writing-img

Brijanje glave novorodjencetu

clock-img

22.05.2015, 09:51

clock-img

Finepex

pencil-img

537

Izvinjavam se ako tema vec ima, ne znam gdje da ovo stvrstam, a zadeveralo me, posto sam osoba koja oko svega volim da sam spremna nego da kada treba nesta da se uradi, da se istrazuje zadnji trenutak.
Nisam mogla pisati medju sunnecenje , iako sam istrazivala neke su spominjale al pod drugim temama..ipak zelim konkretan odgovor.



Pitanje:

Da li ja kao majka imam pravo odbiti brijanje glave kod djeteta? Da li je to uopste farz?

Citirat cu vam dva navoda:


Istrazivanjem, sta se mora kada se dijete rodi, kojim danima s ekolje kurbam.. nahavarisala sam na misljenja, dva razlicita misljenja oko brijanje glave. Trece sto sam se zapitala sta je s onima koji su npr.sinovima obirjali, a kcerkama nisu? Ima li neka znacajna zabrana ili predaja o tome, a ne argument to je obicaj.



Citiram. rijaset__. Znaci oni, ni u jednom trenutku nisu spomenuli da covjek ima izbora.
S obzirom da se novorođenčetu prilikom akike odrezuje kosa to se po islamskim propisima podijeli sadaka u novcu, srebru ili zlatu za zdravlje i sreću djeteta "jer je sadaka najbolji štit od svih nesreća", kaže hadis. ( Ne spominje se koji hadis)


http://www.rijaset__.ba/index.php?option=com_content&view=article&id=1690:nadijevanje-imena-klanje-akika-kurbana-i-sunneje-muske-djece&catid=83&Itemid=223



sada citiram drugi izvor podataka:

Mustehab je odsijeći djetetu kosu sedmoga dana po rođenju, taj dan mu ime nadjeti nakon klanja akīkete u vrijednosti težine ošišane kose dati zlata ili srebra kao sadaku. Tako je hazreti Pejgamber, alejhisselam, naredio hazreti Fatimi za hazreti Huseina. Ovu predaju bilježi Hākim, a sličnu vezanu za hazreti Hasana bilježi Ahmed, prenoseći je od Ebu Rāfi''''a.

http://www.znaci.com/serijatsko_pravo/serijat/art471_0.html

Sta znaci Mustehab?


Mustehab arapski: مستحبّ je islamski termin koji označava preporučenu radnju.

Definicija
Mustehab je preporučljiva radnja prema islamskom zakonu (fikhu). Ova radnja nije stroga kao vadžib. Počinilac ima nagradu ako je obavi. Ukoliko neko ne uradi ovu radnju, za to neće krivično odgovarati.

iskreno mogu ja ionako izdvojiti novca pa udijeliti u sadaku.


Da li sada ja kao majka imam pravo izbora? Nekako imam utisak da je raja od Musrehaba napravila strogu obavezu sa svojim radnjama sisanje (brijanje) glave djetetu.

I sta je uopste s onim nekim navodima da se zenskoj djeci ne sisa (brije) kosa?


< Poruku je uredio Finepex -- 22.5.2015 9:54:12 >

clock-img

22.05.2015, 10:28

clock-img

Finepex

pencil-img

537

Zaboravila sam dodati gdje se spominje da je to obavezno (brijanje glave kako kod muske, tako i kod zenske djece)user posted image


Prenosi se da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Za novorođenče se prinosi žrtva, pa prolijte za njega krv i otklonite od njega ono što uznemirava."(3)

El-Hasan el-Basri je govorio: "Pod otklanjanjem onoga što uznemirava podrazumijeva se brijanje kose."(4)

Allahov Poslanik, s.a.v.s., je naredio da se, nakon brijanja kose novorođenčeta, u srebru udijeli milostinja u težini njegove kose, bez obzira da li je u pitanju muško ili žensko dijete.
( Ovdje samo da ubacim necije argumentacije da se zenama ne brije glava argumentacijom, koju je sam Poslanik s.a.w.s. zabranio

Alija r.a prenosi: Allahov Poslanik a.s je zabranio enama da briju glavu.
(Nesai, sahih)

Podijeli...
[1] Broj hadisa u Rijadu-s-Salihun 1641.
Izbor hadisa iz djela Rijadu-s-salihun, Jahja ibn eref en Nevevi)

Ispada da je bio kontradiktoran. user posted image user posted image user posted image

El-Hafiz b. Hadžer, pak, navodi da je El-Maverdi ispoljavao averziju prema brijanju kose kod ''''''''''''''''ženske djece, dok se prema mišljenju nekih hanbelija kosa brije i kod ženske djece. (5)


3 - Bilježi Buhari, 471 . Neki kažu da se pod riječju eza (u ovom slučaju prevedena kao ono što uznemirava) podrazumijeva otklanjanje (brijanje kose) ili, pak, kožice s djetetovog spolnog organa koja se uklanja prilikom sunećenja.
4 - Bilježi Ehu Davud, 2464-2465.
5 - El-Hafiz b. Hadžer, Fethu l-bari bi ferh Sa hih i l-Bu hari, 9/595.

http://www.stazomislama.com/islamski-tekstovi/sunnet/743-brijanje-glave-novorodencetu

Tri razlicita stava o brijanju glave.. koje slijedit? user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image

< Poruku je uredio Finepex -- 22.5.2015 10:39:04 >


_____________________________

Pitala je Aišar.a. Poslanika, s.a.v.s.: “Ko ima najveće pravo nad ženom? Odgovorio je: “Njen muž“. Upitala je: “A ko ima najveće pravo nad muškarcem? Odgovorio je: “Njegova majka.“ (El-Bezzar/hasen)

clock-img

22.05.2015, 10:48

clock-img

Finepex

pencil-img

537

I ovo me buni. na stranu sto je pitanje za zensko dijete. u odgovoru opet spominju SUNNET bez obzira da li je musko ili zensko. a ne obavezu koja je npr.spomenuta gore .

4. Brijanje glave ženskog djeteta

Pitanje:

Esselamu alejkum verahmetullahi veberekatuhu!

Imam jedno pitanje koje glasi: Imam kćerkicu od šest mjeseci, nisam joj obrijao glavu kad se rodila, pošto sam dobio informaciju da može i ne mora se brijati. Interesuje me da li mi je sad dozvoljeno da joj obrijem glavu, jer joj se mijenja kosa pa joj ostaje na posteljini a i slaba joj kosa.
Napomena: Ranije sam čuo da je haram brijati glavu kod ženske djece. Allah vas nagradio svakim dobrom i povećao vam bereket u radu.

ODGOVOR:

Alejkumusselam.

Brijanje glave novorođenčeta, svejedno bilo muško ili žensko, je sunet prilikom klanja akike po ispravnom stavu učenjaka a nije vadžib. Korist brijanja novorođenčeta, kako navode stručnjaci medicine je u tome da se jača koža glave. Dokaz da je sunet novorođenčetu prilikom klanja akike obrijati glavu je hadis kojeg bilježe Tirmizi i Ahmed od Semurete, radijallahu anhu, da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "Svako dijete je vezano za svoju akiku koja se kolje za njega sedmi dan, obrije mu se glava i nadije mu se ime". Hadis ocjenjuju vjerodostojnim Tirmizi i Albani.


I jednostavno me zanima, da li ja kao majka imam pravo izbora?

< Poruku je uredio Finepex -- 22.5.2015 10:49:30 >


_____________________________

Pitala je Aišar.a. Poslanika, s.a.v.s.: “Ko ima najveće pravo nad ženom? Odgovorio je: “Njen muž“. Upitala je: “A ko ima najveće pravo nad muškarcem? Odgovorio je: “Njegova majka.“ (El-Bezzar/hasen)

clock-img

22.05.2015, 13:31

clock-img

M kao Mama

pencil-img

5536

Najbolje ti je da se obratih na sajtu IZ BiH, oni će ti dati najpotpuniji odgovor

clock-img

22.05.2015, 17:15

clock-img

Finepex

pencil-img

537

IZVORNA PORUKA: mama_alma

Najbolje ti je da se obratih na sajtu IZ BiH, oni će ti dati najpotpuniji odgovor



Sto vise citam njihova pitanja i odgovore, sve su vise kontradiktorniji.

Nigdje nema jasno definisano da to nije stroga obaveza..ovdje cak spominju eventualno...

http://www.rijaset__.ba/index.php?option=com_content&view=article&id=17971:sta-musliman-treba-uraditi-kada-mu-se-rodi-dijete&catid=154&Itemid=218

A druga stvar, malo mi para usi ovo drugo pitanje, pogotovo odgovor, jer za musko dijete idu dvije ovce, a oni nesta po svom nahodjenju..

http://www.rijaset__.ba/index.php?option=com_content&view=article&id=17700:akika-za-musko-dijete&catid=154&Itemid=218


Ipak da se nakon toliko vremena ne moze ustediti za dva kurbana nije mi jasno, kamoli za jednog..a kurban je ustvari zalog za novorodjence shodno hadisu u kojem se spominje ...

.... jer je Allahov Rekao je Poslanik, a. s.: "Za (ivot) svakog novorodenog djeteta zalog je njegova akika, koja se kolje sedmi dan po njegovu rodenju, kad mu se daje ime i brije (ia) kosa" (hadis biljee Ebu-Davud, Nesai i drugi).

< Poruku je uredio Finepex -- 22.5.2015 17:19:03 >


_____________________________

Pitala je Aišar.a. Poslanika, s.a.v.s.: “Ko ima najveće pravo nad ženom? Odgovorio je: “Njen muž“. Upitala je: “A ko ima najveće pravo nad muškarcem? Odgovorio je: “Njegova majka.“ (El-Bezzar/hasen)

clock-img

22.05.2015, 17:24

clock-img

Finepex

pencil-img

537

Ili ovaj odgovor sisanje novorodjenceta

http://www.rijaset.ba/index.php?option=com_content&view=article&id=9344:ianje-prilikom-akike&catid=154&Itemid=218

Nigdje se ne spominje izbor, nego se spominje sisanje kao obaveza,user posted image Eto dovoljno da se malo sisne..pa sta fali da napisu, ne treba nikako

_____________________________

Pitala je Aišar.a. Poslanika, s.a.v.s.: “Ko ima najveće pravo nad ženom? Odgovorio je: “Njen muž“. Upitala je: “A ko ima najveće pravo nad muškarcem? Odgovorio je: “Njegova majka.“ (El-Bezzar/hasen)

Zadnji članci

article-img