RE: vitre (Puna verzija)

Forum >> [Porodični život] >> Naša svakodnevica



Poruka


DM -> RE: vitre (23.8.2011 18:37:29)

Ovdje se baš otvorila rasprava o sadekatul fitru za nerođeno dijete-ponavljam se opet-za nerođeno dijete se ne treba davati sadekatul fitr-ja sam lično postavila pitanje na stranici IZ-i fetvai emin prof. Ljevaković mi je odgovorio da NE TREBA-baš ovako izričito!
e sad mi nikako nije jasno da uzimate za validno to da vam je neka žena rekla da je davala SF za nerođeno dijete, a ovamo odgovor uleme dovodite u pitanje?![image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/zmeden.gif[/image][image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley13.gif[/image]




Hanady RR -> RE: vitre (23.8.2011 18:42:59)


IZVORNA PORUKA: doublemum

Ovdje se baš otvorila rasprava o sadekatul fitru za nerođeno dijete-ponavljam se opet-za nerođeno dijete se ne treba davati sadekatul fitr-ja sam lično postavila pitanje na stranici IZ-i fetvai emin prof. Ljevaković mi je odgovorio da NE TREBA-baš ovako izričito!
e sad mi nikako nije jasno da uzimate za validno to da vam je neka žena rekla da je davala SF za nerođeno dijete, a ovamo odgovor uleme dovodite u pitanje?![image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/zmeden.gif[/image][image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley13.gif[/image]



vjeruj čitah maloprije ovu temu i isto pomislih kao i ti....

al reko da s ene mješam ipak neka žene odluče...i IZ kaže ako neko ima izrazitu želju al pod obavezu nije.




Hanady RR -> RE: vitre (23.8.2011 18:44:35)

I jel mi neko ima link sa fetfom da se ove godine vitre daju IZ...
ja nemama ta saznanja...
ne bih grješila ako ima fetva...do sada nisma davala IZ vitre a zakat jesam




Banana -> RE: vitre (23.8.2011 18:52:02)

IZVORNA PORUKA: Iman83

Bananice, slažem se s tobom, ja poštujem IZ, al opet Kur'an kao zadnja uputa Gospodara lijepo navodi kome se daje zekat(a time i vitre), pa i sama si navela. Ali izjaviti da je JEDINO ispravno dati vitre u IZ mi se proturječi tom ajetu sure Et-Tevbe). A Kur'an je poznat po svojoj mudrosti i ne treba se mijenjati, nauzbillah.
Opet, Allah s.w.t. najbolje zna, ja sam se samo pitala otkud to da je JEDINO ispravno dati vitre u IZ, jer mi nema logike.

A opet, ja ću isto dati vitre u IZ, i ne sumnjam ni najmanje da će taj novac naići na pravilnu raspodjelu.






na prvu sam se i ja iznenadila kada sam saznala za fetvu, ali imam povjerenja u iz jer to nije bila odluka samo jednog čovjeka. vjerujem da su 84 člana sabora (među kojima su vrsni poznavaoci islama i šerijata) imali dovoljno razloga da donesu takvu fetvu. muslimani bi trebali poštovati iz jer je to direktna veza sa poslanikom a.s. a ne neko udruženje građana. samim time, oni snose veliku odgovornost pred narodom i pred allahom dž.š. osporavati njen autoritet nije mala stvar. dotužilo mi je da slušam kako ljudi govore o uposlenicima iz-a kao o najvećim lopovima i prevarantima. ako je ovdje tema vitre, a donešena je fetva u vezi sa njom, onda ne bi trebalo da bude pitanja kome i gdje dati.





Mirkica -> RE: vitre (23.8.2011 18:58:29)

IZVORNA PORUKA: Hanady RR


IZVORNA PORUKA: doublemum

Ovdje se baš otvorila rasprava o sadekatul fitru za nerođeno dijete-ponavljam se opet-za nerođeno dijete se ne treba davati sadekatul fitr-ja sam lično postavila pitanje na stranici IZ-i fetvai emin prof. Ljevaković mi je odgovorio da NE TREBA-baš ovako izričito!
e sad mi nikako nije jasno da uzimate za validno to da vam je neka žena rekla da je davala SF za nerođeno dijete, a ovamo odgovor uleme dovodite u pitanje?![image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/zmeden.gif[/image] [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley13.gif[/image]



vjeruj čitah maloprije ovu temu i isto pomislih kao i ti....

al reko da s ene mješam ipak neka žene odluče...i IZ kaže ako neko ima izrazitu želju al pod obavezu nije.






mamina princeza -> RE: vitre (23.8.2011 19:56:16)


IZVORNA PORUKA: doublemum

Ovdje se baš otvorila rasprava o sadekatul fitru za nerođeno dijete-ponavljam se opet-za nerođeno dijete se ne treba davati sadekatul fitr-ja sam lično postavila pitanje na stranici IZ-i fetvai emin prof. Ljevaković mi je odgovorio da NE TREBA-baš ovako izričito!
e sad mi nikako nije jasno da uzimate za validno to da vam je neka žena rekla da je davala SF za nerođeno dijete, a ovamo odgovor uleme dovodite u pitanje?![image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/zmeden.gif[/image][image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley13.gif[/image]



Vjerovatno ovim mislis na mene jer sam rekla da mi je teta koja cuva moje djetet rekla d aje uvijek z ato davala ..... nisma pri tom mislila da ja nju slijedim posto je ona to rekla nego sam prije sinoc mislala da niko ne daje za svoje nerodjeno djete eto to.....
Sama sam pomislila danas da kazem muzu da zove Ljevakovica da pita definitivno sta da radimo al posto je i sam napisao da nije probelem da se da dobrovoljno onda sam odlucila da to ne moze stetiti u svakom slucaju pa cu tako uraditi.
Vidis neka ulema kaze ovako neka onako i zbune narod to je to.... i onda opet ti donosis odluku o sebi sta drugo mozes.
A inace se nikad ne sudim po tome sta je neka zena rekla pa tako radim nego izvor trazim u KArunu ili hadisima al ovaj put jednostavno konkretan odgovor ne znam naci nisam toliko ucena da znam pravilan odgovor sama a ljudi koji jesu eto daju razlicte.

To ja pojasnjavam da ne bude sad zabune da ja radim kako mi je moja teta rekla.... mnoge su mi tet rekla id a treba klanjti to nesto za vitre sto ja ne prakticiram.




Hannan -> RE: vitre (24.8.2011 6:06:49)

Po meni jako lijepo objasnjenje, preuzeto sa stranice num.com:

PITANJE:

Esselamu alejkum,
Danas (19.08.2011.godine) se na džummi u svim džamijama u BiH čitala hutba reisa Cerića koja sadrži fetvu koja kaže da je zabranjeno muslimanima u BiH davati zekat i sadekatul-fitr mimo Islamske zajednice, tj. da smo svi dužni plaćati ove dvije obaveze samo u IZ. Kako komentirate ovaj postupak Islamske zajednice i da li smo griješni ako postupimo suprotno ovoj fetvi, tj. ako damo zekat i sadekatul-fitr nekome mimo IZ, siromahu npr.?

DRUGO PITANJE:

Selam alejkum cjenjeni brate.

Malo sam u dilemi što se tiče ove izdate Fetve od Rijaseta tj. Reisa Cerića. Naime do sad sam davao Zekat i Sadekatu-l-fitr (po standardu zemlje u kojoj živim) slao u Bosnu narodu koji je potreban pomoci! Interesuje me kako da postupam u budućnosti! Dole imate isječak iz ove Fetve koja se može naći na Websajtu od Rijaseta! Molim Allaha Dž.s. da vas nagradi za vas trud i rad!

Fetva Reisa Cerića: "Stoga, a na temelju mojih ovlasti iz Menšure i mojih službenih obaveza iz zakletve da ću dužnost reisu-l-uleme obavljati savjesno i odgovorno pred Bogom i pred ljudima, objavljujem i obavezujem sve muftije, muderrise, imame, hatibe, muallime i muallime, koji imaju našu idžazu (ovlaštenje) da tumače islam i predstavljaju interese Islamske zajednice u domovini i dijaspori - da u svakoj prilici, a posebno imami iz mihraba i hatibi petkom sa minbera jasno i nedvosmisleno prenesu našu fetvu da su blokovi Islamske zajednice u Bosni i Hecegovini jedino ispravni dokaz za uplatu zekata i sadekatu-l-fitra, te da je zajednički fond Bejtu-l-mala Islamske zajednice jedino ispravno mjesto za izdvajanje zekata i davanje sadekatu-l-fitra. Svjesno kršenje rečene fetve o zekatu i sadekatu-l-fitra od bilo koga, koju ovim putem objavljujemo, ravno je svjesnom kršenju trećeg stuba islama, to jeste Hilafeta, Imameta i Menšure, a to znači ne poštivanje značenja i značaja 'Akideta i Šeri'ata".

ODGOVOR:

Alejkumusselam.

Zajednički fond Bejtu-l-mala Islamske zajednice sa šerijatske strane nije jedino ispravno mjesto za izdvajanje zekata i davanje sadekatu-l-fitr u Bosni i Hercegovini i dijaspori. I ne samo da nije jedino ispravno, nego davanja zekata i sadekatul-fitre na to mjesto je šerijatski sporno jer prikupljeni zekat i sadekatul-fitri ne dospijeva do korisnika koji su spomenuti u osam fondova u 60. kur'anskom ajetu sure Et-Tevba.

Prema tome, ova fetva je pogrešna i musliman nije obavezan da radi po njoj, niti je griješan ako uradi drugačije.

Razlozi neispravnosti ove fetve

Prvo: Nema razilaženja među učenjacima da je pravo i obaveza muslimanskog vladara da sakuplja zekat od onih koji su dužni da ga daju i da ga dostavi u osam šerijatom propisanih fondova. Ovaj propis se odnosi na pravednog vladara i na uzimanje zekata na vidljivi imetak, poput stoke (ovaca, krava i deva), poljoprivrednih plodova i usjeva i slično. Na ovome je idžma'u ashaba, tabi'ina i imama mudžtehida. A ako je vladar nepravedan, ili imetak skriven, poput novca, trgovačke robe i slično, oko obaveze sakupljanja od strane vladara i davanja istom učenjaci imaju podijeljeno mišljenje. Detalji, argumenti i stavovi učenjaka oko ovih mes'ela su spomenuti u osnovnim fikhskim knjigama svečetiri mezheba.

Neispravnost spomenute fetve se ogleda u tome što Islamska zajednica u Bosni i Hercegovini nije na stepenu muslimanskog vladara, imama, halife ili velijul-emra, jer se pod muslimanskim vladarom koji je obavezan sakupljati zekat misli na onog ko ima stvarnu vlast u svojim rukama: vojsku, policiju, zakonodavnu, sudsku i izvršnu vlast, a Islamska zajednica ne samo da nema vlast nego je ona samo udruženje građana koje zastupa interese muslimana na ovim prostorima.

Prema tome, šerijatski propis sakupljanja zekata od strane muslimanskog vladara se ne može odnositi na Islamsku zajednicu, niti ona ima pravo da se diže na taj stepen obavezujući da se samo njoj daje zekat i zabranjujući i smatrajući neispravnim da ga neko drugi sakuplja jer ona nije na nivou imama niti halife. A što se tiče tzv. "Menšure" i onog što navodno proizilazi iz nje to sa šerijatske strane nije vrijedno komentara. Oko toga da Islamska zajednica ne predstavlja vlast se ne bi trebali dvojica razumnih razići. Niti je ona poput islamske vlasti, niti mijenja islamsku vlast u njenom odsustvu jer nema izvršnu vlast a kamoli zakonodavnu i sudsku, nego najviše što se može za nju reći je da ona organizira, uređuje i usmjerava vjerski život i običaje muslimana ovih prostora.

Sa druge strane, prikupljanje zekata u muslimanskim zemljama danas u svijetu je otprilike onako kako navodi dr. Mustafa Hasani u svom tekstu pod naslovom "Modeli organiziranog prikupljanja i distribucije zekata u svijetu", u kojem je on analizirajući današnju situaciju u svijetu, ustanovio da postoje tri oblika organizacije prikupljanja zekata:

1. Davanje zekata je obaveza propisana zakonom države (zekat je obaveza propisana zakonom u šest država: Saudijskoj Arabiji, Maleziji, Libiji, Pakistanu, Sudanu i Jemenu.)

2. Davanje zekata je dobrovoljno, nije obavezno zakonom, ali se država javlja kao osnivač agencije i fonda za prikupljanje i distribuciju zekata. (Ovaj model prisutan je u: Kuvajtu, Jordanu, Omanu, Kataru, Bahreinu, Bangladešu i Indoneziji. Egipat se izdvaja u odnosu na navedene zemlje time što su oni našli rješenje osnivanjem 1971. Nasir Social Bank Egipta, koja u zasebnom dijelu svojih poslova radi na prikupljanju i distribuciji zekata. On naglašava da ovi fondovi nisu jedine institucije u ovim državama koje prikupljaju zekat. Brojne se dobrotvorne i druge organizacije koje također prikupljaju zekat te se usljed tog mnoštva razvija takmičarski duh u visini prikupljanja zekata.

3. Davanje zekata je dobrovoljno, a muslimanima je prepušteno na volju da izaberu na koji način će se organizirati. (Takav je slučaj sa Indijom, u kojoj djeluju tri različita tipa organizacija koje se bave prikupljanjem i distribucijom zekata.)

Na osnovu ovoga, prikupljanje zekata u BiH od strane Islamske zajednice se može svrstati u treću kategoriju zemalja gdje je davanje prepušteno volji muslimana i gdje se oni organizuju kako hoće i kako vide da je najbolje, tj. iza prikupljanja zekata ove treće kategorije ne stoji država niti to ona organizuje. Zato je neprimjereno da Islamska zajednica ograničava i zadržava monopol ubiranja zekata samo na sebe, jer za takvo ponašanje nema uporište u šerijaskim tekstovima pošto ona ne predstavlja državu, tj. nije na stepenu imama ili halife.

U Saudijskoj Arabiji u kojoj je ubiranje zekata regulisano od strane države, mnoge firme, kompanije i pojedinci daju zekat na trgovačku robu i novac onim korisnicima zekata za koje smatraju i procijene da je najbolje dati. Takođe, skoro sve humanitarne i dobrotvorne organizacije javno sakupljaju zekat. Sve ovo rade jedni i drugi a da im država ili učenjaci ne zabranjuju te aktivnosti niti sugerišu da im je takvo izdvajanje zekata neispravno. Pa se postavlja pitanje kako u jednoj Bosni da se uzima monopol oko ubiranja zekata i zabranjuje i određuje ko ga skuplja i kome se daje s obzirom da sakupljanje zekata nije regulisano na državnom nivou?

Drugo: Spajanje sadekatul-fitra sa zekatom u kontekstu prava i obaveze ubiranja zekata je čisti promašaj jer je obaveza i šart valjanosti da sadekatul-fitr stigne u ruke korisnika (siromaha) prije Bajram namaza što nije slučaj u načinu kako to radi IZ-e. Učenjaci kada govore o obavezi muslimanskog vladara da sakuplja zekat misle samo na zekat a ne i na sadekatul-fitr. Nije Poslanik, sallallahu laejhi ve sellem, slao prikupljače zekata da sakupljaju sadekatul-fitr pred kraj Ramazana, nego su svaka porodica ili pojedinac sami za sebe izdvajali sadekatul-fitr davajući ga siromašnima na kraju Ramazana prije klanjanja Bajram-namaza. Ovo je bila praksa ashaba, tabi'ina i onih poslije njih.

Sadekatul-fitr se davao u namirnicama, poput pšenice, kukuruza, ječma i graha, a kasnije i riže, brašna i slično, a ne u novcu. Oko ispravnosti davanja sadekatul-fitra u novcu učenjaci imaju podijeljeno mišljenje pri čemu je većina učenjaka da nije ispravno davati u novcu.

Takođe, učenjaci imaju podijeljeno mišljenje u koji fond se daje sadekatul-fitr, da li daje kao zekat u osam spomenutih fondova u ajetu ili samo siramašnima što je bila praksa za vrijeme života Allahovog Poslanika, sallallahu laejhi ve sellem.
Uglavnom ono što je bitno na ovom mjestu spomenuti je da se sadekatul-fitr ne ubire od strane muslimanskog vladara kao što se ubire zekat. A oko korisnika sadekatul-fitra dokazi iz Sunneta ukazuju da se on udjeljuje siromašnim muslimanima, takođe, argumenti Sunneta ukazuju da sredstva u kojima se izdvaja su namirnice poput brašna, graha, riže, kukuruza i slično. Isto tako, šart valjanosti izdvajanja sadekatul-fitra je da se podijeli prije klanjanja Bajram namaza, a sa sakupljanjem sadekatul-fitra u Bejtul-mal Islamske zajednice se neizvršava ovaj šart jer oni ubrana sredstva koriste za potrebe IZ-a tokom cijele godine.

Treće: Ono što je zaprepaščujuće saznanje, da Islamska zajednica sakupljena sredstva od zekata i sadekatul-fitra koristi kao izvore finansiranja same Islamske zajednice, to jest ona od tih sredstava finansira samu sebe u svom raznolikom spektru aktivnosti koje radi: finasiranje medresa, FIN-a, sanacija i održavanje objekata, plate profesora, muallima i službenika IZ-a, i slično. Drugim riječima, Islamska zajednica ne raspodjeljuje zekat i sadekatul-fitr u osam fondova koji su određeni kur'anskim ajetom: "Zekat pripada samo siromasima i nevoljnicima, i onima koji ga skupljaju, i onima čija srca treba pridobiti, i za otkup iz ropstva, i zaduženima, i u svrhe na Allahovom putu, i putniku-namjerniku. Allah je odredio tako! A Allah sve zna i mudar je." (Et-Tevba, 60)

Od dokaza sa kojima se potvrđuje da IZ sredstva sakupljena od zekata i sadekatul-fitra koristi za svoje vlastite potrebe je tekst od Mr. Mustafe Hasanija koji u svom radu: "Važnost islamske vlasti u organizaciji i vođenju akcije ubiranja i distribucije zekata sa posebnim osvrtom na Islamsku zajednicu u Bosni i Hercegovini", objavljenom u Znakovi vremena, Naučnoistraživački institut "Ibn Sina", Vol. 9, Sarajevo, 2006, br. 31, str. 63-78, kaže između ostalog sljedeće: "Kako je u uvodu ovoga rada rečeno, već decenijama Islamska zajednica u BiH vodi akciju ubiranja i distribucije zekata i sadekatu'l-fitra, oslanjajući se na tumačenje koje je ovdje kod nas iznio Husein Đozo. On nije bio prvi koji je kod nas pisao o tome. Prije njega, koliko je nama poznato, pisali su Džemaludin Čaušević i Abdulah Bušatlić, ali je Đozino tumačenje kategorije fi sebilillah prihvatila islamska zajednica i na kraju je realizirano.

U svom poznatom radu "Značaj i šeriatska osnova akcije ubiranja i raspodjele zekata i sadekai-fitra" Husein Đozo je zapisao: "Otvaranje Fakulteta iziskivalo je ogromna materijalna sredstva. Tu nam se najbolje ukazuje nužno povezivanje duhovne i materijalne komponente, odnosno duhovnih i materijalnih vrijednosti. Fakultet kao izraz potrebe duhovne komponente pretpostavljao je postojanje solidne materijalne baze. Trebalo je stvoriti tu bazu i pronaći stalne i sigurne nove izvore prihoda. Historija će najbolje pokazati koliko je bio značajan potez i koliko mudra i opravdana odluka organa Islamske zajednice da se u stvaranju nove baze i u pronalaženju novih izvora prihoda orijentira na zekat, zekatu'l-fitr i da reaktiviraju ove izvore i ponovo ih privedu njihovoj pravoj svrsi.

Novina koju donosi Ustav IZ-a iz 1990. godine, u odnosu na prethodne Ustave IZ-a odnosi se i na zekat. Naime, ovim Ustavom zekat, sadekat'l-fitr i prihodi od prikupljenih kurbanskih kožica navedeni su kao izvori stjecanja imovine, čime je priznato faktičko stanje da se gotovo dvije decenije ovom akcijom finansiraju vjerske škole, Fakultet i drugi naučno-istraživački projekti. U tu svrhu ovim Ustavom predviđeno je ustanovljenje zasebnog fonda «Bejtu'l-mala« u kojem će se sakupljati sredstva zekata. Fond je pod nadležnošću Vrhovnog sabora

".

Jedina kategorija pod koju bi sebe Islamska zajednica mogla ubrajati i pravdati za uzimanje i korištenje sredstava zekata i sadekatul-fitra je kategorija "fi sebilillahi", tj. "u svrhe na Allahovom putu". Analizirajući dokaze, mišljenja i stavove učenjaka o kategoriji "fi sebilillahi" može se reći da se pod ovom kategorijom prvenstveno misli na borbu na Allahovom putu, tj. džihad, oko ćega nema razilaženja među učenjacima. Učenjaci se razilaze oko nekih detalja, tj. da li u to ulazi mimo opremanja borca na Allahovom putu i priprema za džihad, kupovina oružja, obuka i slično. Po mnogim učenjacima u ovu kategoriju ulazi i davanje zekata za obavljanje Hadždža onima koji ga nisu obavili, na što ukazuju prihvatljivi hadisi koje bilježe Ebu Davud i Ahmed.

Takođe, u ovu kategoriju po mnogima spadaju i oni koji traže šerijatsko znanje, a u savremeno doba mnogi Kolegiji islamskog prava i mnoge Komisije za fetve su dozvolile da se pod ovom kategorijom daje zekat za davetske aktivnosti. Nema sumnje da je stav nekih učenjaka da se pod ovom kategorijom misli na sve oblike hajra (kullu vudžuhil-hajri) ništavan, jer iz njega proizilazi da nije bilo potrebe da se spominju sve druge kategorije u koje se daje zekat jer ih "svi oblici hajra" obuhvataju.

Prema tome, pod ovom kategorijom zekat se može dati mudžahidu (tj. za džihad), za obavljanje Hadždža, studentu šerijatskog znanja i za davetske aktivnosti. Nema sumnje da se korištenje prikupljenih sredstava od zekata i sadekatul-fitra kao izvor finansiranja Islamske zajednice ne mogu pravdati kategorijom "fi sebilillahi" jer prelaze okvire mogućeg značenja ove kategorije zekata.

Iz ovog proizilazi da je davanje zekata i sadekatul-fitreta IZ-e veoma upitno i diskutabilno sa strane neadekvatne raspodjele tih sredstava onima koji zaslužuju da ih dobiju, poput siromašnih muslimanskih porodica širom Bosne i Hercegovine. Zaista je žalosno saznanje da se sredstva od zekata daju bogatim profesorima fakulteta, nastavnicima medresa, muallimima, hodžama i drugim, a da se istvremeno zapostavljaju siromašne i neimućne muslimanske porodice koje su najpreče da dobiju zekat.

Nakon svega kazanog može se kazati da je fetva po kojoj je zajednički fond Bejtu-l-mala Islamske zajednice jedino ispravno mjesto za izdvajanje zekata i davanje sadekatu-l-fitra ne samo pogrešna i neobavezujuća sa strane šerijatskog tumačenja ovog pitanja, nego da ona predstavlja zloupotrebu emaneta i povjerenja koji se daje Islamskoj zajednici.

Ispravno je da Islamska zajednica ima obavezu i pravo kao najveće i najjače udruženje muslimana u našim krajevima da što bolje i kvalitetnije organizuje prikupljanje zekata i sadekatul-fitra (s tim da ga dostave korisnicima prije klanjanja Bajram namaza) i da ga distribuira istinskim korisnicima, tj. onima koji ulaze u osam spomenutih fondova u kur'anskom ajetu. Pri tome nemaju pravo monopola u ovome te da uskraćuju pravo bilo kojim drugim udruženjima i organizacijama da se bave istim poslom.

Napomena: Ako bi neko prigovorio gore spomenutom da vodi u cijepanje i podjelu muslimana, da vodi u raskol i huška na Islamsku zajednicu, te da ko sam ja i meni slični da prigovaramo jednom gigantu IZ, i tome slično, odgovor bi bio sljedeći: Obaveza učenih je da popravljaju stanje i ukazuju na propuste i devijacije kako pojedinaca tako i organizacija. Pa kao što ukazuju na pogrešno tumačenje vjere u akidi, poput devijacija sufija, šija, maturidija, izmišljanja kojekakvih svetišta (Lastavice, djevojačke pećine i slično), i slično, negiraju i bore se protiv mnoštva novotarija, poput mevluda, četeresnica, hatmi, sedmina, ramazanskih i drugih muzičkih festivala, salla, i slično, tako isto obaveza učenih je da pojasne ovu pogrešnu fetvu oko prikupljanja zekata i sadekatul-fitra, jer nama razlike između prvog i zadnjeg osim što je zadnje osjetljiva tema jer "dira u džep i finansije". Međutim, ovaj din je emanet na našim plećima, dužni smo da istinu pojašnjavamo i radimo po njoj. Ve billahi tevfik.

Mr. Zijad Ljakic!




Cenzura83 -> RE: vitre (12.8.2012 0:25:26)

Drage moje, da li neka zna da li zekat mogu dati muževoj rodici koja bi to koristila za operaciju lasersku, jer ima ben preko gotovo čitavog lica, to je ustvari koža koja je bordo boje? Ona do sada nije radila, tek je počela i jedva je novac skupila za dosadašnja dva tretmana.
Hvala puno na odgovorima.




reallove -> RE: vitre (12.8.2012 2:37:46)


IZVORNA PORUKA: Cenzura83

Drage moje, da li neka zna da li zekat mogu dati muževoj rodici koja bi to koristila za operaciju lasersku, jer ima ben preko gotovo čitavog lica, to je ustvari koža koja je bordo boje? Ona do sada nije radila, tek je počela i jedva je novac skupila za dosadašnja dva tretmana.
Hvala puno na odgovorima.

Evo ja sam pitala mm,kaze da moze,uvijek je bolje dati onom ko ti je blizi i kome bas znas da treba




merima_s -> RE: vitre (12.8.2012 8:22:05)

Ja mislim da ne može, ovo ne spada u kategorije zekata a pogotovo sto je to estetski problem. Također tu je i fetva o davanju zekata u IZ, msno dužni da to poštujemo a na njima je odgovornost o raspodjeli.




henna ze -> RE: vitre (12.8.2012 8:57:53)


IZVORNA PORUKA: merima_s

Ja mislim da ne može, ovo ne spada u kategorije zekata a pogotovo sto je to estetski problem. Također tu je i fetva o davanju zekata u IZ, msno dužni da to poštujemo a na njima je odgovornost o raspodjeli.



i ja mislim da ne može..a koliko znam rodbini smo i onako dužni pomagati..
što se tiče fetve..Allah dz.s. najbolje zna...ali ja ću ipak dati teti koja nema primanja i koja školuje dijete --to dijete treba obući..spremiti u srednju..školu..nahraniti i zimi ugrijati...i jedino ako joj neko da vitre.ona može makar nešto od toga...da neće možda I.Z. joj šta dati..hoće malo sutra...al nije tema ove emisije..masovna ogorčenost naroda...na ponašanje ljudi u I.Z




niki83 -> RE: vitre (12.8.2012 9:03:36)

Mm i ja upravo dumamo glavom oko ovoga, on kaze da je sa dzume u petak izasao razocaran, pitamo se kako ce Bajram docekati oni siromasi kojima je do sada sadekatul-fitr bio radost..[sm=zmeden.gif][sm=smiley13.gif]




henna ze -> RE: vitre (12.8.2012 9:13:40)


IZVORNA PORUKA: niki83

Mm i ja upravo dumamo glavom oko ovoga, on kaze da je sa dzume u petak izasao razocaran, pitamo se kako ce Bajram docekati oni siromasi kojima je do sada sadekatul-fitr bio radost..[sm=zmeden.gif][sm=smiley13.gif]



vjeruj mi Niiki..evo moj Babo je hadzija..taj 5 vakata klanja u dzamiji..i on je raročaran , pa meni kaže..Allah ce me možda kazniti..ali ja drugačije ne mogu...i gotovo..

mi smo opet uz božiju pomoć ..fin iznos skupili..malo mi..malo moja raja s posla..

kontam nas dvoje radimo..pa se borim da dijete spremim u školu..a ona nema ni markicu..a treba dijete u srednju spremiti...

neće nikad niko pokucati na vrata i reći..hej da ti dijete danas nije gladno...




turbomama -> RE: vitre (12.8.2012 9:29:59)

ja sam prethodnih 9 godina vitre davala u Kuhinju kod tetke Zilhe, tako cu i ove godine aBd. Znam da su nahranili one kojima je najpotrebnije, a i iftar obezbjede i dostave neimucnim vjernicima. IZ cu dati iftar kada naprave dostupnim izvjestaj na koji nacin su utrosena sredstva uplacena u ovu svrhu.




Miracle*3 -> RE: vitre (12.8.2012 10:26:55)


IZVORNA PORUKA: turbomama

ja sam prethodnih 9 godina vitre davala u Kuhinju kod tetke Zilhe, tako cu i ove godine aBd. Znam da su nahranili one kojima je najpotrebnije, a i iftar obezbjede i dostave neimucnim vjernicima. IZ cu dati iftar kada naprave dostupnim izvjestaj na koji nacin su utrosena sredstva uplacena u ovu svrhu.


Izvjestaj bude svake godine i tacno se zna gdje je otislo. Imas na web stranici rijaseta, gje je zekat pa pod "pojasnjenja". Zekat se prikuplja institucionalno. To je farz,kao i namaz i post.. i ako je neko naredio da se taj farz tako obavlja, a tako je bilo uvijek, ne moze se drugacije radit. Ne slazem se ni ja sa njihovim nacinom raspodjele, ali...
I KAO STO PROF. sto mi da se sekiramo oko toga kad ima Reis, i jos ko se sve brine o tome.




lepetetka -> RE: vitre (12.8.2012 10:54:47)

Neispravnost spomenute fetve se ogleda u tome što Islamska zajednica u Bosni i Hercegovini nije na stepenu muslimanskog vladara, imama, halife ili velijul-emra, jer se pod muslimanskim vladarom koji je obavezan sakupljati zekat misli na onog ko ima stvarnu vlast u svojim rukama: vojsku, policiju, zakonodavnu, sudsku i izvršnu vlast, a Islamska zajednica ne samo da nema vlast nego je ona samo udruženje građana koje zastupa interese muslimana na ovim prostorima.



ovo nam naši "vladari" uzmu kroz PDV i ostale sve moguće poreze i namete...




DM -> RE: vitre (12.8.2012 12:23:22)

Ma znate šta-ja sam "ogorčena" na rad naše IZ! KOliko god pokušaval ashvatiti ovu fetvu-moj zdrav razum ju ne može "svariti"!
KOji imami, koji hatibi, koji mualimi?????
Svi griješimo, pa tako i oni ne mogu biti bezgrješni, ali molim te lijepo: iza jednog imama koji je postavljen da vodi jedan džemat u sred safa , na namzu stoji 5-6 djece i nije u stanju objasniti kako se formira džemat(za one koje ne znaju-djeca idu na kraj safa); da li da govorim o neravnim i nepopunjenim safovima, o ljudima koji u sred hutbe razgovaraju(a ne opomene ni na početku ni na kraju džume da je namaz neispravan ako se na hutbi progovori)....Hoće li oni početi raditi svoj posao? Hoće li ponijeti svoj dio odgovornosti, pa nam onda nametati nešto što smatraju da je jedino ispravno?!
Prošlo je vrijeme pravednih vladara(svi znamo šta učiniše netom poslije preseljenja POslanika s.av.s. sa Ehli Bejtom, a on ih ostavi u emanet) !

I dobro hena reče: kako da poslušam kad se kosi i sa hadisom i sa propisom?




Miracle*3 -> RE: vitre (12.8.2012 12:58:04)

E draga moja, njihov rad i diskusija o tome je drugi par opanaka...
Ja sam neku noc na teraviji bila u Carevoj dzamiji i imam nece da pocne da klanja dok se ne popune i poravnaju safovi, zna covjek on predvodi namaz, on je odgovoran za to. Ja se sokirala, pozitivno naravno. Jer samo onako kazu poravnajte i to je to. Kad je neko rekao zenama da poprave mahrame, ne moze se kosa vidjeti, ne moze mahrama biti kao od gaze da se ne pokvari frizura....ko im se okrenuo i rekao....niko!!!

Ma mogla bi napraviti kilometarski spisak, Islam je tako ejdnostavan i lagan i definitivno uredjen da ljudima olaksa zivot, ali zasto neki sve to pokusavaju zakomplikovati zaista ne znam.




DM -> RE: vitre (12.8.2012 13:01:13)

O tome i govorim-neka svako svoju obavezu izvrši, pa onda drugima prigovori!




henna ze -> RE: vitre (12.8.2012 13:57:52)

ja preuzimam grijeh na sebe..ako griješim sto dajem siromašnim ..što ne punim dzepove da bi neki mogli hoodati po konferencijama dubai..ovo ono ..10 puta ići na hadz..ma mislim..imam priliku da se družim sa svakakvim ljudima..pa i sa efendijama...
nek mi neko objasni kako se kupi stan dvosoban bez kredita, auto od 30 000 KM i život na visokj nozi..dok toliko gladnih ljudi oko nas...

i onda i naredi da uplatim u I.Z..gdje je tu skromnost..suosjećajnost..pomoći bratu i sestri..
ne znam dal sam ljuta..ogorčena ili zalosna..na sta se sve svelo..




DM -> RE: vitre (12.8.2012 14:14:24)

Joj hena, ja se moram sad i našaliti[sm=smiley36.gif]
Moj mm završio medresu i nikad se tim poslom niije bavio; nakon toga otišao skroz u drugom smjeru(upisao arapski jezikzbog ljubavi prema istom i engleski zbog posla) i nekad ga zezam-bolje bi nam bilo da se zaposliš k'o efendija(mislim na finansije)

Ali realno, sami smo sebi krivi za takvo što! Evo primjer: kada nam neko umre znamo šta sve treba da bi se obavio ukop(ispade da je skuplje umrijeti , nego živiti) i svi drvlje i kamneje na efendije, bule....a niko to sam ne zna obaviti! Svi trčimo hodži da nam šta umrlom prouči(i naravno keširamo za to),a niko sam da uzme i prouči, da zamoli za dušu umrlog!( ja doduše ne, ali velika većina)
Dobro, neke stvari ne možemo sami ni obaviti, a što da za nešto što možemo, trebamo idemo hodži?!
Previše nam Islam danas institucionaliziran[sm=smiley13.gif]




henna ze -> RE: vitre (12.8.2012 14:20:11)


IZVORNA PORUKA: doublemum

Joj hena, ja se moram sad i našaliti[sm=smiley36.gif]
Moj mm završio medresu i nikad se tim poslom niije bavio; nakon toga otišao skroz u drugom smjeru(upisao arapski jezikzbog ljubavi prema istom i engleski zbog posla) i nekad ga zezam-bolje bi nam bilo da se zaposliš k'o efendija(mislim na finansije)

Ali realno, sami smo sebi krivi za takvo što! Evo primjer: kada nam neko umre znamo šta sve treba da bi se obavio ukop(ispade da je skuplje umrijeti , nego živiti) i svi drvlje i kamneje na efendije, bule....a niko to sam ne zna obaviti! Svi trčimo hodži da nam šta umrlom prouči(i naravno keširamo za to),a niko sam da uzme i prouči, da zamoli za dušu umrlog!( ja doduše ne, ali velika većina)
Dobro, neke stvari ne možemo sami ni obaviti, a što da za nešto što možemo, trebamo idemo hodži?!
Previše nam Islam danas institucionaliziran[sm=smiley13.gif]



mjesečno mi se od plate odbija 6 KM..halal im bilo...ipak treba im dati plate..uče nam djecu..moje dijete ide u mekteb..sve to kontam...
drugo od mene nema feninga...sve što trebam proučiti...proučim sama..toliko sam vjerski pismena..moj otac je čak gasulio svog oca i brata..tako da im ni to nismo platili..ali to je on uradio jer mu je srce tako nalagalo..ovog drugog je mm pomagao...
-al to nije tema ove emisjie...da ne bismo mi grijehe zaradjivale...Allah zna najbolje..voljela bih samo da ljudi malo razmisle srcem i glavom..
žao mi je jer se dosta ljudi sirotinje sjeti samo u toku ramazana kad treba novac dati..e hajmo sad i to uzeti..





DM -> RE: vitre (12.8.2012 14:41:57)

Ma nisam milslila na redovne plate....ali nejse, odosmo OT




henna ze -> RE: vitre (12.8.2012 14:43:15)

razumjela sam ja tebe..




niki83 -> RE: vitre (12.8.2012 19:00:34)

Evo mm i ja se dogovorili da cemo jedan dio dati u IZ, a drugi veci dio u porodicu kojoj to zaista treba..A Allah dz.s zna najbolje.




Stranica: <<   < Prethodna stranica  4 5 6 [7] 8   Sljedeća stranica >   >>