I tako, nas roditelje, obasipaju tezama da oni u prvim razredima samo se igraju, da je to njima samo upznavanje sa obavezama, i d anipošto djeca ne dolaze spremna u prvi razred, ni po čemu - ali zato niko ne spominje da u drugom polugodištu prvog razreda djeca iskihaju svaki minut u kojem su se igrali, i crtali zeke i jaja.
Niko ne spominje sporni NPP u kojem se od djeteta traži da početkom drugog razreda tečno pišu i čitaju. Što znači da dijete treba od februara do juna da napiše sva slova, a preko raspusta da roditelji nauče djecu da tečno pišu i čitaju. O mojoj okolini neću ni da pričam. Lekcije od nekoliko rečenica, koje djeca moraju da prepisuju stalno u sveske, ina kraju i ono malo lijepog rukopisa što su imali pokvarili su u razredu prepisujući i trkajući se sa krajem časa (ovo je moje iskustvo).
A onda treći razred i pizdarija oko tablica množenja i dijeljenja, hebeno rasparčavanje sabiranja na molekule (desetice i jedinice) na 5 miliona načina, što dodatno zbunjuje djecu, i na kraju imamo bosanski i pisana slova.
I sada četvrti razred uvodi fraze koje djeci ne budu objašnjenje već samo umetnute u lekciju, naravno pod obavezu da te fraze djeci se objasne (poput čestica - kad se definiše način nastanka grmljavine i sijevanja).
Ali zaboga puno je važnije da se obradi decidno muzičko, likovno i fizičko i vjeronauka, jer je to od krucijalne važnosti - na kraju krajeva i svi ministri u kantonu su nam sportisti, pa vjerovatno je i dekret neki donesen s tim ciljem...
Helem ja nisam zadovoljna niti NPP, niti načinom prenošenja znanja djeci, niti udžbenicima, niti obrazovnom politikom u cjelosti. Žao mi je što se djeca sada toliko muče i malteriraju kroz gradivo, a sve se svelo na ocjene. Imaju po 15-20 ocjena u toku jednog polugodišta, a znanje im je katastrofalno. Ulažu se tolike pare na nake Agencije koje prate obrazovni sistem, i nake seminare gdje se kao upoznaju nastavni kadrovi sa novitetima, sa progresom u obrazovanju, a oni na nivou fakultetdžija (naravno čast izuzecima)
Lično sam se izborila da mi dijete iz druge smjene uđe u prvu smjenu, jer samo na takav način roditelj (pogotovo zaposlen) može raditi sa djecom (jer se to od nas otvoreno traži), i dijete može uredno završiti obaveze prema školi, a da pored toga ne bude zakinuto za vannastavne aktivnosti.
Onako - baš sam ljuta na obrazovanje. I postavljam si pitanje: isplati li se dijete poslati u kakvu jaku srednju školu, da mu izvade dušu na slamku, jer ionako (ako ovako nastave sa obrazovanim sistemom) će joj trebati štela za fax??
_____________________________
"Ja jesam siromah i samo snove imam. Pred noge tvoje polažem ih. Nježno gazi, jer gaziš po snovima mojim.“
W. B. Y