IZVORNA PORUKA: veeseelaa
zanimao me odgovor na ovo pitanje jer ne bi da na ahiretu još dumam o tome
ako je po pravilima da se treba brak sklopiti šerijatski onda ga treba i sklopiti
zanima me takodje vezano za mehr, mogu li se istog odreći? jer to ok?
Vjerovatno će ti Jasmin detaljnije i argumentovanije odgovoriti. Ovo sam ja našla na stranici
http://www.dzemat-oberhausen.de/index.php/teme/brak/389-brak-u-islamu-prof-mustafa-spahi#01 Islamsko-šerijatsko sklapanje braka - nikjah Po učenju islama brak postoji od prvog čovjeka i ima svoje osnovne okvirne propise, bez obzira na različitost oblika. Da bi brak bio islamski mora biti sklopljen u ime i radi Allaha dž.š. i po šerijatsko-pravnim propisima. Po šerijatsko-pravnim propisima uslovi za valjanost islamskog braka su dvojaki i to:
šurutun-nikjah - preduslovi za sklapanje braka i
erkanun-nikjah - uslovi pri sklapanju braka.
Da bi dvije osobe mogle stupiti u brak nužno je da zadovolje šurutun-nikjah, tj. da kao zaručnici budu:
slobodne, (hurrijjet)
da su duševno i umno zdrove (akl),
da posjeduju bračnu punoljetnst (bulug),
da postoji slobodna volja zaručnika (ridai tarefejn),
vjeroispovijest zaručnika, posebno mladića,
da mladić u izvjesnim slučajevima bude (akram) dostojna prilika djevojci,
ledičnost i nikakva smetnja zaručnice a nekad i samog zaručnika,
međusobno nerodbinstvo i nesrodstvo po kriterijima šerijata: po krvi, mlijeku i tazbinstvu i
da zaručnici, i mladić i djevojka stupaju u brak namjerno, slobodno, isključivo svojom voljom, planski i pri punoj svijesti u ime i radi Allaha dž.š.
Punoljetstvo mladića i djevojke se u mnogim zemljama određuje zakonom, a biološki oni to postaju sposobnošću mladića za seksualne odnose i djevojke sa pojavom menstruacije što i šerijat priznaje.
Uslovi pri samom sklapanju braka - erkanun-nikjah su:
ponuda bračne zajednice (idžab),
prihvatnje bračne veze (kabul),
očitovanje o bračnoj vezi i zajednici mora biti u isto vrijeme i na istom mjestu,
kandidati za brak moraju jedno drugo potpuno čuti pri ponudi i prihvatanju bračne veze i zajednice,
vjenčanje se mora obaviti u prisustvu svjedoka kojii su čuli ponudu i prihvat braka i
da se pri vjenčanju ugovori mehr.
Zato je sa stajališta islama u pravnoj ravni - brak ženidbeni ugovor, koji je prema šerijatskim propisima zaključen između muškarca i žene koji nemaju nikakvih vjerskih i šerijatsko-pravnih smetnji, u biti ugovor ili sporazum, na osnovu kojeg te osobe potpuno slobodno i na dozvoljen način žive u intimnom odnosu i stupaju u seksualne odnose koji su jedino u braku i kroz brak dozvoljeni.
Kako je jedan od uvjeta pri sklapanju braka prisustvo svjedoka i sami svjedoci moraju biti:
punoljetni (a ne djeca),
umno i duševno zdravi muslimani, kada se radi o sklapanju šerijatskog braka, da znaju da se radi o braku,
da čuju u isto vrijeme ponudu i prihvat zaručnika.
Svjedoci pri sklapanju islamsko-šerijatskog braka ne mogu biti:
duševno i umno poremećene osobe,
potpuno gluhe osobe koje ne mogu čuti ponudu i prihvat braka,
totalno pijane osobe i
nemuslimani.
Veeseelaa ako je tebi to pitanje bitno, onda se vjenčaj šerijatski, i nema razloga da čekaš bilo šta. Neka me neko učeniji i načitaniji ispravi, no tvoja kčer je rođena van šerijatskog braka, ne vidim zašto bi čekala da rodiš još djece u takvoj situaciji.
Istina je da u BiH državnim zakonom nije dozvoljeno sklapanje šerijatskog braka prije općinskog, i službenici IZ koji obavljaju šerijatska vjenčanja traže na pokaz Vjenčani list kad vjenčavaju par. No muslimanski par koji stupa u brak najčešće onda obavlja oba vjenčanja istog dana, ili kao što reče tajcika nakon opcinskog, a prije šerijatkog ne konzumiraju brak.
U gornjim odredbama za sklapanje šerijatskog braka nigdje nije precizirano da centralna osoba pred kojom se sklapa brak mora biti službenik neke zvanične vjerske institucije, tako da upisivanje u evidenciju naše IZ nije nešto što će šerijatski brak sklopljen uz ispunjene svih njegovih uslova, a pred nekim ko nije službenik IZ činiti ne valjanim.
_____________________________
Velika princeza E 2005
Maleni veseljak N 2008
I ovo su moja
DjeCa pored djece,
i moje
Dojenje nakon dojenja