jasmin -> RE: Zene sa Hidzabom (11.3.2012 21:46:53)
|
Propisanost akike Akika je pritvrdeni sunnet za djetetove staratelje koju su u mogucnosti, jer je Allahov Rekao je Poslanik, a. s.: "Za (život) svakog novorodenog djeteta zalog je njegova akika, koja se kolje sedmi dan po njegovu rodenju, kad mu se daje ime i brije (šiša) kosa" (hadis bilježe Ebu-Davud, Nesai i drugi). U hadisu se kaže da je svako dijete privezano za svoju akiku, što po mišljenju uleme znaci da ce djetetu kojem nije priredena akika biti onemoguceno da se zauzima za svoje roditelje, dok neki kažu da ce to uticati na njegov odgoj (hadis bilježe autori “Sunena” i Ahmed, koji kaže da je hadis sahih). Za akiku važe propisi kurbana u pogledu starosne dobi, nepostojanja mahane i podjele, izuzev što pri klanju akike nije dozvoljeno udruživanje (jer govece i deva mogu vrijediti kao kurban za sedam osoba, ukoliko su se one udružile). Starosna dob kurbana Ako se kolje ovca, kurban mora biti star najmanje godinu dana. Koza i govece moraju imati po dvije godine ili približno toliko, a deva cetiri godine. Kurban ne smije imati mahanu koja bi umanjila vrijednost mesa. Ne smije biti hrom niti bolestan, niti suviše mršav. Dopušteno je da kurban bude prepolovljenog uha ili slomljenog roga. Ona ovca koja se, iz bilo kojih razloga, ne bi mogla zaklati u kurban, ne može se zaklati ni kao akika. Najvrjednije je da se zakolje rogat, mlad ovan. Ne smije se prodavati meso akike niti kožica. Medutim, imam Ahmed dozvoljava, na osnovu predaje, prodaju kožice i glave, s tim da se taj novac podijeli kao sadaka za dijete. Pokudeno je namazati glavu novorodenceta krvlju akike. Šta se uci prilikom klanja akike? Uci se dova: ALLAHUMME MINKE VE ILEJKE AKIKA FULAN, na osnovu hadisa koji prenosi Bejheki, ciji je lanac prenosilaca dobar. Navodi se od Aiše, r. a., da je Poslanik, s. a. v. s., kad je klao akiku za Hasana i Husejna, rekao: "Recite: 'BISMILLAH, ALLAHUMME LEKE VE ILEJKE AKIKA FULAN". Podjela mesa Mustehab je meso akike, kao i meso kurbana podijeliti na tri dijela: jedan dio ostaviti za ukucane, jedan dio podijeliti kao sadaku siromasima i jedan dio pokloniti prijateljima i komšijama. Mustehab je dati babici mesa od akike. Ebu-Davud prenosi da je Poslanik, s. a. v. s., rekao, kad je Fatima klala akiku za Hasana i Husejna, da pošalju babici mesa od akike. Koliko se ovaca kolje za djecaka, a koliko za djevojcicu? Malikijski pravnici smatraju da je bolje zaklati po jednu ovcu za djecaka i za djevojcicu na što ukazuje hadis koji prenosi Ibn-Abbas u kome se govori da je Poslanik, s. a. v. s., zaklao po jednu ovcu Hasanu i Husejnu (hadis bilježe Ebu-Davud i Nesai). To je, po njima, najrazumnije i najlakše. Šafijski i hanbelijski pravnici smatraju da se za djecaka kolju dvije ovce, a za djevojcicu jedna, na što ukazuju rijeci Aiše, r. a.: "Za djecaka dvije ovce približnih godina i da su slicne, a za djevojcicu jedna ovca" (hadis bilježe Ahmed i Tirmizi). Najbolje je da se za djecaka zakolju dvije ovce približnih godina i da su slicne, a za djevojcicu jedna ovca. Prenosi se da je Ummu Kerzi el-Ka'ba rekla: "Cula sam da Allahov Poslanik, s. a. v. s., kaže: 'Za djecaka se kolju dvije ovce približnih godina i da su slicne, a za djevojcicu jedna ovca'". Mustehab je da se akika kolje sedmi dan po rodenju djeteta, ako postoji mogucnost za to, ili cetrnaesti ili dvadeset prvi dan po rodenju. Ako ne postoji mogucnost, onda se akika može zaklati bilo koji dan. U hadisu koji prenosi Bejheki navodi se vrijeme klanja akike: "Akika se kolje sedmi ili cetrnaesti ili dvadeset prvi dan po rodenju djeteta". Mendub je zaklati akiku u vremenu kad se obavlja duha-namaz. Ne treba klati akiku tokom noci. Ako dijete umre prije nego što napuni sedam dana, za njega se nece klati akika. Remzija Huric
|
|
|
|