Emotivna inteligencija djece
Mnogi stručnjaci su sigurni da su današnja djeca bistrija od prijašnjih generacija, ali se u životu i međusobnim odnosima nekako ne snalaze.
Svi ponešto znamo o inteligenciji, znamo da je mjerimo testovima inteligencije, možemo izračunati njen kvocijent, dok je emotivna inteligencija novi pojam u odgoju djeteta. Mnogi stručnjaci su sigurni da su današnja djeca bistrija od prijašnjih generacija, ali se u životu i međusobnim odnosima nekako ne snalaze. Osim toga, svjedoci smo povećanja kaznenih, čak i kriminalnih djela mladeži, samoubojstava, napuštanja škole, nedostatku interesa za rad,...Pitamo se zašto, ako znamo da su djeca bistrija, ako imaju sve što žele, kad im nudimo sve što požele?
Vještine emotivne inteligencije se stiču u procesu odgoja djeteta. Psiholozi preporučuju da sa djetetom razgovaramo o njegovim emocijama, jer će tako lakše razumjeti osjećaje drugih, a istovremeno će saznati što se događa s njim.
Djecu treba pohvaliti, s tim da je pohvala učinkovita i primjerena onda kada je dijete zaista zaslužuje, jer se trudilo, bilo uporno i sl. Nije potrebno da je taj njegov trud krunisan rezultatom, ali ako znamo da je u to stvarno uložilo dosta truda, nije naodmet da ga pohvalimo.
Isto tako ni djecu koja su ranjiva i osjećajnija ne treba zbog toga još više čuvati. Djetetu treba disciplina, dosljednost, osobna sloboda, mogućnost izbora, naravno u okviru društveno prihvaćenih normi... I za dijete, kao i za odrasle važi da možeš biti slobodan sve dok ne ugrožavaš slobodu nekog drugog. Roditelji trebaju pažljivo birati emisije, ili crtane filmove koje djeca gledaju na televiziji, kao i ograničiti vrijeme gledanja televizije. Naime, dugotrajno sjedenje pred TV-om onemogućava djetetu razvoj društvenih i emotivnih vještina.
Poštenje i povjerenje su pri odgoju itekako važni.