RE: Zene sa Hidzabom (Puna verzija)

Forum >> [Zajednica RR] >> Razgovori…o svemu i svačemu



Poruka


Bebica11 -> RE: Zene sa Hidzabom (1.8.2011 11:11:37)

Ramazan mubarek drage seke

i da koje postite s lahkocom ispostite i sjetite se nas ostalih u dovi,amin


Ebu Sei-da el Hudri r.a prenosi da je Allahov Poslanik s.a.w.s reko: Allah ce sedamdeset godina udaljiti vatru od osobe koja posti jedan dan na Allahovom Putu !




gerberka -> RE: Zene sa Hidzabom (1.8.2011 11:33:09)

Drage moje, Ramazan Mubarek Olsun..lahkoću u postu i da nam se usliše dove.
Da ovaj mjesec provedete u miru sa svojim najbližim, ojačate rodbinske i prijateljske veze




jasmin -> RE: Zene sa Hidzabom (2.8.2011 22:01:32)

Dr. Rukajja bint Muhammed el-Muharib, profesorica na pedagoskom fakultetu u Rijadu, napisala je istrazivacki rad na temu „ Propis zenskog sekreta“ , koji je pregledao sejh Muhammed ibn Salih el- Usejmin, rahimehullah, pa je potvrdio njegov sadrzaj, i na koricama ovog rada je ispisano, njegovim rukopisom, slijedece:



„ Pregledao sam ga, pa sam uvidio da su jaci dokazi da ova tecnost ne kvari abdest, jer je osnova da se ne kvari abdest, osim onim za sto je dosao dokaz. “



On se opredijelio za ovo misljenje pred kraj svoga zivota, rahimehullah, kao sto je i sejh Nasirud-din el-Albani, rahimehullah, odabrao ovo misljenje, i mnogi ucenjaci danasnjice.



U nastavku teksta, ukratko cu pojasniti ovo pitanje, oslanjajuci se na ovaj istrazivacki rad.



BITNOST OVE TEME



Svaka muslimanka ima potrebu za ovom temom, jer je to pojava sa kojom se susrecu sve zene, Allah ih je s tim stvorio, to nije nikakva bolest, niti mahana, niti je rijetkost. Zena mora biti cista za namaz, pa tako mora i znati propis ove tekucine. Ako ne zna ovu mes'elu ponavljace abdest vise puta, mozda je obuzmu i vesvese i ruzne misli, mozda cak i namaz ponovi. Zbog toga moramo znati kakav je propis ove izlucevine, sa serijatskim dokazom i na temeljima nasih dobrih prethodnika.



Imam Safija je definisao prirodne otvore, a to su: od zada- analni otvor, kod muskarca i zene, a za zenu je naveo sprijeda dva otvora: mjesto izlaska mokrace i mjesto izlaska djeteta ( povezano sa matericom) .



PROPIS ZENSKOG SEKRETA



DA LI JE NECIST ?



Sekret koji iscuri iz zene, ne izlazi iz mokracnog kanala, vec iz drugog izlaza povezanog sa matericom, ali ne izlazi ni iz same materice, vec ga luce zlijezde u kanalu rodnice, on je cist, a da nije cist ucenjaci bi naredili njegovo pranje, pa je izlucevina rodnice poput izlucevine usta, nosa, koze, koje izlucuje organizam.



Dokazi za cistocu:



1. Osnova u cistoci je da nije dosao dokaz koji ukazuje na necistocu. Ovo je pravilo koje je uzeo kao dokaz sejhu-l-islam Ibn Tejmijje, za cistocu sperme, pa kaze: „ Osnova je u vidljivosti cistoce, pa je obaveza presuditi da je cisto, dok nam ne dode nesto sto nas obavezuje da kazemo da je prljavo, pa smo trazili ono sto bi nas obavezalo da kazemo da je prljavo, pa nismo nasli tome osnovu, pa znaj da je sve od cega ne mozes sacuvati svoju odjecu, ma koliko bio oprezan, oprosteno. “



Ovo se takode odnosi na zenski sekret, cak je preci ovaj propis za njega od sperme, jer sperma izlazi u poznatom stanju, pa se i moguce sacuvati, s poteskocom u slucaju manjka odjece ili posteljine, ali se nemoguce cuvati od bijelog pranja, pa cak i kada imas dosta odjece i posteljine. Pa kako se moze zamisliti da serijat nareduje cuvanje od ovog sekreta, kad on zadesi zenu kada ona i ne zna da je iscurilo, niti sa strascu, niti s necim drugim. Zadesi je dok spava, dok radi , a ona to i ne osjeti, pa cuvanje odjece od toga predstavlja poteskocu, i oprost za ovo je preci.



1. Da je to necistoca, obznanio bi to Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, svojim zenama, cerkama i zenama vjernika, a da im je bila skrivena njihova cistoca, pitale bi o tome, jer su one te koje stid nije sprijecio da se poduce u vjeri, i one su vise pazile na svoju vjeru od nas, pa zar da budu zene danasnjice opreznije u svojoj vjeri od njih? A nemoguce je reci da su znale da je necisto, jer onda ne bi pitale za istihadu (izvanmenstruacioni odljev krvi), za zuckasti i smedkasti sekret, za uzbudujuce snove, a sve ovo je poznatije i vidljivije u necistoci.



2. Ne prenosi se da su se sahabijke cuvale od ove vlaznosti, niti da su prale svoju odjecu, osim onoga za sto su znale da je necisto. Biljezi Buhari , rahimehullah, u poglavlju „ Pranje menstrualne krvi“ , od Esme bint ebi-Bekr, radijallahu anha, da je rekla: „ Upitala je zena Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi we sellem: „ O, Allahov Poslanice, sta mislis kada jednoj od nas padne menstualna krv na odjecu, sta da radi? “ Pa rece Allahov Poslanik, sallallahu alejhi we sellem: „ Ako se odjeca neke od vas uprlja krvlju menstruacije, neka je nakvasi, a zatim ispere vodom, a potom neka klanja u njoj. “ Znaci, one nisu ostavile pitanje o odjeci uprljanoj krvlju hajda (menstruacije), zadovoljavajuci se znanjem da je ona necista, pa kako bi ostavile pitanje o zenskom iscjedku, koji zaprlja njenu odjecu. A da su se cuvale toga, ili da su imale sumnju u njegovu cistocu, pitale bi o nacinu njegovog pranja. A poznato je da sahabijke nisu imale puno odjece, neke su imale samo ono sto je na njima, nisu imale posebnu odjecu u kojoj bi klanjale i koju bi cuvale od bijelog pranja, koje curi u ostatku dana, pa kako da danas narede oni koji ga smatraju necistocom, da se zastitimo uloscima, i da li su sahabijke imale uloske, koje bi mijenjale prije svakog namaza?



Biljezi Buhari u poglavlju „ Da li zena klanja u odjeci u kojoj je imala menstruaciju? “ , od Aise, radijallahu anha, da je rekla: „ Neke od nas su imale samo jednu odjecu, u kojoj bi dobile menstruaciju, pa kada bi palo nesto krvi na nju, nakvasila bi pljuvackom i noktom uklonila. “ To da su imale samo jednu odjecu, i nisu je prale od krvi hajda, dokazuje da se nisu cuvale od onog mimo toga.



DA LI KVARI ABDEST ?



Necemo naci da je iko ubrojao zenski sekret medu stvari koje kvare abdest, s dokazom iz Kur'ana, ili sunneta, ili koncenzusa ucenjaka, cak ni s govorom ashaba, niti tabiina, niti govorom jednog od cetiri imama mezheba.



Odgovor onima koji kazu da je necist:



-Koristenje analogije u odnosu na nekontrolisani izlazak mokrace je neispravno, zbog toga sto se analogija koristi u slucaju rijetkog u odnosu na cesto, i male kolicine u odnosu na vecu, a ne suprotno. Zenski sekret je cesta pojava, dok je stalno curenje mokrace rijetkost i stanje bolesti malog broja ljudi. Takode se analogija koristi u stvarima koje imaju zajednicke osobine, a ovdje se osobine razlikuju. Bijelo pranje je cisto, mokraca necista. Naredeno nam je da se cuvamo od mokrace, a stanje vlaznosti kod zene Allah naziva cistocom:



“ Pitaju te o mjesecnom pranju. Reci: 'To je neprijatnost.' Zato ne opcite sa zenama za vrijeme mjesecnog pranja, i ne prilazite im dok se ne okupaju. A kada se okupaju, onda im prilazite onako kako vam je Allah naredio. - Allah zaista voli one koji se cesto kaju i voli one koji se mnogo ciste. “ (El-Beqara, 222. )



Pa je Allah, 'azze we dzell, stanje izlaska ove izlucevine nazvao cistocom i znakom zavrsetka menstrualne necistoce. A da je bilo necisto ne bi bila velika razlika izmedu prilaska zeni, tokom spolnog odnosa, sprijeda i u analni otvor, sto zabranjuje i serijat i pamet.



-Analogija na pustanje vjetra, takoder nije ispravna, zbog razlike u mjestu izlaska. Zasto ga ne bi usporedili sa zrakom koji izlazi sprijeda, zbog zajednickih osobina, oboje je cisto, oboje izlazi iz cistog mjesta? Vecina uleme je stanovista da ovaj zrak ne kvari abdest, a od njih je i sejh ibnu-Usejmin, rahimehullah, za sto kaze: „ Ovo ne kvari abdest, jer ne izlazi iz prljavog mjesta, kao zrak iz analnog otvora. “



Dokazi da ne kvari abdest:



1. Ne prenosi se nijedan tekst, ni vjerodostojan, niti dobar, niti slab od Poslanika, sallallahu alejhi we sellem, niti govor ashaba, niti je iko od ucenjaka naredio zenama uzimanje abdesta prije svakog namaza, poput one koja ima izvanmenstrualno krvarenje (istihadu).



2. Zene ashaba su poput ostalih zena u svojoj prirodnosti i stvaranju, a ne kao sto neki misle da je to neka nova pojava, prisutna samo kod nekih zena. Ne, vec je to stvar koja je neophodna za zdravlje zene i sigurnost njene materice, kao sto su suze za oko, sluz u nosu, pljuvacka u ustima. Neko se znoji vise, neko manje, ali necete naci nekog da se nikako ne znoji, a da i postoji takav, bio bi bolestan. Pa cak i da bijelo pranje imaju samo neke zene, je li taj broj manji od zena koje imaju istihadu? Pa zasto je Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, objasnio propis za njih, ucenjaci fikha naslovljavali poglavlja svojih knjiga tom pojavom, a bilo je samo cetrnaest zena koje su imale istihadu, u to vrijeme, kako ih je pobrojao Ibnu-Hadzer, rahimehullah. Tako je neispravno reci da je Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, izostavio da pojasni propis, zbog rijetkosti ove pojave.



3. Sahabijke su klanjale iza Poslanika, sallallahu alejhi we sellem, bilo ih je citav jedan saff ili vise, nekada je ucio suru El-A'raf, nekada El-Enfal, nekada Saffat, Mu'minun, pa bi oduzio ruku i sedzdu, a niko nije vidio da su neke od njih napustale namaz, te odlazile da ponove abdest, a dana je bilo puno, namaza jos vise, a sve su imale zelju da klanjaju iza Poslanika, sallallahu alejhi we sellem, i nema sumnje da je jednoj od njih, ili vise njih, iscurio ovaj sekret u toku namaza, kao sto se nama desava na teraviji, ili drugom namazu. One nisu trazile objasnjenje za to, pa i da je abdest bio obavezan, a one ostavile pitanje, misleci da je cisto, nemoguce je da se objava ne bi spustila u vezi njih.



4. Obavezati zenu da se abdesti prije svakog namaza je poteskoca, i to poteskoca veca od cuvanja da ti macka ne hoda po kuci, a Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, je obrazlozio propis cistoce macke time sto je se tesko toga sacuvati, pa kaze: „ Ona nije prljava, ona je od onih koje obilaze oko vas. “ Ovo je spomenuo Ibn-Tejmijje u „ Medzmu'a fetawa“ , 599-21.



5. Allah je nazvao mjesecni ciklus neprijatniscu, a sve ono mimo toga je cistoca ( kada je u pitanju otvor rodnice), kao sto smo naveli u 222. ajetu sure el-Beqara.



6. Biljezi Buhari hadis, knjiga menstruacije, a poglavlje „ Zuckasti i smedkasti sekret mimo dana menstruacije“ , od Umm 'Atijje, daje rekla: „ Zuckasti i smedkasti sekret nismo ubrajali ni u sta. “ , znaci ni u menstruaciju, ni u stvari koje kvare abdest, a da su ubrajale u ovo drugo, pojasnila bi to. „ i u vjeri vam nije nista tesko propisao” ( El-Hadzdz, 78. )



Obavezati zene necim cime ih nije ni Allah, ni Poslanik, alejhi selam, obavezao, je opterecivanje zene i zadavanje poteskoca, a nasa vjera je lahka.



Molim Allaha, Uzvisenog, da nas sve uputi na ono sto On voli i cime je On zadovoljan, neka je salawat i selam na Poslanika Muhammeda, sallallahu alejhi we sellem, njegovu casnu porodicu i ashabe.



Izvor: “ Hukmur-rutubeh” , dr. Rukajja bint Muhammed el-Muharib<span> </span>



U ime Allaha, Milostivog, Samilosnog!Dr. Rukajja bint Muhammed el-Muharib, profesorica na pedagoskom fakultetu u Rijadu, napisala je istrazivacki rad na temu „ Propis zenskog sekreta“ , koji je pregledao sejh Muhammed ibn Salih el- Usejmin, rahimehullah, pa je potvrdio njegov sadrzaj, i na koricama ovog rada je ispisano, njegovim rukopisom, slijedece:„ Pregledao sam ga, pa sam uvidio da su jaci dokazi da ova tecnost ne kvari abdest, jer je osnova da se ne kvari abdest, osim onim za sto je dosao dokaz. “On se opredijelio za ovo misljenje pred kraj svoga zivota, rahimehullah, kao sto je i sejh Nasirud-din el-Albani, rahimehullah, odabrao ovo misljenje, i mnogi ucenjaci danasnjice.U nastavku teksta, ukratko cu pojasniti ovo pitanje, oslanjajuci se na ovaj istrazivacki rad.BITNOST OVE TEMESvaka muslimanka ima potrebu za ovom temom, jer je to pojava sa kojom se susrecu sve zene, Allah ih je s tim stvorio, to nije nikakva bolest, niti mahana, niti je rijetkost. Zena mora biti cista za namaz, pa tako mora i znati propis ove tekucine. Ako ne zna ovu mes'elu ponavljace abdest vise puta, mozda je obuzmu i vesvese i ruzne misli, mozda cak i namaz ponovi. Zbog toga moramo znati kakav je propis ove izlucevine, sa serijatskim dokazom i na temeljima nasih dobrih prethodnika.Imam Safija je definisao prirodne otvore, a to su: od zada- analni otvor, kod muskarca i zene, a za zenu je naveo sprijeda dva otvora: mjesto izlaska mokrace i mjesto izlaska djeteta ( povezano sa matericom) .PROPIS ZENSKOG SEKRETADA LI JE NECIST ?Sekret koji iscuri iz zene, ne izlazi iz mokracnog kanala, vec iz drugog izlaza povezanog sa matericom, ali ne izlazi ni iz same materice, vec ga luce zlijezde u kanalu rodnice, on je cist, a da nije cist ucenjaci bi naredili njegovo pranje, pa je izlucevina rodnice poput izlucevine usta, nosa, koze, koje izlucuje organizam.Dokazi za cistocu:1. Osnova u cistoci je da nije dosao dokaz koji ukazuje na necistocu. Ovo je pravilo koje je uzeo kao dokaz sejhu-l-islam Ibn Tejmijje, za cistocu sperme, pa kaze: „ Osnova je u vidljivosti cistoce, pa je obaveza presuditi da je cisto, dok nam ne dode nesto sto nas obavezuje da kazemo da je prljavo, pa smo trazili ono sto bi nas obavezalo da kazemo da je prljavo, pa nismo nasli tome osnovu, pa znaj da je sve od cega ne mozes sacuvati svoju odjecu, ma koliko bio oprezan, oprosteno. “Ovo se takode odnosi na zenski sekret, cak je preci ovaj propis za njega od sperme, jer sperma izlazi u poznatom stanju, pa se i moguce sacuvati, s poteskocom u slucaju manjka odjece ili posteljine, ali se nemoguce cuvati od bijelog pranja, pa cak i kada imas dosta odjece i posteljine. Pa kako se moze zamisliti da serijat nareduje cuvanje od ovog sekreta, kad on zadesi zenu kada ona i ne zna da je iscurilo, niti sa strascu, niti s necim drugim. Zadesi je dok spava, dok radi , a ona to i ne osjeti, pa cuvanje odjece od toga predstavlja poteskocu, i oprost za ovo je preci.1. Da je to necistoca, obznanio bi to Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, svojim zenama, cerkama i zenama vjernika, a da im je bila skrivena njihova cistoca, pitale bi o tome, jer su one te koje stid nije sprijecio da se poduce u vjeri, i one su vise pazile na svoju vjeru od nas, pa zar da budu zene danasnjice opreznije u svojoj vjeri od njih? A nemoguce je reci da su znale da je necisto, jer onda ne bi pitale za istihadu (izvanmenstruacioni odljev krvi), za zuckasti i smedkasti sekret, za uzbudujuce snove, a sve ovo je poznatije i vidljivije u necistoci. 2. Ne prenosi se da su se sahabijke cuvale od ove vlaznosti, niti da su prale svoju odjecu, osim onoga za sto su znale da je necisto. Biljezi Buhari , rahimehullah, u poglavlju „ Pranje menstrualne krvi“ , od Esme bint ebi-Bekr, radijallahu anha, da je rekla: „ Upitala je zena Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi we sellem: „ O, Allahov Poslanice, sta mislis kada jednoj od nas padne menstualna krv na odjecu, sta da radi? “ Pa rece Allahov Poslanik, sallallahu alejhi we sellem: „ Ako se odjeca neke od vas uprlja krvlju menstruacije, neka je nakvasi, a zatim ispere vodom, a potom neka klanja u njoj. “ Znaci, one nisu ostavile pitanje o odjeci uprljanoj krvlju hajda (menstruacije), zadovoljavajuci se znanjem da je ona necista, pa kako bi ostavile pitanje o zenskom iscjedku, koji zaprlja njenu odjecu. A da su se cuvale toga, ili da su imale sumnju u njegovu cistocu, pitale bi o nacinu njegovog pranja. A poznato je da sahabijke nisu imale puno odjece, neke su imale samo ono sto je na njima, nisu imale posebnu odjecu u kojoj bi klanjale i koju bi cuvale od bijelog pranja, koje curi u ostatku dana, pa kako da danas narede oni koji ga smatraju necistocom, da se zastitimo uloscima, i da li su sahabijke imale uloske, koje bi mijenjale prije svakog namaza?Biljezi Buhari u poglavlju „ Da li zena klanja u odjeci u kojoj je imala menstruaciju? “ , od Aise, radijallahu anha, da je rekla: „ Neke od nas su imale samo jednu odjecu, u kojoj bi dobile menstruaciju, pa kada bi palo nesto krvi na nju, nakvasila bi pljuvackom i noktom uklonila. “ To da su imale samo jednu odjecu, i nisu je prale od krvi hajda, dokazuje da se nisu cuvale od onog mimo toga.DA LI KVARI ABDEST ?Necemo naci da je iko ubrojao zenski sekret medu stvari koje kvare abdest, s dokazom iz Kur'ana, ili sunneta, ili koncenzusa ucenjaka, cak ni s govorom ashaba, niti tabiina, niti govorom jednog od cetiri imama mezheba.Odgovor onima koji kazu da je necist:-Koristenje analogije u odnosu na nekontrolisani izlazak mokrace je neispravno, zbog toga sto se analogija koristi u slucaju rijetkog u odnosu na cesto, i male kolicine u odnosu na vecu, a ne suprotno. Zenski sekret je cesta pojava, dok je stalno curenje mokrace rijetkost i stanje bolesti malog broja ljudi. Takode se analogija koristi u stvarima koje imaju zajednicke osobine, a ovdje se osobine razlikuju. Bijelo pranje je cisto, mokraca necista. Naredeno nam je da se cuvamo od mokrace, a stanje vlaznosti kod zene Allah naziva cistocom:“ Pitaju te o mjesecnom pranju. Reci: 'To je neprijatnost.' Zato ne opcite sa zenama za vrijeme mjesecnog pranja, i ne prilazite im dok se ne okupaju. A kada se okupaju, onda im prilazite onako kako vam je Allah naredio. - Allah zaista voli one koji se cesto kaju i voli one koji se mnogo ciste. “ (El-Beqara, 222. )Pa je Allah, 'azze we dzell, stanje izlaska ove izlucevine nazvao cistocom i znakom zavrsetka menstrualne necistoce. A da je bilo necisto ne bi bila velika razlika izmedu prilaska zeni, tokom spolnog odnosa, sprijeda i u analni otvor, sto zabranjuje i serijat i pamet.-Analogija na pustanje vjetra, takoder nije ispravna, zbog razlike u mjestu izlaska. Zasto ga ne bi usporedili sa zrakom koji izlazi sprijeda, zbog zajednickih osobina, oboje je cisto, oboje izlazi iz cistog mjesta? Vecina uleme je stanovista da ovaj zrak ne kvari abdest, a od njih je i sejh ibnu-Usejmin, rahimehullah, za sto kaze: „ Ovo ne kvari abdest, jer ne izlazi iz prljavog mjesta, kao zrak iz analnog otvora. “Dokazi da ne kvari abdest:1. Ne prenosi se nijedan tekst, ni vjerodostojan, niti dobar, niti slab od Poslanika, sallallahu alejhi we sellem, niti govor ashaba, niti je iko od ucenjaka naredio zenama uzimanje abdesta prije svakog namaza, poput one koja ima izvanmenstrualno krvarenje (istihadu). 2. Zene ashaba su poput ostalih zena u svojoj prirodnosti i stvaranju, a ne kao sto neki misle da je to neka nova pojava, prisutna samo kod nekih zena. Ne, vec je to stvar koja je neophodna za zdravlje zene i sigurnost njene materice, kao sto su suze za oko, sluz u nosu, pljuvacka u ustima. Neko se znoji vise, neko manje, ali necete naci nekog da se nikako ne znoji, a da i postoji takav, bio bi bolestan. Pa cak i da bijelo pranje imaju samo neke zene, je li taj broj manji od zena koje imaju istihadu? Pa zasto je Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, objasnio propis za njih, ucenjaci fikha naslovljavali poglavlja svojih knjiga tom pojavom, a bilo je samo cetrnaest zena koje su imale istihadu, u to vrijeme, kako ih je pobrojao Ibnu-Hadzer, rahimehullah. Tako je neispravno reci da je Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, izostavio da pojasni propis, zbog rijetkosti ove pojave. 3. Sahabijke su klanjale iza Poslanika, sallallahu alejhi we sellem, bilo ih je citav jedan saff ili vise, nekada je ucio suru El-A'raf, nekada El-Enfal, nekada Saffat, Mu'minun, pa bi oduzio ruku i sedzdu, a niko nije vidio da su neke od njih napustale namaz, te odlazile da ponove abdest, a dana je bilo puno, namaza jos vise, a sve su imale zelju da klanjaju iza Poslanika, sallallahu alejhi we sellem, i nema sumnje da je jednoj od njih, ili vise njih, iscurio ovaj sekret u toku namaza, kao sto se nama desava na teraviji, ili drugom namazu. One nisu trazile objasnjenje za to, pa i da je abdest bio obavezan, a one ostavile pitanje, misleci da je cisto, nemoguce je da se objava ne bi spustila u vezi njih. 4. Obavezati zenu da se abdesti prije svakog namaza je poteskoca, i to poteskoca veca od cuvanja da ti macka ne hoda po kuci, a Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, je obrazlozio propis cistoce macke time sto je se tesko toga sacuvati, pa kaze: „ Ona nije prljava, ona je od onih koje obilaze oko vas. “ Ovo je spomenuo Ibn-Tejmijje u „ Medzmu'a fetawa“ , 599-21. 5. Allah je nazvao mjesecni ciklus neprijatniscu, a sve ono mimo toga je cistoca ( kada je u pitanju otvor rodnice), kao sto smo naveli u 222. ajetu sure el-Beqara. 6. Biljezi Buhari hadis, knjiga menstruacije, a poglavlje „ Zuckasti i smedkasti sekret mimo dana menstruacije“ , od Umm 'Atijje, daje rekla: „ Zuckasti i smedkasti sekret nismo ubrajali ni u sta. “ , znaci ni u menstruaciju, ni u stvari koje kvare abdest, a da su ubrajale u ovo drugo, pojasnila bi to. „ i u vjeri vam nije nista tesko propisao” ( El-Hadzdz, 78. )Obavezati zene necim cime ih nije ni Allah, ni Poslanik, alejhi selam, obavezao, je opterecivanje zene i zadavanje poteskoca, a nasa vjera je lahka.Molim Allaha, Uzvisenog, da nas sve uputi na ono sto On voli i cime je On zadovoljan, neka je salawat i selam na Poslanika Muhammeda, sallallahu alejhi we sellem, njegovu casnu porodicu i ashabe.Izvor: “ Hukmur-rutubeh” , dr. Rukajja bint Muhammed el-Muharib




jasmin -> RE: Zene sa Hidzabom (6.8.2011 13:10:44)


Kada muškarac osjeća bol, istovremeno osjeća i mržnju, za razliku od žene koja kada osjeća bol njeno emotivno stanje i ljubav jačaju. Da je Hava stvorena od Adema, a.s., u trenutku dok je bio budan, osjetio bi bol te bi je zamrzio. Međutim, stvorena je dok je spavao kako ne bi osjetio bol i kako mu ne bi omrzla.

Kada žena rađa, ona biva budna, smrt gleda u oči, ali njena ljubav i emocije se rađaju... zajedno sa djetetom koje joj je uzrokovalo tu bol. Štaviše, ona za svoje dijete žrtvuje svoj život. Hava je stvorena od krivoga rebra. To rebro se nalazi ispred srca, zato što ga je Allah stvorio da čuva srce od vanjskih udaraca. To je uloga Have - da čuva srce. Žena ima odnos emotivne saradnje sa srcem.

Zbog toga je ona blaga mati, milostiva sestra, osjetljiva kćerka, čedna supruga itd. Savremena medicina potvrđuje da kada ne bi postojalo ovog rebra, da bi i najmanji vanjski udarac u grudni koš u predjelu srca uzrokovao krvarenje. Tako da je Allah stvaranjem ovog krivog rebra ispred srca zaštitio srce upravo time što ga je stvorio krivim.

Stoga se Hava može ponositi time što je stvorena od krivog rebra, a na Ademu je da ne pokušava ispraviti ovo krivo rebro, jer, kao što Allahov Poslanik, s.a.v.s., kaže: ''...ako ga pokušaš ispraviti, slomit će se.'' Pod iskrivljenošću ovog rebra misli se na žensko emotivno stanje koje sigurno prevladava ljubav muškarca.

Ona je stvorena ovakvom, ona je ovakva lijepa, a muškarac ima potrebu za njom. Njena ljepota je u njenim emocijama, i ne smije se izigravati sa njenim osjećajima. A ti Hava, nemoj se osjećati nelagodno zbog toga što si opisana sa nedostatkom razuma, taj nedostatak je u tvojim emocijama koje su potrebne cijelom svijetu. Nemoj tugovati, jer ti si vrijedna i dostojna. Ti predstavljaš cijelo društvo, jer si pola zajednice koja gradi drugu polovicu.


[img]http://img824.imageshack.us/img824/3830/sdayheartlovefreshwallp.jpg[/img]




mamaajna -> RE: Zene sa Hidzabom (8.8.2011 22:52:37)

prof.Bilal Dervisic je skoro drzao seminar o svim zenskim pitanjima,propisima od hajza,nifasa....odjevanje,uredzivanje,o braku itd.boze se naci na internetu ja mislim da ima 6 nastavaka




mamaajna -> RE: Zene sa Hidzabom (8.8.2011 22:58:17)


IZVORNA PORUKA: Bebica11


IZVORNA PORUKA: Bronte

Drage moje, selam alejkum:). Da li mi iko moze reci da li i gdje u Sarajevu mogu pohadjati casove na kojima bi me neko poducavao ucenju Kur'ana? Hifz mi se cini zasad prevelik zalogaj, ali, eto, zelim da memorisem sto vise sura mogu. Ima li to igdje? Hvala unaprijed.


Alejkumu sselam wr wb

Imas na Vojnickom polju skolu Kur'ana, BESPLATNA JE...ide od sufare, tedzvida, pa do hifza

najbitnije je sto su mualime baaaaaaaaas izostrenog tedzvida, i dosta tome pridaju paznje i npr moja mualima ima IDZAZU IZ MEDINE sto rijetko koja zena ima na BALKANU !!!

Takodjer, tu ucis usput tedzvid i Amme dzuz(zadnji dzuz) tako da i jedno i drugo kombinuju, naravno svako prema svom tempu al ucenje Kur'ana je cudo, ja sam pocela s tedzvidom i za par mjeseci sam dosta dzuzeva nahifzala...to kad Allah otvori to ide samo

ako hoces broj od ove mualime s idzazom javi mi se na pp

koja je to mualima iz roze???kod koga si ti sad u grupi??mislila sam i ja od septembta dole na tedzvid




jasmin -> RE: Zene sa Hidzabom (8.8.2011 23:18:06)


IZVORNA PORUKA: mamaajna


IZVORNA PORUKA: Bebica11


IZVORNA PORUKA: Bronte

Drage moje, selam alejkum:). Da li mi iko moze reci da li i gdje u Sarajevu mogu pohadjati casove na kojima bi me neko poducavao ucenju Kur'ana? Hifz mi se cini zasad prevelik zalogaj, ali, eto, zelim da memorisem sto vise sura mogu. Ima li to igdje? Hvala unaprijed.


Alejkumu sselam wr wb

Imas na Vojnickom polju skolu Kur'ana, BESPLATNA JE...ide od sufare, tedzvida, pa do hifza

najbitnije je sto su mualime baaaaaaaaas izostrenog tedzvida, i dosta tome pridaju paznje i npr moja mualima ima IDZAZU IZ MEDINE sto rijetko koja zena ima na BALKANU !!!

Takodjer, tu ucis usput tedzvid i Amme dzuz(zadnji dzuz) tako da i jedno i drugo kombinuju, naravno svako prema svom tempu al ucenje Kur'ana je cudo, ja sam pocela s tedzvidom i za par mjeseci sam dosta dzuzeva nahifzala...to kad Allah otvori to ide samo

ako hoces broj od ove mualime s idzazom javi mi se na pp

koja je to mualima iz roze???kod koga si ti sad u grupi??mislila sam i ja od septembta dole na tedzvid

Amela vjerovatno :).




Brisani uporabnik -> [Obrisana poruka] (15.8.2011 16:21:26)

[Sadržaj poruke je obrisan]




merima_s -> RE: Zene sa Hidzabom (19.8.2011 10:28:16)

Treba mi pomoc oko racunanja zekata, svake godine ista stvar....sta treba, sta ne treba....milion pitanja. Helem zanima me za zlato. Koliko sam uspjela vidjeti kada vagamo nakit ukoliko ima vise od 50% zlata smatramo da je sve zlato (znaci od 12-karatnog pa navise) i necemo vagati samo sadrzaj cistog zlata u svakom komadu.
E sad kad obracunavamo po kojoj cijeni treba obracunavati,kupovnoj ili prodajnoj i da li treba posebno racunati 18k i 14k posto se cijene znatno razlikuju?
Na rijaset.ba su stavili cijenu 67 KM/g sto je kupovna cijena, i nema sanse da se po te pare proda ni 18k a kamoli 14k zlato.
Kako vi racunate? Zanima me po hanefijskom mezhebu kakva su pravila?




canim -> RE: Zene sa Hidzabom (19.8.2011 14:36:18)

Draga ima stranica zekat.ba ima i kalkulator kako se sve obracunava ja licno pojma nemam to mm racuna.




Bebica11 -> RE: Zene sa Hidzabom (25.8.2011 12:54:45)

esselamu alejkum seke

dal zena mora biti pokrivena u dzamiji ukoliko nema muskaraca. Hoce jedna moja drugarica da cisti dzamiju s komsinicom i bile bi same pa me pita[sm=zmeden.gif]




Bebica11 -> RE: Zene sa Hidzabom (25.8.2011 13:12:49)

eh nasla sam jedino ovo:

https://sites.google.com/site/islamskisajt/pravila-ponasanja-u-dzamiji




nata86 -> RE: Zene sa Hidzabom (12.9.2011 12:43:01)

Selam drage ženice,imam jedno pitanje pa se nadam da će mi neko znati odgovoriti,kada se napašta (znači propušteni dani u ramazanu) da li se mora postiti dan za danom ili može preskakati?Ja sam 4 dana ispostila,i sad sam u hajzu,a ostala mi još 2,jel sad da napostim još samo ta 2 dana ili sve ispočetka??? 




pipi_duga_capara -> RE: Zene sa Hidzabom (12.9.2011 13:02:48)

IZVORNA PORUKA: nata86

Selam drage ženice,imam jedno pitanje pa se nadam da će mi neko znati odgovoriti,kada se napašta (znači propušteni dani u ramazanu) da li se mora postiti dan za danom ili može preskakati?Ja sam 4 dana ispostila,i sad sam u hajzu,a ostala mi još 2,jel sad da napostim još samo ta 2 dana ili sve ispočetka??? 



draga naposti jos dva dana! nije bitno dali su dani koje hoces napostiti u nizu ili ne [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley1.gif[/image]




nata86 -> RE: Zene sa Hidzabom (12.9.2011 23:09:08)

Hvala ti,mila!  [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/rozica.gif[/image]




pipi_duga_capara -> RE: Zene sa Hidzabom (13.9.2011 10:06:22)

[image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley2.gif[/image]




jasmin -> RE: Zene sa Hidzabom (23.9.2011 12:18:36)

Konzumiranje aditiva (emulgatora, želatina i sl.) životinjskog porijekla


Piše: Mr. Zijad Ljakić

Aditivi (emulgatori, želatini i ostalo) životinjskog porijekla dobiveni od svinje, strvine i slično, koji se proizvode u zapadnim zemljama kao i u muslimanskim gdje se ne vodi računa o ovim stvarima, su čisti i dozvoljeno ih je konzumirati. Jer su doživjele istihale (promjenu i pretvaranje u neku sasvim drugu tvar) što su potvrdili muslimanski i nemuslimanski medicinski stručnjaci i jer pitanje konzumiranja aditiva potpada pod fikhsko pravilo "ma te'ummu bihi el-belva", tj. ono je opća nevolja koja zahtijeva davanje olakšice.

Konzumiranje aditiva (emulgatora, želatina i sl.) životinjskog porijekla

Na samom početku nophodno je pojasniti šta su to emulgatori i želatini, zbog toga što je ovo pitanje, kao i većina sličnih njemu, terminološki neprecizno postavlja od strane onih koji pitaju. Naime, emulgatori i želatini su vrste takozvanih ADITIVAkoji se označavaju sa E brojevima od kojih su mnogi životinjskog porijekla mimo emulgatora i želatina. Pa stoga postoji potreba da se napravi neki kratki uvod koji govori o aditivima prije samog odgovora na pitanje.

Naime, kao posljedica razvoja prehrambene tehnologije i potrebe da se količina hrane sačuva duži period, te povećanih zahtjeva potrošača prehrambena industrija se prilagođavala nudeći hranu sa novim senzorskim svojstvima, novim izgledom, dužim rokovima trajanja, novim ukusima i sl. Značajnu ulogu u tim kreacijama imali su i sve više imaju razni dodaci hrani koje nazivaju aditivima. To su tvari poznate hemijske strukture, koje se samostalno ne konzumiraju, niti su tipičan sastojak hrane i u pravilu su bez prehrambene vrijednosti.

Aditivi (što bukvano znači "dodaci") su tvari ili smjese od tvari koje nisu namirnice, ali se dodaju namirnicama (a i lijekovima) za vrijeme proizvodnje, prerade, uskladištenja, pakiranja ili transporta radi povećanja kvalitativnih svojstava (izgleda, okusa, mirisa, boje, strukture, trajnosti namirnice ili proizvoda). To su tvari koje se dodaju namirnicama namjerno i u malim količinama kako bi se popravio njihov izgled, aroma, tekstura i održljivost.
Dakle, pod aditivima se podrazumjevaju supstancije koje se normalno ne konzumiraju, niti su tipičan sastojak namirnice, bez obzira na prehrambenu vrijednost, a dodaju se namirnicama u tehnološkom postupku proizvodnje, tokom pripreme, obrade, prerade, oblikovanja, pakovanja, transporta i čuvanja.

Sistem E brojeva u označavanju aditiva uveden je u Europi radi lakšeg reguliranja prehrambenih aditiva. Broj – E služi kao potvrda ocjene rizika po zdravlje (tzv. toksikološke evaluacije) i klasifikacije pojedinog aditiva. Aditivima slične tvari nemaju E broj i označavaju se na drugi način (neke aromatične tvari i enzimi), dok se pomoćne tvari u procesu proizvodnje zbog načina djelovanja pri proizvodnji hrane u principu ne označavaju. Označavanje aditiva omogućava njihovu jednostavniju identifikaciju u prehrambenom lancu.

Sistem E brojeva u označavanju aditiva je sljedeći: bojila (u rasponu brojeva (100-181), konzervansi (200-285 i 1105), antioksidansi (300-340), regulatori kiselosti (razni brojevi), zgušnjivači i emulgatori (322, 400-499 i 1400-1451), tvari za spračavanje zgrudnjavanja (550-572), pojačivači okusa (600-650), tvari za poliranje (900-910) i tvari za zaslađivanje (420, 421, 950-970).

Neki aditivi su prirodnog porijekla kao vitamin C, b-karoten, pektin, ezimi, karagenan, neke arome i dr., dok su drugi aditivi sintetizirani hemijski spojevi tačno poznatog sastava. Aditivi prirodnog porijekla mogu biti: biljni, životinjski, aditivi iz mikroorganizama i mineralni aditivi.

Aditivima se na osnovu detaljnih ispitivanja i dobivenih rezultata odobrava upotreba, te kreira regulativa koja definira svrhu i količinu aditiva koji se mogu upotrijebiti. Za stupanj zdravstvene sigurnosti koristi se oznaka GRAS – pojam koji se koristi za aditive u USA, a prihvaćen je među stručnjacima. Aditiv ima GRAS status kada je opće prepoznatljiv i bezopasan za ljudsko zdravlje. Broj aditiva na GRAS listi se mijenja. Za aditive koji se koriste, a nisu na listi GRAS predviđen je poseban tretman, tj. prolaze dugotrajno ispitivanje. (pogledaj: Aditivi u hrani, prof. dr Midhat Jašić)

Često se postavlja pitanje je su li aditivi iz prirodnih sirovina "sigurniji" od aditiva sintetiziranih hemijskim putem? Medicinski stručnjak mr. sc. Marijan Katalenić (voditelj odjela za zdravstvenu ispravnost hrane u Hrvatskom zavodu za javno zdravstvo) tvrdi da u osnovi ta razlika ne postoji, jer su aditivi koji se dobijaju iz prirodnih sirovina kao i aditivi sintetizirani hemijskim putem podvrgnuti kontroliranom hemijskom postupku pri njihovom dobijanju, pa se radi samo o različitim izvornim sirovinama. (pogledaj: Prehrambeni aditivi, mr. sc. Marijan Katalenić) Svjetska zdravstvena organizacija (WHO) kao i Organizacija za hranu i poljoprivredu (FAO) su postavile temeljna načela upotrebe aditiva i ispunjenje određenih uvjeta.

Ono što nas zanima u ovoj studiji su aditivi životinjskog porijekla, tj. oni koji su dobijeni od dijelova svinje (ili svinjske masnoće), uginulih životinja, insekata ili životinja čije meso je nama muslimanima dozovljeno jesti kada se kod istih prilikom klanja ispune šartovi šerijatskog klanja (ali s obzirom da se ovi aditivi proizvode uglavnom na Zapadu ispunjavanje tih šartova je upitno). Takođe da podcrtamo i još jednom spomenemo da su aditivi koji se dobijaju iz prirodnih sirovina (poput životinja) i aditivi koji su sintetizirani hemijskim putem i jedni i drugi podvrgnuti kontroliranom hemijskom procesu pri njihovom dobijanju. Ova činjenica bitno utiče na šerijatski status konzumiranja spornih aditiva.

Da bi se donio šerijatski stav upotrebe spornih aditiva, tj. onih koji su životinjskog porijekla, treba ukratko obraditi neke druge mes'ele (pitanja) na kojima se gradi ovo pitanje.
Prva mes'ela: da li je svinja (ili dijelovi svinje) čista ili nečista.

Ovo pitanje je bitno zbog vanjskotjelesne upotrebe i korištenja lijekova, masti, krema i slično koje sadrže u sebi aditive dobivene od svinje ili njenih dijelova. A nema potrebe da se spominje pitanje zabrane jedenja svinjskog mesa (ili bilo kojih dijelova svinje) na čemu je idžma učenjaka ovog Ummeta.
Većina učenjaka hanefijskog (Fethul-kadir 1/64), malikijskog (Šerh Minehil-dželili 1/600), šafijskog (El-Medžmu'u 1/215) i hanbelijskog (El-Mugni 1/66) mezheba, kao i Ibn Hazm (El-Muhalla 7/388) smatraju da su svi dijelovi svinje nečisti.

Argument sa kojim dokazuju svoj stav su riječi Uzvišenog u prevodu značenja: "Reci:"Ja ne vidim u ovome što mi se objavljuje da je ikome zabranjeno jesti ma šta drugo osim strvi, ili krvi koja ističe, ili svinjskog mesa, - to je doista pogano" (El-En'am 145). Kažu da se pokazna zamjenica "To je" vraća na svinju, a "ridžs" znači nečistoća, te je prema tome čitava svinja sama po sebi nečista. Kaže Ibn Abidin: "Jer je svinja sama po sebi nečista što znači da je njeno tijelo sa svim njegovim dijelovima nečisto bila ona živa ili mrtva, nečistoća svinje nije zbog krvi zbog čega su nečiste druge životinje pa zato ne koristi joj štavljenje ..." (Hašijetu Ibn Abidin (1/204)).

S tim da bi se moglo prigovoriti ovom dokazu da se riječi Uzvišenog "To je doista pogano" vraćaju na svinjsko meso a ne na čitavu svinju, tako da ovaj ajet ne može biti jasan dokaz nečistoće svinje same po sebi. Međutim, uzimajući da je ovo stav većine islamskih pravnika može se reći da je zabranjeno konzumiranje bilo kojeg dijela svinje, svejedno bilo to meso, masnoća, koža, kost, živci, mozak, glava, papci, mlijeko i tako dalje.

Druga mes'ela: pitanje procesa promjene nečiste materije u neku sasvim drugu materiju pri čemu promijeni svoja prvobitna svojstva, poznata kod islamskih pravnika pod imenom "istihale", poput pretvaranja alkohola u sirće ili svinje u sol. Znači, postavlja se pitanje da li je ta nečista tvar nakon što se promijenila u drugu tvar time postala čista, što znači da je dozvoljeno koristiti i konzumirati, ili se i dalje smatra nečistom. Učenjaci po ovom pitanju (mimo mes'ele namjernog pretvaranja alkohola u sirće od strane čovjeka) imaju dva stava.

Prvi je da nečiste tvari pretvaranjem u neku drugu tvar ne postaju čiste osim alkohola koji se prirodnim putem pretvori u sirće i krvi koja se prirodnim putem pretvori u mlijeko i miris miska. Na ovom stavu su učenjaci šafijskog mezheba (El-Medžmu'u 2/532), to je zvanični stav hanbelijskog mezheba (El-Insaf 1/318) i na njemu je Ebu Jusuf od hanefija (Fethul-kadir 1/200).

Drugi stav je da nečiste tvari pretvaranjem u neku drugu tvar pri čemu im se promijene svojstva postaju čiste i dozvoljeno ih je koristiti, s tim da su se učenjaci ovog stava međusobno razišli da li je čovjeku dozvoljeno da on pretvara nečiste tvari u neke sasvim druge tvari različite po svojstvima, a složni su da kada se već pretvori prirodnim putem ili uplitanjem čovjeka da su čiste. Ovo je stav hanefijskog (El-Bahru er-raiku 1/239) i malikijskog mezheba (Hašijetud-Dusuki 1/52), rivajet od Ahmeda (El-Insaf 1/318), a zastupaju ga Zahirije (El-Muhalla 1/166) i Ibn Tejmije (Medžmu'ul-fetava 12/68).

Odabrano mišljenje po ovom pitanju je drugi stav, tj. da nečiste tvari pretvaranjem u neku drugu tvar pri čemu mijenjaju svoja svojstva postaju čiste i dozvoljeno ih je koristiti. Najjači dokaz kojim se podupire ovaj stav je šerijatsko pravilo: "šerijatski propis neke stvari je vezan za razlog zbog kojeg je propisan", pa kada nestane tog razloga prestaje i taj šerijatski propis. Na primjer, pijenje alkohola je zabranjeno zbog toga što opija, pa kada alkohol izgubi osobinu opojnosti time što se prirodnim putem pretvorio u sirće mijenja se i propis pijenja istog.

Nakon ovih mes'ela došli smo do srža problema a to je upotreba aditiva životinjskog porijekla. Prije toga da naglasimo da pod ovo pitanje ne potpadaju prehrambeni proizvodi u čiji se sastav stavlja svinjska mast ne u obliku aditiva koji je dobiven od svinjske masti, nego čista svinjska mast koja nije doživjela nikakvu hemijsku promjenu, poput nekih sireva, nekih vrsta ulja, masnoća, margarina, takođe nekih vrsta biskvita, čokolada i sladoleda, ove prehrambene proizvode nije uopće dozvoljeno konzumirati. Naravno, uzimajući u obzir idžmau učenjaka o zabrani jedenja svinjetine i stava većine učenjaka da je svinja nečista uz to da ne postoji nikakav vid nužde za konzumiranjem istih jer postoji zamjena za njih.

Većina komisija za izdavanje fetvi, fikhskih kolegija i savremenih učenjaka, između ostalih Saudijska komisija za fetve, Bin Baz, Muhammed Salih El-Munedždžid i mnogi drugi, preferiraju stav da je zabranjeno upotrebljavati aditive od dijelova svinje, uginulih životinja i životinja koje nisu šerijatski zaklane kao i proizvode u kojima se oni koriste, a da je dozvoljeno upotrebljavati aditive dobivene od životinja čije meso je dozvoljeno a šerijatski su zaklane. Većina njih svoj stav izgrađuju na zabrani konzumiranja svinjskog mesa i svih dijelova svinje, kao i mesa dozvoljenih životinja koje nisu šerijatski zaklane ne osvrćući se na hemijski proces dobijanja aditiva.

Dok manji dio učenjaka koji su na ovom stavu, iako smatraju da nečiste tvari pretvaranjem u neku drugu tvar pri čemu mijenjaju svoja svojstva postaju čiste, nisu sigurni da je u hemijskom procesu dobijanja aditiva životinjskog porijekla došlo do potpune promjene te s toga ostaju na zabrani.

Drugi stav koji zastupa grupa savremenih učenjaka je dozvola upotrebe aditiva životinjskog porijekla. Oni smatraju da su tvari životinjskog porijekla, poput svinje i životinja koje nisu zaklane po šerijatskom propisu, iz kojih se dobijaju aditivi, doživjele promjenu (istihalu) pri čemu su promijenile svoja prvobitna svojstva, tj. potpuno se promijenile u neku drugu tvar čime su postale čiste a njihovo konzumiranje dozvoljeno.

Ovaj stav zastupaju prof. dr. Alijj Karhedagi i prof. dr. Alijj Muhammedi u knjizi "El-Kadaja et-tibijje el-mu'asire" (str. 243) tvrdeći da su muslimanski znastvenici i stručnjaci potvrdili da se pri dobijanju aditiva dešava promjena tvari iz jedne u drugu (tzv. istihala). Oni se u ovome pozivaju na muslimanske stručnjake dr. Muhammeda El-Hevarija, dr. Muhammeda Abdusselama i dr. Ahmeda Redžaija koji su o ovom pitanju napravili istraživanje i napisali studije.

Takođe, ovaj stav je preporuka osmog Medicinskog šerijatsko-pravnog simpozija održanog 22-24.11.1415 po Hidžri (što odgovara 22-24.05.1995 po Miladiju) u Kuvajtu kojeg organizuje Islamska organizacija za medicinske znanosti. Na ovom simpoziju su učestvovali El-Azhar, Kolegij islamskog prava pri Džiddi, Svjetska zdravstvena organizacija pri Aleksandriji i Ministarstvo za zdravlje iz Kuvajta. Od dvije teme o kojima je vođena rasprava jedna je "Nečiste i zabranjene tvari u hrani i lijekovima" a koja je vezana za pitanje o kojem govorimo.

Između ostalog, od preporuka ovog simpozija je sljedeće: "8. Istihala, pod kojom se podrazumijeva promjena tvari u neku drugu tvar koja se od nje razlikuje po svojstvima, mijenja nečiste stvari u čiste i mijenja šerijatski zabranjene stvari u šerijatski dozvoljene. Na osnovu toga: - želatin koji je dobijen od pretvaranja (istihale) kosti, kože i tetiva nečistog hajvana je čist i dozvoljeno ga je jesti, - sapun koji se proizvodi pretvaranjem (istihalom) od masti svinje ili uginule životinje postaje čist sa tim pretvaranjem (istihalom) i dozvoljeno ga je koristiti, - sir koji se usiri u sirištu koje se uzme iz uginule životinje čije meso je dozvoljeno jesti je čist i dozvoljeno je njegovo konzumiranje, - masti, kreme i kozmetika u čijem sastavu se nalazi svinjska mast su nečiste i šerijatski nije dozvoljena njihova upotreba osim ako se ostvari u njima promjena (istihala) masti i pretvaranje u neku drugu tvar".

Napomena: Treba napomenuti da muslimanima u muslimanskim zemljama ili bilo gdje gdje imaju izbora nije dozvoljeno da proizvode aditive od dijelova svinje, uginulih životinja ili životinja čije meso je halal ali nisu šerijatski zaklane. Na njima je obaveza da koriste prilikom proizvodnje aditiva zamjenu u onome što je šerijatski dozvoljeno, poput dijelova krave, ovce i slično. Od pohvalnih primjera traženja zamjene za želatine dobivene od svinje je slučaj proizvodnje želatina od životinja čije je meso halal u Egiptu, Maleziji i Pakistanu.

Na kraju ostaje pitanje da li su aditivi životinjskog porijekla dobiveni od svinje, strvine i slično, koji se proizvode u Zapadnim zemljama a i u muslimanskim gdje se ne vodi računa o ovim stvarima i gdje musliman nema izbora, da li su čisti i da li ih je dozvoljeno konzumirati?

Od gore spomenuta dva mišljenja, mišljenje kojem treba dati prednost je ono koje zastupa stav da su ovi aditivi čisti i da ih je dozvoljeno konzumirati, a Allah zna najbolje.
Argumenti, pojašnjenja i opravdanosti ovog mišljenja se zasnivaju na sljedećem:

Prvo: u mas'eli istihale, tj. promjeni i pretvaranju tvari u neku sasvim drugu pri čemu promijeni svoja svojstva, ispravno mišljenje je da ona tvar koja je bila prije istihale nečista i haram da je postala čista i dozvoljena za upotrebu iz jednostavnog razloga što to nije više ona početna tvar.

Drugo: potvrdili su i muslimanski i nemuslimanski medicinski stručnjaci da aditivi dobijeni iz životinjskih sirovina, poput dijelova svinje, uginulih životinja i slično, prolaze kroz kontrolirani hemijski proces pri čemu se na kraju procesa dobije sasvim druga tvar, tj. da aditivi dožive ono što islamski pravnici nazivaju istihalom.

Medicinski stručnjak mr. sc. Marijan Katalenić na pitanje da li su aditivi iz prirodnih sirovina "sigurniji" od aditiva sintetiziranih hemijskim putem je odgovorio da u osnovi ta razlika ne postoji, jer su aditivi koji se dobijaju iz prirodnih sirovina kao i aditivi sintetizirani hemijskim putem podvrgnuti kontroliranom hemijskom postupku pri njihovom dobijanju, pa se radi samo o različitim izvornim sirovinama.

Treće: šejh Abdullah Es-Silmi smatra da pitanje konzumiranja aditiva (E brojeva) životinjskog porijekla potpada pod fikhsko pravilo "ma te'ummu bihi el-belva", tj. opća nevolja a koja zahtijeva davanje olakšice.

Naime, korištenje i upotreba raznoraznih prehrambenih proizvoda koji u sebi sadrže E brojeve (aditive) je postalo od musibeta savremenog doba jer skoro da nema proizvoda a da u njemu nema E brojeva (aditiva) što zahtijeva od onog koji vodi o tome računa da nosi spisak spornih E brojeva i konstantno kontrolira namirnice. A da bi musibet bio još veći broj spornih E brojeva se razlikuje od spiska do spiska: pa tako na spisku postavljenom na Wikipediji od starne nekog od muslimana broj spornih E brojeva je 63 a onih bez E oznake 35, znači oko sto brojeva koje treba pratiti prilikom kupovine. A na drugim spiskovima je dosta manji broj. Dok na spiskovima E brojeva u kojima ministarstva za prehranu ili neke druge institucije nekih evropskih država (poput Švedske, Danske i Srbije) upozoravaju vegeterijance na E brojeve koji su životinjskog porijekla imamo takođe različit broj tih brojeva.

Kod nekih je to samo 7 E brojeva, dok kod drugih dostiže broj veći od 50, a kod trećih 29. U svakom slučaju praćenje i kontroliranje tih E brojeva prilikom kupovine je teško sprovesti u praksi a uvijek postoji mogućnost da neke sporne brojeve nemamo na spisku. Kada nešto dođe na ovaj nivo to se kod islamskih učenjaka Usulul-fikha i islamskih pravnika naziva fikhskim pravilom "ma te'ummu bihi el-belva", tj. općom nevoljom koja svakog muslimana zadesi.

Pod općom nevoljom se podrazumijeva rasprostranjenost neke nevolje tako da je veoma teško čovjeku da je se riješi ili udalji od nje (Ref'ul-haredž, J'akub Ba Husejn, str. 435, Nezarijetud-darureti eš-šer'ijje, Vehbetu Ez-Zuhajli, str. 123). Od primjera opće nevolje su: nečistoća od koje je teško insanu da se sačuva poput sahibi uzra, tj. onome kome neprestano izlazi mokraća ili izmet. A od savremenih primjera može se navesti osiguranje za auta.

Naime, sve vrste trgovačkih osiguranja, od kojih je i osiguranje na auta, su haram jer u sebi sadrže obje vrste zabranjenih kamata, jedenje tuđeg imetka bez osnova i zbog još mnogih drugih dokaza. Međutim, danas je nemoguće da čovjek dobije vozačku dozvolu, tj. da vozi auto, bez uplate osiguranja. A pošto je bez vožnje prevoznih sredstava današnji život nezamisliv pa čak i nemoguć u općem smislu, musliman je prinuđen da uplaćuje to osiguranje kako bi vozio. To znači da je uplaćivanje zabranjenog osiguranja postalo opća nevolja svakog muslimana.

Iz definicije opće nevolje se vidi da postoji jaka veza između opće nevolje i fikhskog pravila "teškoća zahtijeva olakšicu", jer je jedan od razloga davanja olakšice postojanje opće nevolje, pa sa te strane opća nevolja potpada pod ovo fikhsko pravilo.
S tim da nije svaka opća nevolja ona koja zahtijeva da se da olakšica, zato su učenjaci postavili određene šartove da bi se nešto smatralo općom nevoljom. Šartovi opće nevolje su:

Prvi – da opća nevolja bude stvarna a ne umišljena, i da obuhvata sve ljude.

Drugi – da bude stvar prirodnog stanja a ne da bude rezultat nemarnosti čovjeka u izvršavanju obaveza ili ostavljanju zabranjenog.

Treći – da činjenje onog što se smatra općom nevoljom ne bude iz namjere dobijanja olakšice, a ako je tako nije mu dozvoljeno da uzima u tome olakšicu.

Četvrti – da se opća nevolja ograniči samo na to stanje i da olakšica prestane sa prestankom opće nevolje. Pitanje konzumiranja aditiva životinjskog porijekla ispunjava ove šartove.

Na kraju, ovo pitanje se može rezimirati u sljedećem: Muslimanima nije dozvoljeno da proizvode aditive od dijelova svinje, uginulih životinja ili životinja čije meso je halal ali nisu šerijatski zaklane. Na njima je obaveza da prilikom proizvodnje aditiva nađu zamjenu za gore spomenute životinje u onome što je šerijatski dozvoljeno, poput dijelova životinja čije je meso halal a šerijatski su zaklane.

Prehrambeni proizvodi u čiji se sastav stavlja svinjska mast ne u obliku aditiva koji je dobiven od svinjske masti, nego čista svinjska mast koja nije doživila nikakvu hemijsku promjenu, poput nekih sireva, nekih vrsta ulja, masnoća, margarina, takođe nekih vrsta biskvita, čokolada i sladoleda, ove prehrambene proizvode nije uopće dozvoljeno konzumirati.

Aditivi (emulgatori, želatini i ostalo) životinjskog porijekla dobiveni od svinje, strvine i slično, koji se proizvode u zapadnim zemljama kao i u muslimanskim gdje se ne vodi računa o ovim stvarima, su čisti i dozvoljeno ih je konzumirati. Jer su doživjele istihale (promjenu i pretvaranje u neku sasvim drugu tvar) što su potvrdili muslimanski i nemuslimanski medicinski stručnjaci i jer pitanje konzumiranja aditiva potpada pod fikhsko pravilo "ma te'ummu bihi el-belva", tj. ono je opća nevolja koja zahtijeva davanje olakšice. Ve billahi tevfik.




Brisani uporabnik -> [Obrisana poruka] (24.9.2011 9:46:17)

[Sadržaj poruke je obrisan]




Amam -> RE: Zene sa Hidzabom (25.9.2011 22:17:40)

IZVORNA PORUKA: Iman83

Jasmin draga, da te Allah nagradi....kako sam se ja bila opteretila jedno vrijeme s tim aditivima životinjskog porijekla, pa se dala u istraživanje, čitanje, i na kraju naletim da sličnu fetvu na netu...




A ja koliko se opterecujem s tim [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/zmeden.gif[/image] [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley13.gif[/image],pa mi sve nesto suhva i ovo [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley13.gif[/image],beli je do mene [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley1.gif[/image]




Bebica11 -> RE: Zene sa Hidzabom (25.9.2011 22:44:17)


IZVORNA PORUKA: Amam

IZVORNA PORUKA: Iman83

Jasmin draga, da te Allah nagradi....kako sam se ja bila opteretila jedno vrijeme s tim aditivima životinjskog porijekla, pa se dala u istraživanje, čitanje, i na kraju naletim da sličnu fetvu na netu...




A ja koliko se opterecujem s tim [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/zmeden.gif[/image] [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley13.gif[/image],pa mi sve nesto suhva i ovo [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley13.gif[/image],beli je do mene [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley1.gif[/image]



Meni pracenje emulgatora ne predstavlja toliku poteskocu[sm=zmeden.gif], vec par godina pratim par emulgatora, narocito u slatkisima i vec sam se uhodala tako da znam sta jedem a sta izbjegavam :)

takodjer citajuci ovaj gore tekst od Zijada, naidjoh bas na ono sto su mene ucili a to je da se od neciste tvari(u sustini neciste) poput svinje ne moze dobiti cista tvar i vidim eno dalje u tekstu da je to odabrano misljenje hanbelijskog mezheba i takodjer ulemma iz saudije je zastupala to misljenje i nekako mi se srce smirilo na tome....dok u sustini cista tvar npr grozdje kojom se vrenjem stvara alkohol pa opet sirce u osnovi potice iz ciste tvari GROZDJA ili sl. pa moze promijeniti svojstvo...a Allah swt najbolje zna




Brisani uporabnik -> [Obrisana poruka] (26.9.2011 22:40:40)

[Sadržaj poruke je obrisan]




pipi_duga_capara -> RE: Zene sa Hidzabom (26.9.2011 23:06:34)

Iman83 pitala sam jednom i cini mi se da je receno da djeca do 2 godine mogu prolaziti ispred klanjaca, nakon 2 se ne dozvoljava procackaj opet po netu ali sam gotovo 100% sigurna da je ovako kao sto ti vec napisah [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley1.gif[/image]




Hannan -> RE: Zene sa Hidzabom (26.9.2011 23:08:23)

Imancice ne smeta, a insallah ti imas duplu nagradu za to...ja sam skoro cula jednu predaju, al isam zaboravila koji ashab je prenosi uglavno kaze jedne prilike je Poslanik a.s. predvodio dzemat i jedan od njegovih unuka mu se popeo na ledja, dok je bio na sedzdi i Poslanik a.s. je bio na sedzdi dok unuk nije zavrsio sa igrom, i kaze taj ashab sedzda je bila bas duga i on je ne kraju malo podigao glavu da vidi sta je i ugledao djecaka kako se igra.

Drugo, kaze da je Poslanik a.s. znao drzati unuke u rukama na kijamu pa bi ih pustio pored sebe da ucini rukju i sedzdu pa bi ih opet uzeo na kijamu.
I jos Poslanik a.s. kad bi cuo dijete da place pozurio bi sa namazom.




Hannan -> RE: Zene sa Hidzabom (26.9.2011 23:13:19)

Pipi, izvini ali ne bih se slozila sa tobom, realno ko od nas moze djetetu od 2-3g dokazati i objasniti da ne smije prolaziti, i sl. Djetetu se ne pisu grijesi sve do ponoljetstva.




Brisani uporabnik -> [Obrisana poruka] (26.9.2011 23:16:41)

[Sadržaj poruke je obrisan]




Stranica: <<   < Prethodna stranica  56 57 [58] 59 60   Sljedeća stranica >   >>