scarlett
|
Evo par primjera iz mog iskustva. Obzirom da sam znala da učenici previše vremena provode pored računara, a zanemaruju učenje i zadaću, pokušavala sam ih motivisati na više načina. Poslije svake nove lekcije, nakon obavezne zadaće, podijelila bih im na malim papirićima linkove sa igricama kroz koje mogu vježbati obrađeno gradivo. To nije bilo obavezno za njih, jer sam znala da nemaju svi računare kod kuće, ali isto tako sam primijetila njihov napredak, što je meni bilo drago, jer sam znala da su vrijeme koje bi proveli igrajući neke vjerovatno nasilne ili besmislene igrice, utrošili na nešto korisno i utvrđivali svoje znanje. Nikada nisam prihvatila nijednog učenika na privatnom FB profilu za prijatelja, ali sam napravila profil sa nazivom predmeta koji sam predavala i tu im postavljala interesantne linkove o temama koje se odnose na moj predmet. Predajem strani jezik i na tom profilu su mogli naučiti mnogo o zemljama u kojima se govori isti. Povremeno bih tu pravila neke nagradne igrice, postavljajući im zadatke koje su trebali riješiti i vidjela sam da im se to jako dopada i da je efektno. Na početku svake školske godine, dala bih svoju mail adresu. Ponudila bih im na taj način prostor da me tu uvijek mogu pitati ako bi im slučajno nešto bilo nejasno, ako se nisu mogli sjetiti šta je zadaća ili ako bi se pojavila bilo kakva druga nejasnoća kada su kod kuće. Ali evo i jednog negativnog primjera. U jednoj od škola, svako polugodište smo imali on-line sedmicu. Profesori su sve ono što bi inače pripremali da odrade usmeno na času, sada morali pripremiti u vidu power point prezentacije + upotreba drugih programa za zadatke, skice itd. zavisno šta koji predmet zahtijeva. Kada bi se časovi pripremali na taj način, postojale su komislije koje bi pregledali te on-line časove, tako da se bude 100% siguran da je svaki takav čas kvalitetno pripremljen i da je urađen na takav način da učenici zaista samostalno kod kuće sve mogu shvatiti i zadaću uraditi. Takvi časovi su zaista zahtjevni i oduzimaju jako mnogo vremena za pripremu. Po tome znam da bi dugotrajan nastavni proces u vidu ovakvog distance learninga bio jako iscrpljujući za prosvjetne radnike. Iz tog razloga se ne slažem sa komentarom od canim. Možda nisam dobro shvatila. Nažalost, iskustvo je pokazalo da učenici u većini slučajeva tu sedmicu smatraju odmorom i da uopće ne pogledaju te časove, dođu nespremni na nastavu pod isprikom da nisu razumjeli, i onda profesori sve to s njima moraju ponovo usmeno preći na časovima koji nisu planirani za to, jer nema smisla preskakati gradivo. Mi međusobno znamo da nije moguće da nisu shvatili, jer su časovi tako prilagođeni da je shvatanje jednostavno, jer su pripreme kako već rekoh zahtjevne, ali kada učenik tvrdi da nije shvatio, naša dužnost je da objasnimo, čak i kada znamo da ne govori istinu. Tako da jednostavno na kraju mogu reći da se kod nas u mnogočemu bitnija forma i da kažemo da imamo modernizaciju nastave, a suština nije bitna, kad će na kraju svakako svi biti doktori nauka.
_____________________________
"Ne hodaj po zemlji nadmeno, jer zemlju ne možeš probiti ni planine u visini dostići."
|