IZVORNA PORUKA: emma.L
Molim za nekoliko pojašnjenja: Kako uopće takva djeca mogu pratiti nastavu koju prate ostala djeca? Netko je spomenuo dva programa- kako to funkcionira, je li se dio sata odvoji "zdravoj" djeci, a dio prilagođeno pojašanjava ovim drugima? Nije mi to posve jasno.
Inkluzija je po meni ok ako može dijete nečemu naučiti. Ali moja mama je bila učiteljica i bio je pokušaj da se dijete sa Downom upiše redovno u prvi razred. Uz sav trud i dobru volju (bio je miljenik i djece, a i moje mame- divan dječak ), nije mogao puno naučiti. U specijalnoj školi je prolazio s vrlodobrim uspjehom i mislim da je izučio za kuhara.
Puno toga mi je ovdje nejasno, a zaista ne želim biti jedan od tih zatucanih roditelja kad moja Ema krene u školu. Izvinjavam se što sam rastegla .
U normalnim i razvijenim zemljama gdje nije cilj dokopat se političke stolice i biti što duže na njoj to izgleda ovako:
Napravi se individualni plan i program za dijete sa posebnom potrebom prema njegovim sposobnostima a prije toga su stvoreni i zadovoljeni svi uslovi što se tiče pomagala (didaktičih sredstava, specijalnih pomagala za svaku vrstu oštećenja kao npr. za slijepu djecu je neophodna Brajeva mašina...), otklonjene su sve barijere kao što su prilaz školi sa kolicima, učionice i wc prilagođeni djetetu sa tjelesnim oštećenjem, prihvatanje od strane društva...
Plan i program prave stručni tim uključujući i roditelja. Sa djetetom radi defektolog sjedeći sa njim u klupi a po potrebi i individualno, a učiteljica obrađuje sa ostalima svoj plan (malo možda izgleda zbunjujuće), defektolog ja samo na časovima matematike i jezika i to kad obrađuje novo gradivo a kad nema def. učiteljica zadaje zadatke utvrđuje gradivo, izvodi ga na tablu s tim što on dobije zadatak 1+1. Cilj je socijalizacija, svjesni smo svi da oni ne mogu puno usvojiti i zašto ih tjerati na to, njihovo učenje je mehaničko (danas uče sutra zaborave)...Meni je suludo kad vidim da ih uče tablicu množenja djeljenja, sabiranje velikim ciframa...zar će im to trebati zašto ih ne možemo osposobiti da budu kuhari, krojači, fizioterapeuti ... jer mogu biti izuzetno dobri a tako se radi u normalnim zemljama nemaju ovaj oštar i grub plan i program, uče kroz igru ...
Da zaključim Inkluzija u BiH je nemoguća jer naši političari čim vide ove prve tačke da treba uložit, obezbjedit sredstva, pomagala toj djeci ograde se da nema država para i tako da oni sad sami izmišljaju svoju inkluziju uključuju djecu koja su prepuštena učitelju i da se on sam snalazi sa njima kako zna i umije.
Nama je inkluzija uslov za Evropsku Uniju, u koju čisto sumnjam da ćemo ući.
Imam osjećaj da će se opet sve vratiti na staro segregacija- specijalne škole.
Eto ja se nadam da sam ti malo pojasnila, mada se ja zanesem jer svašta bi nešto rekla pa ne znam je li razumljivo...