cookie-img

Stranica koristi kolačiće

Za omogucavanje usluga interneta, analizu koriscenja oglasnih sistema i funkcionalnosti koju bez kolacica ne bi mogli osigurati. Za daljnju upotrebu sajta složite se sa kolačićima.

writing-img

VI PITATE -STRUČNJACI ODGOVARAJU...

  
clock-img

28.06.2012, 22:31

clock-img

dipl.defektolog

pencil-img

216

Dragi roditelji, bilo da imate sumnju da vase dijete ima neki problem ili već ima postavljenu dijagnozu, mozete nam se obratiti sa vasim pitanjima. U Centru za ranu intervenciju u Zenici radimo sa djecom predskolske dobi, tj. od rodjenja pa sve do polaska u skolu. Besplatno radimo sa djecom na svim općinama Ze-do kantona.
Bez obzira iz kojeg grada se javljate, mozete slobodno postaviti pitanje, na koje cemo vam rado odgovoriti i bar dijelom pokusati pomoci.
Nemojte se ustručavati, slobodno pitajte sve što vas zanima.
Lijep pozdrav...

clock-img

03.07.2012, 07:37

clock-img

dipl.defektolog

pencil-img

216

user posted image JESTE LI ZNALI…   Djeca se rađaju sa 100 do 200 bilijuna stanica u mozgu.   Učestalost  cerebralne paralize se gotovo ne mijenja od devedesetih godina, a broj djece s različitim teškoćama učenja se povećava. Oko 10% novorođene djece odnosi se na neurorizičnu skupinu djece   Pravovremeni terapijski postupci su učinkovitiji i isplativiji, negoli terapijski postupci koji se poduzimaju u školskoj dobi - u trenutku kad se teškoće nagomilaju.   Novorođenče je 3/4 svoje budnosti usmjereno na majčino lice.   Od skupine djece koja dolaze na stručnu procjenu u dobi od tri i pol godine, čak polovica njih (44%) još ne govori.   Na našim područjima roditelji sve ranije uočavaju teškoće u razvoju djeteta (u prosjeku oko 30 mjeseci), ali tek potom slijedi potraga za stručnom pomoći koja postaje višemjesečna ili višegodišnja.   Upotreba geste kod djece koja kasne u jezično-govornome razvoju potiče i motivira 'progovaranje'.   Prema iskustvima naših roditelja prvi razgovor s liječnikom o djetetovoj dijagnozi obično traje između jedne i dvije minute.

clock-img

03.07.2012, 08:03

clock-img

dipl.defektolog

pencil-img

216

Dragi roditelji!     Igrajte se sa svojom djecom jer igra ima izuzetnu važnost u razvoju djeteta i to od prvog dana njegovog života. Sonja Lulić, prof. logoped je na temelju studija literature priredila znanstvenu argumentaciju o važnosti igre, za svaki slučaj da vam netko prigovori da gubite vrijeme.
Igranje s djetetom je najbolja investicija za njegovu budućnost. Stvara bliskost, donosi sreću i zadovoljstvo te razvija djetetove sposobnosti.
Zato se igrajte...igrajte...igrajte...

Dijete je socijalno biće koje već u prvim danima života započinje interakciju sa svojom okolinom i tako razvija socijalne vještine. Igra se odražava u velikom broju djetetovih socijalnih vještina. Svoju prvu igru dijete započinje s majkom i taj izbor nije slučajan. Majka je osjetljiva na djetetove signale i bez većih napora uspostavlja interakciju  s djetetom. Prilikom stupanja u interakciju majka prilagođava svoje ponašanje mogućnostima djeteta, a time ona uspostavlja socioemotivnu vezanost koja je važna za djetetov cjelokupni razvoj te uspostavljanje emocionalnih veza s ostalim osobama iz njegove okoline.
U igri dijete spontano vježba i razvija svoje kognitivne, emotivne, motoričke, socijalne, komunikacijske i jezične sposobnosti. U najranijem djetinjstvu upravo igra s roditeljima potiče sveukupni razvoj.
Kod dojenčadi i sasvim male djece igra je spontana aktivnost koja ih ispunja zadovoljstvom i njome ispunjavaju najveći dio svog stanja budnosti. Igru je pri tom teško odijeliti od istraživačkog ponašanja (npr. manipulacija zvečkom ili guranje zvečke u usta) te možemo smatrati da je igra dio istraživačkog ponašanja i da je istraživačko ponašanje oblik igre. Dobar primjer je i dojenčetovo istraživanje, odnosno, igranje govornim organima koje zovemo vokalna igra.  

IGRA I KOGNITIVNI RAZVOJ

Povezanost igre i kognitivnog razvoja ima status dobro zasnovane znanstvene činjenice.
Naglašava se kako dijete kroz kontinuiranu igru usavršava svoja iskustva i kako u svojoj osnovi igra pretvaranja omogućuje najintenzivnije i najučinkovitije učenje u cijelom životu. Proces istraživanja i upoznavanja koji prethodi igri s novim predmetom, novim i nepoznatim događajima i ljudima očito su povezani s učenjem – radi se o razvoju novih koncepata o stvarnom svijetu. Kada se predmeti koriste na nov način potiče se stvaranje novih veza i djetetova sposobnost fleksibilnijeg i inovativnijeg mišljenja raste.  Igra može facilitirati i ono što nazivamo kreativnost i divergentno mišljenje. Iako ne možemo reći da igra uzrokuje bolje rješavanje problema, činjenica je da su djeca koja pokazuju imaginativno ponašanje bolja u zadacima rješavanja problema. Rezultati istraživanja dokazuju i povezanost boljih rezultata na testovima inteligencije i vremena provedenog u igri.
Ono što je, čini se, u podlozi svega jest činjenica da igra pojačava neuralne veze te tako facilitira razvoj mozga – to je najednostavniji način na koji djeca vježbaju vještine koje će im kasnije trebati.
     
IGRA I JEZIČNI RAZVOJ

Da bi djeca razvila jezične sposobnosti moraju taj isti jezik koristiti. Rezultati govore o tome da su djeca od 2. do 6. godine fascinirana jezikom i da su osjetljiva na igru s novo-otkrivenim riječima. Za razliku od odraslih koji su zasićeni zvukovima i metaforičkom prirodom svakodnevnog jezika, djeca vide oblike riječi i figurativne karakteristike jezika kao izvor užitka. Važno je znati da  su neke od prvih jezičnih grešaka rezultat dječje igre s produktivnim lingvističkim pravilima za oblikovanje riječi (npr. „Idemo na nogometalište!“). Slogovne forme i prozodijski elementi kao što su intonacija i naglasak osiguravaju materijal za ranu jezičnu igru. Varijacije u izgovoru, šaptanje i nazalizacija izvor su zabave djeci. Istraživanja su pokazala da su kombinatorička igra i jezični razvoj u međusobnoj korelaciji. Ako dijete ranije uđe u fazu kombinatoričke igre, obično i ranije progovo.
Djetetovo usvajanje jezika je optimalno ako roditelji adekvatno potiču svoje dijete. Ako  i roditelji i dijete  uživaju u igri i međusobnoj interakciji te ako majka djetetu posvećuje svoju punu pažnju i ne pokazuje znakove pritiska i opterećenja, tada potiče dijete primjereno njegovom razvojnom stupnju i potrebama.

IGRA I SOCIJALNI RAZVOJ  
Kroz igru djeca usvajaju i usavršavaju niz verbalnih i neverbalnih komunikacijskih vještina, kao i vještine suradnje, koje će im trebati tijekom života. Posebno je važna simbolička igra koja se javlja krajem druge godine i u kojoj djeca pokazuju nastanak simboličkih sposobnosti. Tada djeca postaju sposobna da predmetima pripisuju zamišljena obilježja pa tako komad papira može poslužiti kao pokrivač za lutku, a komadići papira kao hrana.
Kritični trenutak u razvoju simboličke igre jest djetetova sposobnost da se igra s drugom djecom i usklađuje svoju ulogu s drugim ulogama u igri. Socijalna i kolektivna igra zahtijeva adekvatnu preradu vlastitog iskustva, razumljivu za suigrača. U toj transformaciji dijete angažira kompleksnije mišljenje, jer se privatni simboli u grupnoj igri prevode i prilagođavaju zajedničkim, a uloge se koordiniraju.
Igra je prirodan način djetetova učenja  te još i danas vrijedi izjava Marie Montessori: “Igra je djetetov rad!“ . Dijete lakše uči putem igre jer je više motivirano za nju, stoga ona i ima puno snažnije odgojne učinke od svih metoda i strategija kojima se koristimo u odgoju, ali i u obrazovanju djece.  

clock-img

03.07.2012, 08:23

clock-img

ananas_ze

pencil-img

317

mene zanima da li kod vas moguce volontirati?

_____________________________

Ništa živ čovjek ne može izgubiti što mu jedno proljeće ne bi moglo povratiti, niti može biti čovjek trajno nesrećan dok Bog daje da se duša liječi zaboravom a zemlja obnavlja proljećem.


S~proljeće~ 05.04.2014.
S~zvijezda smijalica~ 06.03.2017

clock-img

03.07.2012, 08:36

clock-img

dipl.defektolog

pencil-img

216

user posted image Hvala na tom pitanju, Za sada ne primamo volontere, ali zna se desiti da nam cesto zatrebaju. Mozete poslati Vas CV na adresu: hajra.kadic@societas.ba i mozemo dogovoriti jedan susret sa Vama i vidjeti sta mozemo dalje napraviti user posted image

clock-img

03.07.2012, 13:37

clock-img

smajli80

pencil-img

688

Svaka pohvala za temuuser posted image user posted image user posted image

Hvala vam što ste postavili ovu temu jer je zaista bila neophodna.Konačno nam stručnjaci mogu pomoći u svim našim nedoumicama vezano za pravilan rast i razvoj naše djece.

Nadam se da ćete moći da mi odgovorite na moje pitanje.
Imam djevojčicu 4g3mj koja pohađa vrtić od 18mj.I za ove 3 godine koliko ide mogu se vidjeti rezultati rada sa djecom.Od poznavanja raznoraznih pjesmica do socijalnog kontakta sa okolinom.

Ona je oduvjek bila djete sa kojim se jako puno radilo,od razgovora,učenja raznih vještina shodno njenom uzrastu i ona je zaista uživala u tome.Tražila je 120% od mene.Jako brzo je učila i htjela samo još,još!!!Nikad nije voljela niti sam joj davala da gleda TV,jer je uvjek bila u pokretu tj djete kojmu je bilo gubljenje vremena sjedenje na podu i igranje sa igračkama,njena pažnja je bila max-2min.
Pelene je skinula sa 18 mj,progovorila sa 2 god(punim rečenicama ).Vrlo komunikativna i otvorena.Kupovala sam joj didaktičke igračke tipa piramide i šuplje lopte od 12 oblika.Tu loptu je savladala u dobi od 2 godine iz 10-pokušaja.
Tad sam uvidjela njene sposobnosti i počela kupovati puzzle.Prvo od 10 onda 15,20 djelova da bi sa 3 godine iz drugog puta savladala one od 30kom.Išla sam i dalje i sa nepune 4 iz 2 puta savladalaje one od 60kom(namjerno sam uzela one sa sličnim bojama nebi li je zbunila) i uspjelo joj je.
Slaganje puzli i uklapanje raznoraznih oblika je fascinira i jako je dobra u tome.

Sad su na ljetnom raspustu i ne idu 3 ned.i primjećujem da joj je dosadno,vodim je u park i tamo se igra sa djecom ali u kući joj je dosadno.Ja više ne mogu da joj se posvetim u tom obliku koliko sam dosad mogla jer imam bebu od 5.5mj.
Osjećam da je zakinuta ali ja jednostavno više nemam energije i snage da joj se posvetim koliko bi trebalo,i kako sam dosad radila.
Od početka sledeće predškolske godine u vrtiću radiće po NTC-sistemu pa bih vas molila da mi predložite par igara koje će odgovarati njenim interesovanjima a opet biti u skladu sa tim sistemom,jer zaista više nemam ideju šta da radim sa njom.

Izvinite na malo dužem postu ali morala sam vam opisati o kakvom djetetu je rječ.
Unaprjed hvalauser posted image user posted image

_____________________________

Mamina velika curica 5.3.2008
Mamin mali dječak 26.1.2012.

clock-img

03.07.2012, 16:07

clock-img

dipl.defektolog

pencil-img

216

user posted image Sve pohvale za vrtic koji ce poceti raditi po NTC sistemu. Zaista ste jedna od rijetkih majki koje se mogu pohvaliti tim nacinom rada sa djecom u vrticu. Iz teksta mogu da primijetim da je to jedna jako zanimljiva i interesantna djevojcica. Napredna je u svemu, tako da cete iz mjeseca  u mjesec morati se posvecivati ako nicemu drugo, onda odgovorima na njeno 1000 zasto 1000 zato :-) Takva djeca su inace pricalice i znaju u skoli ometati nastavu iz razloga jer prebrzo rijese zadatak a sve ih zanima jer brzo uce. Zamolila bih Vas da mi u privatnoj poruci napisete Vas mail pa Vam u prilogu mpglu poslati zanimljiv radni materijal koji bi njoj u skladu sa tom dobi trebao biti jako interesantan i koristan.
Takodje, ako Vam ne bude tesko navedite mi gdje se nalazi taj vrtic. Hvala Vam na javljanju, zaista me odusevilo sve sto ste naveli, Iskrene cestitke...

clock-img

03.07.2012, 16:28

clock-img

smajli80

pencil-img

688

Poslala PP

_____________________________

Mamina velika curica 5.3.2008
Mamin mali dječak 26.1.2012.

clock-img

03.07.2012, 16:40

clock-img

ananas_ze

pencil-img

317


IZVORNA PORUKA: dipl.defektolog

user posted image Hvala na tom pitanju, Za sada ne primamo volontere, ali zna se desiti da nam cesto zatrebaju. Mozete poslati Vas CV na adresu: hajra.kadic@societas.ba i mozemo dogovoriti jedan susret sa Vama i vidjeti sta mozemo dalje napraviti user posted image



jutros sam otilsla na posljednji ispit, sada sam prof.Predskolskog odgoja i obrazovanja, dok sredim svu dokumentaciju na fakultetu, javlja, vam se sa CV na mail. bas lijepo od vas sto ste na ovakav nacin na usluzi roditeljima i svim ostalim zainteresovanim user posted image

_____________________________

Ništa živ čovjek ne može izgubiti što mu jedno proljeće ne bi moglo povratiti, niti može biti čovjek trajno nesrećan dok Bog daje da se duša liječi zaboravom a zemlja obnavlja proljećem.


S~proljeće~ 05.04.2014.
S~zvijezda smijalica~ 06.03.2017

clock-img

03.07.2012, 23:12

clock-img

Halimaa

pencil-img

188

Pozdrav! da i ja izložim svoj problemčić, možda da čujem vaše mišljenje i da se malo informišem! Naime, mojem dijetu se govor sporije razvija, uslovnu dijagnozu da je riječ o lakšoj disfaziji dobili smo u Centru Mali svijet u Lukavcu, gdje ga ja već neko vrijeime vodim, tamo radi terapije senzorne integracije, tzv. razreda i govor u svemu tome. Previše je gledao crtiće dok je još bio mali, sa 2 i 2,5 giodina ( sada puni 3 ) i rekli su mi i da je to dovelo do izvjesnog senzornog oštećenja. Naravno, ja se kao majka osjećam jako krivom zbog tih crtića, mada sam uvijek i radila sa njim, čitala mu slikovnice od najjranije dobi, igrala se itd. Kada sam od 2 godine vidjela da slabo govori, da ima jako mali fond riječi, počela sam sumnjati...ali sam čekala. Kada je dosao u Centar, nije govorio u I licu, nije imao pravilnu rečenicu, nije znao odnose "moj", "tvoj", o sl., sada sve to ima, i napreduje dalje. Ima veliki fond riječi, svašta zna, brzo uči napamet, priče, pjesmice, ali nema spontanu komunikaciju, ili vrlo slabo. Eto, ja sam vam ukratko opisala pa bih volila da čujem vaše mišljenje. Volila bih da znam šta bih ja posebno mogla raditi s njim kod kuce, slike sa pojmovima smo prešli, ubacivanje oblika, radi vodenim i običnim bojama..šta bih još mogla ? Napominjem da dijete nema kognitivnih ni drugih poteškoća osim ovih jezičkih.

clock-img

04.07.2012, 08:11

clock-img

dipl.defektolog

pencil-img

216

Ja Vam pokusavam poslati poruku ali nikako da prodje, mozete li provjeriti da nije slucajno greska u mail adresi?

clock-img

04.07.2012, 08:24

clock-img

smajli80

pencil-img

688

Ne znam šta se dešava adresa je dobra,ako ne može preko maila pošaljite mi putem PP.

Hvalauser posted image user posted image

_____________________________

Mamina velika curica 5.3.2008
Mamin mali dječak 26.1.2012.

clock-img

04.07.2012, 09:14

clock-img

palachinken

pencil-img

5397

Nama se bliži prvi rođendan. Za sad je M jedna zdrava, vesela beba. Interesuje me koje igre i igračke su primjerene za njegovu dob, a da stimuliraju kongitivni i jezički razvoj?

_____________________________

Somewhere along the way, we all go a bit mad. So burn, let go and dive into horror, because maybe it's the chaos which helps us find where we belong

clock-img

04.07.2012, 09:25

clock-img

dipl.defektolog

pencil-img

216

Poštovana,
  Iz Vašeg izlaganja vidim  da ste najviše zabrinuti za spontanu komunikaciju  vašeg djeteta pa bih Vam stim u vezi  mogla dati određene preporuke. Obzirom da je Vaše dijete već uključeno na individualni podsticaj kod kolega u Lukavcu, smatram da bi za Vaše dijete bilo najbolje da se uključi u grupu vršnjaka- vrtić . Tačnije za početak  igrajte se  jednostavnih igara kao što su  igre sa loptom( hvatanje, bacanje), igra bježanje- hvatanje, sakrivanje predmeta isl.  Ono što bih Vam savjetovala u radu  jeste da uvijek polazite od dječijeg interesa npr. ako se Vaše dijete voli igrati sa nekom igračkom  da pokušate osmisliti igru baš sa tom igračkom. Također, jako su interesantne igre sa materijalima kao što su plastein, glinamol što također možete iskoristiti za pravljenje određenih oblika, pravljenje “ručka” isl. Što je djeci jako interesantno. Sve ovp naravno pratiti govorom, ostavite mogućnost djetetu da vas pita, da traži nešto što namjerno izostavite, a potrebno je djetetu u igri. Naravno uvijek se konsultujte sa kolegom koji radi sa djetetom individualno radi savjeta za rad kući. Nadam se da će savjeti biti od koristi.Strucno lice koje Vam je odgovorilo: dipl.logoped
 

clock-img

04.07.2012, 10:00

clock-img

milenium

pencil-img

6133

evo i ja imam pitanje i to baš za logopeda.primjetili smo prije par mjeseci da nam je dijete počelo mucati,tada mu je bilo 3 ipol godine. inače rano je progovorio.s godinu i 10 mjeseci je znao pjesmice od 4 strofe koje uče djeca u devetogodišnjim školama,uvijek je čisto pričao.nije nikada tepao,niti smo mi njemu.vodili smo ga logopedu koji je rekao da je to faza i da se većinom javlja u toj dobi,da ne obraćamo previše pažnju na to,da ga ne ispravljamo i da mu ne govorimo kao da je to nešto loše,da mu se ne rugamo itd. još nekako nakrivi glavu kad mu se nešto neda reć, sve mi ga žao.nakon mjesec dana to se potpuno povuklo da bi se opet nakon mjesec vratilo i sve tako. znači vrtimo se u krug,2 tjedana bez zapinjanja pa onda 2 sa tim zapinjanjem i sve tako.kad će to prestati i što mi još možemo učiniti?

clock-img

04.07.2012, 10:05

clock-img

d.dita

pencil-img

299

Odlična tema! super da se neko sjetiouser posted image

clock-img

04.07.2012, 10:49

clock-img

dipl.defektolog

pencil-img

216

user posted image Hvala Vam, kao sto sam vec rekla, mi smo tu zbog Vas i zdravlja nasih malisana user posted image

clock-img

04.07.2012, 13:06

clock-img

dipl.defektolog

pencil-img

216

Poštovani,
  Kao što ste već informisani  od strane logopeda svako dijete prolazi kroz fiziološku fazu mucanja koja se javlja u period od 3-5 g. Što se tiče trajanja “mucanja” kod neke djece traje nekoliko dana, dok  kod neke opet i nekoliko mjeseci. Ponekad može biti praceno i popratnim pojavama kao što  ste i sami naveli. Uglavnom to je inače period burnog razvoja govora i jezika, pa se iz istog razloga i javljaju ti simptomi.
Savjet: pokušajte slušati šta Vam dijete kaže, a ne kako kaže- važna je poruka. Nastojite svoj govor usporiti, odvojite vrijeme da slušate Vaše dijete dok govori. Pokažite mu da ste tu za njega i da  imate dovoljno vremena da ga saslušate. Nije dobro da skrećete pažnju djetetu da nešto nije dobro izgovorio, da ponavlja određene riječi, niti da ga za takav način govora kažnjavate.Budite strpljivi, to je još samo jedna faza.  Nadam se da će savjeti biti od koristi user posted image .Odgovor od strane: dipl.logoped

clock-img

04.07.2012, 13:16

clock-img

smajli80

pencil-img

688

Još jednom sve pohvale za temu i ljude koje stoje iza nje.user posted image
Svaka vam častuser posted image user posted image

_____________________________

Mamina velika curica 5.3.2008
Mamin mali dječak 26.1.2012.

clock-img

04.07.2012, 13:52

clock-img

dipl.defektolog

pencil-img

216

Vaša bebica sa navršavanjem prve godine svečano prelazi iz razdoblja dojenčeta, koje traje od rođenja do navršene 1. godine života, u rano djetinjstvo, koje se odnosi na dob djeteta od navršene 1. do 3. godine životauser posted image . Govor se uči od rođenja,od prvog plača i gukanja,ponavljanja riječi oca i majke. Dijete pokušava oponašati svim čulima prikupljene informacije iz okoline. Stvara svoj govor. Takođe, kao što sam već ranije pisala, motorika je usko povezana s razvojem govora. Djeca koja zaostaju u razvoju grube i fine motorike, najčešće imaju i govornih teškoća. Nemojte bebi ograničavati prostor za kretanje. Beba se mora što više kretati. Kretanje počinje još u majčinoj utrobi, kada je embrij star svega 7 dana i nastavlja se tokom cijelog života. Aktivno kretanje značajno stimulira rad mozga i hrani ga kisikom.
Područja koja su obuhvaćena igrom odnose se na razvoj kognitivnih, motoričkih, socijalnih, govornih funkcija, kao i na razvoj samopouzdanja.
Kognitivni razvoj:   spoznavanje i učenje na doživljajima djece.
Motorički razvoj:  koordinaciju tjelesnih pokreta, razvoj fine (prsti, saka) i grube motorike (ruke, noge)
Socijalni razvoj:  razvoj odnosa u porodici - u početku s majkom, a kasnije s oba roditelja, te s braćom i sestrama, nenama/bakama i djedovima.
Govorni razvoj: prilika da dijete sluša, čita, piše, izloženost jeziku visoke kvalitete
Razvoj samopouzdanja: samostalno pronalaženje rješenja za određeni problem vlastitom aktivnošću i istraživanjem. Kada kupujete igračku za svoje dijete obratite pažnju da bude višenamjenska. Što je igračka jednostavnija, pruža djetetu više mogućnosti za razne vrste igara, razvija maštu i kreativnost. Neke od igračaka koje možete koristiti u igri sa Vašim mališanima: mekane igračke, igračke koje se vrte, muzičke, one koje se mogu gristi, zvečke, igračke za vodu, lopte, slagalice od nekoliko dijelova (3-4), igračke koje dijete gura ili vuče, automobili, knjige od materijala koji se lako peru. Uživajte u proslavi 1. rođendana. mi mu želimo puno zdravlja i uspijeha u prvim koracima user posted image
 

< Poruku je uredio dipl.defektolog -- 4.7.2012 13:54:05 >

clock-img

04.07.2012, 16:34

clock-img

Malenaoduvijek

pencil-img

5237

Da vas i ja nesto pitam

Moj stariji sin ce ovaj mjesec napuniti 3 i po godine i po rodjenju je imao odredjene probleme i vodio se kao neurorizicno dojence.
Pod. Stalnim je nadzorom neuropedijatra dr.Zubcevica,do godine je pio fenobarbiton i sa godinu smo polako reducirali dozu i prestao je skroz da ga pije.
Zbog svega sto je prosao imao je kasnjenja u motorickom razvoju i bukvalno smo 2 pune godine radili vjezbe po bobathu i hB on je i prohodao .
Bili smo i kod psihliga na pregledu vise puta .posto se njegov govor nije razvijao kako bi trebalo ja sam ga sa 20 mjeseci prvi put odvela logopedu i od tada je ukljucen u log.vjezbe.
On je mnogo napredovao. I svaki dan napreduje sve vise.
Ono sto bih ja vas pitala je koje su igre primjerene za njega osim svih vjezbica za oralnu i finu motoriku koje dobivamo od svog logopeda.

Hvala unaprijed na odgovoru i izvinite na duzini posta.
PS mi smo njega i mladjeg sina upisali u vrtic od septembra, a on inace nikada nije imao problema sa kontaktom sa drugom djecom,vrlo je druzeljubiv.

< Poruku je uredio MALA1994 -- 4.7.2012 16:35:49 >


_____________________________

Ne pokusavaj me shvatiti samo me voli!

clock-img

05.07.2012, 22:53

clock-img

Halimaa

pencil-img

188

Mala 1994, ja nisam stručnjak, ali sa mojim dijetom rade stručnjaci,ali evo par stvari koje mi radimo kod kuće kao oblik igre za razvoj
motorike i govora istovremeno: BOCKALICE, ima ih u Merkatoru, gdje se vježba fina motorika prstića, za kasnije držanje olovke. Zatim, napravili smo od igračku od kutije za cipele: na gornjoj strani zalijepim bijeli papir i nacrtam npr. zeku, zeki nacrtam da ima dugmad i da drži novčanik, zatim napravim proreze za dugmiće i za sitni novac, tako da dijete ubacuje dugmiće i novac a istovreno govori gdje ih stavlja, kome, šta stavlja, šta se radi sa parama, šta za dugmadima...
Ili, najnoviju ideju koju nam je dala naša draga terapeutkinja, igra sa kolaž papirom samolepljivim, znači da kružiš oblike za kućicu npr, za drvo, oblake, sunce, rijeku a dijete pokušava da zalijepi. Zatim nacrtaš i iskružiš ključ, dimnjak, ribu, pticu itd, pa onda dijete lijepi ključ na vrata, ribu u rijeku itd., uz postavljanje piitanje, gdje, kako, šta se radi...
Eto, nadam se da sam šta pomogla, pa i ako nisam, valjda će nekom poslužit. user posted image

clock-img

05.07.2012, 23:03

clock-img

Malenaoduvijek

pencil-img

5237

Halima hvala ti puno ideje su ti super

_____________________________

Ne pokusavaj me shvatiti samo me voli!

clock-img

06.07.2012, 09:46

clock-img

dipl.defektolog

pencil-img

216

Odlicne ideje Vam je dala gospodja Halimaa...Vidim da se trudite da radite sa vasim djetetom i zbog toga su rezultati vidljivi.
Obzirom da se radi o djetetu od tri i pol godine, puno toga je sto mozete raditi. Evo neke od ideja:
1. Potreban materijal: dvije vece zdjele (kante), koje su u dvoje razlicite boje, zatim loptice koje su tih istih boja kao zdjele. Ako nemate zdjele vece u dvije razlicite boje, mozete kolaz papirom, samoljepljivim, oznaciti ciljane boje, npr. Zutu i crvenu.
Pripremite deset__ak predmeta, loptica u dvije boje, evo primjer za crvenu i zutu. Mozete uzeti dvije posude, malo vece, (crvenu i zutu). Stavite ih na jedan kraj sobe. Loptice i dijete se nalaze u drugum kraju sobe. Zadatak je da dijete uzme lopticu, ako je uzeo crvenu, njegov zadataj je da ide do drugog kraja sobe i ubaci tu lopticu u crvenu posudu. Za pocetak mu Vi prezentirate kako da to uradi. Na svaku uspjesno ubacenu lopticu, pohvalite ga, kako biste ga dodatn stimulisali.
2. Potreban materijal: krep papir, ljepilo, kist, karton, jedna olovka.
Kupite krep papir, koji nije skup, u nekoliko boja. Zadatak je da dijete otkida male komadice papire i guzva ih, pravi loptice od njega. To radite dok ne napravite bar 20-tak crvenih, bijelih, zutih, plavih i zelenih loptica. Sljedeca faza zadatka je (ne mora biti odmah nakon toga, mozete napraviti pauzicu, nesto drugo sa djetetom raditi), na kartonu, mozete od djecijeg boloka korice uzeti, nacrtati kucicu, auto, svijet ili nesto slicno ali jednostavno.
Zadatak je da nacrtate na kartonu zeljeni oblik, pokazete detetu kako da premaze karton ljepilom pomocu kista (mozete kupiti u knjizarama i ljepilo koje je kao stik, njime se samo namaze po kartonu ne treba kist). Nakon toga dijete lijepi loptice od kolaz papira po nacrtanim oblicima, npr. Ako je cvijet u pitanju, zute loptice u sredinu cvijeta, srvene, plave, bijele loptice na latice od cvijeta, a zelene na listove. Dobit cete prelijepu sliku koju je Vase dijete izradilo.
3. Potreban materijal: glinamol
Uz pomoc glinamola podsticete dijete da razvija finu motoriku i kreativnost. Mozete mu pokazati nekoliko jednostavnih oblika koje moze da pravi a za pocetak Vi slazete figuricu od oblika koje je sam izradio. Npr. Pokazete mu kako da izradi lopticu, valjak, zatim kiflice i manje loptice. Nakon toga, vi na valjak zalijepite lopticu (trup), koja predstavlja glavu, kiflice predstavljaju ruke, a male loptice su dugmici na trupu. Cackalicom napravite oci usta i nos i Vas mali cica glisa je gotov user posted image
4. Potreban materijal: riza, dugmici, vata, vodene boja, jedan list iz bloka za crtanje, grah, ljepilo.
Uz pomoc vodenih boja pomognete djetetu da oboji nebo, travu, ili more, zavisi sta ce Vam biti tema kja ce Vas voditi. Kada se malo osusi, ako je tema more, uz pomoc ljepila zalijepite rizu, u donji dio crteza koji je kao more, savjet: namazite papir ljepilom pa samo nakon toga umecite rizu), grah takodje mozete u more zalijepiti, to su kao skoljkice, dugmice obicne zalijepite, to mogu biti racici ili neke druge morkke zivotinjice. Na gornji dio crteza koj je nebo, zalijepite komadice vate, to su oblaci. Uz pomoc kojaz papira mozete cak Vi iskruziti palmu pa da on zalijepi na plazu user posted image Jako je zanimljivo a djeci podstice paznju, kreativost, mastu, koncentraciju.
Naravno, dok sve ovo radite sa Vasim malisanima, mozete u pozadini pustiti neke djecije pjesmice koje ce dijete nesvjesno percipirati, ili Vi da zajedno pjevusite neke Vase omiljene pjesmice, obavezno imenujte sve sto radite i podsticite dijete da imenuje to sto radi.
Puno toga ima jos za napisati, ali za pocetak pokusajte ovih nekoliko igara, vecinom su okupacionog tipa, zanimljivo ce biti djetetu te dobi, a nakon toga cemo Vam dati jos savjeta i ideja za rad....Sretno i mozete nam objaviti koji rad kada zavrsite...

.

< Poruku je uredio dipl.defektolog -- 6.7.2012 9:57:53 >

clock-img

09.07.2012, 15:30

clock-img

milenium

pencil-img

6133


IZVORNA PORUKA: dipl.defektolog

Poštovani,
  Kao što ste već informisani  od strane logopeda svako dijete prolazi kroz fiziološku fazu mucanja koja se javlja u period od 3-5 g. Što se tiče trajanja “mucanja” kod neke djece traje nekoliko dana, dok  kod neke opet i nekoliko mjeseci. Ponekad može biti praceno i popratnim pojavama kao što  ste i sami naveli. Uglavnom to je inače period burnog razvoja govora i jezika, pa se iz istog razloga i javljaju ti simptomi.
Savjet: pokušajte slušati šta Vam dijete kaže, a ne kako kaže- važna je poruka. Nastojite svoj govor usporiti, odvojite vrijeme da slušate Vaše dijete dok govori. Pokažite mu da ste tu za njega i da  imate dovoljno vremena da ga saslušate. Nije dobro da skrećete pažnju djetetu da nešto nije dobro izgovorio, da ponavlja određene riječi, niti da ga za takav način govora kažnjavate.Budite strpljivi, to je još samo jedna faza.  Nadam se da će savjeti biti od koristi user posted image .Odgovor od strane: dipl.logoped



sve ovako i radimo kao što sam već rekla.najteže je dok je s drugom djecom,vršnjacima ili starijima koji ga satraše pitanjima ''zašto tako pričaš'' a on ne zna što da odgovoriuser posted image a neki se čak i rugajuuser posted image

Zadnji članci

article-img