskarcem kojem nije potrebna zena. U 23. ajetu spominju se zenske osobe koje je zabranjeno zeniti, sto takodjer moze posluziti kao dokaz pred kim je zeni dozvoljeno da bude otkrivena. Kaze Allah, dzelle sanuhu: "Zabranjuju vam se majke vase, i kceri vase, i sestre vase, i sestre oceva vasih, i sestre majki vasih, i braticne vase, i sestricne vase, i pomajke vase koje su vas dojile, i sestre vase po mlijeku, i majke zena vasih, i pastorke vase koje se nalaze pod vasim okriljem od zena vasih s kojima ste imali bracne odnose, ali ako vi s njima niste imali bracni odnos onda vam nije grijeh, i zene vasih rodjenih sinova, i da sastavite dvije sestre..." Covjek (muskarac) je svim spomenutim osobama koje su mu trajno zabranjene, mahrem - dozvoljeno mu je osamiti se sa svakom od njih, putovati i vidjeti ono sto zena pred zenom otkriva, osim svastike kojoj on nije mahrem, jer je njena zabrana privremena. Pravilo kaze: Covjek je mahrem svakoj zenskoj osobi koja mu je trajno zabranjena (tj. nikada je ne moze ozeniti). Pored gore spomenutih osoba, prema ovome ajetu, zeni je dozvoljeno biti otkrivena i pred sljedecim osobama: zetom (Zabranjuju vam se... i majke zena vasih), ocuhom koji je imao zakonski odnos sa njenom majkom (Zabranjuju vam se... i pastorke vase koje se nalaze pod vasim okriljem od zena vasih s kojima ste imali bracne odnose), dajdzom (Zabranjuju vam se... i sestricne vase), amidzom (Zabranjuju vam se... i braticne vase). Rijec otac obuhvata roditelja i njegovog oca, rijec svekar obuhvata covjekovog oca i djeda, rijec dajdza obuhvata majcinog brata i majcinog dajdzu, rijec amidza obuhvata ocevog brata i ocevog amidzu. Ajetom nije pojasnjeno da li se pod pojmom "i onima kojima nisu potrebne zene" izricito misli na muslimana, tako da ajet svojim opcim znacenjem obuhvata i nemuslimane. Izvor: Islamski omladinski casopis Saff, broj 117, 1. april 2004. - 11. safer 1425. h. g., str. 6 Na osnovu misljenja najeminentnijih islamskih ucenjaka, odgovore na pitanja citalaca Saffa pripremio Serijatski savjet casopisa: Abdusamed Nasuf Busatlic, Semir Imamovic, Haris Mujic, Muhamed Ikanovic, Abdulvaris Ribo.
_____________________________
”A robovi Milostivog su oni koji po zemlji mirno hodaju, a kada ih bestidnici oslove; odgovaraju: - Mir vama”! Cvijete...šta od tebe miriše ljepše?- Dijete! 2007, 2008 ( dva puta moje sve )
|