Učenje na daljinu....Distance learning (Puna verzija)

Forum >> [Dijete] >> Od đačića do đaka



Poruka


hanabanana -> Učenje na daljinu....Distance learning (9.3.2015 22:17:27)

U osnovnoj školi koju pohadjaju moja djeca počela je primjena učenja na daljinu.
Moj stav o tome je ovdje.
http://www.6yka.com/blogovi/blog/20724/distance-learning-i-ispuni-mi-zelju-

Kakav je vaš?




Hanady RR -> RE: Učenje na daljinu....Distance learning (9.3.2015 22:47:27)

Ja sam inače poznata kao mama Hitler[sm=smiley36.gif]
dobro sad karikiram, al moja djeca su još mala za moj pojma i nemaju svoj računar, svoj tablet, svoj mobite...
ne i nemaju dostupnost internetu bez mene...
Možda pretjerujem...

Evo da uzmem u obzir da ja pretjerujem...
da je to školovanje budućnosti...
da u drugim zemljama to je noramlno i sasvim OK
kako da uzmem u obzir da u zemlji gdje u u jednoj osnovnoj školi sa cca 800 učenika imamo 49 porodica gdje niti jedan roditelj ne radi...
Od njih 49 nemauju niti jedno pomoć ili neko primanje do države...
i onda...ako ovo bude ''mjera'' ko će kupiti računare ovoj djeci...ili u startu djecu djelimo na one koji jesu ''bogati'' pa da završe školu ovim principom i one koji nisu...i to do prvog osnovne tako???

Dobro u slučjau da je dijete bolesno, dušeg izostanka itd ovo je fina solucija...
al jedina opcija...meni je prerano, prevelik zalogaj i ova zemlja za ovo nije bila spremna...

al nismo bili ni za PDV pa evo nas odra[sm=smiley13.gif]




canim -> RE: Učenje na daljinu....Distance learning (9.3.2015 23:15:12)

A o kakvom ucenju na daljinu vi pricate [sm=zmeden.gif]

Na fakultetu kojem sam ja studirala bilo je redovno studiranje i vandredno odnosno to je sad Distance learning - ucenje na daljinu.

Svakako pri upisu se izabere koji vid studiranja zelis, ako ces studirati DL samim tim znaci da ces X puta skuplje platiti skolarinu ali to je nastava koja se odrzava svake 3 sedmice i nije obavezna vec su obavezni samo ispiti i seminarski radovi ili neke vjezbe/kvizovi koji prof. odredjuje u toku skolovanja a nastavu i sve informacije pratis online, dok kod redovnog studiranja nastava je obavezna ali isto tako online se moze naci dodatni materijali za spremanje ispita i moze se pratiti gradivo online i sl, s tim da pristup online tad nije bio obavezan za redovne.

Dakle radi se o dva individualna nacina studiranja
1. redovno i
2. vandredno(DL)
tako da ne razumijem o cemu vi pisete, jeli to neka skola uvodi neko parcijalno DL studiranje redovnim ucenicima ili sta [sm=zmeden.gif]

Ja sam i za jedno i drugo pa neka izabere kako kome odgovara.

Npr neciji roditelji su dobili posao u inostranstvu pa ne zele da im dijete gubi citavu godinu u ucenju stranog jezika vec upisu dijete na DL u BiH, prate nastavu online, i kad su ispiti dijete se vraca u BiH da polaze i to je to.
Na taj nacin djete ce uspjesno pratiti nastavu, moci ce rjesavati svoje zadatke a sto je najbitnije nece gubiti godinu u spremanju stranog jezika.

Dakle ja vidim pozitivnu stranu uvodjenjem DL nastave, ali ne neke kombinovane, jer ne vidim zasto bi necije dijete koje je upisano za redovnu nastavu imalo DL nastavu [sm=zmeden.gif] ili neko ko zeli studirati DL zasto bi imao obaveznu redovnu nastavu, to mi nema smisla [sm=zmeden.gif]




hanabanana -> RE: Učenje na daljinu....Distance learning (9.3.2015 23:25:04)

Canim....jesi li otvorila link koji sam ostavila...




Visnja RR -> RE: Učenje na daljinu....Distance learning (9.3.2015 23:29:00)

napisala si jedino moguce u nasem drustvu pod uslovom da su nam skole opremljene adekvatnom opremom:

"organizujte Distance Learning u okviru škole, gdje će svaki učenik imati pristup računaru, i gdje će svakome biti obajšnjeno po kojem principu treba da radi, gdje će sva djeca imati jednaku šansu a neće se osjećati odbačenim jer nemaju ni priključenu struju a kamo li WIFI...."

a od kuće!? nema šansi da to ikada bude.. osim u privatnim školama

a voljela bih da zaživi...značilo bi to da živimo nekoj drugoj BiH (opet mala sanjam, šta ću)




canim -> RE: Učenje na daljinu....Distance learning (9.3.2015 23:38:06)

Jesam, procitala sam, zato sam i pitala o cemu se radi, jeli to neki kombinovani nacin ucenja [sm=zmeden.gif] jer meni nema smisla da moje djete koje ide na redovnu nastavu ima DL ili obrnuto.

Inicijativa za uvodjenje DL nastave je zaista za pohvalu ali za one ucenike koji to zele i to kao poseban program ucenja tj vandredan bez obavezne nastave, redovno je redovno sa obaveznom nastavom.

Meni se cini da u toj skoli ne razumiju pojam DL najbolje ili ga zele "prilagoditi" potrebama nastavnika.




Medić* -> RE: Učenje na daljinu....Distance learning (9.3.2015 23:55:19)

Ja sam za tablu I kredu. Za udzbenike I socijalizaciju u klupama.
Ovo za ove malene.
Ne bih voljela da zazivi ...
Ok mi je ako ima taj program neki za otsutne ucenike pa da prate nastavu ali zamijeniti udzbenike racunalima...niije mi taj trend koji vec zivi vani uopste ok.

Razmisljam I o nekim stetnim uticajima istih na te male glavice. Ne ide mi u glavu sve to...Prrotiv sam ali ko me pita. Pa kako bude...




Medić* -> RE: Učenje na daljinu....Distance learning (9.3.2015 23:57:22)

I zaboravih glavno. Nas obrazovni sistem ima precih nekih rupa od kojih bi se krenulo[sm=smiley36.gif]




canim -> RE: Učenje na daljinu....Distance learning (9.3.2015 23:57:48)

Nazalost, u nekim skolama se trazi da dijete u 3 razredu osnovne isprinta s interneta neke slike, tekstove i slicno da bi doslo "spremno na nastavu" [sm=zmeden.gif] bez pitanja dali to dijete uopste ima wifi ili komp kuci a da ne pisem o sposobnosti djeteta u 3 razredu osnovne da nadje to nesto na internetu [sm=zmeden.gif] zatim zadace koje uopste nisu prilagodjene uzrastu djeteta vec te iste zadace tj projekte mora roditelj da radi itd...taj njihov takozvani DL je odavno ziv u nekim nasim osnovnim skolama samo sto ga ne zovu tako.




scarlett -> RE: Učenje na daljinu....Distance learning (10.3.2015 0:19:59)

Interesantna tema, potpisujem hanabananu i medic.

Moje iskustvo kao prosvjetnog radnika je nažalost takvo da sam imala razrede u kojima se učenici međusobno razjedinjavaju upravo iz materijalnih razloga. Uvođenje ovakvog vida nastave u nužnim situacijama, kao što su elementarne nepogode, po meni ne bi bila loša ideja, pa čak i ako svi učenici nemaju računare kod kuće, jer bi lijepo odgojenu djecu to moglo zbližiti u smislu da oni koji imaju vlastite računare, pozovu svoje drugove i drugarice iz razreda koji ih ne posjeduju i da zajedno rade zadaću, međusobno zbližavaju, razvijaju zajedništvo... ali mislim da mnogim roditeljima a i djeci to ne bi odgovaralo, jer danas veliki broj ljudi najviše voli zamandaliti vrata vlastitog doma i ne zanimati se za druge.

Ne smatram potrebnim uvođenje ovakve nastave kod učenika u nižim razredima, upravo jer sve onda pada na roditelje i smatram da prije nego se djeca zaljube u tehnologiju i predaju joj se, potrebno je da nauče neke osnovne stvari kao što su slova i brojevi, lijepo pisanje, osnovne matematičke operacije itd.





scarlett -> RE: Učenje na daljinu....Distance learning (10.3.2015 0:29:22)

Sjećam se kako smo mi sve dijelili. U mom gradiću u gradskoj biblioteci je bio samo jedan primjerak lektire "Grmuša".Ako se ne dođe spreman za čas, prof. odmah upisuje 1 u dnevnik. Nikog nije zanimalo što je samo jedna knjiga u cijelom gradu, a nas 60 u generaciji, jer imali smo spisak lektira da preko ljeta iščitamo. Ako nismo, ko nam je kriv [sm=smiley13.gif] Tada nije bilo interneta da skinemo gotovu lektiru kao što se to danas zloupotrebljava. Sjećam se tih slatkih muka i koliko su nas u razredu međusobno zbližavale, kako smo pomagali jedni drugima. Borili se da svi stignemo pročitati ili bar jedan dio knjige, pa ga prepričamo kolegici u razredu, a ona drugi dan nastavi čitati neki drugi dio, pa prepričamo trećoj osobi i tako da svi stignemo ako ne cijelu bar pomalo pročitati. Toga nažalost danas više nema. [sm=smiley13.gif]




Medić* -> RE: Učenje na daljinu....Distance learning (10.3.2015 0:57:19)

Slazem se.

Djeci je mjesto u skolama. Uz svoje generacije. Nek se normalno socijalno psiholski razvijaju. Neka budu sa onim razlicitim od sebe I upoznaju te razlicitosti.

Dok tezimo djecu uciti socijalizaciji s druge strane ovim trendom pravimo od njih asocijalna bica...Doovoljno su odrasli izgubili te neke medjusobne osjecaje pod uticajem tehnologije...zalosno I istinito

Sta je sa grupnim radovima, kolektivom..zznamo koliko je taj kolektivni rad bitan u nekim predmetima, vjezbama, razumijevanju I sl...

Uglavnom po meni vise nedostataka nego prednosti.





scarlett -> RE: Učenje na daljinu....Distance learning (10.3.2015 1:05:23)

Evo par primjera iz mog iskustva.
Obzirom da sam znala da učenici previše vremena provode pored računara, a zanemaruju učenje i zadaću, pokušavala sam ih motivisati na više načina. Poslije svake nove lekcije, nakon obavezne zadaće, podijelila bih im na malim papirićima linkove sa igricama kroz koje mogu vježbati obrađeno gradivo. To nije bilo obavezno za njih, jer sam znala da nemaju svi računare kod kuće, ali isto tako sam primijetila njihov napredak, što je meni bilo drago, jer sam znala da su vrijeme koje bi proveli igrajući neke vjerovatno nasilne ili besmislene igrice, utrošili na nešto korisno i utvrđivali svoje znanje.

Nikada nisam prihvatila nijednog učenika na privatnom FB profilu za prijatelja, ali sam napravila profil sa nazivom predmeta koji sam predavala i tu im postavljala interesantne linkove o temama koje se odnose na moj predmet. Predajem strani jezik i na tom profilu su mogli naučiti mnogo o zemljama u kojima se govori isti. Povremeno bih tu pravila neke nagradne igrice, postavljajući im zadatke koje su trebali riješiti i vidjela sam da im se to jako dopada i da je efektno.

Na početku svake školske godine, dala bih svoju mail adresu. Ponudila bih im na taj način prostor da me tu uvijek mogu pitati ako bi im slučajno nešto bilo nejasno, ako se nisu mogli sjetiti šta je zadaća ili ako bi se pojavila bilo kakva druga nejasnoća kada su kod kuće.

Ali evo i jednog negativnog primjera. U jednoj od škola, svako polugodište smo imali on-line sedmicu. Profesori su sve ono što bi inače pripremali da odrade usmeno na času, sada morali pripremiti u vidu power point prezentacije + upotreba drugih programa za zadatke, skice itd. zavisno šta koji predmet zahtijeva. Kada bi se časovi pripremali na taj način, postojale su komislije koje bi pregledali te on-line časove, tako da se bude 100% siguran da je svaki takav čas kvalitetno pripremljen i da je urađen na takav način da učenici zaista samostalno kod kuće sve mogu shvatiti i zadaću uraditi. Takvi časovi su zaista zahtjevni i oduzimaju jako mnogo vremena za pripremu. Po tome znam da bi dugotrajan nastavni proces u vidu ovakvog distance learninga bio jako iscrpljujući za prosvjetne radnike. Iz tog razloga se ne slažem sa komentarom od canim. Možda nisam dobro shvatila.

Nažalost, iskustvo je pokazalo da učenici u većini slučajeva tu sedmicu smatraju odmorom i da uopće ne pogledaju te časove, dođu nespremni na nastavu pod isprikom da nisu razumjeli, i onda profesori sve to s njima moraju ponovo usmeno preći na časovima koji nisu planirani za to, jer nema smisla preskakati gradivo. Mi međusobno znamo da nije moguće da nisu shvatili, jer su časovi tako prilagođeni da je shvatanje jednostavno, jer su pripreme kako već rekoh zahtjevne, ali kada učenik tvrdi da nije shvatio, naša dužnost je da objasnimo, čak i kada znamo da ne govori istinu. Tako da jednostavno na kraju mogu reći da se kod nas u mnogočemu bitnija forma i da kažemo da imamo modernizaciju nastave, a suština nije bitna, kad će na kraju svakako svi biti doktori nauka.




canim -> RE: Učenje na daljinu....Distance learning (10.3.2015 1:19:50)

Ne razumijem koji dio nisi shvatila [sm=zmeden.gif] te pripreme se obave u prvoj godini kad krene taj vid ucenja, dakle pripreme se prezentacije i sve ostalo potrebno za DL ucenje, nakon toga svake godine se to pripremljeno samo "aktivira" i to je jedina zadaca nastavniku/profesoru dakle klik na aktivaciju ili upload u zavisnosti od stranice.




scarlett -> RE: Učenje na daljinu....Distance learning (10.3.2015 1:41:56)

Ma mislim na ovaj dio gdje si napisala da se to prilagodi potrebama nastavnika, jer po meni je to mnogo, mnogo više posla nego kada se pripremam za redovan čas.

Neko ko cijeli život radi samo u jednoj školi po jednom planu i programu napisat će pripreme prve godine, a ako je savjestan, neće iste pripreme koristiti i narednih 10 godina nego će stalno nastojati da svoj način rada modernizuje i usavršava i unosi poboljšanje u svoje pripreme kolikogod one kvalitetne bile. Bolje može uvijek.

Ja sam radila u preko 15 škola, više i ne brojim i još nikada mi se nije desilo da sam mogla upotrijebiti cijelu staru pripremu. Sve škole ne koriste iste udžbenike, a osim toga za ovih 10 godina NPP se mijenjao 3 puta i po meni još uvijek nije dovoljno dobar.




irenaSA -> RE: Učenje na daljinu....Distance learning (10.3.2015 7:39:54)

Draga Hanabanana sve si lijepo pojasnila u svom tekstu...
da bi se ostvarile tehničke inovacije potrebno je imati preduslove što ekonomske što socio-društvene. Zagovornik sam ideje da tehničke i svake druge novitete ne treba odbacivati već ih ugraditi i asimilirati u već postojeće društveno-tehničke uvjete i od njih iskoristiti ono najbolje.
Ovo, predhodno napisano ne govori u prilog činjenici da sam za DL u osnovnim školama... jer ovaj program je isključivo zamišljen i kreiran za studijske programe, dakle, za visokoškolske ustanove. Iz iskustva govorim DL nije tako lako uvesti i provoditi. On zahtijeva tehničke, programske pretpostavke kao i inovirani potencijal nastavnih i studijskih jedinica...Interakciju koja se odvija na relaciji student-profesor moguće je kreirati u putem ove DL veze...ali...ona je dosta kompleksna...ja ću je pojasniti da bude svims razumljiva...student sluša predavanja live kao i drugi studenti u sali...streaming...vježbe i ostale sadržaje preuzima i šalje putem posebne programske biblioteke...seminarski rad tog studenta ne razlikuje se mnogo od rada studenta koji redovno studira..također postoji ex katedra konsultacija tih studenata sa nastavnikom putem tih veza...I još, student je u obavezi doći na ispitne rokove..ispit može polagati samo fizički prisutan.
Dakle, ovaj program funkcionira samo na nekim studijskim grupama..o prirodnim naukama nema govora...veoma je naporan, skup i totalno bespotreban osnovnim školama...Kada se DL studenti teško s njim snalaze iskreno ne znam kako bi osnovci[sm=smiley1.gif]
Svoje dijete nikada ne bih uključila u osnovnoj školi u ovaj program jer za njega želim istu socijalizacijsku kartu koju sam ja imala...i Milica i Almasa i oni sa užinom i oni bez nje u istom razredu. Želim da moja djeca dođu izgrebanih koljena, prašnjavih ruksaka a curica bez i jedne šnale...želim da se zajedno sa svojom djecom ja i suprug radujemo velikoj 5 i plačemo i brinemo se zbog kečine...
Kada dođe vrijeme neka studiraju DL ako žele..London, Pariz, Beč...u osnovnoj neka ih u Sarajevu[sm=smiley1.gif]
“Njemački teoretičar Bolz osvrće se na medije kao Teddy–medvjediće, koji, i pored brojnih vrsta novih sjajnih igračaka, još uvijek ostaju omiljena igračka svih generacija djece u cijelom svijetu. U ovoj prelaznoj fazi starih ka novim medijima potrebna je duhovna snaga koju još uvijek crpimo iz starog svijeta dok gradimo novi svijet novih medija. Zato nam Teddy-medvjedići u formi starih medija trebaju u prevladavanju starog svijeta i prihvatanju novog načina stvarnosti koju moramo osvojiti.”(Kečo-Isaković, 2006:194).




irenaSA -> RE: Učenje na daljinu....Distance learning (10.3.2015 7:44:36)


IZVORNA PORUKA: medic slatki

I zaboravih glavno. Nas obrazovni sistem ima precih nekih rupa od kojih bi se krenulo[sm=smiley36.gif]


Upravo tako. [sm=smiley1.gif]




irenaSA -> RE: Učenje na daljinu....Distance learning (10.3.2015 7:57:04)


IZVORNA PORUKA: scarlett

Nikada nisam prihvatila nijednog učenika na privatnom FB profilu za prijatelja, ali sam napravila profil sa nazivom predmeta koji sam predavala i tu im postavljala interesantne linkove o temama koje se odnose na moj predmet. Predajem strani jezik i na tom profilu su mogli naučiti mnogo o zemljama u kojima se govori isti. Povremeno bih tu pravila neke nagradne igrice, postavljajući im zadatke koje su trebali riješiti i vidjela sam da im se to jako dopada i da je efektno.



Ja ga iz sličnih razloga i nemam...želim da nam se vrati starinska, akademska atmosfera...kada smo bježali sa stepenica fakulteta i sakrivali cigaretu u parku da nas profa ne vidi...Poštovanje, kultura i korektan odnos izgubili su se u modernizaciji komunikacija..







irenaSA -> RE: Učenje na daljinu....Distance learning (10.3.2015 7:58:49)


IZVORNA PORUKA: canim

Ne razumijem koji dio nisi shvatila [sm=zmeden.gif] te pripreme se obave u prvoj godini kad krene taj vid ucenja, dakle pripreme se prezentacije i sve ostalo potrebno za DL ucenje, nakon toga svake godine se to pripremljeno samo "aktivira" i to je jedina zadaca nastavniku/profesoru dakle klik na aktivaciju ili upload u zavisnosti od stranice.


O da bar...ovaj program je gore realiziratisa 5 studenata nego imati 1200 studenata na jednom predmetu redovnog studija..vjeruj mi...




irenaSA -> RE: Učenje na daljinu....Distance learning (10.3.2015 8:00:51)


IZVORNA PORUKA: scarlett

Takvi časovi su zaista zahtjevni i oduzimaju jako mnogo vremena za pripremu. Po tome znam da bi dugotrajan nastavni proces u vidu ovakvog distance learninga bio jako iscrpljujući za prosvjetne radnike. Iz tog razloga se ne slažem sa komentarom od canim. Možda nisam dobro shvatila.



Također, napisah iznad.




Blue rose RR -> RE: Učenje na daljinu....Distance learning (10.3.2015 8:05:37)

Ne podržavam ovaj način učenja.
Zašto?
Prvenstveno iz materijalnih razloga društva u kojem živimo.
Drugo, mislim da bi to bio još jedan vid opterećenja i nastavnog kadra ali i učenika.
Treće u vremenu kada se "truni" o potrebi odvajanja dječijih očiju od mobilnih uređaja, mi ih i u nastavnom procesu suočavamo sa njima.
Četvrto - razlog uvođenja DL bi trebao biti "kao" potreba da se djeca koja nisu u mogućnosti pratiti nastavu iz bilo kojeg razloga, približe nastavi na ovakav način.

Moje viđenje ovog "razloga" bi trebao da se fokusira ne na uvođenje bespotrebnog (u našem društvu kakvo jeste) uvođenja gore datih mojih razloga, već jednostavno:
nastavni plan i program da se kreira na takav način, da, ako iz npr. moje okoline danas učimo lekciju na strani 26, logično bi bilo da naredni čas moje okoline koji zahtijeva novu lekciju, ide na lekciju sa strane 27, a ne da dans uče onu sa 15-te strane, sutra idu na 126-tu stranu, prekosutra se vrate na 37-mu stranu...niđe veze. Da se ide redoslijedom poredanih lekcija u knjigama djeca i roditelji ne bi trebali da niti zivkaju bilo koga, niti da se obrazovni sistem bavi uvođenjem DL, već jednostavno pratimo knjige.
Na kraju krajeva - što nam služe knjige.


Ovo trenutno što se radi sa knjigama i gradivom je dno dna...i pored toga treba da se opterećujemo i DL - neka hvala.




irenaSA -> RE: Učenje na daljinu....Distance learning (10.3.2015 8:06:36)


IZVORNA PORUKA: scarlett

Tako da jednostavno na kraju mogu reći da se kod nas u mnogočemu bitnija forma i da kažemo da imamo modernizaciju nastave, a suština nije bitna, kad će na kraju svakako svi biti doktori nauka.


Sa ovim se ne slažem...za ovaj stupanj obrazovanja ipak treba imati znanje i uložiti mnogo truda i odricanja. Slažem se da se suština izgubila sa Bolonjskim vidom studiranja...Grebemo po površini znanja i svima nam ostaju samo tragovi ogrebotina...Ako misliš u smislu fakulteta koji naplaćuju diplome, slažem se...Na državnim jaslama nije lako postati dr. sci.
Jednog trenutka sam pomislila da svaka djevojka u BiH studira i da će imati visoku školsku spremu, što me je strašno obradovalo..za nekoliko mjeseci radim neko istraživanje i dođem do podatka o užasno velikom postotku nepismenih žena u BiH...nepismenih podvlačim osoba koje se prema definiciji ne znaju potpisati i složiti 5 rečenica u komadu o sebi[sm=smiley13.gif]
Tako da je proiciranje i prognoziranje statističkih podataka u društvenim naukama varljivo...




Medić* -> RE: Učenje na daljinu....Distance learning (10.3.2015 11:47:21)

Slazem se sa BR I Irenom.

Iako znamo koliko je danas bitna informaticka pismenost ( jako puno) ipak neka se djeca opismenjuju kao I do sada bez buljenja u rsblete I minitore...Kooliko god smo u dobitku naoredivanjem tehnike vala I pogubismo se nekako...ottudjismo ..pa bar koliko toliko njih da zastitimo...Imaat ce vremena I za to.
Radije im poboljsatati kvalitet I uslove skolovanja, pa eto I racunala ali umjereno....

Za visoko skolovanje vec nemam protiv, dobra ideja.




scarlett -> RE: Učenje na daljinu....Distance learning (10.3.2015 21:09:34)

.




scarlett -> RE: Učenje na daljinu....Distance learning (10.3.2015 21:12:12)


IZVORNA PORUKA: irenaSA


IZVORNA PORUKA: scarlett

Tako da jednostavno na kraju mogu reći da se kod nas u mnogočemu bitnija forma i da kažemo da imamo modernizaciju nastave, a suština nije bitna, kad će na kraju svakako svi biti doktori nauka.


Sa ovim se ne slažem...za ovaj stupanj obrazovanja ipak treba imati znanje i uložiti mnogo truda i odricanja. Slažem se da se suština izgubila sa Bolonjskim vidom studiranja...Grebemo po površini znanja i svima nam ostaju samo tragovi ogrebotina...Ako misliš u smislu fakulteta koji naplaćuju diplome, slažem se...Na državnim jaslama nije lako postati dr. sci.
Jednog trenutka sam pomislila da svaka djevojka u BiH studira i da će imati visoku školsku spremu, što me je strašno obradovalo..za nekoliko mjeseci radim neko istraživanje i dođem do podatka o užasno velikom postotku nepismenih žena u BiH...nepismenih podvlačim osoba koje se prema definiciji ne znaju potpisati i složiti 5 rečenica u komadu o sebi[sm=smiley13.gif]
Tako da je proiciranje i prognoziranje statističkih podataka u društvenim naukama varljivo...


Upravo to mislim.




Stranica: [1]