jasmin
|
IZVORNA PORUKA: merima_s IZVORNA PORUKA: jasmin cinjenica je da pomenuta institucija ne pruza bas uvijek tacne i pouzdane podatke,nekada se dati podaci vezu samo za obicaje i tradiciju sto nema ispravnog uporista u islamu. velike su ti ove rijeci. Nije samo rijaset_ BiH uvrstio ovu noc kao mubarek noc vec i mnogi drugi sirom svijeta. Ibadet nije novotarija. Svi koji ne zele da klanjaju nafile ne moraju, zato i jesu nafile. Ako vi smatrate da ova noc nije nista drugacija od bilo koje druge vasa je soboda, ali ne bi trebali niti smjeli osudjivati one koji zele da poste taj dan, da zikre, ibadete, mole se Allahu dz.s. Ovde nije rijec o tome da li neko izvrsava farzove vec o dodatnim stvarima. Polahko merimice :),ne moze mali insan poput mene reci velike rijeci :).Velike stvari su cinjenice koje mi cesto zanemarujemo.Nekada ljudi nesto naprave trazeci neku korist u tome,ali vjernici znaju da korist i primanje njihovih djela mora imati iskren nijjet i vjerodostojno uporiste u serijatu.O tome ja govorim i ni o cemu drugom.Nije mi ovdje cilj nikoga niti kuditi niti bilo sto i ne volim da mi se to niti pokusa pripisati,meni je cilj dostaviti istinu,pa ko hoce bujrum :). Izmišljeni hadisi o mjesecu redžebu i ša''banu O mjesecu redžebu je izmišljeno dosta hadisa koji govore o njegovoj vrijednosti i vrijednosti ibadeta u njemu, kao što je namaz i post, i ti hadisi su se dosta raširili meðu svijetom i u našim krajevima. Kod nas se najčešće spominje noć Lejletur-regaib, noć uoči prvog petka mjeseca redžeba, i izmišljeni namaz u njoj. O tome je izmišljen sljedeći hadis: „Ko god isposti prvi četvrtak u mjesecu redžebu, a zatim nakon akšama klanja dvanaest rekata, na svakom rekatu prouči fatihu jedanput, inna enzelnahu tri puta i kul huvallahu ehad dvanaest puta……., ko god klanja ovaj namaz, Allah će mu oprostiti sve grijehe pa makar ih bilo kao morske pjene…..“ (Hadis je izmišljen, vidi el-Leali el-Masnua-2/ 56 – 57) Takoðer se navodi i sljedeći hadis: „Ko klanja akšam prve noći mjeseca redžeba, a zatim klanja dvadeset_ rekata, na svakom rekatu prouči fatihu i kul huvallahu ehad, i preda selam poslije svaka dva rekata, znate li kakva je za njega nagrada? Džibril emin me je sad o tome obavijestio.“ „Allah i Njegov Poslanik najbolje znaju.“ - rekosmo. „Allah će mu sačuvati život, imetak, ženu, djecu, spasit će ga kaburskih azaba i preći će sirat-ćupriju poput munje, bez polaganja računa i bit će spašen kazne.“ - reče Poslanik. (Hadis je izmišljen, vidi el-Leali el-Masnua, 2/55) U jednom od tih hadisa, navodi se da je, navodno, Poslanik rekao: „A naročito nemojte zapostaviti prvu noć u mjesecu redžebu koju meleki nazivaju «regaib» , i to zbog toga što kada proðe trećina noći, svi Allahu bliski meleki se sakupe u Kabi i oko nje pa ih Allah pogleda i kaže im: „Meleki moji tražite šta hoćete:“ Oni kažu: „Gospodaru naš, naša potreba je da oprostiš onima koji poste u redžebu.“, a Uzvišeni im kaže: „Već sam im oprostio.“ (vidi prethodni izvor) Postoji još mnogo izmišljenih hadisa o mjesecu redžebu, ali ih sada neću spominjati. Što se tiče mjeseca redžeba i njegove vrijednosti, o tome ne postoji ni jedan vjerodostojan hadis, osim što se prenosi da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kada bi nastupi redžeb, govorio:» Gospodaru, podari nam bereket u redžebu i ša''banu i daj nam da dočekamo ramazan.» (Hadis bilježi el-Bezzar u svome Musnedu, Taberani u el-Evsatu i drugi.) I o vrijednosti mjeseca ša''bana je takoðer izmišljeno dosta hadisa, iako postoje neki vjerodostojni hadisi koji govore o vrijednosti posta u njemu, kao što je hadis od Usame ibn Zejda, radijallahu anhu, da je rekao: „Allahov Poslaniče, ne vidim da i u jednom mjesecu postiš kao u mjesecu ša''banu?» Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, mu reče: „To je mjesec izmeðu redžeba i ramazana kojeg ljudi zapostavljaju, a to je mjesec u kojem se ljudska djela uzdižu Uzvišenom Allahu, pa ja volim da postim dok mi se djela uzdižu.“ (Nesaija, hadis hasen, vidi Sahih Sunen Nesai, 2/ 2356) Meðutim, hadisi koji govore o namazu od stotinu rekata koji se klanja na polovini mjeseca šabana, su takoðer izmišljeni. Jedan od tih hadisa je i slijedeći hadis koji je naravno izmišljen: „Ko petnaeste noći šabana klanja stotinu rekata i na njima prouči hiljadu puta kul huvallahu ehad, neće napustiti dunjaluk dok mu Allah ne pošalje u snu stotinu meleka, trideset_ će ga obveseliti Džennetom, trideset_ će ga obradovati spasom od Vatre, trideset_ ga štiti od pogreške a deset_ ih spletkari protiv njegovih neprijatelja.» ( el-Leali el-Masnua, 2/58) Izmišljanje hadisa je veliki grijeh Bez obzira o kakvom motivu se radi, izmišljanje hadisa i pripisivanje istih Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem, je veliki grijeh i onome ko namjerno laže prijeti džehennemska vatra. Kaže Poslanik, sallahu alejhi ve sellem: „Ko na mene namjerno slaže, neka pripremi sebi mjesto u vatri.“ (Buharija, Kitabul-ilm, 3/38) Kaže Gazali u djelu el-Ihja'': „Misle neki lakomislenici da je dozvoljeno izmišljati hadise radi podsticanja ljudi na dobra djela i odvraćanja od grijeha, tvrdeći da je u tome dobra namjera. To je čista greška, jer Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je rekao: „Ko na mene namjerno slaže neka pripremi sebi mjesto u vatri.“ ( Ihjau ulumiddin 2/168) Izmišljanje i laž su, općenito, po islamu veliki grijeh, ali grijeh je još veći ako se radi o laži na Poslanika koji je ljudima dostavio vjeru. Pripisivanjem Poslaniku onoga što nije kazao jeste medvjeða usluga i nakaženje vjere, pa makar se radilo i podsticanju ljudi na dobro i odvraćanju od zla. Slagati na Poslanika nije isto kao slagati na običnog čovjeka, jer Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kaže: „Slagati na mene nije isto kao slagati nanekog drugog…“ (Muslim) Nije samo grijeh izmišljati hadise, nego ih je grijeh i prenositi, ako znamo da su izmišljeni, a najveću odgovornost u svemu tome imaju vjerski autoriteti, vaizi i imami, koji ne samo da ne smiju prenositi takve hadise, nego i obični svijet trebaju na njih upozoravati. Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je rekao: „Ko od mene prenosi hadis znajući da je laž, i on je jedan od lažaca.“ (Muslim, Ahmed i Ibn Madže, vidi Sahih Sunen Ibn Madže, 1/41) Neko od neukog svijeta će kazati: „Mi ne lažemo na Poslanika, mi lažemo za Poslanika, tj. za korist vjere.“ Prije svega, na osnovu navedenog hadisa pripisivati Poslaniku, sallallahu alejhi ve sellem, hadise koje nije kazao je strogo zabranjeno, pa makar se time željela pomoći vjera. S druge strane, da li bi iko od nas želio da grupa ljudi u neku knjigu napiše sve što želi i onda na kraju knjige potpišu da smo to mi napisali. Vjera islam je potpuna i ništa joj ne treba dodavati niti oduzimati, a naročito joj ne treba usluga i pomoć od neznalica ili zlonamjernika. Posljedice izmišljenih hadisa Obaveza je svakom muslimanu, a posebno islamskim učenjacima da očiste Poslanikov sunnet od slabih i izmišljenih hadisa i da samo prenose i kazuju one hadise koji su ocijenjeni kao vjerodostojni. Uzvišeni Allah je u svakom vremenu i podneblju dao ljude, učenjake, velikane Ummeta koji su štitili Allahov šerijat od izmjena i sunnet Allahovog Poslanika od laži i potvora. Hadiski učenjaci su pridavali veliku pažnju upoznavanju tih lažaca i njihove biografije i pomno su istraživali hadise koje su oni izmišljali. Da nije tako, do istine bi bilo vrlo teško doći i od vjere islama bi napravili ono što su židovi i kršćani napravili od svojih vjera, ali Uzvišeni Allah je na Sebe preuzeo čuvanje vjere islama od takvih zlonamjernih i dobronamjernih ''pomagača'' vjere. Posljedice izmišljanja i prenošenja lažnih hadise, naravno, ostavljaju negativne posljedice po islam i muslimane. Prije svega, oni koji lažu na Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, su izloženi velikoj opasnosti, jer im se zbog toga prijeti džehennemskom vatrom. Hadisi koji su izmišljeni, nisu samo u oblasti podsticanja na dobro i odvraćanja od zla, nego je mnoštvo takvih hadisa i u oblasti vjerovanja (akide), što je najveća opasnost, jer se tako ljudi navode i povode za vjerovanjem koje je izmišljeno, a to ih bez sumnje vodi u veliku zabludu i, ne daj Bože, u vječnu vatru. Kao primjer, navest ću jedan od takvih hadisa. Izmišljeno je da je Poslanik rekao: „Ako bi neko od vas imao lijepo mišljenje i o kamenu ( povjerovao u njegovu nadprirodnost), Allah bi dao da mu taj kamen donosi korist.“ Kaže Ibn Tejmijje, ibn Hadžer i Ibn Kajjjim da je ovaj hadis lažan i da su ga izmislili oni koji obožavaju kamenje. Ili drugi izmišljeni hadis: „Ko nešto bude pričao pa pri tome kihne, istina je to što govori.“ (ed-Daife, 136) Još jedna od posljedica prenošenja lažnih hadisa je što se običan svijet za tim vrlo lahko povodi i u to vjeruje, zapostavljaući tako Poslanikovu vjerodostojnu tradiciju i temeljeći svoju vjeru samo na periodičnim ibadetima ili djelima za koja je, po tim hadisima, obećana velika nagrada. Kod nas većina svijeta zna za vrijednosti mjeseca redžeba i noć Lejletu-regaib, a malo ih zna za noćni namaz, post devetog dana zu-l-hidžeta, akiku ili za post šest dana ševvala. Gospodaru naš, uputi nas na Pravi put i sačuvaj nam vjeru. Obojeni tekst je isjecak iz teksta prof.Abdulvarisa Ribe.
< Poruku je uredio jasmin -- 27.7.2010 10:19:36 >
_____________________________
”A robovi Milostivog su oni koji po zemlji mirno hodaju, a kada ih bestidnici oslove; odgovaraju: - Mir vama”! Cvijete...šta od tebe miriše ljepše?- Dijete! 2007, 2008 ( dva puta moje sve )
|