IZVORNA PORUKA: Lejla Ka
Evo piše jedna mama koja je imala sjedalice 0+ (0-13kg), 0/I (0-18kg), I(9-18kg), a sad se djeca voze jedno u busteru sa naslonom II/III (15-36) i drugo na busteru bez naslona III. Pored toga imam dosta i teorestkog znanja o sjedalicama koje sam "pokupila" od kolega savjetnika za sjedalice udruženja DjeCa.
Za novorođenče je jedini siguran način prevoza u automobilu (kao i za ostale uzraste) da bude pravilno vezano u sjedalicama namjenjenim za novorođenčad od prvog dana, i koje su pravilno montirane u automobilu.
Sjedalice namjenjene, pa prema tome projektovane za prevoz novorođenčadi od prvog dana života su grupe 0+ (0-13kg) i grupe 0+/I (0-18kg). Novorođenče se prevozi okrenuto suprotno od smjera vožnje, pod nagibom od 45 stepeni u odnosu na horizontalu. Sve sjedalice namjenjene za prevoz novorođenčadi imaju mogućnost da se postave i montiraju u ovom položaju.
Sjedalice grupe 0+ se samo i isključivo mogu montirati suprotno od smjera vožnje, dok se sjedalice iz kombinovane grupe 0+/I (0-18kg) mogu montirati i u smjeru vožnje, jednog dana kad dijete dostigne kilažu od minimalno 9 kg (idealno 13kg) i počne se samostalno ustajati na svoje noge što je znak da su mu vratni mišići sazreli i ojačali dovoljno da zadrže glavu u slučaju frontalnog i sudara sa zadnje strane.
Ja bih sad dala svoje lično iskustvo sa sjedalicama Grupa 0+, 0+/I i I grupe.
Ja sam za svoje prvo dijete kupila sjedalicu 0+-popularno jaje. Na poklon za babine sam dobila sjedalicu 0+/I kombinovanu grupu. Kad je moja kči zadovoljila uslove da pređe u veću grupu naravno da smo koristili onu koju smo dobili. Za početak je sve bilo OK, dok se nije desila situacija da moja kči nije bila ni blizu spremna po kilaži za slijedeću grupu (II 15-36), da se meni ni u snu nije isplatilo da kupujem sjedalicu 9-18 (jer je ova koju imamo pokrivala taj opseg kilaže), a moje dijete je po visini preraslo kombinovanu sjedalicu. Dijete sam vozila u neodgovarajućoj sjedalici, ovoj koju sam imala, jer je njena glava bila visoko iznad bočnih zaštita koje više nisu imale svoju funkciju dok nije dosegla nekih 16,5kg i 3 godine. Tad smo je premjestili u buster sa naslonom (15-36kg) i vezali auto pojasom. Sretna sam da je bila dovoljno disciplinovana da se i u tom malom uzrastu nije izvlačila ispod autopojasa. Sa drugim djetetom sam odmah znala da ću novac od babina uložiti u sjedalicu 9-18kg, u kojoj je moj sin bio do svoje 3,5 godine i 18 kg težine, a u njoj je bilo još prostora, i ako je on dijete natprosječne visine, i dosta je mršav.
Kombinovane sjedalice imaju taj problem da na graničnim kilažama (minimalnoj i maksimalnoj) imaju nedostatke u smislu, konkretno za 0+/I (0-18kg), prevelikog prostora za novorođenće i premalo prostora za dijete preko 1,5-2 godine.
Beba prosječne građe u sjedalici jaje može izdržati i preko godinu dana života. Samo neki "ekstremni" slučajevi krupnih ili dugačkih beba prerastu ovu sjedalicu prije napunjene godine. S druge strane, većina prosječne djece preraste sjedalice iz kombinovane grupe prije nego dostignu potrebne minimalne uslove za slijedeću grupu (koja je onda 15-36kg) i desi vam se da bi trebali kupiti nakon sjedalice 0-18kg sjedalicu 9-18kg, koje su znatno veće.
Moram navesti još jednu manu kombinovanih sjedalica, a to je nezgrapna montaža u suprotnom smjeru od vožnje (0-13kg), ako se ne veže ISOFIX sistemom, već pojasevima. Pojas se montira tako da priječi put smještanja bebe na strani koja je bliža vratima i sa koje bi vi logično htjeli staviti bebu u sjedalicu. A pravilna montaža sa pojasom je dosta komplikovana i najbolje ju je odraditi jednom i ostaviti sjedalicu fiksiranom. Svako ponovno otkopčavanje i zakopčavanje nosi rizik nepravilne montaže.
Istina je da iz perspektive budućih roditelja kombinacija izgleda isplativija jer se čini da se može koristiti duže, no to se u praksi pokaže vrlo varljivim.
Bojim se da sam sad malo zapetljala ovaj svoj post, pa ako vam bilo šta nije jasno slobodno me pitajte, i slobodno me kontaktirajte na pp.