Amelaa RR -> RE: Prezime? (3.4.2010 12:46:53)
|
IZVORNA PORUKA: Mirkica A sto se tice prezimena evo kako to se objasnjava u islamu , da se neki nebi pravili pametni i da nemisle da je ispravno samo ono sto oni kazu i rade....mlao je podugo al vrijedi procitati Da dodam nas je nazalost nasa tardicija daleko odgirala od nase vjere nek nam se Allah smiluje ... Prezime žene nakon udaje Pitanje: Da li je dozvoljeno ženi po islamskim propisima da prilikom udaje uzme uz svoje i muževo prezime, pa da tako ubuduće ima dva prezimena? Odgovor: Jedna od stvari u kojoj se muslimani slijepo povode za nevjernicima je davanje prava ženi na odabir prezimena - svog i muževog zajedno ili samo muževog- prilikom sklapanja bračnog ugovora. Prezime, kao što je poznato, označava porijeklo i pripadnost nekoj skupini, ocu ili plemenu, zato je neprihvatljivo i nelogično da neko prisvaja nečije prezime ili se zove tuđim prezimenom. Allah, dželle šanuhu, je objavljivanjem ajeta: Zovite ih po očevima njihovim - sura ElAhzab, 4. - dokinuo i zabranio bilo kakav vid pripisivanja djece osobama koje nisu njihovi pravi roditelji, npr. Zejd ibn el-Hariseta, kojeg je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, posvojio prije poslanstva, su zvali Zejd sin Muhammedov. Zabrana je potvrđena i vjerodostojnim hadisima. Rekao je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem: "Ko bude prizivao porijeklo plemenu koje nije njegovo, neka sebi pripremi mjesto u vatri." (Hadis su zabilježili Buharija i Muslim). U drugoj predaji istog hadisa se kaze: "Allah je prokleo onoga ko se zove po čovjeku koji mu nije otac.") Da li je ženi dozvoljeno da preuzme muževo prezime? Odgovor: Zahvala pripada Allahu, neka su salavat i selam na Allahovog Poslanika, Poslanikovu, sallallahu alejhi ve sellem, porodicu i sve ashabe. Muslimanki nije dozvoljeno da preuzme prezime svoga supruga. Ova zabrana je u Šerijatu okarakterisna kao ogavno djelo. Zapravo, ovaj običaj uveli su neki muslimani u ovim posljednjim stoljećima slijepo se povodeći za nevjernicima. Ovakav običaj nije bio poznat među prvim generacijama islama, pa čak ni kod predislamskih Arapa. Žena ne samo da ima pravo da zadrži svoje prezime, već joj je i zabranjeno da se odriče svoga originalnog identiteta, jer osoba se nikada ne može odvojiti od svoga porijekla i predaka, tj. genetski je vezana za svoje prethodnike. Allah Uzvišeni je dao da se krvna veza se ne može ničim poništiti, pa zato nije razumno da verbalno negiramo nešto od čega se ne možemo odvojiti. Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kaže: "Neka Allah prokune onoga ko se pripiše nekom drugom ocu mimo svog oca." (Ahmed i dr.) Žena koja preuzima prezime svoga supruga, prije svega, negira svoje originalno porijeklo i pripisuje se predacima koji nemaju nikakve veze sa njenim rodoslovljem. Stoga je to lažno pripisivanje kojeg je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, spomenuo u svojim riječima. Pogledajmo ostale hadise na ovu tematiku koji su jasni poput svjetlosti dana: 1. Svaki čovjek koji se bude pripisivao nekom drugom ocu mimo svog, a on to svjesno čini, postao je nevjernik. Onaj ko se bude pozivao na ono što mu ne pripada, nije od nas i neka sebi pripremi mjesto u Vatri. Onaj ko čovjeka nazove nevjernikom ili mu kaže da je Allahov neprijatelj, a ustvari nije tako, nevjerstvo će se na njega vratiti. Neće čovjek drugoga optužiti za grješništvo ili nevjerstvo, a da se neće na njega vratiti, ukoliko tako ne bude. (ElBuhari) 2. Ko se bude pozivao na drugog oca, a zna da nije njegov otac, Džennet mu je zabranjen. (Ebu Davud, En-Nesai, Ibn Madže) 3. Ko se bude pozivao na drugog oca ili drugog (robo)vlasnika, neka je na njega Allahovo prokletstvo, prokletstvo meleka i svih ljudi. (Ahmed, El-Buhari, Muslim, Ebu Davud, EnNesai) 4. Ko se pripiše drugom ocu mimo svoga, zabranjen mu je miris Dženneta. (Zevaid Ibn Madže od El-Busirija) 5. Najveća laž je da se čovjek pripiše nekim drugim roditeljima mimo svojih. (El-Haraiti u Mesavi'ul-ahlak od Ibn Omera) '. U nevjerstvo spada da se čovjek odriče svog porijekla, pa makar malo bilo, ili da se poziva na porijeklo koje ne poznaje. (El-Bezzar od Ebu Bekra, r.a.) (Sve predaje su u knjizi Kenzul-ummal fi suneni el-aqvali vel-ef'al, 214) (Kufr/ nvjerstvo koje se spominje u hadisima odnosi se na mali kufr, a ne na onaj koji izvodi iz vjere) Najveći dokaz za zabranu uzimanja tuđeg porijekla je ajet kojeg je Allah, Azze ve Dželle, objavio povodom Zejda f. Hariseta kojeg je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, posinio, pa su ga počeli zvati Zejd b. Muhammed (Zejd sin Muhammedov). Zatim je Allah objavio ajet u kome se kaže: Zovite ih po imenima očeva njihovih, jer je to pravednije kod Allaha. A ako ne znate njihove očeve, onda su to vaša braća u vjeri i vaši štićenici. Niste griješni u onome što ste nehotice učinili, ali ste griješni u onome što vaša srca namjerno učini. Allah oprašta i samilostan je. (El-Ahzab, 5) Znači, iako su znali ime Zejdovog originalnog oca, pripisivali su Zejda Muhammedu, sallallahu alejhi ve sellem. Isto se odnosi na one žene koje ostave prezimena svojih očeva i predaka, a prihvate tuđa. Također, nije dozvoljeno da usvojeno dijete primi prezime svog usvajača. Postoji još jedna sumnja kojom se mnogi služe, a to je da prilikom sklapanja braka spoje svoje i muževo prezime. Nema nikakve razlike između potpunog i djelimičnog odricanja od vlastitog prezimena, jer je propis zabrane važeći i općenit za obje okolnosti. Također, niko se ne može u ovom pogledu danas pravdati prisilom, jer konvencionalni zakoni dopuštaju da žena zadrži svoje prezime i sačuva sva prava koji slijede iz bračnog ugovora. Allah Uzvišeni najbolje zna. IZVORNA PORUKA: mama75 Kada sam se udala ja sam ostavila svoje prezime i dodala muzevo. A onda kada sam rodila, bila sam jako tuzna jer ja i moja kcerkica nemamo isto prezime. Mislim da je ovo negiranje pripadnosti muzevoj porodici malo glupo. Pa ja nosim prezime moga oca - sta da se moja mama trudila da me otudji od te porodice??? Po meni je bitan neki ljudski odnos. Ako te muzevi roditelji prihvate, ako su normalni prema tebi, ne vidim razlog tog nekog budalesanja i gledanja kome ce se prvo otici i sl. Ja naravno da vise volim svoje roditelje, svekrvu nikad nisam zovnula "mama" nego ili imenom ili "nana", ali sam se uvijek trudila da imam s njom normalan odnos, mozda ne kao da mi je majka, ali eto, kao sa nekom tetkom. I onda je i ona prema meni uvijek bila super. Mozda je ona bila izuzetna zena, ali zaista ja sam se njoj mogla pozaliti i na mog muza, cak ga je i ona znala "naruziti" ako nesto on nije fer prema meni. Vidim koliko meni znaci sto je moj muz ovako fin prema mojim roditeljima, stvarno ih voli i postuje, a da ne govorim kako sam sretna sto se super slaze sa mojom sestrom i zetom. Njegova sestra je malo na svoju ruku, ali ja se zbog ovog njegovog odnosa sa mojom porodicom trudim da se i s njom cesto vidimo i ponekad presutim ako mi sta zasmeta s njene strane. U principu: KOLIKO DAJES TOLIKO I DOBIJES!!! Uz naravno izuzetke, ako se bas radi o nekim "slucajevima" . A ja vam inace vazim za veliku jezikaru i nekad cak znam i mojim roditeljima odbrusiti. Za neke stvari se vrijedi potruditi i mislim da ti se onda 100x vise vrati, narocito ljubav i ljdskost.
|
|
|
|