jasmin -> RE: Zene sa Hidzabom (2.8.2011 22:01:32)
|
Dr. Rukajja bint Muhammed el-Muharib, profesorica na pedagoskom fakultetu u Rijadu, napisala je istrazivacki rad na temu „ Propis zenskog sekreta“ , koji je pregledao sejh Muhammed ibn Salih el- Usejmin, rahimehullah, pa je potvrdio njegov sadrzaj, i na koricama ovog rada je ispisano, njegovim rukopisom, slijedece: „ Pregledao sam ga, pa sam uvidio da su jaci dokazi da ova tecnost ne kvari abdest, jer je osnova da se ne kvari abdest, osim onim za sto je dosao dokaz. “ On se opredijelio za ovo misljenje pred kraj svoga zivota, rahimehullah, kao sto je i sejh Nasirud-din el-Albani, rahimehullah, odabrao ovo misljenje, i mnogi ucenjaci danasnjice. U nastavku teksta, ukratko cu pojasniti ovo pitanje, oslanjajuci se na ovaj istrazivacki rad. BITNOST OVE TEME Svaka muslimanka ima potrebu za ovom temom, jer je to pojava sa kojom se susrecu sve zene, Allah ih je s tim stvorio, to nije nikakva bolest, niti mahana, niti je rijetkost. Zena mora biti cista za namaz, pa tako mora i znati propis ove tekucine. Ako ne zna ovu mes'elu ponavljace abdest vise puta, mozda je obuzmu i vesvese i ruzne misli, mozda cak i namaz ponovi. Zbog toga moramo znati kakav je propis ove izlucevine, sa serijatskim dokazom i na temeljima nasih dobrih prethodnika. Imam Safija je definisao prirodne otvore, a to su: od zada- analni otvor, kod muskarca i zene, a za zenu je naveo sprijeda dva otvora: mjesto izlaska mokrace i mjesto izlaska djeteta ( povezano sa matericom) . PROPIS ZENSKOG SEKRETA DA LI JE NECIST ? Sekret koji iscuri iz zene, ne izlazi iz mokracnog kanala, vec iz drugog izlaza povezanog sa matericom, ali ne izlazi ni iz same materice, vec ga luce zlijezde u kanalu rodnice, on je cist, a da nije cist ucenjaci bi naredili njegovo pranje, pa je izlucevina rodnice poput izlucevine usta, nosa, koze, koje izlucuje organizam. Dokazi za cistocu: 1. Osnova u cistoci je da nije dosao dokaz koji ukazuje na necistocu. Ovo je pravilo koje je uzeo kao dokaz sejhu-l-islam Ibn Tejmijje, za cistocu sperme, pa kaze: „ Osnova je u vidljivosti cistoce, pa je obaveza presuditi da je cisto, dok nam ne dode nesto sto nas obavezuje da kazemo da je prljavo, pa smo trazili ono sto bi nas obavezalo da kazemo da je prljavo, pa nismo nasli tome osnovu, pa znaj da je sve od cega ne mozes sacuvati svoju odjecu, ma koliko bio oprezan, oprosteno. “ Ovo se takode odnosi na zenski sekret, cak je preci ovaj propis za njega od sperme, jer sperma izlazi u poznatom stanju, pa se i moguce sacuvati, s poteskocom u slucaju manjka odjece ili posteljine, ali se nemoguce cuvati od bijelog pranja, pa cak i kada imas dosta odjece i posteljine. Pa kako se moze zamisliti da serijat nareduje cuvanje od ovog sekreta, kad on zadesi zenu kada ona i ne zna da je iscurilo, niti sa strascu, niti s necim drugim. Zadesi je dok spava, dok radi , a ona to i ne osjeti, pa cuvanje odjece od toga predstavlja poteskocu, i oprost za ovo je preci. 1. Da je to necistoca, obznanio bi to Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, svojim zenama, cerkama i zenama vjernika, a da im je bila skrivena njihova cistoca, pitale bi o tome, jer su one te koje stid nije sprijecio da se poduce u vjeri, i one su vise pazile na svoju vjeru od nas, pa zar da budu zene danasnjice opreznije u svojoj vjeri od njih? A nemoguce je reci da su znale da je necisto, jer onda ne bi pitale za istihadu (izvanmenstruacioni odljev krvi), za zuckasti i smedkasti sekret, za uzbudujuce snove, a sve ovo je poznatije i vidljivije u necistoci. 2. Ne prenosi se da su se sahabijke cuvale od ove vlaznosti, niti da su prale svoju odjecu, osim onoga za sto su znale da je necisto. Biljezi Buhari , rahimehullah, u poglavlju „ Pranje menstrualne krvi“ , od Esme bint ebi-Bekr, radijallahu anha, da je rekla: „ Upitala je zena Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi we sellem: „ O, Allahov Poslanice, sta mislis kada jednoj od nas padne menstualna krv na odjecu, sta da radi? “ Pa rece Allahov Poslanik, sallallahu alejhi we sellem: „ Ako se odjeca neke od vas uprlja krvlju menstruacije, neka je nakvasi, a zatim ispere vodom, a potom neka klanja u njoj. “ Znaci, one nisu ostavile pitanje o odjeci uprljanoj krvlju hajda (menstruacije), zadovoljavajuci se znanjem da je ona necista, pa kako bi ostavile pitanje o zenskom iscjedku, koji zaprlja njenu odjecu. A da su se cuvale toga, ili da su imale sumnju u njegovu cistocu, pitale bi o nacinu njegovog pranja. A poznato je da sahabijke nisu imale puno odjece, neke su imale samo ono sto je na njima, nisu imale posebnu odjecu u kojoj bi klanjale i koju bi cuvale od bijelog pranja, koje curi u ostatku dana, pa kako da danas narede oni koji ga smatraju necistocom, da se zastitimo uloscima, i da li su sahabijke imale uloske, koje bi mijenjale prije svakog namaza? Biljezi Buhari u poglavlju „ Da li zena klanja u odjeci u kojoj je imala menstruaciju? “ , od Aise, radijallahu anha, da je rekla: „ Neke od nas su imale samo jednu odjecu, u kojoj bi dobile menstruaciju, pa kada bi palo nesto krvi na nju, nakvasila bi pljuvackom i noktom uklonila. “ To da su imale samo jednu odjecu, i nisu je prale od krvi hajda, dokazuje da se nisu cuvale od onog mimo toga. DA LI KVARI ABDEST ? Necemo naci da je iko ubrojao zenski sekret medu stvari koje kvare abdest, s dokazom iz Kur'ana, ili sunneta, ili koncenzusa ucenjaka, cak ni s govorom ashaba, niti tabiina, niti govorom jednog od cetiri imama mezheba. Odgovor onima koji kazu da je necist: -Koristenje analogije u odnosu na nekontrolisani izlazak mokrace je neispravno, zbog toga sto se analogija koristi u slucaju rijetkog u odnosu na cesto, i male kolicine u odnosu na vecu, a ne suprotno. Zenski sekret je cesta pojava, dok je stalno curenje mokrace rijetkost i stanje bolesti malog broja ljudi. Takode se analogija koristi u stvarima koje imaju zajednicke osobine, a ovdje se osobine razlikuju. Bijelo pranje je cisto, mokraca necista. Naredeno nam je da se cuvamo od mokrace, a stanje vlaznosti kod zene Allah naziva cistocom: “ Pitaju te o mjesecnom pranju. Reci: 'To je neprijatnost.' Zato ne opcite sa zenama za vrijeme mjesecnog pranja, i ne prilazite im dok se ne okupaju. A kada se okupaju, onda im prilazite onako kako vam je Allah naredio. - Allah zaista voli one koji se cesto kaju i voli one koji se mnogo ciste. “ (El-Beqara, 222. ) Pa je Allah, 'azze we dzell, stanje izlaska ove izlucevine nazvao cistocom i znakom zavrsetka menstrualne necistoce. A da je bilo necisto ne bi bila velika razlika izmedu prilaska zeni, tokom spolnog odnosa, sprijeda i u analni otvor, sto zabranjuje i serijat i pamet. -Analogija na pustanje vjetra, takoder nije ispravna, zbog razlike u mjestu izlaska. Zasto ga ne bi usporedili sa zrakom koji izlazi sprijeda, zbog zajednickih osobina, oboje je cisto, oboje izlazi iz cistog mjesta? Vecina uleme je stanovista da ovaj zrak ne kvari abdest, a od njih je i sejh ibnu-Usejmin, rahimehullah, za sto kaze: „ Ovo ne kvari abdest, jer ne izlazi iz prljavog mjesta, kao zrak iz analnog otvora. “ Dokazi da ne kvari abdest: 1. Ne prenosi se nijedan tekst, ni vjerodostojan, niti dobar, niti slab od Poslanika, sallallahu alejhi we sellem, niti govor ashaba, niti je iko od ucenjaka naredio zenama uzimanje abdesta prije svakog namaza, poput one koja ima izvanmenstrualno krvarenje (istihadu). 2. Zene ashaba su poput ostalih zena u svojoj prirodnosti i stvaranju, a ne kao sto neki misle da je to neka nova pojava, prisutna samo kod nekih zena. Ne, vec je to stvar koja je neophodna za zdravlje zene i sigurnost njene materice, kao sto su suze za oko, sluz u nosu, pljuvacka u ustima. Neko se znoji vise, neko manje, ali necete naci nekog da se nikako ne znoji, a da i postoji takav, bio bi bolestan. Pa cak i da bijelo pranje imaju samo neke zene, je li taj broj manji od zena koje imaju istihadu? Pa zasto je Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, objasnio propis za njih, ucenjaci fikha naslovljavali poglavlja svojih knjiga tom pojavom, a bilo je samo cetrnaest zena koje su imale istihadu, u to vrijeme, kako ih je pobrojao Ibnu-Hadzer, rahimehullah. Tako je neispravno reci da je Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, izostavio da pojasni propis, zbog rijetkosti ove pojave. 3. Sahabijke su klanjale iza Poslanika, sallallahu alejhi we sellem, bilo ih je citav jedan saff ili vise, nekada je ucio suru El-A'raf, nekada El-Enfal, nekada Saffat, Mu'minun, pa bi oduzio ruku i sedzdu, a niko nije vidio da su neke od njih napustale namaz, te odlazile da ponove abdest, a dana je bilo puno, namaza jos vise, a sve su imale zelju da klanjaju iza Poslanika, sallallahu alejhi we sellem, i nema sumnje da je jednoj od njih, ili vise njih, iscurio ovaj sekret u toku namaza, kao sto se nama desava na teraviji, ili drugom namazu. One nisu trazile objasnjenje za to, pa i da je abdest bio obavezan, a one ostavile pitanje, misleci da je cisto, nemoguce je da se objava ne bi spustila u vezi njih. 4. Obavezati zenu da se abdesti prije svakog namaza je poteskoca, i to poteskoca veca od cuvanja da ti macka ne hoda po kuci, a Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, je obrazlozio propis cistoce macke time sto je se tesko toga sacuvati, pa kaze: „ Ona nije prljava, ona je od onih koje obilaze oko vas. “ Ovo je spomenuo Ibn-Tejmijje u „ Medzmu'a fetawa“ , 599-21. 5. Allah je nazvao mjesecni ciklus neprijatniscu, a sve ono mimo toga je cistoca ( kada je u pitanju otvor rodnice), kao sto smo naveli u 222. ajetu sure el-Beqara. 6. Biljezi Buhari hadis, knjiga menstruacije, a poglavlje „ Zuckasti i smedkasti sekret mimo dana menstruacije“ , od Umm 'Atijje, daje rekla: „ Zuckasti i smedkasti sekret nismo ubrajali ni u sta. “ , znaci ni u menstruaciju, ni u stvari koje kvare abdest, a da su ubrajale u ovo drugo, pojasnila bi to. „ i u vjeri vam nije nista tesko propisao” ( El-Hadzdz, 78. ) Obavezati zene necim cime ih nije ni Allah, ni Poslanik, alejhi selam, obavezao, je opterecivanje zene i zadavanje poteskoca, a nasa vjera je lahka. Molim Allaha, Uzvisenog, da nas sve uputi na ono sto On voli i cime je On zadovoljan, neka je salawat i selam na Poslanika Muhammeda, sallallahu alejhi we sellem, njegovu casnu porodicu i ashabe. Izvor: “ Hukmur-rutubeh” , dr. Rukajja bint Muhammed el-Muharib<span> </span> U ime Allaha, Milostivog, Samilosnog!Dr. Rukajja bint Muhammed el-Muharib, profesorica na pedagoskom fakultetu u Rijadu, napisala je istrazivacki rad na temu „ Propis zenskog sekreta“ , koji je pregledao sejh Muhammed ibn Salih el- Usejmin, rahimehullah, pa je potvrdio njegov sadrzaj, i na koricama ovog rada je ispisano, njegovim rukopisom, slijedece:„ Pregledao sam ga, pa sam uvidio da su jaci dokazi da ova tecnost ne kvari abdest, jer je osnova da se ne kvari abdest, osim onim za sto je dosao dokaz. “On se opredijelio za ovo misljenje pred kraj svoga zivota, rahimehullah, kao sto je i sejh Nasirud-din el-Albani, rahimehullah, odabrao ovo misljenje, i mnogi ucenjaci danasnjice.U nastavku teksta, ukratko cu pojasniti ovo pitanje, oslanjajuci se na ovaj istrazivacki rad.BITNOST OVE TEMESvaka muslimanka ima potrebu za ovom temom, jer je to pojava sa kojom se susrecu sve zene, Allah ih je s tim stvorio, to nije nikakva bolest, niti mahana, niti je rijetkost. Zena mora biti cista za namaz, pa tako mora i znati propis ove tekucine. Ako ne zna ovu mes'elu ponavljace abdest vise puta, mozda je obuzmu i vesvese i ruzne misli, mozda cak i namaz ponovi. Zbog toga moramo znati kakav je propis ove izlucevine, sa serijatskim dokazom i na temeljima nasih dobrih prethodnika.Imam Safija je definisao prirodne otvore, a to su: od zada- analni otvor, kod muskarca i zene, a za zenu je naveo sprijeda dva otvora: mjesto izlaska mokrace i mjesto izlaska djeteta ( povezano sa matericom) .PROPIS ZENSKOG SEKRETADA LI JE NECIST ?Sekret koji iscuri iz zene, ne izlazi iz mokracnog kanala, vec iz drugog izlaza povezanog sa matericom, ali ne izlazi ni iz same materice, vec ga luce zlijezde u kanalu rodnice, on je cist, a da nije cist ucenjaci bi naredili njegovo pranje, pa je izlucevina rodnice poput izlucevine usta, nosa, koze, koje izlucuje organizam.Dokazi za cistocu:1. Osnova u cistoci je da nije dosao dokaz koji ukazuje na necistocu. Ovo je pravilo koje je uzeo kao dokaz sejhu-l-islam Ibn Tejmijje, za cistocu sperme, pa kaze: „ Osnova je u vidljivosti cistoce, pa je obaveza presuditi da je cisto, dok nam ne dode nesto sto nas obavezuje da kazemo da je prljavo, pa smo trazili ono sto bi nas obavezalo da kazemo da je prljavo, pa nismo nasli tome osnovu, pa znaj da je sve od cega ne mozes sacuvati svoju odjecu, ma koliko bio oprezan, oprosteno. “Ovo se takode odnosi na zenski sekret, cak je preci ovaj propis za njega od sperme, jer sperma izlazi u poznatom stanju, pa se i moguce sacuvati, s poteskocom u slucaju manjka odjece ili posteljine, ali se nemoguce cuvati od bijelog pranja, pa cak i kada imas dosta odjece i posteljine. Pa kako se moze zamisliti da serijat nareduje cuvanje od ovog sekreta, kad on zadesi zenu kada ona i ne zna da je iscurilo, niti sa strascu, niti s necim drugim. Zadesi je dok spava, dok radi , a ona to i ne osjeti, pa cuvanje odjece od toga predstavlja poteskocu, i oprost za ovo je preci.1. Da je to necistoca, obznanio bi to Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, svojim zenama, cerkama i zenama vjernika, a da im je bila skrivena njihova cistoca, pitale bi o tome, jer su one te koje stid nije sprijecio da se poduce u vjeri, i one su vise pazile na svoju vjeru od nas, pa zar da budu zene danasnjice opreznije u svojoj vjeri od njih? A nemoguce je reci da su znale da je necisto, jer onda ne bi pitale za istihadu (izvanmenstruacioni odljev krvi), za zuckasti i smedkasti sekret, za uzbudujuce snove, a sve ovo je poznatije i vidljivije u necistoci. 2. Ne prenosi se da su se sahabijke cuvale od ove vlaznosti, niti da su prale svoju odjecu, osim onoga za sto su znale da je necisto. Biljezi Buhari , rahimehullah, u poglavlju „ Pranje menstrualne krvi“ , od Esme bint ebi-Bekr, radijallahu anha, da je rekla: „ Upitala je zena Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi we sellem: „ O, Allahov Poslanice, sta mislis kada jednoj od nas padne menstualna krv na odjecu, sta da radi? “ Pa rece Allahov Poslanik, sallallahu alejhi we sellem: „ Ako se odjeca neke od vas uprlja krvlju menstruacije, neka je nakvasi, a zatim ispere vodom, a potom neka klanja u njoj. “ Znaci, one nisu ostavile pitanje o odjeci uprljanoj krvlju hajda (menstruacije), zadovoljavajuci se znanjem da je ona necista, pa kako bi ostavile pitanje o zenskom iscjedku, koji zaprlja njenu odjecu. A da su se cuvale toga, ili da su imale sumnju u njegovu cistocu, pitale bi o nacinu njegovog pranja. A poznato je da sahabijke nisu imale puno odjece, neke su imale samo ono sto je na njima, nisu imale posebnu odjecu u kojoj bi klanjale i koju bi cuvale od bijelog pranja, koje curi u ostatku dana, pa kako da danas narede oni koji ga smatraju necistocom, da se zastitimo uloscima, i da li su sahabijke imale uloske, koje bi mijenjale prije svakog namaza?Biljezi Buhari u poglavlju „ Da li zena klanja u odjeci u kojoj je imala menstruaciju? “ , od Aise, radijallahu anha, da je rekla: „ Neke od nas su imale samo jednu odjecu, u kojoj bi dobile menstruaciju, pa kada bi palo nesto krvi na nju, nakvasila bi pljuvackom i noktom uklonila. “ To da su imale samo jednu odjecu, i nisu je prale od krvi hajda, dokazuje da se nisu cuvale od onog mimo toga.DA LI KVARI ABDEST ?Necemo naci da je iko ubrojao zenski sekret medu stvari koje kvare abdest, s dokazom iz Kur'ana, ili sunneta, ili koncenzusa ucenjaka, cak ni s govorom ashaba, niti tabiina, niti govorom jednog od cetiri imama mezheba.Odgovor onima koji kazu da je necist:-Koristenje analogije u odnosu na nekontrolisani izlazak mokrace je neispravno, zbog toga sto se analogija koristi u slucaju rijetkog u odnosu na cesto, i male kolicine u odnosu na vecu, a ne suprotno. Zenski sekret je cesta pojava, dok je stalno curenje mokrace rijetkost i stanje bolesti malog broja ljudi. Takode se analogija koristi u stvarima koje imaju zajednicke osobine, a ovdje se osobine razlikuju. Bijelo pranje je cisto, mokraca necista. Naredeno nam je da se cuvamo od mokrace, a stanje vlaznosti kod zene Allah naziva cistocom:“ Pitaju te o mjesecnom pranju. Reci: 'To je neprijatnost.' Zato ne opcite sa zenama za vrijeme mjesecnog pranja, i ne prilazite im dok se ne okupaju. A kada se okupaju, onda im prilazite onako kako vam je Allah naredio. - Allah zaista voli one koji se cesto kaju i voli one koji se mnogo ciste. “ (El-Beqara, 222. )Pa je Allah, 'azze we dzell, stanje izlaska ove izlucevine nazvao cistocom i znakom zavrsetka menstrualne necistoce. A da je bilo necisto ne bi bila velika razlika izmedu prilaska zeni, tokom spolnog odnosa, sprijeda i u analni otvor, sto zabranjuje i serijat i pamet.-Analogija na pustanje vjetra, takoder nije ispravna, zbog razlike u mjestu izlaska. Zasto ga ne bi usporedili sa zrakom koji izlazi sprijeda, zbog zajednickih osobina, oboje je cisto, oboje izlazi iz cistog mjesta? Vecina uleme je stanovista da ovaj zrak ne kvari abdest, a od njih je i sejh ibnu-Usejmin, rahimehullah, za sto kaze: „ Ovo ne kvari abdest, jer ne izlazi iz prljavog mjesta, kao zrak iz analnog otvora. “Dokazi da ne kvari abdest:1. Ne prenosi se nijedan tekst, ni vjerodostojan, niti dobar, niti slab od Poslanika, sallallahu alejhi we sellem, niti govor ashaba, niti je iko od ucenjaka naredio zenama uzimanje abdesta prije svakog namaza, poput one koja ima izvanmenstrualno krvarenje (istihadu). 2. Zene ashaba su poput ostalih zena u svojoj prirodnosti i stvaranju, a ne kao sto neki misle da je to neka nova pojava, prisutna samo kod nekih zena. Ne, vec je to stvar koja je neophodna za zdravlje zene i sigurnost njene materice, kao sto su suze za oko, sluz u nosu, pljuvacka u ustima. Neko se znoji vise, neko manje, ali necete naci nekog da se nikako ne znoji, a da i postoji takav, bio bi bolestan. Pa cak i da bijelo pranje imaju samo neke zene, je li taj broj manji od zena koje imaju istihadu? Pa zasto je Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, objasnio propis za njih, ucenjaci fikha naslovljavali poglavlja svojih knjiga tom pojavom, a bilo je samo cetrnaest zena koje su imale istihadu, u to vrijeme, kako ih je pobrojao Ibnu-Hadzer, rahimehullah. Tako je neispravno reci da je Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, izostavio da pojasni propis, zbog rijetkosti ove pojave. 3. Sahabijke su klanjale iza Poslanika, sallallahu alejhi we sellem, bilo ih je citav jedan saff ili vise, nekada je ucio suru El-A'raf, nekada El-Enfal, nekada Saffat, Mu'minun, pa bi oduzio ruku i sedzdu, a niko nije vidio da su neke od njih napustale namaz, te odlazile da ponove abdest, a dana je bilo puno, namaza jos vise, a sve su imale zelju da klanjaju iza Poslanika, sallallahu alejhi we sellem, i nema sumnje da je jednoj od njih, ili vise njih, iscurio ovaj sekret u toku namaza, kao sto se nama desava na teraviji, ili drugom namazu. One nisu trazile objasnjenje za to, pa i da je abdest bio obavezan, a one ostavile pitanje, misleci da je cisto, nemoguce je da se objava ne bi spustila u vezi njih. 4. Obavezati zenu da se abdesti prije svakog namaza je poteskoca, i to poteskoca veca od cuvanja da ti macka ne hoda po kuci, a Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, je obrazlozio propis cistoce macke time sto je se tesko toga sacuvati, pa kaze: „ Ona nije prljava, ona je od onih koje obilaze oko vas. “ Ovo je spomenuo Ibn-Tejmijje u „ Medzmu'a fetawa“ , 599-21. 5. Allah je nazvao mjesecni ciklus neprijatniscu, a sve ono mimo toga je cistoca ( kada je u pitanju otvor rodnice), kao sto smo naveli u 222. ajetu sure el-Beqara. 6. Biljezi Buhari hadis, knjiga menstruacije, a poglavlje „ Zuckasti i smedkasti sekret mimo dana menstruacije“ , od Umm 'Atijje, daje rekla: „ Zuckasti i smedkasti sekret nismo ubrajali ni u sta. “ , znaci ni u menstruaciju, ni u stvari koje kvare abdest, a da su ubrajale u ovo drugo, pojasnila bi to. „ i u vjeri vam nije nista tesko propisao” ( El-Hadzdz, 78. )Obavezati zene necim cime ih nije ni Allah, ni Poslanik, alejhi selam, obavezao, je opterecivanje zene i zadavanje poteskoca, a nasa vjera je lahka.Molim Allaha, Uzvisenog, da nas sve uputi na ono sto On voli i cime je On zadovoljan, neka je salawat i selam na Poslanika Muhammeda, sallallahu alejhi we sellem, njegovu casnu porodicu i ashabe.Izvor: “ Hukmur-rutubeh” , dr. Rukajja bint Muhammed el-Muharib
|
|
|
|