Pristup odgoju: pogled na odgoj s druge strane (Puna verzija)

Forum >> [Dijete] >> Odgoj



Poruka


hanabanana -> Pristup odgoju: pogled na odgoj s druge strane (15.1.2009 12:15:52)

http://www.summerhillschool.co.uk/

Ovo je jedan interesantan link koji govori o pristupu djeci i načinu odgoja.
Na žalost na engleskom je jeziku, ali ima se uzeti knjiga od tvorca ove škole koja je na našem jeziku.
Prevedena je " Slobodna djeca Samerhila " - Aleksandar S. Hill.

Možda će vam se neke metoda koje propagira ovaj autor činite preslobodnim, ali imajte na umu da je ova škola saživila u vrijeme kada su djeca u školama bila odvojena po spolovima, te redovno bila šibana ako nisu učila.





Blue rose RR -> RE: Pristup odgoju: pogled na odgoj s druge strane (15.1.2009 12:23:25)

Na ovo linku može se slobodno preuzeti :
http://www.baneprevoz.com/bane/bok/index.php

Još je iščitajem.




hanabanana -> RE: Pristup odgoju: pogled na odgoj s druge strane (15.1.2009 12:26:05)

Wao....ovo je super, gdje si ranije. [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley1.gif[/image]




Blue rose RR -> RE: Pristup odgoju: pogled na odgoj s druge strane (15.1.2009 12:32:16)

[image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley36.gif[/image][image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley36.gif[/image]
Zakoni (pogotovu), knjige, malo šta mi može pobjeći, da ne mogu naći.
A adresa mi je ista već 5 godina.[image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley36.gif[/image]




batterfly -> RE: Pristup odgoju: pogled na odgoj s druge strane (15.1.2009 14:16:29)

Imam tu knjigu i davno sam je nekad zapocela citati,ali nisam je uspjela zavrsiti.....Malo sam je na "preskok" citala ,vise ono sto me zanima....tako da je nisam uspjela bas cijelu procitati,ali sam naisla i na stavove sa kojima se ne slazem.......A vi???
Ali ste me podsjetile da je procitam......[image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley36.gif[/image]




batterfly -> RE: Pristup odgoju: pogled na odgoj s druge strane (15.1.2009 14:17:33)

Možda će vam se neke metoda koje propagira ovaj autor činite preslobodnim


Eh ,upravo,ovako nesto.....




hanabanana -> RE: Pristup odgoju: pogled na odgoj s druge strane (15.1.2009 15:25:14)

Meni se čini da previše situacija objašnjava frojdovski, ali svaki put kada čitam nadjem nešto novo.
U prvom čitanju sam se iznenadila kako sam u nekim situacijama primjenjivala ono što sam autor ističe kao jako važno, a ni ne znajuci da time činim uslugu emotivnoj inteligenciji svoga djeteta.
Ali isto tako sam u neki situacijama postupala suprotno onom što autor predlaže, i mislim da nisam tu puno griješila.

U svakom slučaju, često prelistam ovu knjigu, i uvijek nadjem nešto novo.




salmana -> RE: Pristup odgoju: pogled na odgoj s druge strane (15.1.2009 15:47:16)

IZVORNA PORUKA: hanabanana

... U prvom čitanju sam se iznenadila kako sam u nekim situacijama primjenjivala ono što sam autor ističe kao jako važno, a ni ne znajuci da time činim uslugu emotivnoj inteligenciji svoga djeteta.
Ali isto tako sam u neki situacijama postupala suprotno onom što autor predlaže, i mislim da nisam tu puno griješila.

U svakom slučaju, često prelistam ovu knjigu, i uvijek nadjem nešto novo.



U svakom slucaju, ti si u pravu...[image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/zmeden.gif[/image]




hanabanana -> RE: Pristup odgoju: pogled na odgoj s druge strane (15.1.2009 16:51:21)

Ne kontam Selma tvoj komentar??





batterfly -> RE: Pristup odgoju: pogled na odgoj s druge strane (15.1.2009 17:01:19)

[image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley36.gif[/image][image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley36.gif[/image][image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley36.gif[/image][image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley36.gif[/image][image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley36.gif[/image][image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/zmeden.gif[/image][image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/zmeden.gif[/image][image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/zmeden.gif[/image][image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/zmeden.gif[/image][image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/zmeden.gif[/image][image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley13.gif[/image][image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley13.gif[/image][image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley13.gif[/image][image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley36.gif[/image][image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley36.gif[/image][image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley36.gif[/image][image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley36.gif[/image]

Znas kako sam ti ja sad ovo na "prvu loptu" skontala....
Kao "slazem se s tobom"...u smislu sto si nesto preuzela i svoje,tj."kontrirala "autoru.....

A na "drugu loptu", s obzirom da pored komentara stoji [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/zmeden.gif[/image] i kad sam procitala tvoj post,skontala ovako:

U svakom slucaju......ti si u pravu[image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/zmeden.gif[/image]...da te pita ironicno,zar mislis da si u pravu.....Kao ti sad pametna,jel????


[image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley36.gif[/image][image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley36.gif[/image][image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley36.gif[/image][image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley36.gif[/image][image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley36.gif[/image][image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley36.gif[/image][image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley36.gif[/image][image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley36.gif[/image][image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley36.gif[/image][image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley36.gif[/image][image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley36.gif[/image]
E svasta....Izvini,molim te sto ja ovako,ali sam morala,jer stvarno neki nemaju veze gdje se nalaze,a komentar,kao takav,po meni i te kako suvisan.....
Naravno,ako sam i ja dobro skontala sta je pisac htjeo da kaze......[image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley36.gif[/image][image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley36.gif[/image][image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley36.gif[/image][image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley36.gif[/image][image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley36.gif[/image][image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley36.gif[/image][image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley36.gif[/image][image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley36.gif[/image]....Ako nista barem sam se nasmijala.....valjda[image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/zmeden.gif[/image][image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/zmeden.gif[/image][image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/zmeden.gif[/image][image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/zmeden.gif[/image]




hanabanana -> RE: Pristup odgoju: pogled na odgoj s druge strane (15.1.2009 17:11:22)

Ja sam shvatila onako kao i ti, ovo na drugu loptu [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley1.gif[/image], upravo radi ovog na kraju komentara [image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/zmeden.gif[/image]...

Ja poštujem veličinu svakog psihologa, ali zar to mora  značiti da je svaki upravu??
Po meni ne mora, sem toga postoji dosta psihologa koji se uopšte nisu slagali sa učenjem koje je propagirao sam Hil.
Ali valjda naučnici mogu oponirati jedni drugima, ali tko smo mi obični smrtnici da nečije teze dovodimo u pitanje?!
Upravo takav stav: tko može suprostaviti se nekome tko je psiholog - doveo je do toga da miliona njemaca ko telad bulje u Hitlera.
E pa, mene su učili da uvijek i u svemu imam svoj stav.

Da se vratimo mom komentaru na knjigu....dakle, nisam napisala da sam ja upravu, nego sam napisala:

Ali isto tako sam u neki situacijama postupala suprotno onom što autor predlaže, i mislim da nisam tu puno griješila.
 
Ja ću i sada reći isto. Uopšte ne mislim da sam svojoj Hani ograničila slobodu time što joj ne dam da se igra sama šarafcigerom, čekićom, turpijom....





hanabanana -> RE: Pristup odgoju: pogled na odgoj s druge strane (16.1.2009 15:47:34)

....psiholozi se zadovoljavaju zaključkom da većina psihičkih oštećenja biva naneta djetetu tokom prvih pet godina života....

Šta mislite o ovoj konstataciji?




HanaBana -> RE: Pristup odgoju: pogled na odgoj s druge strane (16.1.2009 15:51:22)

Ja sam na faksu ucila da je u pitanju prvih 7 godina i duboko vjerujem da je to tako.




Blue rose RR -> RE: Pristup odgoju: pogled na odgoj s druge strane (16.1.2009 15:57:11)

Smatram da nije nužno.
Šta je sa situacijom gdje porodica odlično fercera, zadovoljene neke osnovne norme dječijeg psihičkog odgoja, i sazrijevanja, i dolazi vrijeme odlaska u školu?
Svjesni smo činjenice da sva djeca nisu isto odgojena, i da nemaju isti pristup socijalizaciji. Obično djeca, odnosno u ovom slučaju učenici, koji imaju hajde uslovno rečeno, nazovimo ih, ponašanje koje teži huliganstvu, imaju "prolaz" i zavidan nivo svojih pristalica (da bi bili važni i zapaženi), zlostavljaju one koji prema njima su povučeni, ili prema nama normalni.

Tu bi, dovodeći u kontekst citiranu rečenicu, nastao raskol između one sredine u kojoj je bio poštovan, usmjeren, socijalizovan, i trenutne u kojoj ništa od navedenog se ne poštuje, već prelazi granicu psihofizičkog zlostavljanja .
Jedino što možemo navesti kao potvrdu ovog narečenog jeste ukoliko su roditelju u tom petogodišnjem odgoju i njegovom psihičkom sazrijevanju, obratili pažnju i na taj segment, i upozorili dijete kako se ponašati u datim slučajevima. 






hanabanana -> RE: Pristup odgoju: pogled na odgoj s druge strane (16.1.2009 16:04:41)

Super tema za priču. Zaista, šta činiti ako dijete postane predmet psihičkog zlostavljanja od strane vršnjaka? A da se ne lažemo postoje i nastavnici koji na određeni način znaju šikanirati pojedinu djecu.
Recimo, ja sam bila odličan učenik. I kada bih neke predmete i slabije znala, dobijala sam dobre ocjene...drugi nastavnici su gledali ocjene iz drugih predmeta.
Znam da je bilo zaista predmeta u kojima su učenici koji odgovaraju na kraju godine da bi ispravili jedinicu imali bolje znanje od mene koja sam iz datog predmeta imala peticu.

Ili recimo, svi smo to imali u svom odrastanju, učiteljica koja ima svoje miljenike u rezaredu?!




nikka -> RE: Pristup odgoju: pogled na odgoj s druge strane (16.1.2009 16:06:12)

IZVORNA PORUKA: MaryamAmina RR


Tu bi, dovodeći u kontekst citiranu rečenicu, nastao raskol između one sredine u kojoj je bio poštovan, usmjeren, socijalizovan, i trenutne u kojoj ništa od navedenog se ne poštuje, već prelazi granicu psihofizičkog zlostavljanja .
Jedino što možemo navesti kao potvrdu ovog narečenog jeste ukoliko su roditelju u tom petogodišnjem odgoju i njegovom psihičkom sazrijevanju, obratili pažnju i na taj segment, i upozorili dijete kako se ponašati u datim slučajevima. 





... I usadili mu samopozdanje,tj naučili ga da cijeni sebe onakvim kakav je i da zna da je to što radi ispravno,naučili ga da se bori za sebe i da nebude podvodiv...jako težak zadatak za nas roditelje pogotovo danas ali se moramo truditi.




hanabanana -> RE: Pristup odgoju: pogled na odgoj s druge strane (27.2.2009 22:48:03)

...mržnja rađa mržnju, ljubav rađa ljubav. Voljeti znači stati na stranu djeteta, što je osnova za svaku vrstu škole. Ne možete biti na strani dijeteta ako ih kažnjavate i na njima iskaljujete svoj bjes...




boogy woogy -> RE: Pristup odgoju: pogled na odgoj s druge strane (28.2.2009 22:08:09)

" Slobodna djeca Samerhila " - Aleksandar S. Hill.

Ja nazalost nisam mogla preuzeti ni sa jednog ni sa drugog linka[image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley13.gif[/image]





boogy woogy -> RE: Pristup odgoju: pogled na odgoj s druge strane (28.2.2009 22:17:54)

Pronasla sam ovdje:

ebooks.du.ac.in/edu-resources/Resources/books/summerhill.pdf

U svakom slucaju, hvala Hanabanana. Meni ce ovo biti korisno jer ja predajem u skoli i ja ne odgajam samo svoje dijete[image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley1.gif[/image]




Blue rose RR -> RE: Pristup odgoju: pogled na odgoj s druge strane (1.3.2009 0:01:00)

Kako prilazim kraju ove knjige, sve sam više uvjerena da mi tu mnogo toga nedostaje.
Hajde zanemarit ću preslobodnost pristupu određenih odgojnih metoda, ono što meni više ne "leži", jeste njegovo vezanje bilo koje tematike, i isticanja u primjerima - sexualnog izražavanja tj. masturbacije, (neovisno da li se radi o igri, učenju, odgoju, ponašanju djece).
Ne mislim da je to tabu tema, ali ...
Previše mi šovinistički pristupa odgoju djece.
Zanemaren (ili se meni provuklo), je odgoj djevojčica, čak šta više stekla sam dojam da ih nekako "usput" spomene, i što me je u jednom momentu naljutilo, u samo početku knjige spomenuo je, parafraziram,  - da djevojčice nemaju razvijenu maštu da se igraju, nemaju kreativnosti, ... nekako mi je predstavio ženski rod spreman samo za grnčarstvo, za heklanje, za mahalanje..(ružno zvuči, ali sam stekla taj dojam).
Kao osnivač i "odgajatelj " (namjerno sam ovo stavila pod navodnike, jer se kroz cijelu knjigu ne izražava kao takav, već kao slobodnjak, koji prati želje i domete same djece), mislim da je trebao podjednako obraditi kako dječake tako i djevojčice, a ne zadržavati primat samo nad muškim rodom, i njihovo gangsterisanje, rušilački nagon i sl.

Možda se to promijenilo sa vremenom (a vjerujem da jeste, jer sam zapazila da ta škola egzistira i danas), ali ipak ne očekujem od pisca muškog roda, da prodre u psihu odgojno-obrazovnih metoda, kao što to žene mogu. Čast izuzecima.
Ovo pravo feministički zvuči.[image]http://www.ringeraja.ba/forum/smileys/smiley13.gif[/image]

Ono što je mene dojmilo, na samom početku jeste:
" Verujem da ideja o slobodi dece nije bila pogreš­na, ali da je ona gotovo uvek bila izvitoperavana. Da bismo tom pitanju pristupili na jasan način, najpre moramo razumeti prirodu slobode, a da bismo to uči­nili moramo napraviti razliku između javnog autoriteta i anonimnog autoriteta.*
Javni autoritet se primenjuje neposredno i izričito. Osoba od autoriteta otvoreno saopštava onoj koja joj je podređena: »Moraš to da učiniš. U protivnom, pro­tiv tebe će biti primenjene izvesne sankcije.« Anonimni autoritet teži da prikrije upotrebu prinude. On se pre­tvara da autoritet ne postoji, da se sve čini uz saglas-nost pojedinca. Dok je nastavnik u prošlosti govorio Džoniju: »Moraš to da učiniš,inače ću te kazniti«, savre-meni nastavnik kaže: »Siguran sam da će ti se dopasti da to učiniš«. U potonjem slučaju, sankcija za nepo­slušnost ne sastoji se u telesnom kažnjavanju, već se ogleda u ožalošćenom licu roditelja ili, što je još gore, u komuniciranju osećanja »neprilagođenosti«, osećanja da se ne postupa onako kako postupaju ostali. Javni autoritet koristio je fizičku prinudu, dok anonimni autoritet primenjuje psihičko manipulisanje....
Stvar, dakle, nije u tome što je autoritet nestao, pa čak ni u tome što je oslabio, već u tome što se iz javnog autoriteta prinude pretvorio u anonimni autoritet ubeđivanja i sugestije. Drugim recima, da bi bio prilagodljiv, savremeni čovek je pri­nuđen da gaji iluzije kako se sve događa uz njegovu saglasnost, iako se ta saglasnost od njega može iznu­diti pomoću suptilnog manipulisanja. Njegova saglas­nost se, prema tome, stiče iza njegovih leđa, ili iza njegove svesti."

Erih From u predgovoru.





hanabanana -> RE: Pristup odgoju: pogled na odgoj s druge strane (4.3.2009 11:28:56)

Samoj knjizi treba pristupiti sa određene vremenske distance. Što će reći, u vrijeme kada je knjiga pisana mnoge od metoda koje Nill spominje bile su smatrane strašnim inovacijama. Danas je pak normalno da se djeca ne smiju fizički kažnjavati u školi. O tome se ne raspravlja.
U vrijeme otvaranja škole, a to je bila sredina 20-tih godina prošlog vijeka, na prostoru bivše Jugoslavije mnoge žene su mogle samo sanjati o tome da nauče pisati i čitati, a ne da idu u školu. Hoću reči, ako je više obratio pažnju na odgoj muške djece, treba tražiti razloge i u tomu što u to vrijeme žene nisu često išle u školu.

Ja nisam primjetila neki šovinistički pristup, možda zato što sam odnose u knjizi shvatala kao odnos odrasli - dijete, bez obzira da li se radi o muškom ili ženskom dijetetu. Ja takve podjele ne priznajem, s toga ih ne primječujem ako ih neko i inicira. Ako čitam knjigu o odgoju, onda je to knjiga o odgoju dijeteta, ako autor inzistira da se radi o odgoju muška djeteta, ja to ne primječujem, prosto zato što ne mislim da ima razlike između odgoja muškog ili ženskog dijeteta.  Mene zanima srž.

Ja sam u globalu našla dosta pozitivnih stvari koje su me nadahnule da obogatim svoj pristup odgoju, ali sa nekim stvarima se ne slažem. Recimo, meni je odliča pristup koji imaju prema učeniku, ali mislim da je stvarni život nešto sasvim drugo. Mislim da je bitno dijete naučiti i kako da se nosi s preprekama, a ne samo kako da ih zaobiđe.







Blue rose RR -> RE: Pristup odgoju: pogled na odgoj s druge strane (4.3.2009 12:02:31)

IZVORNA PORUKA: hanabanana

.... Recimo, meni je odličan pristup koji imaju prema učeniku, ali mislim da je stvarni život nešto sasvim drugo. Mislim da je bitno dijete naučiti i kako da se nosi s preprekama, a ne samo kako da ih zaobiđe.



Slažem se.
Priznajem da previše subjektivno gledam kako na njegov pristup odgoju, tako i na samo brazlaganje određenih načina istog.
Nažalost (vjerujem moju), pojam šovinizma i feminizma, za mene nepredstavlja samo pojam, već realnost, pa tako i isti imaju priličnog utjecaja na moje odgojne metode, i samo ophođenje prema svom djetetu. Tako da nisam mogla a da isti ne primijetim, i ne prokomentarišem. Naravno nisam uzela u obzir vremensko određenje, što u većini ima presudan karakter koji određuje putanju piščeve misli i načina pisanja, odnosno shvatanja opšte.




acudesa -> RE: Pristup odgoju: pogled na odgoj s druge strane (10.9.2009 17:07:15)

ovo je eksperimentalni model sistema školovanja
kao i svaki ima mane i vrline
a, mislim da mi "komunisti" treba da je malo iščitamo, jer nama fali slobode i neće man škoditi-bit će taman
a, pretjerana sloboda za mene je kao put bez cilja, što kažu ko muha bez glave




Stranica: [1]