IZVORNA PORUKA: Blue rose RR
Ne znam više kako da "taj strah" dočaram?!
Da li to strah moj lični vezan za mene i moje uklapanje u nešto što je od početka nakaradno postavljeno (mislim na nastavni plan i program), na svjesnost da njeno djetinjstvo poprima drugu dimenziju od sadašnje, na strah od našeg odnosa prema učenju/stalnim obavezama/slobodnom vremenu...
U suštini znam da sam i ovo "napuhala" (kao i prilično sve važne stvari u svom životu), ali jednostavno treba mi "voda" da ovaj "zalogaj" progutam ...treba mi vremena da sve svi zajedno uklopimo, i postanemo svjesni da smo napravili još jedan veliki korak u njenom životu.
Sve troje zajedno.
Ovo je vjerovatno strah iz kojeg svi ostali proizilaze BR. Prvo otkloni taj strah, jer on nije toliko realan. Istina je da nam mediji stalno donose priče o ispadima u nastavnom programu, no vjeruj (makar za prvi razred, s kojim imam iskustvo) takvih ekscesa nema. I učiteljice rade svoj posao tako da iskompenziraju te neke nebuloze. Nemoj se bojati programa i uklapanja u njega, pusti učiteljicu da uklopi tvoje dijete, a onda ćeš ti samo pratiti razvoj događaja.
Amanullah, nije Iman rekla da nema razlike, željela je reči da nema potrebe za predznanjem.
Naravno da ima razlike, i naravno da djeca koja su slova spontano savladala i kasnije savladavaju druge stvari lakše. Poenta je da djecu prije škole ne treba učiti, u onom klasičnom smislu, slova i račun, jer oni to ne treba da znaju. Niko neće spriječiti svoje dijete koje to spontano traži da nauči.
Moj četverogodišnjak prepoznaje pola abecede, zna bar 5-6 boja (o medelima automobila neću da pričam, to je stereotip
), naravno da mu neću braniti da ih uči. I ako iskaže želju da nuči čitati, a vjerujem da hoće uz striju sestru školarku, neću mu braniti, no ne forsiram ga, niti ga ispitujem.
Dijete koje ne zna ni slova kod polaska u školu će to sasvim uspješno savladati čak i po ovom, nama predstavljenom kao nakaradnom, programu i nemate potrebe da se brinete.
Mene je recimo totalno iz cipela izbacio neobavezan odnos prema domaćoj zadaći. Moje dijete nije ni jednog trenutka osjećalo potrebu da napiše zadaću, niti je ne donošenje zadaće bilo nečim posebnim sankcionisano u školi. Učiteljica je roditeljima na roditeljskom skretala pažnju ako neko dijete nikad nije donosilo zadaću ili učilo zadate pjesmice. Ja ne znam kako je učiteljica njima reagovala na izostanak zadaće, ali vjerovatno nije nešto što bi na moju flegmanku ostavilo dojam. Tu smo se najviše kačile. Kako će biti ove godine vidjet ćemo
_____________________________
Velika princeza E 2005
Maleni veseljak N 2008
I ovo su moja
DjeCa pored djece,
i moje
Dojenje nakon dojenja