jasmin -> RE: Zene sa Hidzabom (3.3.2012 0:26:41)
|
>>O bijelom pranju<< U ime Allaha, Milostivog, Samilosnog! Dr. Rukajja bint Muhammed el-Muharib, profesorica na pedagoškom fakultetu u Rijadu, napisala je istraživački rad na temu „Propis ženskog sekreta“ , koji je pregledao šejh Muhammed ibn Salih el- Usejmin, rahimehullah, pa je potvrdio njegov sadržaj, i na koricama ovog rada je ispisano, njegovim rukopisom, slijedeće: „ Pregledao sam ga, pa sam uvidio da su jači dokazi da ova tečnost ne kvari abdest, jer je osnova da se ne kvari abdest, osim onim za što je došao dokaz. “ On se opredijelio za ovo mišljenje pred kraj svoga života, rahimehullah, kao što je i šejh Nasirud-din el-Albani, rahimehullah, odabrao ovo mišljenje, i mnogi učenjaci današnjice. U nastavku teksta, ukratko ću pojasniti ovo pitanje, oslanjajući se na ovaj istraživački rad. BITNOST OVE TEME Svaka muslimanka ima potrebu za ovom temom, jer je to pojava sa kojom se susreću sve žene, Allah ih je s tim stvorio, to nije nikakva bolest, niti mahana, niti je rijetkost. Žena mora biti čista za namaz, pa tako mora i znati propis ove tekućine. Ako ne zna ovu mes'elu ponavljaće abdest više puta, možda je obuzmu i vesvese i ružne misli, možda čak i namaz ponovi. Zbog toga moramo znati kakav je propis ove izlučevine, sa šerijatskim dokazom i na temeljima naših dobrih prethodnika. Imam Šafija je definisao prirodne otvore, a to su: od zada - analni otvor, kod muškarca i žene, a za ženu je naveo sprijeda dva otvora: mjesto izlaska mokraće i mjesto izlaska djeteta (povezano sa matericom). PROPIS ŽENSKOG SEKRETA: DA LI JE NEČIST? Sekret koji iscuri iz žene, ne izlazi iz mokraćnog kanala, već iz drugog izlaza povezanog sa matericom, ali ne izlazi ni iz same materice, već ga luče žlijezde u kanalu rodnice, on je čist, a da nije čist učenjaci bi naredili njegovo pranje, pa je izlučevina rodnice poput izlučevine usta, nosa, kože, koje izlučuje organizam. Dokazi za čistoću: Osnova u čistoći je da nije došao dokaz koji ukazuje na nečistoću. Ovo je pravilo koje je uzeo kao dokaz šejhu-l-islam Ibn Tejmijje, za čistoću sperme, pa kaže: „Osnova je u vidljivosti čistoće, pa je obaveza presuditi da je čisto, dok nam ne dođe nešto što nas obavezuje da kažemo da je prljavo, pa smo tražili ono što bi nas obavezalo da kažemo da je prljavo, pa nismo našli tome osnovu, pa znaj da je sve od čega ne možeš sačuvati svoju odjeću, ma koliko bio oprezan, oprošteno. “Ovo se takođe odnosi na ženski sekret, čak je preči ovaj propis za njega od sperme, jer sperma izlazi u poznatom stanju, pa se i moguće sačuvati, s poteškoćom u slučaju manjka odjeće ili posteljine, ali se nemoguće čuvati od bijelog pranja, pa čak i kada imaš dosta odjeće i posteljine. Pa kako se može zamisliti da šerijat naređuje čuvanje od ovog sekreta, kad on zadesi ženu kada ona i ne zna da je iscurilo, niti sa strašću, niti s nečim drugim. Zadesi je dok spava, dok radi, a ona to i ne osjeti, pa čuvanje odjeće od toga predstavlja poteškoću, i oprost za ovo je preči. Da je to nečistoća, obznanio bi to Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, svojim ženama, ćerkama i ženama vjernika, a da im je bila skrivena njihova čistoća, pitale bi o tome, jer su one te koje stid nije spriječio da se poduče u vjeri, i one su više pazile na svoju vjeru od nas, pa zar da budu žene današnjice opreznije u svojoj vjeri od njih? A nemoguće je reći da su znale da je nečisto, jer onda ne bi pitale za istihadu (izvanmenstruacioni odljev krvi), za žućkasti i smeđkasti sekret, za uzbuđujuće snove, a sve ovo je poznatije i vidljivije u nečistoći. Ne prenosi se da su se sahabijke čuvale od ove vlažnosti, niti da su prale svoju odjeću, osim onoga za što su znale da je nečisto. Bilježi Buhari , rahimehullah, u poglavlju „ Pranje menstrualne krvi“ , od Esme bint ebi-Bekr, radijallahu anha, da je rekla: „ Upitala je žena Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi we sellem: „ O, Allahov Poslaniče, šta misliš kada jednoj od nas padne menstualna krv na odjeću, šta da radi? “ Pa reče Allahov Poslanik, sallallahu alejhi we sellem: „ Ako se odjeća neke od vas uprlja krvlju menstruacije, neka je nakvasi, a zatim ispere vodom, a potom neka klanja u njoj. “ Znači, one nisu ostavile pitanje o odjeći uprljanoj krvlju hajda (menstruacije), zadovoljavajući se znanjem da je ona nečista, pa kako bi ostavile pitanje o ženskom iscjedku, koji zaprlja njenu odjeću. A da su se čuvale toga, ili da su imale sumnju u njegovu čistoću, pitale bi o načinu njegovog pranja. A poznato je da sahabijke nisu imale puno odjeće, neke su imale samo ono što je na njima, nisu imale posebnu odjeću u kojoj bi klanjale i koju bi čuvale od bijelog pranja, koje curi u ostatku dana, pa kako da danas narede oni koji ga smatraju nečistoćom, da se zaštitimo ulošcima, i da li su sahabijke imale uloške, koje bi mijenjale prije svakog namaza? Bilježi Buhari u poglavlju „ Da li žena klanja u odjeći u kojoj je imala menstruaciju? “ , od Aiše, radijallahu anha, da je rekla: „ Neke od nas su imale samo jednu odjeću, u kojoj bi dobile menstruaciju, pa kada bi palo nešto krvi na nju, nakvasila bi pljuvačkom i noktom uklonila. “ To da su imale samo jednu odjeću, i nisu je prale od krvi hajda, dokazuje da se nisu čuvale od onog mimo toga. DA LI KVARI ABDEST ? Nećemo naći da je iko ubrojao ženski sekret među stvari koje kvare abdest, s dokazom iz Kur'ana, ili sunneta, ili koncenzusa učenjaka, čak ni s govorom ashaba, niti tabiina, niti govorom jednog od četiri imama mezheba. Odgovor onima koji kažu da je nečist: -Korištenje analogije u odnosu na nekontrolisani izlazak mokraće je neispravno, zbog toga što se analogija koristi u slučaju rijetkog u odnosu na često, i male količine u odnosu na veću, a ne suprotno. Ženski sekret je česta pojava, dok je stalno curenje mokraće rijetkost i stanje bolesti malog broja ljudi. Takođe se analogija koristi u stvarima koje imaju zajedničke osobine, a ovdje se osobine razlikuju. Bijelo pranje je čisto, mokraća nečista. Naređeno nam je da se čuvamo od mokraće, a stanje vlažnosti kod žene Allah naziva čistoćom: “ Pitaju te o mjesečnom pranju. Reci: "To je neprijatnost." Zato ne općite sa ženama za vrijeme mjesečnog pranja, i ne prilazite im dok se ne okupaju. A kada se okupaju, onda im prilazite onako kako vam je Allah naredio. - Allah zaista voli one koji se često kaju i voli one koji se mnogo čiste. “ (El-Beqara, 222. ) Pa je Allah, 'azze we džell, stanje izlaska ove izlučevine nazvao čistoćom i znakom završetka menstrualne nečistoće. A da je bilo nečisto ne bi bila velika razlika između prilaska ženi, tokom spolnog odnosa, sprijeda i u analni otvor, što zabranjuje i šerijat i pamet. -Analogija na puštanje vjetra, također nije ispravna, zbog razlike u mjestu izlaska. Zašto ga ne bi usporedili sa zrakom koji izlazi sprijeda, zbog zajedničkih osobina, oboje je čisto, oboje izlazi iz čistog mjesta? Većina uleme je stanovišta da ovaj zrak ne kvari abdest, a od njih je i šejh ibnu-Usejmin, rahimehullah, za što kaže: „ Ovo ne kvari abdest, jer ne izlazi iz prljavog mjesta, kao zrak iz analnog otvora. “Dokazi da ne kvari abdest: Ne prenosi se nijedan tekst, ni vjerodostojan, niti dobar, niti slab od Poslanika, sallallahu alejhi we sellem, niti govor ashaba, niti je iko od učenjaka naredio ženama uzimanje abdesta prije svakog namaza, poput one koja ima izvanmenstrualno krvarenje (istihadu). Žene ashaba su poput ostalih žena u svojoj prirodnosti i stvaranju, a ne kao što neki misle da je to neka nova pojava, prisutna samo kod nekih žena. Ne, već je to stvar koja je neophodna za zdravlje zene i sigurnost njene materice, kao što su suze za oko, sluz u nosu, pljuvačka u ustima. Neko se znoji više, neko manje, ali nećete naći nekog da se nikako ne znoji, a da i postoji takav, bio bi bolestan. Pa čak i da bijelo pranje imaju samo neke žene, je li taj broj manji od žena koje imaju istihadu? Pa zašto je Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, objasnio propis za njih, učenjaci fikha naslovljavali poglavlja svojih knjiga tom pojavom, a bilo je samo četrnaest žena koje su imale istihadu, u to vrijeme, kako ih je pobrojao Ibnu-Hadžer, rahimehullah. Tako je neispravno reći da je Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, izostavio da pojasni propis, zbog rijetkosti ove pojave. Sahabijke su klanjale iza Poslanika, sallallahu alejhi we sellem, bilo ih je čitav jedan saff ili više, nekada je učio suru El-A'raf, nekada El-Enfal, nekada Saffat, Mu'minun, pa bi odužio ruku i sedždu, a niko nije vidio da su neke od njih napuštale namaz, te odlazile da ponove abdest, a dana je bilo puno, namaza još više, a sve su imale želju da klanjaju iza Poslanika, sallallahu alejhi we sellem, i nema sumnje da je jednoj od njih, ili više njih, iscurio ovaj sekret u toku namaza, kao što se nama dešava na teraviji, ili drugom namazu. One nisu tražile objašnjenje za to, pa i da je abdest bio obavezan, a one ostavile pitanje, misleći da je čisto, nemoguće je da se objava ne bi spustila u vezi njih. Obavezati ženu da se abdesti prije svakog namaza je poteškoća, i to poteškoća veća od čuvanja da ti mačka ne hoda po kući, a Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, je obrazložio propis čistoće mačke time što je se teško toga sačuvati, pa kaže: „ Ona nije prljava, ona je od onih koje obilaze oko vas. “ Ovo je spomenuo Ibn-Tejmijje u „ Medžmu'a fetawa“ , 599-21. Allah je nazvao mjesečni ciklus neprijatnišću, a sve ono mimo toga je čistoća ( kada je u pitanju otvor rodnice), kao što smo naveli u 222. ajetu sure el-Beqara.Bilježi Buhari hadis, knjiga menstruacije, a poglavlje „ Žućkasti i smeđkasti sekret mimo dana menstruacije“ , od Umm 'Atijje, daje rekla: „ Žućkasti i smeđkasti sekret nismo ubrajali ni u šta. “ , znači ni u menstruaciju, ni u stvari koje kvare abdest, a da su ubrajale u ovo drugo, pojasnila bi to. „ i u vjeri vam nije ništa teško propisao” ( El-Hadždž, 78. ) Obavezati žene nečim čime ih nije ni Allah, ni Poslanik, alejhi selam, obavezao, je opterećivanje žene i zadavanje poteškoća, a naša vjera je lahka. Molim Allaha, Uzvišenog, da nas sve uputi na ono što On voli i čime je On zadovoljan, neka je salawat i selam na Poslanika Muhammeda, sallallahu alejhi we sellem, njegovu časnu porodicu i ashabe. Preuzeto s mnogih islamskih stranica. animagical draga,ja ne znam za nesto drugo osim za taj propis sisanja nakon 7 dana po rodjenju.
|
|
|
|