RE: Zene sa Hidzabom (Puna verzija)

Forum >> [Zajednica RR] >> Razgovori…o svemu i svačemu



Poruka


gerberka -> RE: Zene sa Hidzabom (25.12.2011 16:57:00)

jesi li rođenje djevojcice obiljezila necim..ja sad ne znam kako se to kaze..kad se zakolje tele, janje isl ili sam ja nesto pobrkala kada je kod nas komsinica rodila , ona je onda poslala
pls ako znas objasni mi
pusa




gerberka -> RE: Zene sa Hidzabom (25.12.2011 17:09:03)

hej objasnila mi je dosta toga rerica , e sad ako neko ima sta napisati u vezi AKIKE bujrum, pomozite [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley1.gif[/image]




rerica -> RE: Zene sa Hidzabom (25.12.2011 17:11:42)

Novorodence obraduje cijelu porodicu, najviše roditelje. Od silne radosti roditelji su spremni sve uraditi. Ali, mnogi ne znaju da su u islamu propisane obaveze prema novorodenom djetetu, u što sigurno ne spada pravljenje pijanki i slavljenje rodendana. Naša saradnica potrudila se da objasni šta sve trebaju uraditi roditelji kad ih Allah, dž. š., obraduje djetetom

Mnoštvo je propisa u vezi sa novorodencetom. Navest cemo neke od njih.

Akika je klanje kurbana povodom rodenja djeteta. Hanefijski pravnici smatraju da je akika mubah, da nije mustehab, jer propisani kurban zamjenjuje sve što se kolje prije njega. Zamjenu potvrduju rijeci Aiše, r. a.: "Kurban zamjenjuje sve što se kolje prije njega". El-Lejs i Davud ez-Zahiri akiku smatraju vadžibom.

Smisao akike se ogleda u tome što je ona, s jedne strane, svojevrsni vid zahvalnosti Uzvišenom Allahu na darovanom djetetu, a, s druge strane, umiljavanje Allahu da radi prinesene žrtve sacuva život i zdravlje djeteta.

Propisanost akike

Akika je pritvrdeni sunnet za djetetove staratelje koju su u mogucnosti, jer je Allahov Rekao je Poslanik, a. s.: "Za (život) svakog novorodenog djeteta zalog je njegova akika, koja se kolje sedmi dan po njegovu rodenju, kad mu se daje ime i brije (šiša) kosa" (hadis bilježe Ebu-Davud, Nesai i drugi).

U hadisu se kaže da je svako dijete privezano za svoju akiku, što po mišljenju uleme znaci da ce djetetu kojem nije priredena akika biti onemoguceno da se zauzima za svoje roditelje, dok neki kažu da ce to uticati na njegov odgoj (hadis bilježe autori “Sunena” i Ahmed, koji kaže da je hadis sahih).

Za akiku važe propisi kurbana u pogledu starosne dobi, nepostojanja mahane i podjele, izuzev što pri klanju akike nije dozvoljeno udruživanje (jer govece i deva mogu vrijediti kao kurban za sedam osoba, ukoliko su se one udružile).

Starosna dob kurbana

Ako se kolje ovca, kurban mora biti star najmanje godinu dana. Koza i govece moraju imati po dvije godine ili približno toliko, a deva cetiri godine. Kurban ne smije imati mahanu koja bi umanjila vrijednost mesa. Ne smije biti hrom niti bolestan, niti suviše mršav. Dopušteno je da kurban bude prepolovljenog uha ili slomljenog roga. Ona ovca koja se, iz bilo kojih razloga, ne bi mogla zaklati u kurban, ne može se zaklati ni kao akika. Najvrjednije je da se zakolje rogat, mlad ovan. Ne smije se prodavati meso akike niti kožica. Medutim, imam Ahmed dozvoljava, na osnovu predaje, prodaju kožice i glave, s tim da se taj novac podijeli kao sadaka za dijete. Pokudeno je namazati glavu novorodenceta krvlju akike.

Šta se uci prilikom klanja akike?

Uci se dova: ALLAHUMME MINKE VE ILEJKE AKIKA FULAN, na osnovu hadisa koji prenosi Bejheki, ciji je lanac prenosilaca dobar. Navodi se od Aiše, r. a., da je Poslanik, s. a. v. s., kad je klao akiku za Hasana i Husejna, rekao: "Recite: 'BISMILLAH, ALLAHUMME LEKE VE ILEJKE AKIKA FULAN".

Podjela mesa

Mustehab je meso akike, kao i meso kurbana podijeliti na tri dijela:

jedan dio ostaviti za ukucane,

jedan dio podijeliti kao sadaku siromasima i

jedan dio pokloniti prijateljima i komšijama.

Mustehab je dati babici mesa od akike. Ebu-Davud prenosi da je Poslanik, s. a. v. s., rekao, kad je Fatima klala akiku za Hasana i Husejna, da pošalju babici mesa od akike.

Koliko se ovaca kolje za djecaka, a koliko za djevojcicu?

Malikijski pravnici smatraju da je bolje zaklati po jednu ovcu za djecaka i za djevojcicu na što ukazuje hadis koji prenosi Ibn-Abbas u kome se govori da je Poslanik, s. a. v. s., zaklao po jednu ovcu Hasanu i Husejnu (hadis bilježe Ebu-Davud i Nesai). To je, po njima, najrazumnije i najlakše. Šafijski i hanbelijski pravnici smatraju da se za djecaka kolju dvije ovce, a za djevojcicu jedna, na što ukazuju rijeci Aiše, r. a.: "Za djecaka dvije ovce približnih godina i da su slicne, a za djevojcicu jedna ovca" (hadis bilježe Ahmed i Tirmizi).

Najbolje je da se za djecaka zakolju dvije ovce približnih godina i da su slicne, a za djevojcicu jedna ovca. Prenosi se da je Ummu Kerzi el-Ka'ba rekla: "Cula sam da Allahov Poslanik, s. a. v. s., kaže: 'Za djecaka se kolju dvije ovce približnih godina i da su slicne, a za djevojcicu jedna ovca'".

Mustehab je da se akika kolje sedmi dan po rodenju djeteta, ako postoji mogucnost za to, ili cetrnaesti ili dvadeset prvi dan po rodenju. Ako ne postoji mogucnost, onda se akika može zaklati bilo koji dan. U hadisu koji prenosi Bejheki navodi se vrijeme klanja akike: "Akika se kolje sedmi ili cetrnaesti ili dvadeset prvi dan po rodenju djeteta".

Mendub je zaklati akiku u vremenu kad se obavlja duha-namaz. Ne treba klati akiku tokom noci. Ako dijete umre prije nego što napuni sedam dana, za njega se nece klati akika.

Spajanje kurbana i akike

Hanbelijski ucenjaci smatraju: kad se podudare Kurban-bajram i dan akike, dozvoljen je jedan kurban za oboje, kao što je dozvoljeno jedno kupanje kad se podudare bajram i džuma.

Nadijevanje imena

Sunnet je novorodencetu izabrati lijepo ime, na što ukazuje hadis: "Bit cete prozvani na Sudnjem danu po svojim imenima, po imenima oceva svojih. Nadijevajte lijepa imena!" (hadis bilježi Ebu-Davud.)

Najljepša imena su Abdullah i Abdurrahman, na što ukazuje hadis koji prenosi Muslim.

Ispravno je nadijevati imena meleka, poslanika, zatim ime Taha, Jasin...Dozvoljeno je nadijevanje više imena od jednog.Dozvoljeno je davanje lijepih nadimaka kao što su nadimci ashaba, r. a., naprimjer Omer el-Faruk, Hamza Esedullah, Halid Sejfullah itd. Haram je nadijevanje imena kojih je dostojan samo Allah, kao što su: Kuddus, Halik, Er-Rahman itd.

Neka pokudena imena

Poslanik, s. a. v. s., zabranio je nadijevanje sljedecih imena: Jesar, Rebah, Nedžih i Efleh zato što ona mogu dovesti do vrijedanja (psovanja). Prenosi se od Semre, r. a., da je Poslanik, s. a. v. s., rekao: "Ne nadijevajte djecaku imena Jesar, ni Rebah, ni Nedžih niti Efleh..." Haram je davanje nadimaka po osobama koje su prezrene u islamu. Pokudeno je nadijevati ružna imena kao što su Zalim, Himar, Kulejb itd. Ibn-Hazm kaže: "Postoji saglasnost o zabrani davanja imena kojima se ukazuje na robovanje mimo Allahu, kao što su imena Abdul-Uzza, Abdu Hubel, Abdu Omer..."

Sunnet je promijeniti ružno ime. Muslim bilježi da je Poslanik, s. a. v. s., promijenio ime Asja u Džemila. Buharija i Muslim bilježe da je Poslanik, s. a. v. s., promijenio ime Berra u ime Zejneb, a to je bila Zejneb bint-Džahš.

Šišanje djecije kose

Sunnet je obrijati (ošišati) djecaku kosu i podijeliti sadaku u težini djecije kose (ukoliko za to postoji mogucnost). Dokaz za ovo je hadis koji bilježe Ahmed i Tirmizi od Ibn-Abbasa da je Allahov Poslanik, s. a. v. s., zaklao jednu ovcu za Hasana, rekavši Fatimi, r. a.: "Fatima, obrij (ošišaj) mu glavu i udijeli sadaku siromasima u težini kose". Izvagali su kosu, a njena težina je iznosila u vrijednosti jednog dirhema ili nekoliko dirhema.

Kad je rijec o brijanju djecije glave, treba napomenuti da je to mustehab (po nekim ucenjacima sunnet) samo za mušku djecu, a ne i žensku. Mekruh je obrijati kosu ženskog djeteta.

Ucenje ezana i ikameta

Sunnet je prouciti ezan na desno uho novorodenceta, a ikamet na lijevo uho, kako bi prvo što dijete cuje bilo Allahovo ime.

Islamski ucenjaci kažu da je, kad se rodi, novorodencetu lijepo na desno uho prouciti ezan, a na lijevo ikamet u želji da ga Allah sacuva od džinske vještice (Ummus-sibjan). U tom smislu se prenosi da je Allahov Poslanik, s. a. v. s., rekao: "Kome se rodi dijete, pa mu na desno uho prouci ezan, a na lijevo ikamet, nece mu nauditi vještica (Ummus-sibjan)".

Ucenje dova

Sunnet je prouciti na desno uho novorodenceta sljedecu dovu: INNI EIZUHA BIKE VE ZURIJETUHA MINEŠ-ŠEJTANIR-RADžIM.

Pored ezana, ikameta i dove, sunnet je pruciti djetetu na desno uho nešto iz Kur'ana, koji god se žele ajeti, a Ibn-Rezin u svom "Musnedu" bilježi da je Poslanik, s. a. v. s., ucio suru Ihlas na desno uho novorodenceta.

Trljanje nepceta

Sunnet je trljati nepce novorodenceta hurmom. Ako nema hurme, onda treba trljati necim slatkim. Muslim i Buharija u svojim “Sahihima” bilježe da je Ebu-Musa rekao: "Roden mi je sin, pa sam otišao Allahovom Poslaniku, s. a. v. s., sa sinom. Poslanik, s. a. v. s., mu je nadio ime Ibrahim. Trljao mu je nepce hurmom". Buhari dodaje: "Proucio mu je dovu za bereket". Enes, r. a., prenosi hadis: "Otišao sam (sa Abdullahom b. Ebi Talhom Poslaniku, s. a. v. s., kad se Abdullah rodio. Poslanik me pitao: 'Imaš li hurmu?' Odgovorio sam: 'Da'. Dao sam mu hurme. Žvakao ih je, a zatim mu (Abdullahu) otvorio usta, te izbacio (ižvakane hurme) iz svojih usta u njegova, pa se oblizao. Rekao je Poslanik, s. a. v. s.: 'Zašticeno zrno je hurma'. Dao mu je ime Abdullah".

Cestitanje roditeljima

Mendub je cestitati rodenje djeteta roditeljima govoreci: BAREKALLAHU LEKE (LEKI) FIL-MEVHUBI LEKE (LEKI), VE ŠEKERTEL-VAHIB VE BELEGA EŠUDEHU VE REZAKTE BIRREHU).

Odgovara se sljedecim rijecima: BAREKALLAHU LEKE (LEKI) VE BAREKE ALEJKE (ALEJKI), ili: EDŽZELALLAHU SEVABEK) i slicno.

Bušenje ušiju

Hanbelijski pravnici dozvoljavaju bušenje ušiju djevojcici radi nošenja nakita, a mekruh je to ciniti djecaku. Takoder, postoji fetva hanefijskih pravnika da nema zapreke za bušenje ušiju djevojcici zato što je to bila praksa u džahilijetu, a Poslanik, s. a. v. s., to nije zabranio.

Sunecenje

Sunecenje (obrezivanje) je pritvrdeni sunnet za djecake.




gerberka -> RE: Zene sa Hidzabom (25.12.2011 17:17:30)

Allah te nagradio..eto to mi treba [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley1.gif[/image]




Medić* -> RE: Zene sa Hidzabom (25.12.2011 18:50:59)

Čestitanje nemuslimanima njihovih praznika 127Share
[image]http://www.akos.ba/images/stories/vjera/2011/5543207businessmancongrcestitanje.jpg[/image]Neznanje je najveći čovjekov neprijatelj i najveća opasnost po ljudski rod. Zbog neznanja čovjek čini nepravdu prema drugima, uništava okolinu u kojoj živi, oholi se, ustaje protiv istine, vodi ratove, pravi nered na Zemlji, a zbog neznanja će i kobno završiti ovaj svijet i biti nesretan na onom. Iako je islam vjera znanja, čitanja, promišljanja i istraživanja, vjera koja ne priznaje čak ni vjerovanje bez znanja, vjera u kojoj se ni bilo koji obred ne može obaviti bez njegova poznavanja, ipak su muslimani u svom praktičnom životu daleko do toga.
Nepoznavanje suštine islama je jedan od glavnih razloga što su neki muslimani svojim postupcima izazvali svu ovu halabuku koja se danas u svijetu vodi protiv islama i muslimana. Nepoznavanje osnovnih božanskih načela koja regulišu odnose muslimana sa nemuslimanima je također, kroz historiju pa sve do danas, bilo jedan od uzroka nekorektnog odnosa jednih prema drugima.

Božanska načela koja regulišu odnos muslimana sa nemuslimanima

A da bi se te greške u međusobnim odnosima muslimana sa nemuslimanima donekle umanjile ili eventualno iskorijenile, neophodno je svakom muslimanu da ima na umu sljedeća univerzalna načela koja regulišu te odnose:
a) Da je čovjek, bez obzira na njegovu vjeru, naciju, jezik, boju kože, itd., najodabranije Allahovo stvorenje. Kur'an je po tom pitanju jasan i decizan: "Mi smo sinove Ademove, doista, odlikovali…" Ta odlikovanost nalaže da se svakom čovjeku mora priznati njegovo pravo i sloboda.
Kada je pored Poslanika, a.s., prošla dženaza, ustao je iz poštovanja prema njoj. Rečeno mu je: «Allahov Poslaniče, pa to je židovska dženaza?!» Rekao je: «Zar nije čovjek?!»
b) Da su multireligioznost, multikulturalnost i multinacionalnost Božije određenje, jer je Allah na ovom svijetu čovjeku dao razum i pravo na slobodu izbora i opredjeljenja: "Ko hoće neka vjeruje, a ko hoće neka ne vjeruje… "A da je Gospodar tvoj htio, sve bi ljude sljedbenicima jedne vjere učinio." Međutim, oni će se uvijek u vjeri razilaziti.
Dakle, musliman vjeruje da se Allahovo određenje ne može spriječiti i da je u onome što On odredi pravda, dobro i mudrost, svejedno mogao to shvatiti ili ne.
Zato njemu ne pada ni na kraj pameti prisiljavanje ljudi da postanu muslimani. Zbog toga što mu to nije dozvoljeno ni pomisliti, a kamoli uraditi, jer je to direktno oprečno sa njegovom doktrinom. "Da Gospodar tvoj hoće, na Zemlji bi doista bili svi vjernici. Pa zašto onda ti da nagoniš ljude da budu vjernici."
c) Da musliman nije zadužen za obračunavanje ljudi zbog nevjerovanja i zablude, jer ovaj svijet nije svijet konačnog obračuna. To je isključivo Allahovo pravo na Sudnjem danu, gdje će On presuditi ljudima i reći ko je bio u pravu a ko u krivu.
Zbog toga, musliman ne osjeća nikakve kontradiktornosti između svog vjerovanja i nevjerstva nemuslimana, i naređenja da se mora ophoditi prema njima na najljepši način: da bude pravedan prema njima, da im čini dobro i da prizna njihovu ideološku opredijeljenost.
d) Musliman mora imati na umu da je Allah naredio pravdu i pravičnost i da voli lijep moral i lijepo ophođenja pa makar i sa nevjernicima, a da ne voli nepravdu i da kažnjava nasilnike, pa makar oni bili i muslimani.
Allah je rekao: "Neka vas mržnja koju prema nekima ljudima nosite ne navede da nepravedni budete. Pravedni budite, to je najbliže čestitosti, i bojte se Allaha."
Poslanik, a.s., je rekao: «Dovi mazluma, pa makar i nevjernik bio, put uslišenja je otvoren.»
Ibn Tejmijje je rekao da će Allah pomoći pravedna vladara pa makar on i nevjernik bio, a da neće pomoći nasilnika pa makar on i musliman bio.
Kada se gore sve ima na umu, vjerujem da će se lakše živjeti i kretati, da će život biti draži, razumljiviji i tolerantniji, i sa puno manje grešaka i nepravde prema drugima.

Status čestitanje praznika nemuslimanima od strane muslimana

Pitanje o kom se najviše vode polemike kod nas pa i u islamskom svijetu jest pitanje dozvoljenosti čestitanja praznika nemuslimanima od strane muslimana. Oko tog pitanja se svake godine vode žestoke rasprave u kojima se ide do krajnosti, a ponekad se potegnu i riječi nevjerstva i licemjerstva za one koji drugačije misle i imaju drugačiji stav od onih koji su sebe i svoje mišljenje uzeli za mjerilo vjere i muslimanstva.
Da bismo to pitanje osvijetlili i na njega dali adekvatan odgovor i na taj način makar malo doprinijeli smirivanju strasti u razvijanju tolerancije među komšijama muslimanima i nemuslimanima, odlučili smo o tome prevesti fetvu relevantnog stručnjaka dr. Jusufa Karadavija. U toj fetvi šejh Karadavi odgovara na pitanje o dozvoljenosti čestitanja praznika nemuslimanima od strane muslimana. Zbog njene važnosti i značaja prevest ćemo je u cjelini. U njoj je dr. Karadavi rekao sljedeće:
«Hvala pripada Allahu i neka je spas na Allahova Poslanika. A potom...
Bez sumnje je pitanje koje je brat postavio važno i osjetljivo. Upravo onako kako ga je i opisao. O njemu sam bio pitan u različitim evropskim zemljama i Americi, od strane braće i sestara koji tamo žive i koji se susreću sa kršćanima i uspostavljaju sa njima različite veze i odnose koje život nameće, jer oni s njima zajedno rade, studiraju, žive itd. A nisu rijetke ni situacije kada musliman direktno u tim vezama osjeća učinjeno i iskazano dobročinstvo od nemuslimana, kao npr. iskreno mentorstvo gdje mentor nemuslimana bez ikakve pristrasnosti pomaže studentu muslimanu da se iškoluje i stekne određena iskustva.
Nakon svega toga se postavlja pitanje kakav musliman stav treba zauzeti prema nemuslimanima koji su miroljubivi prema njemu, koji nisu neprijateljski raspoloženi prema muslimanima, ne bore se protiv njih zbog vjere i ne izgone ih iz njihovih domova, niti to podržavaju?
Časni Kur'an je u dva ajeta donio ustav koji reguliše odnose muslimana sa nemuslimanima. U njima je Uzvišeni rekao sljedeće: "Allah vam ne zabranjuje da činite dobro i da budete pravedni prema onima koji ne ratuju protiv vas zbog vjere i koji vas iz zavičaja vašeg ne izgone. Allah zaista, voli one koji su pravični - , ali vam zabranjuje da prijateljujete s onima koji ratuju protiv vas zbog vjere i koji vas iz zavičaja vašeg izgone i koji pomažu da budete prognani. Oni koji s njima prijateljuju sami sebi čine nepravdu."
Dakle, u ajetu se pravi razlika između nemuslimana koji su miroljubivi prema muslimanima i onih koji nisu.
Prema onima koji su miroljubivi u ajetu se propisuje pravednost i dobročinstvo. Riječ el-kist u ajetu označava pravdu, a riječ el-birr dobročinstvo i nešto što je vrijedno. I to je veći stepen od pravde. Pravda je da uzmeš svoje pravo, a dobročinstvo je da se odrekneš dio svoga prava. Pravda el-kist i el-'adl znače da se da nekome njegovo pravo i da mu se ono nimalo ne umanji, a dobročinstvo el-birr znači da mu se povećava njegovo pravo sa dobročinstvom i nečim vrijednim.
A druga grupa nemuslimana s kojima ajet zabranjuje prijateljevanje su oni koji su neprijateljski raspoloženi prema vjernicima, koji ratuju protiv njih i koji ih bespravno izgone iz njihovih domova. To im sve čine samo zbog toga što vjeruju da je Allah njihov gospodar, i to upravo onako kako su se i Kurejševići i mekanski idolopoklonici odnosili prema Poslaniku, a.s., i njegovim ashabima.
Kur'an je pri definiranju odnosa muslimana sa miroljubivim nemuslimanima upotrijebio riječ el-birr. A ta riječ je upotrijebljena i kod najveće čovjekove obaveze poslije obaveze koju ima prema Allahu, a to je dobročinstvo prema roditeljima.
Buharija i Muslima bilježe da je Esma, Ebu Bekrova kćerka, došla Poslaniku, a.s., i upitala ga: «Allahov Poslaniče, došla mi je majka a idolopkonkinja je. Ona me ne pazi niti mi šta daje. Da li da je lijepo dočekam i primim?» «Lijepo dočekaj i primi svoju majku», rekao joj je.
Ovakav odnos Poslanik, a.s., preporučuje prema majci idolopoklonkinji, a poznato je da su kršćani i židovi u islamu privilegovaniji od idolopoklonika.
Kur'an je čak dozvolio hranu sljedbenika Knjige i tazbinstvo sa njima. O tome se u Kur'anu veli: "Dozvoljavaju vam se jela onih kojima je data Knjiga, i vaša jela su njima dozvoljena; i čestite vjernice su vam dozvoljene, i čestite kćeri onih kojima je data Knjiga prije vas."
Neophodno je da brak sa sljedbenicom Knjige bude zasnovan na ljubavi između supružnika kako to Kur'an jasno i potvrđuje: "Jedan od dokaza Njegovih je to što za vas, od vrste vaše, stvara žene da se uz njih smirite, i što između vas uspostavlja ljubav i samilost."
Jer kako je moguće da muž ne voli svoju ženu, domaćicu njegove kuće, životnog saputnika i majku njegove djece? Kada je Uzvišeni odnos između supružnika definirao na sljedeći način: One su odjeća vaša, a vi ste njihova odjeća.
Nužno je da takav brak također proizvede i rodbinu po tazbinstvu, jer je to jedna prirodna veza među ljudima. Na to Kur'an ukazuje u sljedećem ajetu: On od vode stvara ljude i čini da su rod po krvi i po tazbinstvu.
Nakon toga neophodno je da se desi i materinstvo i sve ostale obaveze i dužnosti koje dijete po islamu ima prema majci. Nakon izloženog, može se postaviti pitanje: da li je dobročinstvo i lijep odnos prema majci nemuslimanki da joj dijete ne čestita njen najveći praznik? Kakav odnos djeteta treba da bude prema njegovoj rodbini sa majčine strane (kognatima), tj. djedu, nani, daidži, tetki i njihovoj djeci? Svi oni kod njega imaju svoja prava. Uzvišeni o tome veli: A srodnici, po Allahovoj knjizi, preči su jedni drugima. Allah zahtjeva da se svačije pravo poštuje, dobro čini i da se bližnjim udjeljuje.
Pa ako materinsko i rodbinsko pravo od muslimana i muslimanke nalažu da poštuju majku i rodbinu kako bi tako istakli svoj pristojan i lijep moral, širinu srca i poštivanje rodbine, onda im druga prava nalažu da se pokažu kao ljudi visokog i neupitnog morala. Poslanik, a.s., je Ebu Zerru oporučio sljedeće: «Boj se Allaha gdje god bio, poslije lošeg djela uradi dobro, pobrisati će ga, i prema ljudima se lijepo ponašaj.» Dakle, u hadisu Poslanik, a.s., mu nije rekao da se lijepo odnosi prema muslimanima, nego općenito prema ljudima.
Također je Poslanik, a.s., eksplicite preporučio lijepo ophođenje sa nemuslimanima i upozorio na osornost i grubost u tim odnosima.
Kada se neki židovi došli kod Poslanika, a.s., i pozdravili ga na nedoličan način rekavši mu: Es-Samu alejke ja Muhammed. Što u prijevodu znači: Neka je propast i smrt na tebe, Muhammede. Kada je to Aiša, r.a., čula rekla je: „Neka je i na vas propast i prokletstvo Allahovi neprijatelji.“ Poslanik, a.s., ju je nakon toga ukorio zbog takvog odgovora. Rekla mu je: „Pa zar nisi čuo Allahov Poslaniče šta su ti rekli?!“ „Čuo sam i rekao im: neka je i na vas“, odgovorio joj je Poslanik. a.s., i rekao:“ Aiša, Allah voli blagost u svakoj situaciji i stvari.“
Obaveza čestitanja nemuslimanima njihovih praznika postaje veća ako oni čestitaju muslimanima islamske praznike. Zbog toga što nam je Uzvišeni naredio da na lijepo uzvratimo lijepim, a da na pozdrav uzvratim ljepšim pozdravom ili u najmanju ruku istim. Uzvišeni o tome veli: Kad pozdravom pozdravljeni budete, ljepšim od njega otpozdravite, ili ga uzvratite, jer će Allah za sve obračun tražiti.
Neprihvatljivo je po islamu da musliman bude manje plemenit i slabijeg morala od nemuslimana, nego je obaveza da njegov moral bude plemenitiji i na većem stepenu, sukladno hadisu:“Najbolji vjernik je onaj koj je najljepšeg morala.“ „Poslan sam da usavršim lijep moral.“
Prenosi se da je neki vatropoklonik rekao Ibn Abbasu, r.a.,:“ Es-Selamu alejkum“, na što mu je Ibn Abbas odgovorio:“ Ve alejkumu-s-selam ve rahmetullahi veberakatuhu.“ Pa su ga neki začuđeno zbog toga upitali: „Zar njemu govoriš: Allahova milost na tebe?!“ Ibn Abbas je rekao: „Pa zar ne živi u Allahovoj milosti?!“
A čestitanje nemuslimanima njihovih praznika je još preče ako želimo da ih upoznamo sa islamom, da im se približimo i da im učinimo islam i muslimane bližim i razumljivijim. A tako nešto se ne može postići putem ignoriranja i udaljavanja jednih od drugih.
Poslanik, a.s., je tokom cijelog mekanskog perioda naspram kurejševičkih idolopoklonika bio lijepog morala i ophođenja, i pored toga što su ga provocirali i rovarili protiv njega i njegovih prijatelja. Toliko je bio lijepog morala i poštenja među njima da su kod njega pohranjivali vrijedne stvari za koje su se bojali da im se ne ukradu. I kada je Poslanik, a.s., učinio hidžru u Medinu ostavio je Aliju, r.a., da im ih vrati.
Dakle, dozvoljeno je muslimanu, islamskom centru, islamskoj ustanovi itd., da čestita nemuslimanima njihove praznike i to usmenim ili pismenim putem, pod uvjetom da te čestitke ne sadržavaju nešto što je u koliziji sa islamskim načelima, poput krsta i sličnog, jer islam u osnovi poriče samu ideju križa. "Niti su ga ubili a niti su ga razapeli, nego im se to samo pričinilo."
Uobičajene riječi ili fraze koje se izgovaraju pri čestitanju neislamskih praznika nemuslimanima od strane muslimana ne involviraju nikakvo priznanje njihove vjere ili zadovoljstvo s njom. Tu se čini kurtuzaije radi, koja je uobičajena među ljudima u takvim prilikama.
Također nema nikakve zapreke da musliman primi poklon od nemuslimana i da mu uzvrati na poklon, jer sam Poslanik, a.s., je primao poklone od nemuslimana. Ali treba paziti da se ne razmjenjuju pokloni koji su zabranjeni muslimanima, poput alkohola, svinjskoga mesa itd.
Ja znam da su neki pravnici, poput Ibn Tejmijje, bili ekstremni po pitanju čestitanja idolopokloničkih praznika i praznika sljedbenika Knjige, i protiv učestvovanja na njima. On je svoj stav o tim praznicima iznio u vrijednom djelu Iktidau-s-sirati-l-mustekimi muhalefetu ehli-l-džehimi.
Ja se slažem s njim po pitanju proslavljanja tih praznika od strane muslimana. Kao što to svake godine rade neki muslimani i proslavljaju i obilježavaju Novu godinu više nego što proslavljaju Ramazanski ili Kurbanski bajram. To je bez ikakve dileme zabranjeno. Mi imamo svoje praznike, a oni imaju svoje.
Međutim, ne smatram da ima išta lošeg da se čestita praznik onima s kojima nas veže rodbinska veza, komšiluk, prijateljstvo ili bilo koja druga društvena veza koja nalaže ljubav i lijep odnos.
Šejh Ibn Tejmijje je donio spomenutu fetvu na osnovu prilika koje su vladale u njegovo vrijeme. A da je doživio naše vrijeme i vidio različite odnose među ljudima i „smanjenje“ svijeta, koji je postao kao jedno malo selo, i vidio veliku potrebu muslimana da surađuju sa nemuslimanima, gdje su oni nažalost postali profesori muslimanima u mnogim naukama i umjetnostima, i vidio potrebu islamske misije, nužnosti približavanja nemuslimanima kako bi se musliman mogao predstaviti u liku miroljubive a ne nasilne osobe, u liku koji obveseljava i raduje a ne koji plaši i odgoni, i da je vidio da čestitanje od strane muslimana svom komšiji, radnom kolegi i profesoru, nekog njihova praznika ne nosi u sebi zadovoljstvo muslimana sa kršćanskom doktrinom niti njihovo podržavanje u nevjerstvu, po viđenju muslimana. I da je vidio da sam kršćanin proslavu tih praznika ne smatra nekim vjerskim obredom kojim se približava Bogu, već da je to kod njega postao, u većini slučajeva, nacionalni ili državni običaj i navika koju su ljudi usvojili i uobičajili, kako bi u tome uživali u prazniku, hrani, piću i međusobnoj razmjeni poklona među rodbinom i prijateljima. Dakle, da je Ibn Tejmijje doživio naše vrijeme i vidio sve to, sigurno bi, Allah opet najbolje zna, promijenio svoje mišljenje, ili bi ga ublažio, jer on je u svojim fetvama uvažavao vrijeme, mjesto i prilike u kom se izdaju fetve.
Sve ovo do sada što je rečeno odnosi se na vjerske praznike. A što se tiče nacionalnih praznika, poput dana državnosti, ili društvenih praznika, poput praznika rada, dana žena itd., dozvoljeno je muslimanu da ih čestita i da učestvuje u njima, kao državljanin države u kojoj živi, ili kao onaj koji boravi u njoj, pod uvjetom da se kloni zabranjenih stvari koje se rade na takvim obilježavanjima i proslavama. Iz knjige Savremena fikhska pitanja autora dr.Sulejmana Topoljaka




gerberka -> RE: Zene sa Hidzabom (25.12.2011 18:58:23)

medic Allah te nagradio...ovo je divno.







Medić* -> RE: Zene sa Hidzabom (25.12.2011 19:04:46)

IZVORNA PORUKA: gerberka

medic Allah te nagradio...ovo je divno.


Amin draga, tebi svako dobro aBg :)






rerica -> RE: Zene sa Hidzabom (25.12.2011 19:17:03)


IZVORNA PORUKA: gerberka

Allah te nagradio..eto to mi treba [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley1.gif[/image]

Sviju nas ....[sm=smiley31.gif]




gerberka -> RE: Zene sa Hidzabom (25.12.2011 19:19:19)

rerice, evo vidis mila ovaj tekst za cestitanje..meni je ovaj tekst pun one ljepote sto islam ima..i cistoce i dobrocinstva...[image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley27.gif[/image]




Medić* -> RE: Zene sa Hidzabom (25.12.2011 19:21:04)

IZVORNA PORUKA: rerica


IZVORNA PORUKA: gerberka

Allah te nagradio..eto to mi treba [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley1.gif[/image]

Sviju nas ....[sm=smiley31.gif]


amin, sviju nas, bas tako [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley1.gif[/image]




rerica -> RE: Zene sa Hidzabom (25.12.2011 19:25:32)

IZVORNA PORUKA: gerberka

rerice, evo vidis mila ovaj tekst za cestitanje..meni je ovaj tekst pun one ljepote sto islam ima..i cistoce i dobrocinstva...[image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley27.gif[/image]

Dakle, dozvoljeno je muslimanu, islamskom centru, islamskoj ustanovi itd., da čestita nemuslimanima njihove praznike i to usmenim ili pismenim putem, pod uvjetom da te čestitke ne sadržavaju nešto što je u koliziji sa islamskim načelima, poput krsta i sličnog, jer islam u osnovi poriče samu ideju križa. "Niti su ga ubili a niti su ga razapeli, nego im se to samo pričinilo."
Uobičajene riječi ili fraze koje se izgovaraju pri čestitanju neislamskih praznika nemuslimanima od strane muslimana ne involviraju nikakvo priznanje njihove vjere ili zadovoljstvo s njom.


Slazem se u potpunosti sa svime,al izdvojicu dio teksta i drzim se toga sto sam ti rekla da se cestita sa Sretan praznik....




gerberka -> RE: Zene sa Hidzabom (25.12.2011 19:25:33)

IZVORNA PORUKA: medic slatki

IZVORNA PORUKA: rerica


IZVORNA PORUKA: gerberka

Allah te nagradio..eto to mi treba [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley1.gif[/image]

Sviju nas ....[sm=smiley31.gif]


amin, sviju nas, bas tako [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley1.gif[/image]



amin [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley1.gif[/image]




Medić* -> RE: Zene sa Hidzabom (25.12.2011 19:40:57)

IZVORNA PORUKA: rerica

IZVORNA PORUKA: gerberka

rerice, evo vidis mila ovaj tekst za cestitanje..meni je ovaj tekst pun one ljepote sto islam ima..i cistoce i dobrocinstva...[image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley27.gif[/image]

Dakle, dozvoljeno je muslimanu, islamskom centru, islamskoj ustanovi itd., da čestita nemuslimanima njihove praznike i to usmenim ili pismenim putem, pod uvjetom da te čestitke ne sadržavaju nešto što je u koliziji sa islamskim načelima, poput krsta i sličnog, jer islam u osnovi poriče samu ideju križa. "Niti su ga ubili a niti su ga razapeli, nego im se to samo pričinilo."
Uobičajene riječi ili fraze koje se izgovaraju pri čestitanju neislamskih praznika nemuslimanima od strane muslimana ne involviraju nikakvo priznanje njihove vjere ili zadovoljstvo s njom.


Slazem se u potpunosti sa svime,al izdvojicu dio teksta i drzim se toga sto sam ti rekla da se cestita sa Sretan praznik....



I ja tako milsim i cestitam rijecima Sretan  praznik [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley1.gif[/image]




gerberka -> RE: Zene sa Hidzabom (25.12.2011 19:50:38)

dobro to,ali onaj video sto si postavila ne govori samo o nacinu upucivanja cestitke. na onom videu onaj predavac bukvalno govori haram je! i pun mi je ironije i ismijavanja onog momka koji ne zna, pa pita..i kao svi se smiji..jos mu kaze..uzmi i alkohol i sl..bas ruzan video.

nekako mi propagira mržnju, ja sam ga tako doživjela

a sto se tice koristenja izraza to je ok..i meni nemuslimani napisu Bajram Mubarek ili Sretan ti praznik. ja volim da poštujem  druge, a ne moram se slagati sa njihovim opredjeljenjima i vjerovanjima




jasmin -> RE: Zene sa Hidzabom (25.12.2011 20:00:08)

Drage moje,meni nekada bude veoma tesko da odgovorim na nesto sto bas od mene trazite.Najprije,jer ste mi drage i ne zelim da vas povrijedim,pa se preznajam trazeci najljepsi nacin kako biste to shvatile.Dalje,jer sam odgovorna pred Allahom da dostavim istinu s jasnim dokazima.Ono sto kazem,ne govorim iz svoje glave,vec ono sto je u vjerodostojnim predajama,dakle ajet ili hadis,pa tek govor islamske uleme,i negdje na kraju moje misljenje,koje i nije bitno,vec eto samo licni osvrt.Islamski ucenjaci su slozni da nije dozvoljeno cestitati praznike nemuslimanima,jer cestitanjem Bozica cestitamo vjerovanje da Bog ima sina.Reci:sretan praznik i sretan bozic je apsolutno isto,jer cestitas ono sto jeste,dakle rodjenje `Bozjeg sina`,a ne cestitas naziv kao sto je praznik,bozic,blagdan i sl.Ja imam baku kojoj svake godine za praznike na lijep nacin pojasnim da joj ne mogu cestitati i da ona zna da cu sve uciniti sto mogu za nju,i zaista znam da joj je draze to sto joj spremim rucak i kaficu i sjedem s njom,nego da joj cestitam praznik,isto kao sto meni nije bitno da mi ga cestita,bitno mi je da se postujemo i volimo.Tako i sa svakim...meni nije bitno da mi neko cestita bajram,bitno je da me postuje i da mi ne istice kako se uzasava kad prinosim zrtvu za bajram i kako mi je vjera nebuloza.I ja mislim da je u lijepom ophodjenju i ponasanju prema nasoj rodbini,komsijama nemuslimanima poenta i ono sto je bitno i neizostavno ako zelis biti covjek,a cestitanje necega,a vec sutra pljuvanje po tome nije bitno.Svima je vec poznat hadis:„Ko oponasa neke ljude (jedan narod) on je od njih“.Ja se nadam da mi necete zamjeriti,da se necete ljutiti,ali vjerujte mi,postovanje nekoga i lijep odnos prema njemu je blago kojim se morate okititi.




Medić* -> RE: Zene sa Hidzabom (25.12.2011 20:03:33)

Ja tek upratih ovaj video [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley13.gif[/image]

Meni je ovaj tekst nekako jako miroljubiv i blag [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley1.gif[/image]

Ipak bih voljela cuti i druga misljenja.

Jasmin draga upravo procitah tvoj post [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley31.gif[/image]





jasmin -> RE: Zene sa Hidzabom (25.12.2011 20:05:33)

Ovdje je precizniji odgovor
http://minber.ba/index.php?option=com_content&view=article&id=8769:propis-estitanja-neislamskih-praznika&catid=58:aktuelno&Itemid=152

S isticanjem:Učenjaci hanefijske pravne škole, kao i drugi, smatraju strogo zabranjenim uručiti poklon nevjerniku na dan njihovih praznovanja, a u vezi s onim čovjekom koji to učini s namjerom veličanja njihovih blagdana, Ebu Hafs en-Nesefi, hanefijski pravnik, veli: “Kada bi čovjek obožavao Allaha cijeli život, potom poklonio nemuslimanu jaje na dan njihovih praznovanja, želeći uveličati i obilježiti taj dan, počinio bi nevjerstvo i njegova bi djela bila poništena. Isto tako, kada bi, želeći obilježiti taj dan, kupio nešto što nije običavao ranije kupovati, počinio bi nevjerstvo.” (Vidjeti: Hašijetu Ibn Abidin, 10/520-521.)




Rabi -> RE: Zene sa Hidzabom (25.12.2011 20:07:13)

IZVORNA PORUKA: medic slatki

IZVORNA PORUKA: rerica

IZVORNA PORUKA: gerberka

rerice, evo vidis mila ovaj tekst za cestitanje..meni je ovaj tekst pun one ljepote sto islam ima..i cistoce i dobrocinstva...[image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley27.gif[/image]

Dakle, dozvoljeno je muslimanu, islamskom centru, islamskoj ustanovi itd., da čestita nemuslimanima njihove praznike i to usmenim ili pismenim putem, pod uvjetom da te čestitke ne sadržavaju nešto što je u koliziji sa islamskim načelima, poput krsta i sličnog, jer islam u osnovi poriče samu ideju križa. "Niti su ga ubili a niti su ga razapeli, nego im se to samo pričinilo."
Uobičajene riječi ili fraze koje se izgovaraju pri čestitanju neislamskih praznika nemuslimanima od strane muslimana ne involviraju nikakvo priznanje njihove vjere ili zadovoljstvo s njom.


Slazem se u potpunosti sa svime,al izdvojicu dio teksta i drzim se toga sto sam ti rekla da se cestita sa Sretan praznik....



I ja tako milsim i cestitam rijecima Sretan  praznik [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley1.gif[/image]



BAs kad sam neki dan cestitala ovdje na nasem rr forumu prvo sam napisala sretan praznik....pa sam se [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley24.gif[/image]
I mislim da je ovako ispravno! Hvala na informacijama!




treće -> RE: Zene sa Hidzabom (25.12.2011 20:24:12)

evo ovo je sa stranice RIJASETA IZ BiH

Pitanje

Selam alejkum!
Iz miješanog sam braka i porodica moje majke slavi pravoslavne i katoličke praznike. U situaciji sam da ne znam način kako da izbjegnem čestitanje tih praznika (jer sam saznala da je to zabranjeno) a da ne prouzrokujem odbojnost prema islamu, jer uporno pokušavam svojim ahlakom tj. lijepim ponašanjem približiti im islam. Oni meni na lijep način čestitaju bajram.



Odgovor

Esselamu alejkum!
Nema šerijatske smetnje da im čestitate njihov vjerski praznik, kao znak lijepog međuljudskog ponašanja i odgovor na njihovo čestitanje Bajrama. Uzvišeni kaže: "A kada budete pozdravljeni, uzvratite na ljepši način, ili istim pozdravom!" To niukojem slučaju ne znači podržavanje i slaganje s njihovim vjerovanjem i dogmom u vezi tih praznika.

Tuesday, 13 January 2009 10:44
Share
12
Pitanje

Čula sam da ima fetva koja kaže da je haram čestitati Božić nekome, je li to istina?



Odgovor

Nema smetnje da se nemuslimanima čestita njihov vjerski praznik, kao npr. da se kaže: Čestitam Vam vaš praznik.





Dakle bila je javna opomena Rijaseta prije par godina gdje je objašnjeno da ne treba čestitati i priznati Božić, već praznik, a isto je i sa novom godinom.




gerberka -> RE: Zene sa Hidzabom (25.12.2011 20:30:17)

Jedan moj prijatelj koji je u vjeri na fb je napisao braco katolici, sretan vam praznik

ni ja ne vidim nista lose u cestitanju

mene npr kao muslimanku odbijaju tekstovi koji me upućuju na neslogu sa covjekom bez obzira o kome se radilo...
a to nikako ne znaci da priznajem i vjerujem u bilo koga i bilo sta osim u Uzvišenog Gospodara Allaha dž.š.
Njemu niko ravan nije!!!




Bebica11 -> RE: Zene sa Hidzabom (25.12.2011 21:15:34)

geberka nismo jos zaklali akiku(posto ja nisam jos dobro pa nismo isli kod svekrve i svekra na selo jos) a planiramo aBd, musko novorodjence ima jos nekih dodatnih propisa kao npr brijanje glavice, sunecenje i sl sto zensko nema pa evo rerica me pretekla u hajru(mala mi ima grcice pa nisam vidjela pitanje) pa mozes naci oko toga neke tekstove

jasmin i ja sam na tvom stavu

a dobro bi bilo staviti koji clanak o predstojecoj NG, cisto da vidimo gdje smo, sta smo :) ima zanimljiv ders dr. Sefika Kurdica na tu temu na youtoube-u




gerberka -> RE: Zene sa Hidzabom (25.12.2011 21:26:26)

bebice zar se to ne obavlja 7 dan po rođenju bebe

sto se tice ovog oko cestitanjameni je npr vazno sto kaze rijaset__ BiH..

isto tako ako ne cestitamo drugima njihov praznik zar da ocekujemo postovanje i cestitanje nama??? mislim da svaki covjek zasluzuje respekz i da Allah voli fino ponašanje..pa ako smo fino pozdravljeni i ako se prema nama fino ophodi nemusliman mi trebamo okrenuti glavu pd takvih, ne cestitati, ne izlaziti im u susret..ja se kao takva osoba ne zelim graditi.

a Allah zna najbolje

predlazem da se sve info potkrijepe sa izvorom tako i ti bebice svoj stav potkrijepi izvorom, ne budimo robovi predrasuda..a i ja tek ucim, pa ako grijesim neka mi Allah oprosti..mada je put ka znanju tezak i pun stranputica i mislim da imamo pravo da trazimo stav iza kojeg stoji izvor



p.s. jeste ikad gledale reisa Cerića kako čestita kardinalu Puljicu njegov praznik? ja jesam

ipak je ovo javni forum i ono sto pise neko koristi za učenje, pa zelim da sto procitam to bude provjereno , jasno napisano.


grlim vas

bit cu rjeđa ovdje




jasmin -> RE: Zene sa Hidzabom (25.12.2011 21:28:46)

Neka ti nova godina bude uistinu bolja

Nakon što se približio Kurban-bajram, naše komšije, prijatelji i poznanici kršćanske vjeroispovijesti, užurbano su počeli da se spremaju za ovaj muslimanski blagdan. Muškarci su odlazili na pijace te birali i kupovali kurbane, dok su žene ostajale kod kuća kako bi napravile razne vrste kolača i slanih jela. Hiljade Ivana, Mateja, Kristina i Katarina, proveli su besanu noć uoči Bajrama. Nakon što je Bajram nastupio, veselili su se, igrali i pjevali, i osjećali se sretnijim nego u bilo kojem drugom danu u godini..

Znamo dragi čitaoče da si čitajući gore spomenute riječi pomislio: ''Da li to mene neko smatra budalom!? U ovako nešto ne bi povjerovao niko zdrave pameti! Kršćani ne slave Bajram, niti ga trebaju slaviti, jer to nije njihov praznik. Prije će na vrbi roditi grožđe, nego što će kršćani početi slaviti Bajram i osjećati ga svojim praznikom''.

U pravu si. Ovakav slučaj vjerovatno nikada nije zabilježen u svijetu. Kršćani nikada nisu kupovali kurbane, niti su maksuz radi Bajrama pravili posebna jela, niti su ikada izdvajali velike sume novca kako bi u posebnom ambijentu i skupim hotelima dočekali Bajram.Nisu, niti trebaju. To bi svakako bilo besmisleno i glupo, a onaj kršćanin koji bi to eventualno i učinio, morao bi imati izuzetno velik motiv za to, poput recimo zadivljenosti islamom kao religijom, i neodoljivom željom da slijedi i ''kopira'' muslimane u njihovim propisima i običajima, što danas nikako nije slučaj.

Ali pogledajmo malo jednu drugu, vrlo sličnu priču, koja je na žalost suha istina. Kada se približi Nova godina, muslimane Bošnjake uhvati neopisiva sreća i nekakvo skoro ''blaženo'' stanje koje se ogleda u dugotrajnim pripremama za doček ''najluđe noći'' u godini, kojoj ovaj opis savršeno odgovara. Skoro mjesec dana unaprijed, čak i oni Bošnjaci koji su slabog materijalnog stanja, planiraju u kojem gradu ili hotelu će dočekati Novu godinu, šta će obući za Novu godinu, šta će sve kupiti za Novu godinu, kod koga će djecu ostaviti na čuvanje za Novu godinu.,a o bogatašima da i ne govorimo.

Skupocjena putovanja u evropske prijestolnice ili čak i na druge kontinente, u planu su mnogih bogataša kada razmišljaju o dočeku Nove godine. Veliki broj naših građana kao da živi za tu noć i kao da je ona svrha njihovog života, a kada prođe, već nostalgično razmišljaju o tome kako će dočekati i provesti narednu.


Bošnjaci i Djed Mraz


I djeca se ushićeno raduju Novoj godini i Djedu Mrazu, odnosno kršćanskom svetcu Svetom Nikoli, oko koga postoje kontraverze, i čiji mit i sve ono što je on donio sa sobom, kritikuju čak i mnogi vjerski predstavnici kršćana. Raduju se bošnjačka djeca sjedobradom starcu iz bajke i kićenju jelke (božićnog drveta), kao i poklonima koje će pod drvo ili pak u čarapu, staviti Djed Mraz koji živi samo u dječijoj mašti.
Djedica ih posjeti tek nakon što djeca zaspu, umorna od dugog čekanja da se dedo konačno pojavi u svojim sankama koje vuku irvasi. Djeda Mraz i jelka (ili bolje reći božićno drvce), su originalni i neizostavni detalji koji se vežu za doček katoličkog blagdana Božića, a koje su muslimani Bošnjaci svojski prihvatili kao dio dočeka Nove godine.

Mnogi se ljute ako im se prebaci kako Bošnjaci koji se klasično pripremaju za doček i proslavu Nove godine, u stvari do u detalje kopiraju i slijede običaje kršćana koje oni prakticiraju uz Božić, međutim istina je sasvim izvjesna. Samo, istinu je ponekad teško prihvatiti.

Jer ipak, ''tako smo odrasli'', reći će mnogi, i pravdati se kako oni svojim pripremama za doček Nove godine ne žele, niti im je na kraj pameti, da slijede kršćane u njihovim običajima! ''Naša srca su čista i Allah zna naše namjere! Srcem i dušom volimo islam, samo se malo volimo proveseliti za Novu godinu, a djeca, vole nekako tog Djeda Mraza, i mi ga ne zovemo Djed Božićnjak! Tako kažu ovi, drugi..''. To su uglavnom najčešća opravdanja onih koji se još uvijek ne mogu odreći jelke i Djeda Mraza.

Dobro. Uvjerili ste nas, dragi naši prijatelji, kako vi ne slijedite kršćane kada se pripremate za Novu godinu. Uvjerili ste nas i da Novu godinu slavite kao međunarodni praznik, a ne kao katolički blagdan. U pravu ste. Vi ste pobijedili.


Krvava noć


Ali hajde da o toj noći razmislimo na još jedan način. Valjda ćete priznati kako je alkohol po našoj vjeri islamu strogo zabranjen. To smo sigurno svi naučili još od svojih nena i deda na čiju tradiciju se volimo pozivati.
- ''Alkohol je majka svakog zla'', - učili smo.
- ''Ja sam zao i ohol! Ja se zovem alkohol!''- pamtimo refren pjesmice iz knjige Islamska čitanka., u kojoj alkohol ''govori'' sam o sebi i zlu koje donosi.

Ali, nekako ta Nova godina, ne ide baš bez alkohola. Desetak dana pred Novu godinu, u čitavom svijetu pa i u našoj zemlji, enormno se poveća prodaja te odvratne tekućine, koju ljudi akumuliraju u svoje ostave, kako bi je iznijeli na trpezu te se dobro natroskali u toj ludoj noći. Hektolitri raznih vrsta alkoholnih p....ća se popiju pri dočeku Nove godine, a hitne službe rade ''punom parom'' čitavu noć.

Posjekotine, razderotine, ubodi noževima, rane od vatrenog oružja, ranjavanja kao posljedica korištenja pirotehničkih sredstava, samo su neke od ozljeda koje će zdravstveni radnici koji su imali (ne)sreću da te noći budu dežurni, morati sanirati ozlijeđenim građanima.

Statistika je svake godine nekako krvavija. Više mrtvih, više ranjenih, više predoziranih alkoholom. A alkohol u toj noći donosi i moralnu anarhiju. Stid nestaje, a blud, brakolomstvo i orgijanja dominiraju nakon što nastupi ponoć. Hoćete li opet reći, dragi naši građani, kako je doček Nove godine lijep običaj i međunarodni praznik kojeg treba slaviti? Naš Gospodar, Allah, kome ćemo se svi prije ili kasnije vratiti, sigurno nije zadovoljan sa onim što se dešava te noći.

Pa zašto da mi budemo (sa)učesnici u tom krvavom i anarhičnom piru? Ako je danas većini ljudi ta noć najdraža u godini, moramo biti svjesni da je ona u isto vrijeme zasigurno Allahu najomraženija noć, zbog količine grijeha koji se u toj noći počine.


Sretna Nova


Želje i čestitke koje se izgovore te noći su mnogobrojne. Usmeno ili pismeno, klasično ili elektronski, milijarde ljudi razmjenjuju optimistične poruke. Uspjeh u životu, sreća u braku, mnogo zdravlja., odjekuje čitavu noć. Međutim, najveći dio tih želja ipak ostanu samo želje, jer kada se glave otrijezne i prođe euforija te noći, ljudi se vrate stvarnosti, za koju nanovo shvate da je često vrlo surova i teška i jako daleko od idealnosti.

Ironično je što velikom broju ljudi u svijetu ta noć donese samo bol i patnju, a neki bukvalno izgube glavu ili do kraja života ostanu invalidi. Razlog su, saobraćajne nesreće ili neke od već spomenutih povreda koje su te noći mnogo češće nego tokom drugih noći u godini. Ali postoji način da se neke od tih optimističnih želja zaista i ispune, samo kada bi se gradske vlasti i građani dogovorili oko nekih sitnica. O čemu se radi?

Osrednje bosanske općine za novogodišnje uređenje grada, vatromet i ostale popratne detalje, potroše desetine pa čak i stotine hiljada maraka, a mnogi veliki gradovi u svijetu na iste ludosti potroše i milione eura. Sav taj novac u vidu vatrometa zauvijek nestane u nekoliko minuta svjetlosti i ovacija pijanih posmatrača. Svakom moralnom a i normalnom građaninu naše države, Nova godina bi istinski bila bolja, sretnija i berićetnija kada bi se od tog uzaludno bačenog novca, kupio stan jednoj materijalno ugroženoj porodici kojih danas ne manjka, te se tako konačno riješio njihov životni problem.

Skupa operacija kojom bi se nekoj osobi spasio život, a koja bi se financirala iz sredstava namijenjenih za novogodišnje uređenje grada, isto tako bi građanima trebala Novu godinu učiniti sretnijom i boljom. Bilo bi se dovoljno odreći kratkotrajnog ćejfa od kojeg niko nema stvarne koristi, osim možda firmi koje prodaju pirotehnička sredstva i novogodišnje ukrase. Ovakvih primjera je stotine. Ali ipak, bojimo se da ćemo na ovakvu ''Novu godinu'', bez kićenja grada i vatrometa morati čekati još dugo, do nekih savjesnijih građana i još savjesnijih gradskih čelnika.


Nije teško, pokušaj!


Toliko dragi čitaoče o (ne)sreći koju nosi Nova godina. Pokušaj da ne učestvuješ u proslavama i dočecima te noći jer se u njoj krše Allahove granice i čini ono što naš Gospodar mrzi i prezire. Te noći rano ugasi svjetlo i neka svi vide da bojkotuješ sve ono što se u njoj dešava. Ne reci: ''Kako ću to učiniti? Ja s tim ništa neću promijeniti, jer većina ljudi tako radi. Šta će reći ljudi? Proglasit će me da sam ''kontra svijeta'' i da sam lud, fanatik..''.

Itekako ćeš mnogo toga promijeniti. Kao prvo, promijeniti ćeš samoga sebe. Samome sebi ćeš pokazati kako je tvoja ljubav prema tvome Gospodaru mnogo jača i veća od toga da se bojiš prigovora ljudi. Samome sebi ćeš pokazati kako ne želiš žrtvovati naklonost Uzvišenog Stvoritelja zbog kratkotrajnog uživanja koje će nestati onog trenutka kada završi novogodišnji vatromet. Te noći lezi ''na vrijeme'' sretan i zadovoljan što ti je Allah podario mnoge blagodati o kojima mnogo ne razmišljaš, a kojih bi postao svjestan tek nakon što bi ih izgubio. Razmisli o svome zdravlju i porodici, nafaki koja ti je dostatna, kao i miru i sigurnosti u kojima uživaš.

Tada će ti svaka noć u godini biti mnogo draža nego što je ''najluđa noć'' draga bilo kome od onih koji je željno očekuju čitave godine, a blaženi osjećaj trijumfa će zavladati tvojom dušom i tijelom jer je razum pobijedio strast.

copy-paste sa SEBIL portala.




Bebica11 -> RE: Zene sa Hidzabom (25.12.2011 21:32:12)

gerberka mi sedmi dan po rodjenju bile u bolnici, ona u inkubatoru, ja s temperaturom,[sm=smiley13.gif] pa 14. ja bas lose bila tek izasle iz bolnice, 21. jos mi rana nije bila zarasla i tako nas masila ta 3 dana i sad nije bitno vise kad, a sve smo vec isplanirali samo dok ja jos mognem sjesti u auto i dok malo prizdravim aBd otici cemo i obaviti to aBd





gerberka -> RE: Zene sa Hidzabom (25.12.2011 21:38:17)

jasmin mozes mi objasniti kako postujes baku i volis je a ne postujes ono sto je dio nje - njeno vjerovanje ?

dakle razumijem da njenu vjeru ne priznajes, ali mi nije jasno zasto ne smijes postovati..dal tvoja baka postuje tebe i tvoje vjerovanje?




Stranica: <<   < Prethodna stranica  70 71 [72] 73 74   Sljedeća stranica >   >>