RE: Prezime? (Puna verzija)

Forum >> [Partnerstvo] >> Vjenčanje, krštenje, godišnjice,…



Poruka


canim -> RE: Prezime? (26.4.2015 23:14:56)

Meni prezime ne igra neku ulogu, u islamu je bitno da se dijete zove po ocu tj da se ne pripisuje nekom drugom ocu nego sto jeste, pa se tako npr arapi medjusobno zovu po ocevima.
Danas je u svim rodnim, vjencanim i ostalim listovima navedeno fino ime roditelja, rodjenog prezimena itd, tako da nema sanse da se osoba prepise nekoj drugoj familiji nego sto pripada a sto je najbitnije osnovno nacelo ako gledamo s Islamskog aspekta ispunjeno, porijeklo ti se zna i zna se ko ti je otac.
Ovo je s moje tacke gledista a vi za obavijesti o indikacijama, mjerama opreza i nuspojavama upitajte svog efendiju i imama [sm=smiley36.gif]




Galicia -> RE: Prezime? (26.4.2015 23:18:38)

porijeklo ti se zna i zna se ko ti je otac.


A zene dodju samo kao reproduktivni materijal?




canim -> RE: Prezime? (26.4.2015 23:24:46)


IZVORNA PORUKA: Galicia

porijeklo ti se zna i zna se ko ti je otac.


A zene dodju samo kao reproduktivni materijal?

Ne razumijem sta mislis pod tim, ali nije uvijek bilo mogucnosti da se ustanovi medicinski ko je pravi otac djeteta a majka se svakako uvijek zna, i iz tog razloga je bitno da se ne pripisuje nekom drugom vec da se zna tacno ko je otac djeteta.




Galicia -> RE: Prezime? (26.4.2015 23:27:24)

Ma razumijem ja to.
ALi ni prezime nije dokaz da je neko nekom otac. [sm=smiley36.gif]
A mene interesuje sta majke dodju u svemu tome, tj produzenju loze, ako ga vec nastavljamo sa prezimenom.




Medić* -> RE: Prezime? (26.4.2015 23:30:17)

IZVORNA PORUKA: canim

Meni prezime ne igra neku ulogu, u islamu je bitno da se dijete zove po ocu tj da se ne pripisuje nekom drugom ocu nego sto jeste, pa se tako npr arapi medjusobno zovu po ocevima.
Danas je u svim rodnim, vjencanim i ostalim listovima navedeno fino ime roditelja, rodjenog prezimena itd, tako da nema sanse da se osoba prepise nekoj drugoj familiji nego sto pripada a sto je najbitnije osnovno nacelo ako gledamo s Islamskog aspekta ispunjeno, porijeklo ti se zna i zna se ko ti je otac.
Ovo je s moje tacke gledista a vi za obavijesti o indikacijama, mjerama opreza i nuspojavama upitajte svog efendiju i imama [sm=smiley36.gif]


Kako ti ne igra ulogu ? Pa ako je u hadisima naglaseno kako i sta, treba nam igrati neku ulogu ?




canim -> RE: Prezime? (26.4.2015 23:39:08)

Medic ja kazem kako je s mog aspekta gledanja, meni je bitno da se zna cija sam ja kcerka a to isto stoji u mojoj dokumentaciji, dakle ne prepisujem se ja nekom ocu kome ne pripadam, a dali se ja prezivam Cvjetkovic ili Canimcic manje vise bitno, ja ne mjenjam ime svojih roditelja i zna se cija sam.




Medić* -> RE: Prezime? (26.4.2015 23:41:40)


IZVORNA PORUKA: canim

Medic ja kazem kako je s mog aspekta gledanja, meni je bitno da se zna cija sam ja kcerka a to isto stoji u mojoj dokumentaciji, dakle ne prepisujem se ja nekom ocu kome ne pripadam, a dali se ja prezivam Cvjetkovic ili Canimcic manje vise bitno, ja ne mjenjam ime svojih roditelja i zna se cija sam.


Svakako se zna ciji smo. To nam stoji u dokumentima.
Meni je bitno da znam sta je ispravno. Koliko grijesim u tome sto imam oba prezimena.




canim -> RE: Prezime? (26.4.2015 23:48:18)

Ne znam, evo sad maksuzije odoh na rijaset da vidim sta i oni kazu, i naletih na ovaj link http://www.rijaset.ba/index.php?option=com_content&view=article&id=20332:zena-i-zadrzavanje-djevojackog-prezimena&catid=142:bra-pravo&Itemid=218




Medić* -> RE: Prezime? (26.4.2015 23:51:49)


IZVORNA PORUKA: canim

Ne znam, evo sad maksuzije odoh na rijaset da vidim sta i oni kazu, i naletih na ovaj link http://www.rijaset.ba/index.php?option=com_content&view=article&id=20332:zena-i-zadrzavanje-djevojackog-prezimena&catid=142:bra-pravo&Itemid=218



Da, naisla sam na ovo. Ali zbunjuje me ovo nesto na predhodnoj strani, vrati se malo unazad, zato imam dilemu.
Ja znam kod nas kako je, ali u onom textu se drugo navodi, a iskrena da budem bas bih ono voljela sigurno znati sta je tacno :)
Imam oboje...




canim -> RE: Prezime? (27.4.2015 0:44:24)

Medic procitah tekst, ja ne vidjeh nigdje da sam pogresno nesto protumacila hadis, dakle kao sto rekoh ne pripisivanje oca nekome drugom koji to nije, dakle da se otac dobro zna a danas se zna na osnovu svih dokumenata koji mi imamo.

Dalje, ovo tumacenje u vezi prezimena odnosno da on smatra da se ovaj hadis odnosi i na prezime je njegovo licno tumacenje a tumacenje prezimena je jako sirok pojam, pogotovo ako uzmemo cinjenicu ceste migracije na ovim prostorima, zatim politike raznih drzava koje su mjenjale prezimena ljudima tek tako, pa tako npr nasi koji su otisli u Tursku za vrijeme ataturka su morali mjenjati svoje prezime, zatim npr u Makedoniji su Makedonci svim silama se trudili da na turska i albanska prezimena dodaju -ovski , tako da je dosta sada deda i nana koji u vremenu kad su se vjencali automatski su dobili i -ovski u svom prezimenu, a vjerovatno i znas da se tamo ova prezimena sa -ovski ne odnose isto na musko i zensko, pa tako musko ima nastavak -ovski a zensko -ovska, dakle znaci zensko prezime je razlicito od orginalnog ocevog prezimena
dalje, na nasim prostorima se je dodavalo -ic na prezimena a ni prezimena nisu oduvijek postojala vec kao sto je i u tekstu navedeno davala su se prezimena na osnovu toga cime se je neka porodica bavila, recimo imala plantazu kruski pa se preziva Kruskic i sl. dakle teorija o prezimenima kad gledamo malo dalje u historiju je jako komplikovana ali pripisivanje oca nekome ko nije to je nazalost uvijek bilo i to je nesto sto ce uvijek biti bitno, dakle bitno je da se zna ko je otac, odnosno na osnovu toga se znaju i oni koji su zabranjeni u toj lozi a ko su mahremi itd...a danas u nasem vremenu roditelji se vrlo dobro znaju i plus vrlo lako je genetski dokazivo ko je otac, dakle ako postoji bilo kakava misterija i ona se moze medicinski rjesiti.

Da ne idem dalje, vjerovatno si skontala sta mislim a opet navodim ovo je iskljucivo moje razmisljanje.




Finepex -> RE: Prezime? (27.4.2015 6:56:12)

IZVORNA PORUKA: Hanady RR

Izvini ziva bila a sta ces kod notara za uzimanje prezimena od supruga.[sm=zmeden.gif]

pa zbog cega se ide notaru Boga ti. [sm=smiley1.gif]

Neki od mijenjanja prezimena u dokumentima nemaju veceg stresiranja, dok oni koji imaju udio u imovini ,Bilo bi previse komplikovano sada sve pozvati pa mijenjaj zbog prezimena po ugovorima , zemljovl.papirima, firmi, hodaj ovdje ondje.


IZVORNA PORUKA: salmy


IZVORNA PORUKA: Medić*


IZVORNA PORUKA: salmy


IZVORNA PORUKA: Medić*

Ma zenini ostaje.
Ali govorim o tome da je preporuceno samo svoje. Ne mora se muzevo uzeti uopste. Drugo sto je to kod nas tako tradicija.

jesi ti ostavila svoje i dodala tm?


Ja jesam. I muzevo dodala. Tada nisam ni znala sta je pravilnije.
Mogu i sada njegovo odbaciti i po pravilu bih trebala :)


joj moj bi se naljutio do bola...da to uradim...bas bih ga povrijedila...bez obzira sto eto tako kao treba..mada ja iskreno prvi put to cujem





zato nije isto udati se za insana ili hajvana. Insanu ce uopste biti drago sto se "greska" moze ispraviti. Medjutim, kada je neko hajvan, vise ce mu biti do nekog njegovog "ega", nego do propisa. Vec ako covjek zaradjuje sam, ne znam zasto bi se uopste nekome imalo potrebe pravdati zasto i zbog cega je neko nakon 5-10-20 godina prezime vratila u djevojacko. [sm=smiley1.gif] jest da nije lahko zamisliti da neko nakon 5-10 godina braka prezime "vrati" u djevojacko, ali valjda treba znati sta je prece.


Ili uopsten, jos prilikom udaje treba znati pravila. Trebas vise ti sebe da cijenis kao zenu, nego sta ce ko reci.




Finepex -> RE: Prezime? (27.4.2015 7:05:58)

IZVORNA PORUKA: Medić*


IZVORNA PORUKA: canim

Ne znam, evo sad maksuzije odoh na rijaset_ da vidim sta i oni kazu, i naletih na ovaj link http://www.rijaset_.ba/index.php?option=com_content&view=article&id=20332:zena-i-zadrzavanje-djevojackog-prezimena&catid=142:bra-pravo&Itemid=218



Da, naisla sam na ovo. Ali zbunjuje me ovo nesto na predhodnoj strani, vrati se malo unazad, zato imam dilemu.
Ja znam kod nas kako je, ali u onom textu se drugo navodi, a iskrena da budem bas bih ono voljela sigurno znati sta je tacno :)
Imam oboje...



Nasa ulema je kontradiktorna sama od sebe. pocevsi od pitanaj i odgovora,isti propis, slicna situacija, na jednom odgovoru jedno pravilo, na drugom drugo. Jel poslanik s.a.w.s. rekao da moze? pocevsi od zena koje rade sa njima u jednoj prostoriji, rukovanje da ne govorim, osamljivanje.. da ne zachatavamo temu samo cu reci tevhidi, mevludi, ovi oni, i uopsteno naplacivanje ucenja Kur ana. Ti islam ne mozes "adaptirati" po klimi gdje se nalazis. Islam je jedan, onakav kakav je poceo, kakva su pravila na pocetku, tako su ostala. druga prica je sto je za mene licno nevjerovatno, da je svako poceo tumaciti propise. Svako pametan. [sm=smiley36.gif] mene vise cudi, kako neko sumnja u rijeci Poslanika s.a.w.s., u rijeci prvih ashaba, i njihov zivot, nego ovoj nasoj "nadri" ulemi.

Upravo nasa ulema, nase hodze bi trebali malo vise da pricaju o obavezama i propisima. Znaci vec ako zena ostavi svoje prezime, da ne bude glavna tema onih koji gasule, nego da dodje hodza i kaze, to je zbog toga i toga. Tako je bilo, tako je ostalo. Nema smetnje. pravilnije je. itd..a ovako.. ispada..




Finepex -> RE: Prezime? (27.4.2015 7:21:08)

IZVORNA PORUKA: Medić*

E ovo sam citala...Pa kopiram...

Ja imam oboje...

Kako ja tumacim procitano ispravno je samo jedno i to svoje zadrzati...

168. Dileme i nejasnoće oko uzimanja muževog prezimena
Submitted by Sebil on Tue, 2011-05-17 15:26. Odgovori
Pitanje:

Selam alejkum, moje pitanje se tiče muževog prezimena. Pročitala sam na vašoj stranici da nije dozvoljeno da žena uzme muževo prezime. Ja sam se još malo raspitivala o tome i saznala sam da je navodno ženi dozvoljeno zadržati svoje i uzeti muževo prezime, da se na to gleda kao na neki kompromis. Zanima me vaše misljanje o tome, jer sam ja zadržala očevo prezime i dodala muževo.

To za "kompromis" sam čula od jednog brata,moj muž ga je pitao vezano za tu temu i on je odgovorio da to nije bas kufr i da se na nasim prostorima to što sam ja uradila (zadržala očevo i dodala muževo prezime) smatra kompromisom. Samo to je rekao, pa me zanima da li je to stvarno tako ili ja moram vratiti samo očevo prezime? Koliko sam ja upućena, ispravite me ako grijesim, kufr znači izaći iz vjere. A taj brat je, koliko sam ga ja shvatila, htio da kaže da to što sam ja uradila nije isto što i kad žena uzme samo muževo prezime. Unaprijed zahvalna.

ODGOVOR:

Alejkumusselam.

Oko ovog pitanja je bilo mnogo reagovanja, negodovanja i negiranja da prezime predstavlja porijeklo i da se spomenuti šerijatski tekstovi u kojima se zabranjuje pripisavanje tuđem porijeklu odnose na uzimanje prezimena muža od strane žene. Zbog toga će biti iznešena neka pojašnjenja oko toga.

Naime, danas je općeprihvaćena stvar među ljudima da prezime predstavlja i upućuje na porijeklo nekog čovjeka bez obzira na to što je upotreba prezimena u obliku koji mi danas imamo i poznajemo nastala u 12. stoljeću, po nekima, i razvijala se do 19. stoljeća. Ono što je bitna karakteristika prezimena je da govori o ocu, djedovima i korijenu neke osobe o čemu se vodilo računa i prije nego što se prezime počelo koristiti.

Pa tako prezime predstavlja zamjenu za nabrajanje i navođenje oca, djeda, pradjeda, čukundjeda i tako dalje, jer je od jednog od toga djeda uzeto njegovo ime, ili njegova osobina po kojoj je bio poznat, ili mjesto u kojem je živio, ili zanimanje kojim se bavio i slično i tako je nastalo prezime te familije. Uglavnom, bitno je da se sve ovo veže za djedove te familije.

Šerijat je došao sa veoma strogim propisima vezanim za porijeklo bilo kojeg čovjeka. Od toga je stroga zabrana vrijeđanja i ismijavanja tuđeg porijekla. Kaže Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, u hadisu kojeg bilježi Muslim od Ebu Hurejre, radijallahu anhu: "Dvoje kod ljudi je kufr: ismijavanje, omalovažavanje i negiranje porijekla i naricanje za umrlim".

Isto tako, osnovni smisao zabrane zinaluka je to da se ne bi miješalo porijeklo ljudi, jer ako je žena udata za nekoga i njemu se pripisuju djeca, pa ona učini zinaluk sa drugim i rodi dijete koje je od tog drugog a pripiše se njenom mužu sa kojim je vjenčana time se miješa porijeklo ljudi što vodi u veliki fesad. Zbog nepoznavanja porijekla i ne vođenja računa o njemu ne poznaju se rodbinke veze, može doći do sklapanja braka između onih kojima je to zabranjeno zbog krvnog srodstva, može neko nasljeđivati nekog koga šerijatski nema pravo da ga naslijedi i obrnuto. Postoje posebna poglavlja u šerijatskom pravu o utvrđivanju porijekla, negiranju porijekla, proklinjanju zbog porijekla i tako dalje.

A od tih propisa vezanih za porijeklo je i zabrana pripisivanja tuđem porijeklu. Namjerno pripisivanje porijekla nekome mimo stvarnog oca je nazvano kufrom a njegovom počiniocu je učinjen Džennet zabranjenim. U hadisu od Ebu Zerra, radijallahu anhu, kojeg bilježe Buharija i Muslim je došlo: "Nema čovjeka koji pripiše svoje porijeklo nekome mimo svoga oca, a on to zna, a da nije učinio djelo kufra, ko se pripiše porodici kojoj po porijeklu ne pripada, neka sebi pripremu mjesto u Vatri".

Takođe, u hadisu kojeg bilježe Buharija i Muslim od Ebu Hurejre, radijallahu anhu, je došlo: "Ne odvraćajte se od vaših očeva (pripisujući svoje porijeklo nekom drugom), ko se odvrati od svoga oca taj je učinio kufr". A od S''''''''ad ibn Ebi Vekkasa i Ebu Bekrete, radijallahu anhum, u hadisu kojeg bilježe Buharija i Muslim se prenosi: "Ko pripiše svoje porijeklo nekome mimo svoga oca, a zna da mu on nije otac, Džennet mu je zabranjen". A pošto prezime ukazuje i predstavlja porijeklo čovjeka ne treba imati ni najmanju sumnju da se ovi hadisi odnose i na zabranu mijenjanja prezimena.

Postavlja se pitanje da li ako žena uzme dvojno prezime, tj. zadrži svoje prezime i doda muževo pa joj prezime bude kombinacija njenog i muževog prezimena da li je to šerijatski sporno? Da bi se odgovorilo na to prije svega treba utvrditi šta u stvari predstavlja ta nova kombinacija od prezimena. Tim činom žena je napravila novi vid porijekla kojem se ona pripisuje.

Jedan dio tog porijekla je tačan i istinit a to je u stvari njeno prezime, a drugi dio te nove tvorevine od prezimena je netačan i lažan a to je muževo prezime koje je ona pridodala svome. Jer ona nema nikakve veze po porijeklu sa ocem, djedom, pradjedom, čukundjedom svoga muža.

Ako se ta nova tvorevina dvojnog prezimena pravda nečim što se naziva kompromis, da li to mijenja propis ovog čina i utiče na njega? Kompromis znači dogovor, pa ako se u hadisima iz zabrane pripisivanja tuđem porijeklu izuzima stanje uzimanja dvojnog prezimena kao rezultat kompromisa (dogovora) onda je to dozovljeno. Ako analiziramo tekstove gore spomenutih hadisa, poput:

- "Nema čovjeka koji pripiše svoje porijeklo nekome mimo svoga oca ..."

- "ko se pripiše porodici kojoj po porijeklu ne pripada ..."

- "ko se odvrati od svoga oca taj je učinio kufr"

- "Ko pripiše svoje porijeklo nekome mimo svoga oca ...",

onda jasno dolazimo do zaključaka da su svi oblici ovih hadisa u općoj formi po kojoj se ne pravi izuzetak niukom slučaju. A meni nije poznat neki drugi šerijatski tekst sa kojim se izuzuma iz ove zabrane polulažno pripisivanje porijekla, tj. uzimanje dvojnog prezimena. Prema tome, uzimanje dvojnog prezimena takođe potpada pod ovu zabranu koja je došla u hadisima, s tim da je grijeh tog čina blaži od uzimanja samo muževog prezimena.

A što se tiče nazivanja tog djela, lažnog pripisivanja tuđem porijeklu, kufrom, tu se ne misli na kufr (nevjerstvo) koje izvodi iz vjere Islama oko čega nema razilaženja među učenjacima. Mnogo je djela koja su u šerijatskim tekstovima nazvana kufrom (nevjerstvom) a da se pod tim nazivom ne misli na kufr koji izvodi iz Islama, poput hadisa:

- "Dvoje kod ljudi je kufr: ismijavanje, omalovažavanje i negiranje porijekla i naricanje za umrlim" (mutefekun alejhi),

- "Vrijeđanje muslimana je fisk (grijeh) a borba protiv njega je kufr (nejverstvo)" (mutefekun alejhi),

- "Ko kaže svome bratu (muslimanu): o kjafire, ta se riječ vraća na jednog od njih dvojice" (mutefekun alejhi),

- "Ko se zakune nečim mimo Allaha učinio je kufr ili širk", (Tirmizi, Nesai, Ibn Madže i Ahmed, a Tirmizi ga ocjenjuje dobrim a Alabani vjerodostojnim).

Pa tako u ovim hadisima je omalovažavanje nečijeg porijekla, naricanje za umrlim, borba protiv muslimana, nazivanje muslimana kjafirom i zaklinjanje mimo Allaha nazvano kufrom a složni su učenjaci da se ne odnosi na kufr koji izvodi iz vjere nego da su to veliki grijesi.

Nego se ti hadisi tumače na neki od sljedećih načina:

- da je to kufr djelom (kufr ameli – koji ne izvodi iz vjere) a ne uvjerenjem,

- da to predstavlja veliku i strašnu opomenu onima koji čine ta djela,

- da je to kufr koji izvodi iz Islama ako oni ta ohalaljuju,

- da se misli na jezičko značenje kufra, tj. kufr znači prekriti te oni sa činjenjem tih djela prekrivaju svoj iman ali ne izlaze iz vjere, i još neka druga tumačenja koje navodi Ibn Hadžer u svojoj knjizi Fethul-bari.

Prema tome, nije dozvoljeno uzimati dvojno prezime (zadržati svoje i dodati muževo) jer to takođe potpada pod hadise u kojima je došla zabrana pripisivanja tuđem porijeklu, s tim da je težina grijeha u ovom slučaju manja od uzimanja samo muževog prezimena od strane žene. A to što djelo svjesno i namjerno pripisivanje tuđem porijeklu nazvano kufrom to ne znači da ono izvodi iz Islama nego da predstavlja veliki grijeh oko čega nema razilaženja među učenjacima. Ve billahi tevfik.


Vidis zbog onoga podebljanog sam ja njih prestala shvacati ozbiljno. Znaci, dokaz, sami su napisali, imaju serijatski tekstovi , hutbe, dokazi, koji ukazuju na zabranu uzimanja prezimena...ovo ostalo predstavlja samo njihovo misljenje.. zasto nisu citirali serijatske tekstove? Da nam kazu koji su to tekstovi. ovako ispada, oni kazu..[sm=smiley36.gif]

I hajde da razmisljamo po njihovoj inteligenciji.

Naprimjer ja sam

nahla moj otac Ibrahim, sta to govori osim sto mi je otac ibrahim? Jel to jedini ibrahim na planeti? desi se da u familiji imas ljudi koji se isto zovu a isto prezivaju, ali svojoj djeci nedaju ista imena. Zbog toga je lakse vidjeti po itvom porijeklu cija si nego ovako..od ibrahima. pa kojeg ibrahima, jel od sefike ili zulejhe? [sm=smiley36.gif]

Drugo je kod nas.. mi nekako robujemo ideologiji, robujemo formama predstavama muza koji treba dominirati u svim segmentima, pa i u ovom. [sm=smiley1.gif]




Hanady RR -> RE: Prezime? (27.4.2015 7:43:22)

Finepex ja znsm kada se ide notaru vjeruj mi al ovo sto ti pises veze nema da potrebom za notarom...cak i nasa babovina prelazipo nasljednom pravu na nas sa novim prrzimebom uz pokaz orginalnoga vjencanoga lista naravno opcinskoga.




Finepex -> RE: Prezime? (27.4.2015 8:01:38)

Ko kaze da necu naslijedit? danas bilo kakav ostavinski postupak, ili promijena prezimena u ugovorima (firmi,stana itd) radi razvoda ili braka, rade oni. [sm=smiley1.gif]




tinkivinki -> RE: Prezime? (27.4.2015 8:05:38)


IZVORNA PORUKA: Finepex

Ko kaze da necu naslijedit? danas bilo kakav ostavinski postupak, ili promijena prezimena u ugovorima (firmi,stana itd) radi razvoda ili braka, rade oni. [sm=smiley1.gif]

[sm=jezicek.gif].ma ženo draga ne radi se o tome,već nemaš potrebu mjenjati to kod notara,u vjenčanom listu sve piše.




Hanady RR -> RE: Prezime? (27.4.2015 8:11:58)


IZVORNA PORUKA: Finepex

Ko kaze da necu naslijedit? danas bilo kakav ostavinski postupak, ili promijena prezimena u ugovorima (firmi,stana itd) radi razvoda ili braka, rade oni. [sm=smiley1.gif]

Zeno draga nisi se ni udala vec se razvodis......[sm=smiley36.gif]nema potrebe za notarom u svakom segmentu promjene prezimena tjuzimanja muzevoga....zakomlicirala si taj argument vise nego je potrebno[sm=smiley36.gif]




Medić* -> RE: Prezime? (27.4.2015 9:03:59)

Canim nisi me skontala draga[sm=smiley36.gif] Ne kazem da ti nesto tumacih tacno ili pogresno. Ja govorim o svojoj dilemi...
Ja nailazim na to kako je po vjeri najpohvalnije ostaviti samo svoje prezime.
Flinepex danas svasta mozemo procitati a daleko bilo da se sumnja u hadise i dokaze. Zato i sama citam jer nisam detaljno upoznata oko tog prezimena. Ucimo dok smo zivi...




Finepex -> RE: Prezime? (27.4.2015 10:05:39)

IZVORNA PORUKA: tinkivinki


IZVORNA PORUKA: Finepex

Ko kaze da necu naslijedit? danas bilo kakav ostavinski postupak, ili promijena prezimena u ugovorima (firmi,stana itd) radi razvoda ili braka, rade oni. [sm=smiley1.gif]

[sm=jezicek.gif].ma ženo draga ne radi se o tome,već nemaš potrebu mjenjati to kod notara,u vjenčanom listu sve piše.

Vidis to nisam znala Ja sam kontala kako smo na kuci ja i braco i mama 1/3, na firmama 1/2, i zemlji, kontala sam ono sad ce biti procedura dok se dogovorimo kad ko moze doci, dok termin, dok promijene prezime, znaci ne mora se. Nisam znala..



IZVORNA PORUKA: Medić*

Canim nisi me skontala draga[sm=smiley36.gif] Ne kazem da ti nesto tumacih tacno ili pogresno. Ja govorim o svojoj dilemi...
Ja nailazim na to kako je po vjeri najpohvalnije ostaviti samo svoje prezime.
Flinepex danas svasta mozemo procitati a daleko bilo da se sumnja u hadise i dokaze. Zato i sama citam jer nisam detaljno upoznata oko tog prezimena. Ucimo dok smo zivi...




Evo serijatski tekst gdje kaze da je ZABRANJENO. Eh sad, pitanje je, koliko ce ga i ko priznati s obzirom na to "ko je rekao".. Ipak za mene nisu krive osobe uzmu muzevno prezime, nego oni kojima je duznost da nas uce, da nam ukazu sta se smije sta ne smije. Ipak ruku na srce, nije lahko doci i reci nakon 5-10-15 godina braka, eh vidi ove zabrane, odoh vratiti prezime. [sm=smiley36.gif]



Da li je ženi dozvoljeno da preuzme muževo prezime?

Da li ste znali?Pripremio Emir Demir prof. Odgovor na pitanje ankete " DA LI ZNATE" Da li je ženi dozvoljeno da preuzme muževo prezime? ODGOVOR: Zahvala pripada Allahu, neka su salavat i selam na Allahovog Poslanika, Poslanikovu, s.a.v.s., porodicu i sve ashabe. Muslimanki nije dozvoljeno da preuzme prezime svoga supruga. Ova zabrana je u Šerijatu okarakterisna kao ogavno djelo. Zapravo, ovaj običaj uveli su neki muslimani u ovim posljednjim stoljećima slijepo se povodeći za nevjernicima. Ovakav običaj nije bio poznat među prvim generacijama islama, pa čak ni kod predislamskih Arapa. Žena ne samo da ima pravo da zadrži svoje prezime, već joj je i zabranjeno da se odriče svoga originalnog identiteta, jer osoba se nikada ne može odvojiti od svoga porijekla i predaka, tj. genetski je vezana za svoje prethodnike. Allah Uzvišeni je dao da se krvna veza se ne može ničim poništiti, pa zato nije razumno da ...

verbalno negiramo nešto od čega se ne možemo odvojiti. Poslanik, s.a.v.s., kaže: „Neka Allah prokune onoga ko se pripiše nekom drugom ocu mimo svog oca.“ (Ahmed i dr.) Žena koja preuzima prezime svoga supruga, prije svega, negira svoje originalno porijeklo i pripisuje se predacima koji nemaju nikakve veze sa njenim rodoslovljem. Stoga je to lažno pripisivanje kojeg je Allahov Poslanik, s.a.v.s., spomenuo u svojim riječima. Pogledajmo ostale hadise na ovu tematiku koji su jasni poput svjetlosti dana: 1.“Svaki čovjek koji se bude pripisivao nekom drugom ocu mimo svog, a on to svjesno čini, postao je nevjernik. Onaj ko se bude pozivao na ono što mu ne pripada, nije od nas i neka sebi pripremi mjesto u Vatri. Onaj ko čovjeka nazove nevjernikom ili mu kaže da je Allahov neprijatelj, a ustvari nije tako, nevjerstvo će se na njega vratiti. Neće čovjek drugoga optužiti za grješništvo ili nevjerstvo, a da se neće na njega vratiti, ukoliko tako ne bude.“ (El-Buhari) 2. „Ko se bude pozivao na drugog oca, a zna da nije njegov otac, Džennet mu je zabranjen.“ (Ebu Davud, En-Nesai, Ibn Madže) 3. „Ko se bude pozivao na drugog oca ili drugog (robo)vlasnika, neka je na njega Allahovo prokletstvo, prokletstvo meleka i svih ljudi.“ (Ahmed, El-Buhari, Muslim, Ebu Davud, En-Nesai) 4. „Ko se pripiše drugom ocu mimo svoga, zabranjen mu je miris Dženneta.“ (Zevaid Ibn Madže od El-Busirija) 5. „Najveća laž je da se čovjek pripiše nekim drugim roditeljima mimo svojih.“ (El-Haraiti u Mesavi''''ul-ahlak od Ibn Omera) 6. U nevjerstvo spada da se čovjek odriče svog porijekla, pa makar malo bilo, ili da se poziva na porijeklo koje ne poznaje.“ (El-Bezzar od Ebu Bekra, r.a.) (Sve predaje su u knjizi Kenzul-ummal fi suneni el-aqvali vel-ef''''al, 214) (Kufr/ nvjerstvo koje se spominje u hadisima odnosi se na mali kufr, a ne na onaj koji izvodi iz vjere) Najveći dokaz za zabranu uzimanja tuđeg porijekla je ajet kojeg je Allah, Azze ve Dželle, objavio povodom Zejda f. Hariset__a kojeg je Poslanik, s.a.v.s, posinio, pa su ga počeli zvati Zejd b. Muhammed (Zejd sin Muhammedov). Zatim je Allah objavio ajet u kome se kaže: „Zovite ih po imenima očeva njihovih, jer je to pravednije kod Allaha. A ako ne znate njihove očeve, onda su to vaša braća u vjeri i vaši štićenici. Niste griješni u onome što ste nehotice učinili, ali ste griješniu onome što vaša srca namjerno učini. Allah oprašta i samilostan je.“ (El-Ahzab, 5) Znači, iako su znali ime Zejdovog originalnog oca, pripisivali su Zejda Muhammedu, s.a.v.s.. Isto se odnosi na one žene koje ostave prezimena svoji očeva i predaka, a prihvate tuđa. Također, nije dozvolejno da usvojeno dijete primi prezime svog usvajača. Postoji još jedna sumnja kojom se mnogi služe, a to je da prilikom sklapanja braka spoje svoje i muževo prezime. Nema nikakve razlike između potpunog i djelimičnog odricanja od vlastitog prezimena, jer je propis zabrane važeći i općenit za obje okolnosti. Također, niko se ne može u ovom pogledu danas pravdati prisilom, jer konvencionalni zakoni dopuštaju da žena zadrži svoje prezime i sačuva sva prava koji slijede iz bračnog ugovora. Allah Uzvišeni najbolje zna.










canim -> RE: Prezime? (27.4.2015 10:36:57)

Medic shvatila sam te ja, zato ti i pisem da prezime ne oznacava direktno porijeklo po Islamu, vec ocevo ime kao sto je i u hadisu i Kuranu navedeno, pa se tako arapi zovu po ocevim imenima, jeli mozda znas prezime nekog od Poslanika ? A zna se dosta o njihovim ocevim imenima, evo bas odoh do wiki da vidim prezimena supruga od Poslanika savs i evo copy
Khadija bint Khuwaylid
Sawda bint Zamʿa
Aisha bint Abi Bakr
Hafsa bint Umar
Zaynab bint Khuzayma
Hind bint Abi Umayya
Zaynab bint Jahsh
Juwayriyya bint al-Harith
Safiyya bint Huyayy
Ramla bint Abi Sufyan
Maymunah bint al-Harith
Maria bint Sham''ûn
Rayhana bint Zayd

Bint je kcerka pa je navedeno njihovo ime i da je kcerka od oca tog i tog.
Nisam zalazila detaljno u prezimena i kad su se uopste pocela davati i dali su se davali u vremenu posljednjeg Poslanika ili je to uvedeno nekad kasnije kod arapa ali sam sigurna da se prezimena kao prezimena ne navode kao bitan faktor koji direktno oznacava porijeklo, vec je navedeno ocevo ime a ovo ostalo su samo tumacenja koja svako tumaci na svoj nacin.




Finepex -> RE: Prezime? (27.4.2015 10:39:54)

Evo nasla sam stav i odgovora ucenog profesora Pezica koji je objasnio zabranu prezimena na jedan vrlo jednostavan nacin. Da nebi ispalo zbog prezimena se ne mijenja porijeklo..[sm=smiley1.gif]


Pitanje: Selam alejkum ve rahmetullahi ve berekatuhu!
Našao sam se u raspravi u kojoj jedna osoba tvrdi da je ženi zabranjeno uzeti prezime muža i to dokazuje ajetom iz surre El-Ahzab u kojem Allah, tebareke ve te''''ala, kaže: ''''''''Zovite ih po očevima njihovim, to je kod Allaha ispravnije!''''''''

Svakako ja pokušavam dokazati da se taj ajet odnosi na posinke, jer između ostalog poznato vam je da je Allah, tebareke ve te''''ala, u riječima prije ovih rekao: ''''''''... braća su vam po vjeri'''''''', i da se to odnosi na posinke, a ne na žene i da se Tefsiru Ibn Kesira govori da je ovo ajet koji ima svojstvo derogiranja.

Također, osoba to dokazuje sljedećim hadisima:

Tako je u hadisu od Ebu Zerra, radijallahu anhu, došlo: "Nema čovjeka koji pripiše svoje porijeklo nekome mimo svoga oca, a on to zna, a da nije učinio djelo kufra, ko se pripiše porodici kojoj po porijeklu ne pripada, neka sebi pripremi mjesto u Vatri". (Hadis je muttefekun alejhi, tj. bilježe ga Buharija i Muslim)

Od Ebu Hurejre, radijallahu anhu, prenosi se hadis u kojem je došlo: "Ne odvraćajte se od vaših očeva (pripisujući svoje porijeklo nekom drugom), ko se odvrati od svoga oca, taj je učinio kufr". (Hadis također bilježe Buharija i Muslim.)

A od S''''ada ibn Ebi Vekkasa i Ebu Bekrete, radijallahu anhum, prenosi se hadis u kojem stoji: "Ko pripiše svoje porijeklo nekome mimo svoga oca, a zna da mu on nije otac, Džennet mu je zabranjen". (Hadis je kao i prethodni muttefekun alejhi.)

Volio bih kada biste mi rekli ispravno mišljenje u pogledu toga i svakako jasne argumente koji ovo osporavaju, jer sam ubijeđen samim dijelom ajeta: ''''''''... braća su vam po vjeri'''''''' da ovo što ova osoba tvrdi nije istina, jer žena ne može biti brat po vjeri i volio bih kada biste mi rekli na šta se odnose ovi hadisi.

Allah vas nagradio svakim dobrom!

Odgovor: Uvažena i cijenjena sestro u islamu, vi jeste ponudili odgovor na ajet kojim je druga osoba dokazivala svoj stav, ali šta je sa odgovorom na sve one hadise koji su spomenuti, koji jasno ukazuju na zabranu pripisivanja onome kome čovjek ne pripada, a što je očito u uzimanju tuđeg prezimena.
U svakom slučaju, vi vjerovatno niste tražili na našoj stranici, a mi već imamo na stranici odgovor na to pitanje. Odgovor na to pitanje možete pročitati na sljedećem linku:

http://minber.ba/fetve/index.php?option=com_content&task=view&id=920&Itemid=77

S druge strane, meni nije poznato da je neko od eminentnih učenjaka današnjeg doba dopustio da žena uzima muževo prezime.
Allah vam podario dobro na oba svijeta!

A Allah najbolje zna!

Odgovorio: Elvedin Pezić, prof.





Pitanje:
uo sam da ena prilikom vjenanja ne smije da uzme prezime mua za svoje prezime. Kakav je erijatski stav u vezi s tim?

odgovor:
Tano je to to ste uli. Nije dozvoljeno da supruga prilikom sklapanja braka uzme muevo prezime. Jer, kako da preko noi ena postane drugog porijekla a prezime je to koje ukazuje na ovjekovo porijeklo, ijem ouvanju islam pridaje mnogo panje. Na to nam ukazuju rijei Uzvienog Allaha: Zovite ih po oevima njihovim, to je kod Allaha ispravnije (Saveznici, 5), u kojima Uzvieni Allah ponitava propis posinovljavanja koji je bio poznat kod predislamskih Arapa, tako to bi se usvojeno dijete pripisivalo i zvalo po ovjeku koji ga je usvojio.
Allahov Poslanik je u vie hadisa zabranio da se ovjek pripisuje plemenu kojem ne pripada, a uzimanje muevog prezimena nije nita drugo do pripisivanje lozi iz koje ovjek ne potjee. Kazao je Allahov Poslanik: Ko bude pripisivao svoje porijeklo plemenu koje nije njegovo, neka pripremi sebi mjesto u Vatri. (Buharija i Muslim)
Allah najbolje zna.



http://minber.ba/fetve/index.php?option=com_content&task=view&id=920&Itemid=77




Anoniman -> RE: Prezime? (27.4.2015 10:46:22)

Finepex, sta ima kod tebe inace?
Kako si, sta radis, cime se u slobodno vrijeme bavis?




Medić* -> RE: Prezime? (27.4.2015 10:50:57)

Hvala canim. O tome znam. Citala sam. Ovo za brak malo se upoznajem. Vec navedoh te dileme svoje neke, jer ucimo I ispravljamo u necemu kad grijesimo I ako grijesimo[sm=smiley36.gif]
Bas bih voljela I Jasmin misljenje da cujem.
Canim[sm=smiley27.gif][sm=smiley31.gif]
Flinepex hvala na opsirnom citiranju.




canim -> RE: Prezime? (27.4.2015 10:59:37)

Medic, Jasmin je pisala na tu temu, tj postavila neki kopiran tekst s Minbera ili slicne stranice jer je bit bio isti o zabrani promjene prezimena. Pogledaj na onoj temi pitaj jasmin ili hidzab, nisam sigurna gdje sam citala.




ladyblue RR -> RE: Prezime? (27.4.2015 11:09:45)

umirem [sm=jezicek.gif][sm=jezicek.gif][sm=jezicek.gif]




Stranica: <<   < Prethodna stranica  8 9 10 [11] 12   Sljedeća stranica >   >>