RE: logoped (Puna verzija)

Forum >> [Dijete] >> Djeca



Poruka


Ella_H -> RE: logoped (6.8.2010 6:21:55)

Poz drage moje zanimljiva tema jako...
Moj malecki ce napuniti 5 godina u januaru..
Do prve 3.5 godine sam forsirala samo bosanski pa sam uvela
i engleski jezik jer ipak zivimo u takvoj zemlji ali sad neke rijeci
je poceo umjesto bude kaze bideju budeju hahah itd
a naglasak nekad kao da je albanac neznam kako da objasnim
jos sam to primjetila kod neke djece ovdje...Meni ga svi hvale
kako je pametan super zna bosanski zna sta je kanafa cenifa itd hehe
mi ga malo zezali a ja se uvijek brinem oko toga iako melje ko navijen
obadva jezika ali sve kontam da sam pogrijesila ja negdje...
jos jedna stvar svekrva mu uvijek govori rukica, nogica itd
i on kaze znam da je ruka al majka moja kaze rukica i nonstop rukica
nekad mislim da cu posizit s tim stvarima...
Ako neko ima neki savjet ili web stranicu gdje mogu s njim raditi neke
vjezbe za njegov uzrast bilo bi super jer ocito da nemogu naci logopeda ovdje
na bosanskom hehe...Nekad se brinem jer sam vidjela dosta djece ovdje zbunjene
i sa govornim manama vjerovatno zbog mjesanja obadva jezika..
Hvala




acudesa -> RE: logoped (6.8.2010 10:29:24)

poslala sam ti pp..
a ti možeš sa njim vježbati, tako da polako izgovaraš riječi....tako da se čuje svaki glas...
smišljate riječi koje počinju na isti glas
brojite brojalice, brzalice...
pjesmice...sve je to super za govor...
ps: rukica i nogica su ispravni termini..(u smislu tepanja), a ako hoćeš reći demunitiv (umanjeno značenje) onda se mora reći: ručica, nožica..
Znam da si nevela onako, al da znaš da te dvije riječi nisu gramatički neispravne




amdi -> RE: logoped (6.8.2010 10:30:17)

IZVORNA PORUKA: Maida1

Bitno je sa djecom od malena pricati na ispravan nacin i ne izvrtati rijeci. Roditelji cesto tepaju djeci pa izvrcu jezik i onda djeca tako nauce.


Ovo nije slučaj kod nas...upravo suprotno, trudimo se da pričamo razgovjetno i ispravno...
Na kraju krajeva tražila sam savjet, a ne kritiku

@Ella_H I moj A. isto priča kao albanac, ima taj neki naglasak hehe




acudesa -> RE: logoped (6.8.2010 12:54:45)

Mnogi roditelji se pitaju kada, kako i koje riječi njihovo dijete treba izgovoriti.To se ne odnosi samo na riječi, nego i na aktivnosti koje dijete treba u određenoj dobi učiniti.Da bi mnogi, ne samo roditelji bili bolje upoznati sa govorno-jezičnim razvojem, tj aktivnostima koje prate govor i jezik, iznosimo vam cijeli niz specifičnih karakteristika po kojima možete usporediti vaše dijete.U toku govorno-jezičnog razvoja, počinjemo uočavati "krivi" izgovor, "zapinjanje" u govoru ili "gutanje" riječi, te govor tada postaje vrlo nerazumljiv.U članku pročitajte kako , na koji način se kod vašeg djetata trebaju razvijati govorno-jezične sposobnosti, što je dopušteno u određenoj dobi, a što više ne....Tako ćemo početi sa izgovorom govorom, tj kada treba nastupiti "prva riječ", rečenica i aktivnosti koje su popratne uz govor i jezik.....
Od rođenja do 2 godine
- treba poticati vašu bebu da proizvodi samoglasnike,tj da proizvodi konsonante i vokale, te da ih spaja, te tako dobivamo "m" i "a"-"ma"; "t" i "a"-"ta";"p" i "a"-"pa"...
-treba poticati pokušaje uspostavljanja očnog kontakta, koji je povezan sa govorom, te treba poticati i imitaciju vokalizacije koristeći različite uzorke i emfraze.Kao primjer možemo navesti, da povisnimo ton glasa da indiciramo pitanje.
-treba imitirati smijeh djeteta i facijalnu ekspresiju ( izraze lica )
-treba učiti svoje dijete da imitira akcije,uključujući pljeskanje rukama, stišćući usne kao da dajemo poljupce
-govoriti djetetu kada ga kupamo,hranimo i odjevamo.Govoriti što radimo, kuda ćemo ići, što će se raditi kada dođemo na to mjesto, i koga i što ćemo vidjeti.
-prepoznavati boje
-prebrojati neke stvari
-treba koristiti geste kao da mašemo "Pa-pa"
-treba poticati onomatopeje kao npr izgovoriti "vau-vau" i pokazati sliku psa, "mijau" i pokazati sliku mačke..., tj raditi na audio-vizualnoj percepciji ( glas-oko).
-poticati pokušaj komunikacije
-treba puno čitati djetetu.Ponekad samo čitanje jednostavno opisuje slike koje se nalaze u knjizi ( slikovnici ), tako da te slike prate pisane riječi.Treba izabrati knjige koje su pune boja, sa što većim slikama, te koje nemaju tako puno detalja.Treba pitati dijete " Što je ovo?", te ga poticati da imenuje i pokazuje poznate stvari u knjizi.
Od 2 do 4 godine
- Treba koristiti "dobar govor", koji je čist i razgovjetan, te služiti djetetu kao model
-treba ponoviti to što je vaše dijete reklo, tako da ono shvati da ga se razumijelo.Obraćati pažnju na to što je dijete izgovorilo.Npr. "Želiš li sok?", "imam soka.Imam soka od jabuke?" Da li želiš sok od jabuke?"
-koristiti "baby talk" samo onda kada treba prenijeti poruku da se nešto radi i ako je riječ popraćena rječju za odrasle.npr. "Mi ćemo sada večerati. Želiš li i ti papati?"
-napraviti malu bilježnicu sa poznatim i najdražim riječima, popraćene izrezanim slikama.Grupirati ih treba u kategorije, kao što su stvari koje se odnose na jelo, neke aktivnosti, životinje....
-treba se malo i šaliti, tj biti kreativan i npr zalijepiti sliku psa i ispod zalijepiti kotač bicikla, te pitati što ne valja sa slikom, da se može popraviti.Treba prebrojati stvari koje su vidljive na slici, ako ih ima više.
-treba pomoći svom djetetu da razumije i da može pitati.Treba se igrati igre "da" i "ne".Treba pitati dijete "Jesi li ti dječak?" "Jesi li ti Marko" " mogu li svinje letjeti?".Treba poticati svoje dijete da stvara pitanja pokušavajući vas prevariti.
-pitati dijete pitanja koja zahtijevaju izbor-npr "Da li želiš jabuku ili breskvu?" "Da li želiš obući svoju crvenu ili plavu košulju?"
-treba proširivati vokabular djeteta-što uključuje i imenovanje dijelova tijela, te identificiranje što se radi s određenim dijelom.Npr " To je moj nos.S njim mogu mirisati cvijeće,kolače,kokice i sapun."
-pjevati jednostavne pjesmice i recitirati ih tako da se osvjesti ritam i uzorak govora.
-treba naučiti svoje dijete da počne smještati poznate stvari u kategorije,tada dijete treba izdvojiti neku stvar i reći kako se zove i kako yse koristi.Npr- "To je moja lopta.Ja se s njom loptam i igram nogomet."
-treba koristiti fotografije poznatih ljudi i mjesta, te tako prepričati što se dogodilo, ili čak i izmisliti novu priču.
Od 4 do 6 godine
-kada vaše dijete počinje razgovor ( konverzaciju ), posvetite mu punu pažnju
-treba paziti da imate pažnju djeteta i prije nego vi progovorite
-treba poticati sve pokušaje da se govori.Pokažite da razumijete riječ ili frazu poprateći sa zahtjevom, ako je potrebno i prikladno
-treba pauzirati poslije govora,tako dijete ima priliku da nastavi konverzaciju.
-treba nastaviti sa raditi na proširivanju vokabulara.Predstaviti novu riječ, te ponuditi definiciju te riječi ili je upotrijebiti u kontekstu koji je lagano razumljiv.
-treba razgovarati o vremenskim i prostornim odnosima-prvi, srednji,zadnji,lijevo, desno, te opozicije - gore-dolje,upaljeno-ugašeno....
-treba poraditi na oblikovanju i objašnjavanju kategorija.Identificirati stvari koje ne pripadaju grupi sličnih kategorija-npr. cipela ne pripada kategoriji s jabukom i breskvom, jer se ne može jesti, i nije okrugla i nije voće.Tako treba dati djetetu dvije suprotnosti tako da dijete može reći zašto ne spadaju u istu kategoriju.
-treba pomoći djetetu da prati dvije do tri direkcije-"Idi u sobu i donesi mi svoju knjigu."
-treba poticati svoje dijete da samo daje direkcije.Treba slijediti djetetove direkcije, tako da vam on/ona može objasniti npr kako da se izgradi toranj od lego-kockica.
-treba se igrati obitelji.Objašnjavajući uloge u obitelji sa pretvaranjem da ste vi dijete.Razgovrarti o stanovanju-kuči-o sobama i namjenama.
-televizija ponekad može biti korisna-tjtreba govoriti onda kada dijete gleda televiziju.Treba ga pitati da pokuša pogoditi što bi se slijedeće moglo dogoditi.Treba razgovarati o likovima u filmu, seriji...Da li su oni sretni ili tužni?Pitati svoje dijete što se dogodilo,da vam ispriča.Možete čak i odglumiti cijelu scenu, te izmisliti drugačiji kraj.
-treba iskoristiti dnevne aktivnosti-kao primjer uzmemo aktivnost kada smo u kuhinji, tada treba poticati dijete da imenuje stvari koje se tu i tada koriste, te tako raditi i za druge prostorije.Diskutirati o jelu u tanjuru, boji, okusu.Od kuda ta hrana dolazi? Da li je zdrava?Što voli dijete jesti? Što ne voli?Tko će očistiti kada se pojede?Treba poticati i aktivnosti u kuhinji-prostrti stol,staviti salvete.Treba identificirati-npr: "To je moja salveta." "To je tatina, a to mamina salveta."
-kada se odlazi u kupovinu, treba se prodiskutirati o tome što će se kupiti, što će se napraviti s tim, koliko nam treba.Razgovarati s djetetom o veličini nečega ( malo-veliko), obliku ( dugo,okruglo,četvrtasto) i o težini (teško-lagano).
Roditeljske nedoumice
Mnogi roditelji često su u nedoumici kada prvi put posjetiti logopeda. Bilo da je riječ o nedovoljno razvijenom govoru, mucanju, teškoćama čitanja i pisanja, teškoćama u izgovoru, roditelji i osobe s kojima je dijete u svakodnevnom kontaktu (učitelji, odgojitelji) često ne znaju kada potražiti pomoć.

Prema ljestvici razvoja govora, prva teškoća nastupa u obliku nedovoljno razvijenoga govora. Roditelji se često pitaju i traže odgovore na pitanje: "Zašto moje dijete ne govori?". Kada primijete da se dijete, inače uredna razvoja, premalo, pogrešno ili teže verbalno izražava u odnosu na vršnjake, roditelji se nerijetko uspaničare. Roditelji djece kod koje je dijagnosticiran nedovoljno razvijen govor počnu vrlo rano primjećivati govorne sposobnosti svog djeteta, što se često pripisuje tvrdoglavosti, lijenosti ili genetskom naslijeđu. Kada dijete napuni tri godine i krene u vrtić, a roditelji dobiju priliku usporediti govor svog djeteta s govorom vršnjaka, postaju svjesni da im dijete ima pravi problem. 

Tada je najbolje zatražiti savjet logopeda. Važno je što prije krenuti sa savjetovanjem ili čak direktnom terapijom, jer je dijete često već u toj dobi dovoljno svjesno da se razlikuje od vršnjaka. Sluša, ali ne razumije ili želi odgovoriti, ali mu je izgovor iskrivljen i nerazumljiv, pa se često događa da ga okolina ne razumije. A roditelji se toliko priviknu da odgovarajući na upite počnu nesvjesno podržavati iskrivljen način govora. Upravo zato vaše dijete može se osjećati nesretno, ljuto, frustrirano, rjeđe priča, a u komunikaciji se počinje sve više oslanjati na geste.
Kako bi se što bolje stimulirala djetetova govorna komunikacija, važno je da uz logopeda u terapiji aktivno sudjeluju i roditelji, odgojitelji ili učitelji (nastavnici). Uloga roditelja neizmjerno je važna jer upravo oni s djetetom provode najviše vremena. 

Već od prvih mjeseci treba pažljivo slušati svoje dijete jer nam je već u toj dobi u stanju priopćiti mnogo o sebi. U glasovnoj igri dijete vrlo često dolazi i do naprednijih riječi kombinacijom slogova "mamama" ili "tatata", što roditelji često protumače kao "gle, rekao/la je mama/tata!". 

Ta je prva riječ važna jer se često naziva i prva progovorena riječ, ali samo ako je sa značenjem. Do osmog mjeseca dijete treba reagirati na glasovni poticaj, izgovarati nekoliko slogova, glasati se kada mu se govori, treba proći fazu vokalizacije i gukanja. U dobi od 21 mjesec treba govoriti barem osam riječi sa značenjem, oponašati zvuk koji čuje, imenovati i pokazivati jednu ili dvije slike te riječima tražiti jesti i piti. Kad dijete postane sposobno izgovarati veći broj riječi s određenim značenjem, počinje shvaćati da se dvije riječi u govoru mogu povezivati tako da označavaju određeni smisao ("mama, daj!", "mama, vode!"...). Tako se dijete počinje služiti jednostavnom rečenicom koja u početku nije potpuna, ali je dovoljno jasna i za okolinu razumljiva.
Na što treba paziti 

Tijekom prve dvije godine treba poticati dijete na izgovaranje samoglasnika i na kombinaciju suglasnika i samoglasnika u govoru (ma-ma, ta-ta, ba-ba, pa-pa...). Djeci od druge do četvrte godine treba se obraćati jasnim i jednostavnim rečenicama, ali i nadograđivati i proširivati ono što su rekla (Idemo baki. Da, idemo baki.). 

Važno je proširivati im postupno rječnik i dati im mogućnost da što više prepričavaju događaje toga ili protekloga dana. Tako i roditelji mogu utjecati na postupan razvoj govora svoga djeteta. Što se tiče izgovora, djeca u dobi između tri i tri i pol godine moraju ispravno izgovarati glasove p, b, t, d, k, g, m, n,j, f, v, h, l, a, e, i, o, u, dok se glasovi s, z, c, š, ž, č, ć, dž, đ, r, lj i nj mogu tolerirati najdulje do pete godine.

Ako kod djeteta primijetite neka druga odstupanja u govoru, kao što su mucanje ili brzopletost, treba što ranije intervenirati. Ako je dijete premalo za terapiju, barem ćete dobiti logopedski savjet kako se postaviti i reagirati. Mnogi roditelji često upozoravaju dijete: "Ne mucaj!", "Kako to govoriš?", što je potpuno neispravno. Terapija mucanja vrlo je delikatna te je potrebna dobra i zdrava komunikacija između logopeda i roditelja. Već se u dobi od tri godine može potražiti pomoć logopeda koji će procijeniti je li dijete spremno za terapiju ili je potrebno samo savjetovati roditelje. 

Ako vaše dijete do polaska u školu nema govornih teškoća, ali odgojiteljice u vrtiću primijete da pogrešno drži olovku ili ne može povezati skupinu glasova u riječ i isto tako rastaviti riječ na glasove (npr. umjesto T-A-T-A kaže TANJUR, umjesto M-A-M-A kaže MASKA), potrebno je što prije reagirati i ukljuèiti dijete u terapiju. Jer iz takvih teškoæa proizlaze teškoæe u èitanju i pisanju te disleksija i disgrafija. Tada se poćinje raditi na glasovno-slogovnoj terapiji kao predvježbama vještine ćitanja i pisanja. Dijete poćinje percipirati inicijalni i finalni glas u rijeći, nakon toga osvješčuje glasove unutar same rijeći, i naposljetku poćinje povezivati glasove u slogove te slogove u rijeć. Vrlo je važno u predškolca ispitati orijentaciju u prostoru, odnose lijevo-desno u odnosu na sebe i druge, vidjeti postoji li jezićna slabost u govoru, tj. ćuti dijete kako i na koji naćin se izražava i koliki mu je vokabular. Dijete u toj dobi treba naućiti da je pisana rijeć znak za izgovorenu i da ima isto znaćenje, i treba razumjeti pisanu poruku.
Ako dijete s teškočama krene u prvi razred, one vremenom postaju sve vidljivije. Naime, u poćetku kada poćinje usvajati vještinu ćitanja najćešče nastaju smetnje zbog nedovoljno ućvrščene veze slovo-glas, prisutne su teškoče u glasovnoj analizi i sintezi, a i u nedovoljno razvijenoj vizualno-motornoj percepciji.

Za početak samo savjet, a možda i terapija
U slučaju da su potrebne govorne vježbe, pravodobnim otkrivanjem uzroka i uključivanjem djeteta u terapiju mogu se ukloniti smetnje i spriječiti razvijanje djetetove svjesti o poremećaju i eventualne neugode koje bi moglo doživjeti u okolini, vrtiću ili školi. Prije početka terapije vrlo je važno otkriti zbog čega govor vašeg djeteta odstupa od govora vršnjaka. 

Već se pri prvom susretu procjenjuje njegov govor i zaključuje je li u skladu s dobi. Ako se primijete odstupanja, provjerava se koliko i u kojoj mjeri odstupaju od normale. Iz razgovora s roditeljem dobiva se uvid o uvjetima u kojima se govor razvijao ili se još razvija. Za što bolju terapijsku orijentaciju često su potrebna dodatna ispitivanja, kao što su ispitivanje sluha ORL pregledom, psihološko ispitivanje, neurološki pregled.
Ako vam se čini da ste u ovom članku prepoznali probleme koji muče vaše dijete, obratite se stručnjaku logopedu. Možda mu govorna terapija još nije potrebna, ali barem ćete dobiti korisne savjete kako sami pomoći djetetu da prebrodi taj problem. 

mr.sc. Nataša Šunić, prof.logoped




acudesa -> RE: logoped (6.8.2010 13:01:52)

Ove vježbice su super
ORALNA MOTORIKA - vježbe za govorne mišiće

PUHANJE
maslačak
vata, kokice, perje
maramice u zrak
mjehuriće od sapunice, kade i sl.
zviždaljka
slamka (raditi mjehuriće)

ŽVAKANJE vježbanje jakosti čeljusti
žvakanje slatkog korjena i igra povlačenja iz usta a dijete ga pokušava zadržati zubima
grickanje zubima
stavljanje gumenih bonbona na kutnjake

LIZANJE
sladoled
lizaljka
na imitaciju kao mačka

ZVUKOVI JEZIKOM
imitacija ritma
la, la, la, la na muziku
''cmakanje'' jezikom

MICANJE JEZIKA
micanje hrane s jezikom od jednog do drugog obraza
dodirivanje uglova usta jezikom
oblizivanje ostataka hrane na usnicama

USNICE
držati hranu usnicama
''Mmmmmmm''
držati papir usnicama
fučkati
zujati, brujati

USISAVATI
kroz slamčicu po mogućnosti nešto gusto
na imitaciju kao da se hrani lutka




Ella_H -> RE: logoped (8.8.2010 17:46:13)

Poz draga acudesa bas ti hvala za ovo procitala sam i vec smo poceli vjezbati..
Znam da je ispravno reci rukica nogica itd samo nadam se da mu to nece ostati
heheh...Jucer nas je jedna teta malo pohvalila kako lijepo pricamo bosanski
uglavnom nezelim se opustiti  zelim vjezbati s njim sto vise tako da je lakse
i meni i njemu a za taj albanski naglasak manje vise nek se zeni tamo ako hoce hehe...
sve je to donekle djecije i sva su djeca drugacija sad trenutno imam drugu borbu odvajanje iz postelje...
Pusa svima
;)




Hanady RR -> RE: logoped (13.8.2010 16:17:41)

ja imam važno pitanje...tačnije dva[image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley13.gif[/image]

1. Moja starija kćerka baš je rječita i onako mogu reći slobodno pametnica ali on ima 4 pune godine i imamo porblem sa slovom R.
Ona ima problem sa slovom r u sredini riječi ili na kraju...to kod nje postane L.

recimo rečenica poznata svima Riba ribi grize rep...kod nje je
Riba libi glize lep...samo na početku rečenice kaže i onda ništa[image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley13.gif[/image]

nikako mi nije jasno...vježabmo i svi ispravno govorimo niko ne tepa i takvo što ali meni se čini velika je već a ovu kako mi neke kolegice ''fazu'' nikako da porđemo.
Jel zrela za logopeda ili neki tretman drugog oblika.[image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/zmeden.gif[/image]

2. Ova mlađa ima tačno 18 mjeseci....
kaže mama, papa, ide, njam njam, neće.....
ali ništa više...sve nešto mrlja...
rečenicu ne sastavlja ni pod razno ili bilo šta što su dvije riječi jedna do druge.....

jel ovo zabrinjavajuće jer starija mi je baš pričala fino u ovome peridou...i imam u blizini komšinicu koja je rodila 15 dana prije mene svoju curicu...ona mašalllah sve priča...sa njom se insan sit ispričat.




dacy -> RE: logoped (14.8.2010 11:46:28)

Handy i ja sam pisala da i moj sin slabo govori, ali forumašice su me razuvjerile u namjeri da ga vodim logopedu.
Mislim da ne trebaš porediti prvu i drugu kćerku što se govora tiće, jer nisu iste. Mlađa će vjerovatno propričati brzo.
Ja isto imam u susjedstvu dječaka koji je stariji od mog sina 2 mj. i on lijepo sastavlja rečenice, dok moj samo kaže mama i pokaže prstom šta hoće.




mama_debeljuca -> RE: logoped (14.8.2010 11:59:53)

Hanady, kao što ti je dacy rekla, apsolutno ne trebaš da upoređuješ djevojčice, svaka je individua za sebe. Ali ja sam se javila najviše zbog tvog prvog pitanja. I moj dječak (sutra puni 4), do prije pa možda dvadesetak dana nije R izgovarao, ni pod razno [sm=smiley36.gif] A inače, je prava pričalica, ima jako bogat rječnik, može se pričat sa njim kao sa odraslijim djetetom. Kad pišemo slova, znao bi reći kako se piše ono slovo što ga ja izgovaram L a vi odrasli drugačije, misleći na R. Vjeruj da sam se ja bila zabrinula, ali od jednom poče sam i to je neko tvrdo R izgovara, koluta ga [sm=smiley1.gif]. A i sada kada se mazi izgovara L ili kombinuje kao i tvoja djevojčica, u istoj riječi izgovara jedno R o drugo L. Tako da, mislim da nemaš razloga za brigu.




Malenaoduvijek -> RE: logoped (1.11.2010 11:18:15)

Draga aloa ja sam se stavrno raspitivala o svim mogucim logopedima i dobila sam dvije preporuke, jedna za dr Hidajetu cini mi se Smajlovic iz tog centra radi zena i privatno, ali sam se odlucila na drugu navodno jos bolju i jacu i danas smo imali prvu seansu

nadam se da sam ti pomogla ako treba jos nekih podataka samo reci


Ja znam da si pisala o ovome prilicno davno, ali meni bi trebala info o logopedima koji rade privatno sa djecom kuci, ako nije problem da mi odgovoris ovdje ili na pp ili neko dr ko zna.znaci kod redzica na kosevcu smo bili ,ali on pocinje raditi sa djecom od 3 godine ali ja bih nekoga ko bi sada radio sa mojim sinom koji ima 21 mj.
hvala puno




ElmaB -> RE: logoped (3.1.2011 16:17:25)

Treba mi pomoć: iščitala sam dosta Vaših postova i ja svog sina definitivno moram odvesti logopedu. Njima dvoma će 31/03 ako Bog da tri pune godine (blizanci) ali on jako slabo govori. Rečenice gotovo nikako ne sklapa, a dosta riječi je nerazgovjetno. Ide u vrtić već tri mjeseca ali nisam primijetila neko poboljšanje. Čekala sam sve do sada nadajući se da će uz svoje dvije sestre (koje usta ne zatvaraju[image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley36.gif[/image]) progovoriti, ali nije. Čula sam za polikliniku Logopedica, negdje u Kovačićima u Sarajevu, čiji je vlasnik dr logoped i defektolog. Ima li neko iskustva sa tom poliklinikom i osobljem?




veeseelaa -> RE: logoped (3.1.2011 18:11:45)

ma ja ne bi paničila
Imam prijatelja čiji je mali propričao ono pravo tek u 4 godini
Eno ga sad ništa mu ne fali
osim toga tvoj sin je još mali, ja znam dosta djece od 3 godine koja ne znaju rečenicu sastaviti




Emica_sa -> RE: logoped (14.3.2011 15:20:01)

I ja sam vec pocela da brinem,naime imam sina od 16 mjeseci i on jako slabo prica,samo mama,ne ne,daj i cao i nista vise ne govori,niti se trudi,samo prstom upire u stvari i vristi,kad su vasa djeca propricala,znam da je individualno,ali neki prosjek[image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/zmeden.gif[/image][image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/zmeden.gif[/image]




veeseelaa -> RE: logoped (14.3.2011 15:22:42)

pa šta bi ti draga moja?
moja malena je tek u 18 mjesecu počela da ponešto priča, do tada je bilo isto kao i kod vas




M kao Mama -> RE: logoped (14.3.2011 15:23:11)

Moja je prvu riječ izgovorila sa 7 mjeseci, i onda pauza do nekog 16 mjeseca,kada je očepila niko od nje ne može progovoriti. Zaista od samog starta je pričala tečno, nikada nije tepala, malo smo imalu fazu da ne zna slovo H,ja sam zvala logopeda, rečeno mi je da ne brinem, da je sporno R ili L, a H se uči vremenom. Tako je i bilo. Sada ima 4 godine i zaista priča više nego dobro.




Emica_sa -> RE: logoped (14.3.2011 15:24:50)

Ne znam ni ja moja veesela i ja sam mislila da je to ok,ali ljudi oko mene me stalno pitaju sto ne prica kao trebao bi pricati[image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/zmeden.gif[/image][image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/zmeden.gif[/image][image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/zmeden.gif[/image]




Lejla Ka -> RE: logoped (14.3.2011 15:41:04)

16 mjeseci je pre rano za razmišljanje o logopedu! Ako djete uredno reaguje na zvukove i ako izgovara makar jednu razgovjetnu riječ, što je pokazatelj da dobro čuje, sve ostalo nije zabrinjavajuće. A svakako spomeni pedijatru svoju zabrinutost. Mada stvarno nema potrebe da o tome razmišljaš.




Anoniman -> RE: logoped (14.3.2011 15:56:09)

IZVORNA PORUKA: Emica_sa

I ja sam vec pocela da brinem,naime imam sina od 16 mjeseci i on jako slabo prica,samo mama,ne ne,daj i cao i nista vise ne govori,niti se trudi,samo prstom upire u stvari i vristi,kad su vasa djeca propricala,znam da je individualno,ali neki prosjek[image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/zmeden.gif[/image] [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/zmeden.gif[/image]

Nemaš potrebe brinuti, potpisujem Lejlu Ka i veselu
Moj savjet ti je samo kad on pristićem pokaže nešto nemoj skakati na prvu, traži od njeg da ti kaže šta hoće, roditelji znaju najčešće napraviti grešku skaču na svaki djetetov pogled i tako da se zna desiti da je djetetu mrsko govoriti.




Malenaoduvijek -> RE: logoped (14.3.2011 18:29:37)

IZVORNA PORUKA: Lejla Ka

16 mjeseci je pre rano za razmišljanje o logopedu! Ako djete uredno reaguje na zvukove i ako izgovara makar jednu razgovjetnu riječ, što je pokazatelj da dobro čuje, sve ostalo nije zabrinjavajuće. A svakako spomeni pedijatru svoju zabrinutost. Mada stvarno nema potrebe da o tome razmišljaš.


na zapadu se pocinje raditi sa djecom od 9 mjeseci .
kod nas ljudi olako shvataju mnogo sta i onda kada djete ima problema onda te gledaju.
kod nas pustaju djecu do tri godine da progovore, pa ako ne progovore onda ide logopedu sto je meni van pameti.

neka se niko ne ljuti, ali ja pricam iz sopstvenog iskustva, ja da sam slusala pedijatre i " dobronamjerne " savjete mnogih moj stariji sin dan danas ne bi znao ni jednu rijec da izgovori.
u sustini nasim logopedima je mrsko raditi sa djecom mladjom od 3 godine jer placu, teze im je drzati paznju i onda djeca ispastaju.

emice bitno je da tvoj sin bilo sta prica i da vidis da te razumijes, a ti uvijek mozes dijete odvesti na kontrolni pregled kod logopeda privatno da ti bude lakse da znas da je sve ok i nece ti se niko smijati.

to je moje misljenje i neka se niko ne ljuti.




Malenaoduvijek -> RE: logoped (14.3.2011 18:33:22)

IZVORNA PORUKA: ElmaB RR

Treba mi pomoć: iščitala sam dosta Vaših postova i ja svog sina definitivno moram odvesti logopedu. Njima dvoma će 31/03 ako Bog da tri pune godine (blizanci) ali on jako slabo govori. Rečenice gotovo nikako ne sklapa, a dosta riječi je nerazgovjetno. Ide u vrtić već tri mjeseca ali nisam primijetila neko poboljšanje. Čekala sam sve do sada nadajući se da će uz svoje dvije sestre (koje usta ne zatvaraju[image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley36.gif[/image] ) progovoriti, ali nije. Čula sam za polikliniku Logopedica, negdje u Kovačićima u Sarajevu, čiji je vlasnik dr logoped i defektolog. Ima li neko iskustva sa tom poliklinikom i osobljem?


znam da je post star ali moram napisati svoje iskustvo, ova zena koja je vl.ove ordinacije je jedna od rijetkih koja hoce da radi sa djecom mladjom od 3 godine.moj sin ide kod nje i ja sam prezadovoljna.






Hanady RR -> RE: logoped (14.3.2011 19:53:23)


IZVORNA PORUKA: Hanady RR

ja imam važno pitanje...tačnije dva[image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley13.gif[/image]

1. Moja starija kćerka baš je rječita i onako mogu reći slobodno pametnica ali on ima 4 pune godine i imamo porblem sa slovom R.
Ona ima problem sa slovom r u sredini riječi ili na kraju...to kod nje postane L.

recimo rečenica poznata svima Riba ribi grize rep...kod nje je
Riba libi glize lep...samo na početku rečenice kaže i onda ništa[image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley13.gif[/image]

nikako mi nije jasno...vježabmo i svi ispravno govorimo niko ne tepa i takvo što ali meni se čini velika je već a ovu kako mi neke kolegice ''fazu'' nikako da porđemo.
Jel zrela za logopeda ili neki tretman drugog oblika.[image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/zmeden.gif[/image]

2. Ova mlađa ima tačno 18 mjeseci....
kaže mama, papa, ide, njam njam, neće.....
ali ništa više...sve nešto mrlja...
rečenicu ne sastavlja ni pod razno ili bilo šta što su dvije riječi jedna do druge.....

jel ovo zabrinjavajuće jer starija mi je baš pričala fino u ovome peridou...i imam u blizini komšinicu koja je rodila 15 dana prije mene svoju curicu...ona mašalllah sve priča...sa njom se insan sit ispričat.



vidi emice kako sma se ja brinula....
a sada samo pola godine kasnije...starija saršeno govori bez pomoći logopeda od kojeg me pedijatrica odgovorila uvjeravajući da će se korigovati...tako i bi...
a mlađa...
ja sad pitam imali neko dugme da je malo utihnem ponekad...a opet ponekad šuti ko ''zalivena''...al sve konta i to konta previše...nema ništa da njoj insan sakrije sa da ta nije skontala i šifrovano[sm=smiley36.gif]




Anoniman -> RE: logoped (14.3.2011 20:08:47)

Emice, draga, moj Andrej za 3 dana puni 2 god. a zna mama, tata, nana, ne (ovo jako dobro zna), jaje i koko (ptica)... to je to...i ja sam se brinula, pa nakon sto sam malo prosurfala i iscitala...skontala sam da jos uvijek nemam razloga za brigu[image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley36.gif[/image]....priznajem, ipak, da se svaki dan pitam...kad ce vise[image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/jezicek.gif[/image]




Emica_sa -> RE: logoped (14.3.2011 20:27:37)

Citala sam i ja malo,vidim da to nije nista strasno i da je sve individualno,ali u mene je problem sto on nije roden kao zdravo dijete,jer je prilikom poroda ostao bez kisika i zbog teskog poroda imao krvarenje na mozgu i edem mozga i samim tim je neuro rizicno dijete.Ja sam sa njim  vise puta radila sve nalaze od EEG,magnetne do pregleda kod psihologa,ocnog i ultrazvuka abdomena i srca.Sve je Hvala Bogu uredu,motorika za koju su se svi najvise bojali je sasvim uredu...I zbog toga svega sam i ja stalno kao na iglama i sve posmatram jako pazljivo,a i svi oko mene i stalno me pitaju sto ne prica,sto ne prica,pa sam se zbog toga pocela brinuti,ali vidim da nema razloga,jer on zna reci mama,daj,ne ne,cao,kad mu kazem gdje je seka on dode da je poljubi 




Anoniman -> RE: logoped (14.3.2011 20:37:43)

emice to je onda druga stvar, ako se vodi kao neurorizično dijete kad tad vi morate odraditi taj pregled i kod logopeda, mislim da je još rano za neko dijagnostikovanje... ali ti možeš sama raditi sa njim kući. Što više slikovnica, pjesmica, glume, ne izvršavaj naredbu kad ti on pokazuje mimikom traži riječi i bit će to dobro...uostalom to radi i logoped samo strpljenje i rad




Hanady RR -> RE: logoped (14.3.2011 20:53:35)


IZVORNA PORUKA: dadada

vidim da puno toga pogresno radim[image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley22.gif[/image]
e od sutra mijenjam taktiku



ma nemoj mu dohavtit što mimikom pokzuje...al draga samo pazi da ne uleti u isto vrijeme u fazu ''bacanja'' da se ne povrijedi...
farah je prstom pokazivala na flašicu kada hoće vode...
ja neću da joj dam...neka mi kaže...
one se predomisli i nije više žedna...al laganini mi sa stola povuče stolnnjak i sve sruči na pod....
ja plačem...i ukinem flašice...ona ne koristi više ni onu sa kljunom...neka traži čašu ako neće vodu...

ona opet prst i u nišu i pokazuje na mjesto gdje čaše stoje...

ja dodam i kažem. šta beba hoće...ona me gleda...ja spustim čašu reko nećže ništa beba šuti...ja kad se ona baci na pločice[sm=smiley29.gif][sm=smiley29.gif][sm=smiley29.gif][sm=smiley29.gif] oćeeeeeeee, oćeeeeeeeeeeeeeee, oćeeeeeeee...

eh sad već ...daj oda...što bi bio prevod daj vode[sm=smiley36.gif]




Stranica: <<   < Prethodna stranica  1 2 [3] 4 5   Sljedeća stranica >   >>