|      
Želiš da odustaneš od takmičenja?
Prije nego potvrdiš svoju odluku, upoznaj se s detaljima.
Ukoliko potvrdiš odustajanje, na tvoj računar ćemo automatski ubaciti cookie, koji će nam omogućiti da te tokom takmičenja (23.04.-27.04.2018) prilikom dolaska na portal prepoznajemo i omogućimo ti nesmetano korišćenje portala, bez prikazivanja ikona Ringerajinog sponzora, odnosno kontrole uz desni rub ekrana.

Istovremeno, oduzećemo ti sve prikupljene bodove, čime se na žalost gubi pravo za osvajanje nagrade.

Da li još uvjek želiš da odustaneš od nagrade?
Ringeraja.ba koristi "kolačiće" za pružanje boljeg korisničkog iskustva, praćenje posjećenosti i prikaz oglasa. Postavke prihvata kolačića podesite u vašem internet pregledniku.
Nastavkom korištenja smatra se da se slažete s korištenjem kolačića u navedene svrhe. Za nastavak kliknite "U redu".   Saznajte više!
Korisnici na ovoj temi: niko
  Odštampaj
Stranica: <<   < Prethodna stranica  4 5 [6] 7 8   Sljedeća stranica >   >>
Korisnik
Poruka << Starija tema   Novija tema >>
   RE: Rana stimulacija
28.6.2013 11:49:46   
dipl.defektolog
Djecije igre koje svako dijete treba da prodje:
1. CARE, CARE GOSPODARE
S jedne strane stoji grupa djece (stanu jedan pokraj drugog), a s druge jedno dijete, tj. "car" (stoji leđima okrenut grupi djece).
Djeca pitaju (sami se dogovore za redoslijed): Care, care, gospodare, kol''''ko ima sati?
"Car" odgovara:
2 konjska (dugački koraci)
ili 5 mišjih (mali koraci)
ili 3 mačja (srednji koraci)
ili 1 mravlji (stopalo ispred stopala)
Pobjednik je onaj tko prvi stigne do „cara“ te sada on postaje novi "car".

Igra će biti još zabavnija ako:
- "pitači" mijenjaju glas kako "car" po glasu ne bi znao tko ga pita;
- "car" prevari i našali se s igračem koji mu je stigao vrlo blizu odgovorivši mu: "Pao sat u bunar", na što se igrač mora vratiti na početnu poziciju.

2. DAN - NOĆ
Igra "Dan – noć" je igra za dvoje ili više igrača. Bira se igrač koji izgovara riječi "dan" ili "noć". Kad igrač kaže "dan" - drugi igrači trebaju ustati, a kad kaže "noć" - trebaju čučnuti. Tko pogriješi ispada iz igre, a zadnji koji ostaje je pobjednik.



3. LETI, LETI...
U igri sudjeluje dvoje ili više djece. Djeca sjede i kažiprstima lupkaju o stol ili koljena. Jedan govori: "Leti, leti, leti... olovka!" ili "Leti, leti, leti... avion!" itd. Ako igrač izgovori nešto što leti, djeca dižu kažiprst u zrak, a ako kaže nešto što ne može letjeti, ruke ostaju mirne. Igra se na ispadanje.

4. LEDENA BABA
Jedna osoba je "ledena baba". Ona lovi po prostoru druge suigrače i koga dotakne, taj se zaledi i ne smije se micati.
Drugi suigrač može ponovo odlediti zaleđenog prijatelja svojim toplim dodirom, ali mora paziti da pritom i sam ne nastrada od ledenog dodira ledene babe. Cilj je da ledena baba zaledi sve igrače. Ako netko bude tri puta zaleđen, tada on postaje ledena baba. Ovdje je dobro ograničiti polje kretanja da bi se moglo zalediti čim više igrača.

5. ŠKOLICE
Kredom običnom ili u boji ili komadićem cigle se nacrtaju polja kao na slici (polje manje-više, po želji).
Igrač stane izvan polja i baca kamenčić (pločicu, komadić cigle) najprije u polje broj 1.
Zatim skakuće redom po poljima (tamo gdje je jedno polje skače na jednoj nozi, a gdje su dva polja na dvije noge, u svako polje po jedna) do posljednjeg broja 10 (ili srednja). Na 10-ki se okrene za 180 stupnjeva i vrati na isti način, s tim da se kad je u polju 1 mora sagnuti i uzeti kamenčić (u ovom slučaju dok stoji na jednoj nozi). Nakon toga se uzima kamenčić i baca na polje broj 2 i opet odskakuće sve redom. Ako prođe bez greške (bez ispadanja i gaženja granica polja) nastavlja dalje, sve dok ne pogriješi. Kad pogriješi preuzima slijedeći igrač. Pobjednik je onaj tko prvi prođe cijelu školicu.

Jedno od polja može služiti za odmor.
Kad pobjeđuješ, možeš osvajati kuće, odnosno zauzimati svoja polja na koja protivnički igrač ne smije stati niti baciti kamenčić. Imaš pravo nacrtati kredom što hoćeš u svom polju i dobivaš istovremeno extra polje za odmor.


6. TRULE KOBILE
Dječaci/djevojcice stanu u red, jedan iza drugoga.
Prvi-a u redu ode malo naprijed i nagne se tako da se podboči rukama na svoja koljena i ostalima okrene stražnjicu.
Tu osobu zovemo "kobila".
Zatim se ostali-e, jedan po jedan, zalijeću prema "kobili" i preskaču ga (kao na tjelesnom kad se preskakuje konjić).
U trenutku preskakivanja onaj koji preskače, mora jednom nogom opaliti "kobilu" po stražnjici.
Ako uspije i preskoči i doskoči na noge, ide na kraj reda a slijedeći iz reda na isti način preskače "kobilu".
Ako fula udarac ili padne nakon doskoka, on postaje "kobila"!

7. RINGE - RINGE RAJA
Djeca se drže za ruke i kreću se u krug, do stiha pjesme:
"A mi djeca čuč!"
Na tom stihu čučnu, a zatim ustaju i plešu dalje.

Ringe, ringe, raja

Doso" cika Paja,

Pa pojeo jaja,

Jedno jaje – muć!

A mi djeca cuc!

8.SKRIVAČA
Jedan traži, ostali se skrivaju.
Igra počinje tako da onaj koji traži (a to se određuje na način po volji igrača) mora prvo znati do koliko broji.
Najglasnija osoba i ona koja se uvijek u svemu gura je obično ona koja po tražiteljivim leđima napravi "šarac-komarac-boc".
Tražitelj mora pogoditi s kojim ga je prstom (od 10 prstiju) komarac ubo i za svaki fulani prst broji 10 više.
Kad se odredi do koliko tražitelj broji, on se nasloni na nešto što će biti "pik" (mjesto na kojemu se stoji i broji - obično zid ili stablo) i počinje brojati, a ostali se sakrivaju.
Kad tražitelj završi sa brojanjem, on glasno viče "Ko se nije skrio, magarac je bio, iza pika ne pali, ja idem!" kako bi obavijestio sakrivene suigrače da on kreće u potragu i da se iza pika ne smije sakriti. Ako se netko ipak sakrio iza pika onda će taj žmiriti tri puta za redom.
Tražitelj zatim traži sakrivene suigrače, a kad nekog spazi mora ga prijaviti na piku.
Ako sakriveni uspije prije tražitelja do pika, mora dotaknuti pik i reći "pik spas za mene".

Ako bi netko varao viče se: "Polupaniii lončićiii!"

9. GLUHI TELEFON
Igrači se poredaju u red, jedan do drugoga. "Telefonist" ili osoba na kraju reda, igraču do sebe prišapne riječ ili rečenicu (ovisno o dogovoru). Svaki sljedeći igrač je treba što tiše, u uho, ponoviti onome do sebe i tako se šapće do kraja reda. Posljednji u redu tu riječ ili rečenicu treba glasno izgovoriti!

10. NA SLOVO...
Igra se može igrati po slovima ili bojama. Odabrani igrač kaže; Na slovo, na slovo...(npr.M), a ostali igrači se moraju uhvatiti za predmet koji počinje zadanim slovom.
Ako se igra na boju, onda moraš u svojoj blizini pronaći tu boju i staviti ruku na nju.
Tko ne uspije – lovi!



< Poruku je uredio dipl.defektolog -- 28.6.2013 11:51:30 >

(odgovor članu dipl.defektolog)
Neposredna veza do poruke: 126
   RE: Rana stimulacija
28.6.2013 12:32:07   
dipl.defektolog
Vježbajmo glas R

MEDO TRUBI

Medo trubi:
Tra-ta ra-ta!
Tra-ta ra-ta!
Gori vatra!
Brzo vode!
Vatru gasi!
Mojem Gari
Kuću spasi!

KRATKE

Riba ribi grize rep.

Perica rado ruča ribu.

Sir miriše.

Ruka ruku mije, obraz obadvije.


(odgovor članu dipl.defektolog)
Neposredna veza do poruke: 127
   RE: Rana stimulacija
5.7.2013 18:53:47   
dipl.defektolog
LJETNE IGRE ZA MALE ISTRAŽIVAČE

IGRE S VODOM

Dijete vodu doživljava kao sredstvo kojim se pere i utažuje žeđ, ali i kroz padaline koje poznaje (kiša, snijeg, inje, rosa, led, tuča). Djeca imaju potrebu istraživati vodu i povezivati je s raznim predmetima i samim sobom. Voda je privlačna jer je neoblikovana i podatna. Može kapati kap po kap, curiti, teči, žuboriti... U vodu se mogu uranjati predmeti, može se grijati i hladiti.

Manja djeca vodi pristupaju s iznenađenjem i oprezom. Isprva polako uranjaju prste, zatim cijele dlanove... Reagiraju s oduševljenjem, nestrpljivo iščekujući istraživanje.

Igre s vodom smiruju dijete (ipak je 9 mjeseci bilo u vodi, u majčinoj utrobi) i utječu na razvoj djetetovih psihofizičkih potreba.

Primjeri igara s vodom:
Par gumenih rukavica probušite na vrhovima prstiju, neka dijete u rukavice sipa vodu, a zatim stišće prste rukavica.

Uzmite dvije žlice, dijete može jednom žlicom zagrabiti vodu pa je pokušati preliti u drugu žlicu tako da što manje vode prolije. Ovo je izvrsna igra za koordinaciju pokreta ruku i očiju, spretnost i pažljivost.

Za igru "pluta ili tone", pripremite posude s vodom, manje plastične predmete, teže predmete...

1.Stavite u posudu sa vodom različite premete (lopticu, kalupić, olovku, žlicu i sl.). Neki predmeti će potonuti, a neki će plutati.

2. U posudu s vodom stavite naranču: ona će plutati! Zatim oljuštite naranču i ponovo je stavite u vodu: naranča će potonuti!

3. Utočite vodu u dvije posude. Neka dijete u jednu posudu s vodom sipa sol, a druga posuda neka sadrži čistu vodu. Uzmite dva jajeta i neka dijete pažljivo svako jaje uroni u drugu posudu. Što se zbiva?

U nekoliko posudica nasipajte vodu, kist namočite u vodene boje i zatim u vodu. Što se događa? Djeca će imati različite definicije toga što je nastalo.

Napunite vodu do pola čaše, dajte djetetu slamku, neka puše u vodu i opiše vam što se stvorilo. Djecu najviše veseli pjena nastala upotrebom neškodljivog deterđenta.

Neka dijete sipa vodu kroz lijevak. Kasnije stavite cjediljku ili spužvicu u lijevak – kako voda teče kroz zapreke?

Utočite vodu u bočicu od 2 dcl i pripremite razne, manje ili više vodopropusne materijale. Upoznavajući materijale djeca će ih znati i imenovati: stiropor, spužva, vuna, folija... i naučiti će koji materijali propuštaju vodu, a koji ne.

Ako imate dvorište i crijevo za vodu, poigrajte se! Djeca će doći do spoznaje da kada je crijevo spušteno voda nesmetano prolazi, a kada je podignuto voda stoji u crijevu.

Utočite vodu u nekoliko posuda pa ih, s vremenskim razmakom, iznesite na otvoreno. Djeca će isprobavati toplinu vode i donositi zaključke zbog čega je voda u jednoj posudi hladnija od druge.

U posudama različitih veličina i oblika pokušajte otopiti neke tvari: zemlju, pijesak, stiropor, sol, šećer (obični i kocku). Neka dijete uroni prstić u vodu pa potom u šećer. Što dijete primjećuje?

Hlapljenje vode - u veliku prozirnu (staklenu) posudu utočite vodu. Markerom obilježite razinu vode u posudi. Potom posudu s vodom stavite na mjesto sunčeve topline. Kroz nekoliko dana promatrajte kako se razina vode u posudi smanjuje, odnosno hlapi na suncu. Obzirom na uzrast djeteta, razgovarajte o tome što se zbiva s vodom, kamo je nestala, može li se vratiti i u kojem obliku.

Led - Uzmite nekoliko kockica leda, čašu s malo tople vode, krpu i igra može početi. Dijete će uočiti da je led hladan i sklizak, da se umotan lijepi za krpu i da se u doticaju s toplom vodom njegov obujam smanjuje dok se potpuno ne otopi.

IGRE S PIJESKOM

Pijesak je idealno sredstvo za male istraživače! Preko teksture i zanimljivih svojstava tog materijala, djeca donose zaključke važne za njihovo snalaženje, spretnost i maštovitost. S pijeskom se možemo susresti na plaži, u parku, vrtiću..., a pijesak za igranje je dobro nabaviti i za "kućnu" upotrebu, za igre na dvorištu ili balkonu. Potrebna vam je tek posuda (veća plastična kutija za igračke) u koju ćete nasuti pijesak. Važno je da prilikom kupovine nabavite prirodni pijesak koji je namijenjen dječjoj igri, dakle prosijan, bakteriološki pročišćen i prirodno vlažan (Baby sand).

Pustite dijete neka uranja ruke i noge u pijesak, neka ga kopa i istražuje. Djecu veseli curenje pijeska kroz prste, kopanje, gradnja tunela, puteljaka ili čitavih tvrđava. Naravno, za igru pijeskom se valja opskrbiti i odgovarajućim kanticama, lopaticama, grabljicama, sitom, štapićima i kalupima raznih oblika. Jedna od kantica treba biti ispunjena vodom uz pomoć koje dijete može mijenjati teksturu pijeska i upoznavati nove mogućnosti. U pijesku se može crtati, pisati i šarati, izrađivati "kekse" i "kolače", a izvrstan je i za igru u društvu. Surađujući s drugom djecom, djeca se uče strpljenju i toleranciji, a sve uz zabavu i veselje.

Djeca do 1,5 godine se osjećaju nesigurno na pijesku, jer su tek prohodali i pijesak je za njih nestabilan teren. No, to će se kroz igru vrlo brzo promijeniti.

UZIVAJTE SA VASIM MALISANIMA U VRELOM, TOPLOM LJETU user posted image

(odgovor članu dipl.defektolog)
Neposredna veza do poruke: 128
   RE: Rana stimulacija
6.7.2013 11:28:12   
dipl.defektolog
Dosta se govori o autizmu, i treba, vrijeme je doslo da se napokon istrazuje. Na sljedecem linku mozete pogledati jos neka od istrazivanja:
http://www.sciencedaily.com/releases/2013/04/130424112309.htm

(odgovor članu dipl.defektolog)
Neposredna veza do poruke: 129
   RE: Rana stimulacija
7.7.2013 9:57:06   
dipl.defektolog
RAZVOJ MOTORIKE

U razvoju motorike mora biti potpuno usvojena jedna faza, tj. prethodna u nizu da bi se naredna mogla pravilno razvijati.
Pokreti ruku slijede motorno prilagođavanje drugih dijelova tijela.

Hvatanje jednostavnih objekata u dojenačkoj dobi vodi do naprednijeg i prilagodljivijeg hvatanja kasnije. Već s godinu dana života dijete poseže za objektima ne samo da ih stisne već i da ih iskoristi na svoj način.
Trinaestomjesečna beba pokazuje kažiprstom i tačno hvata pincentnim hvatom.

U sjedećem položaju može se nagnuti da bi dosegla predmet s male udaljenosti bez da bitnije poremeti ravnotežu u sjedu, no ako je to na većoj udaljenosti, njeni pokreti posezanja su manje precizni i da bi osigurala uspjeh pribjegava primitivnijem hvatu. Sigurnost u uspravnom stavu napreduje, tako dijete s 18 mjeseci barata igračkama, približava ih sebi, no ako je objekt dohvaćanja udaljeniji, a želi ga dohvatiti jednom rukom, drugom si pomaže u održavanju ravnoteže, tako da se pridržava što s dvije godine više ne mora činiti. Tada kada hvata npr. desnom rukom, pojačano se ljulja u lijevoj.

Osim hvatanja, važna je i sposobnost ispuštanja. Beba kada dosegne određenu spretnost u tome, primjenjuje tu sposobnost da stavlja objekte na neku podlogu i često pokušava staviti jednu kocku na drugu, ponekad baca. Spretnost ispuštanja se značajno poboljšava vremenom što se očituje u aktivnostima kao što je gradnja tornja, istresanje kuglice i bacanje. Dok dvanaestomjesečna beba ispušta kuglicu u dlan osobe koja to zahtjeva, petnaestomjesečna beba može je staviti u bocu pri kontaktu s bocom, a pokušava je i izvaditi što će joj uspjeti s 18 mjeseci jer će je jednostavno istresti iz boce.

Gradnja tornja ide od pokušaja do uspješnog stavljanja kocke na kocku s 15 mjeseci, tri kockice s 18 mjeseci i šest-sedam s 24 mjeseca. Toranj se dosta naginje u stranu i kocke nisu baš najbolje složene, ali je djetetova ruka sigurnija nego u dobi od jedne i pol godine.

Uz vještinu hvatanja i ispuštanja beba mora osvojiti i vještinu bacanja. Ona je složena i zahtjeva usklađenu ravnotežu, pravovremenost izvođenja, hvatanje, ispuštanje, dobru koordinaciju pokreta oko – ruka uz pravilno funkcioniranje prstiju ruke, trupa, glave i nogu. Tako jednogodišnje dijete izbacuje loptu u sjedećem stavu ili je samo kotrlja, dok s godinu i pol to može izvesti u stojećem stavu, a znatno vještije uz nagib tijela to čini s dvije godine.

Beba s godinu i pol počinje se sama hraniti, redovito pije iz čaše (a počela je to oko mjesec dana ranije), skida svoju odjeću, umije pokazivati dijelove tijela (gdje je pametna glava, gdje je lijepo oko itd.). U toj dobi okreće stranicu knjige, ali po dvije-tri istovremeno, dok s dvije godine može okrenuti svaku stranicu pojedinačno.

Dijete razvija i sposobnost oponašanja i ono s godinu i pol može vući vertikalne crte, a s dvije godine imitira kružne pokrete, a može vući i horizontalne crte. Dijete pri „pisanju“ oslanja šaku na papir i šara uglavnom po papiru. Iako je njegov pritisak na olovku čvrst, počinje manipulirati olovku prstima i zbog toga je u mogućnosti činiti manje oznake s dvije godine života nego što je to bilo s godinu i pol.

Dijete se s 18 mjeseci igra samo, a s 24 mjeseca pokušava svoje aktivnosti prenijeti na okolinu, npr. jedna beba hrani drugu bebu. U toj dobi ono se već igra s drugim djetetom, ali to je češće paralelna igra nego uzajamna, uz česte borbe za „moju“ igračku.
Repertoar vještina u djeteta stalno raste.

Govor je vrhunska motorika. Jednogodišnje dijete brblja „monologe“, jasno kaže tri riječi, s mjesecima povećava se i broj riječi. Tako s 15 mjeseci 4-5, sa 16 mjeseci 6-7, s 19 mjeseci 10 riječi, a s 23 mjeseca ima rječnik od 30 jasnih riječi. S dvije godine slaže rečenicu koja ima subjekt, objekt i predikat. Međutim postoje široke varijacije u vremenu kada riječi tačno tečno teku. Nije neobično da dijete ima i manje riječi, a ima svoj osobni žargon pun intonacija i naglasaka ljudskog govora, premda ti zvukovi nemaju značenje. U takve djece kod kojih razvoj govora nije optimalan do 18 ili 20 mjeseci obično ima brzo prihvaćanje riječi nakon tog vremena. To dovodi do toga da većina djece do kraja druge godine života mogu slagati tri riječi zajedno. Ova sposobnost reflektira rastuću svijest djeteta o svojoj individualnosti, tako da je subjekt kratkih rečenica često „mene“ ili njegovo ime, a ubrzo poslije toga dijete počinje koristiti „ja“ na pravilan način.

Razvoj motorike je osnova sveukupnog razvoja djeteta. Motorna aktivnost je važan integracijski mehanizam za povezivanje svih mogućnosti razvoja djeteta kako fizičkog tako i intelektualnog, emocionalnog i socijalnog. Napredak na jednom dijelu razvoja utječe na poboljšanje i ostalih dijelova, odnosno sveukupnog razvoja.

(odgovor članu dipl.defektolog)
Neposredna veza do poruke: 130
   RE: Rana stimulacija
8.7.2013 15:25:24   
dipl.defektolog
Razvoj motorike od 2.- 6. godine života
Dvogodišnje dijete hoda, trči, ide uz i niz stepenice, penje se po namještaju, otvara vrata, ima razvijen pincetni hvat, dobro se služi kašikom. Znatiželjno je, sve ga zanima, zapitkuje, želi saznati imena stvari iz svog okružja. Pita jasno: „Šta je to?“, ili ima svoj osmišljen rječnik kao npr. „Zašto vava ima fufu?“ (zašto auto ima svjetla).
Njegovo istraživanje svijeta mora biti pod nadzorom, jer trčkaranjem amo-tamo, izvlačeći ladice, prazneći police, „spremajući stvari“, lako se može dogoditi da uleti u za njega opasne situacije. Stoga sve ono što je i što bi eventualno moglo biti opasno za bebu treba maknuti iz njegova vidokruga i staviti izvan mogućnosti njegova dohvata.
Dvogodišnjak je stekao preciznost pokreta, može vući okomite i horizontalne linije, a umije šarati i kružno. On s lakoćom okreće jednu po jednu stranicu knjige, rado „čita“ tako da od jedne stranice postane više njih. Skida čarapice, a pri oblačenju sam pronalazi svoje rukave.
Veselo brblja u rečenicama po tri riječi, a subjekti tih rečenica je često „mene“ ili njegovo ime. To je vrijeme kad je dijete već upoznalo „tutu“, zna je tražiti ili bar ponuđenu „tutu“ prihvaća za „upotrebu“. No katkad hoće biti „veliko kao mama i tata“ i hoće na „veliku tutu“ (WC s uloškom za bebe).
Zapravo je vrlo važno da dijete ima adekvatne modele koje prati u svemu pa i u svladavanju kontrole fizioloških potreba na prihvatljiv i socijalan način.
HOD
U trećoj godini života dijete poznaje svoju tjelesnu shemu, naučilo je uskladiti svoje kretnje. Ono hoda tako da u času dodira noge s podlogom teret prenosi od pete na prednju trećinu stopala (hod peta – prsti), nakon čega se noga odvaja od podloge.
Poboljšanje osjeta ravnoteže postaje evidentno. Dijete postaje sigurnije u svojim kretnjama. Njegov napredak tijekom tog razdoblja pokazuje niz činjenica. Tako npr. s 26 mjeseci dijete može nositi stolicu držeći je svojim rukama prislonivši je na bedra, a s 30 mjeseci može hodati između dvije linije razmaknute dvadesetak centimetara.
Dvo i pol godišnje dijete može trčati i poskakivati na prstima. Ono na trenutak može samo stajati na jednoj nozi.
U to vrijeme počinje samostalno osvajati svijet svojim prvim prijevoznim sredstvom – triciklom, što je odlična vježba ravnoteže.
Trogodišnjak se vješto penje stepenicama izmjenjujući nožice. On može stajati sa skupljenim petama, a i skočiti tako. Kratko stoji na jednoj nozi. On se može podići iz čučećeg položaja i držati ravnotežu na svojim prstima.
Njegova položajna kontrola je s tri godine tako razvijena da može hodati i trčati na prstima, pravolinijski hodati te ići i unazad.
Ono može uhvatiti veliku loptu sa rukama ispruženim naprijed bez gubljenja ravnoteže.
U dobi od četiri godine ono stiče snagu i lakoću u korištenju svojih nogu. U toj dobi pokazuje veću mobilnost od trogodišnjaka i bolje koordinira pokrete dijelova tijela u nezavisnim aktivnostima. Izvodi razne majstorije koje zahtijevaju finu ravnotežu i uživa pri tome. Ono dobro balansira na svojim prstima, može skakutati skupljenih nogu, hodati, a i skočiti tako s male uzvisine do oko pola metra. U to vrijeme u mogućnosti je nositi čašu vode bez prolijevanja. Hvata veliku loptu ručicama lagano savijenim u laktovima. Također pokušava zauzeti položaj za udarac ili bacanje kao stariji. Trči različitim brzinama i može izbjeći oštre kutove te krenuti i zastaviti se brzo.

U petoj godini je u stanju poskočiti na jednoj nozi 4 – 6 koraka, a s pet godina može procupkati na jednoj nozi udaljenost od oko pet metara te nadugo hodati na prstima. Ono može dugo stajati na jednoj nozi, igrajući se „rode“.
Njegovi koraci pri hodu i trčanju postaju duži nego kod djeteta od četvrte godine. Ono može skočiti u dalj i do 80 cm, šutnuti loptu i do 4 m daleko, pretrčati 30 m za manje od 10 sekundi, spretno poskakivati itd.
Prateći pokreti ruku u hodu javljaju se od pete godine (dok su godinu dana ranije naizmjenični pokreti ruku rijetki).

U dobi od šest godina može učiniti sve što i s pet godina samo bolje, tako da pretrči 30 m za manje od 9 sekundi, skoči u dalj do 100 cm, a loptu može šutnuti i do 6 metara daleko. Također može skakutati na jednoj nozi više i duže (13 - 16 puta, a s pet godina 9 - 10 puta, s četiri godine 4 - 8 puta).
Šestogodišnjak je dijete spretno i okretno, primjerene snage što mu omogućuje trčanje, skakutanje, igru i puno toga što čini radost življenja.

Zapamtite da:

trogodišnjak
- može stajati skupljenih peta i skočiti tako
- umije čučati i pridići se iz tog položaja održavajući ravnotežu na nožnim prstima
- hoda tako da u času dodira noge s podlogom teret prenosi od pete na prednju trećinu stopala (hod peta – prsti)
- se penje po stepenicama izmjenjujući noge
- kratkotrajno stoji na jednoj nozi
- vozi tricikl
- gradi toranj od devet kocaka
- imitira gradnju mosta s tri kocke
- crta četverokute i krugove, imitira crtanje križa
- nalijeva vodu u čašu s obje ruke bez prolijevanja
- pomaže pri oblačenju (otkopčava gumbe, oblači cipele)
- se sam hrani
- sam pere ruke
- recitira jednostavne ritmične stihove
- zna svoju dob
- zna da li je dječak ili curica
- puno pita
- se igra s drugom djecom uglavnom „paralelno“, ali se počinje javljati izmjena reda i igračaka
četverogodišnjak
- skakuće na jednoj nozi
- skakuće s dvije skupljene noge
- trči različito brzo i može izbjeći oštre kutove te krenuti i zaustaviti se brzo
- koristi makaze da izreže sliku
- zakopčava odjeću
- imitira konstrukciju „ulaza“ od pet kocaka
- drži olovku s tri prsta (kažiprst i srednjak s jedne strane, a palac s druge strane olovke)
- kada mu se kaže može kažiprstom dotaknuti nos
- kopira križ i kvadar, prepoznatljivo crta čovjeka
- razlikuje linije po dužini (kraća, duža)
- govori rečenicu od četiri riječi
- priča priču
- počinje se orijentirati u vremenu
petogodišnjak
- može dugo stajati na jednoj nozi
- pri hodu se javljaju prateći pokreti ruku (rijetko se vidi u četverogodišnjaka)
- može procupkati na jednoj nozi i do pet metara
- protrči 30 metara za manje od 10 sekundi
- skače u dalj do 4 m udaljenosti
- pri hvatanju (lopte npr.), više se koristi šakama nego rukama u cijelosti
- u igri može koristiti obje ruke nezavisno jednu od druge
- zavezuje vezice na cipelama u mašnicu
- crta trokut prema kopiji
- oblači se i svlači
- razlikuje predmete po težini
- imenuje četiri boje
- tačno broji kovani novac do 10
- igra se domaćinskih igara i u igri traži i igra zamišljene uloge
šestogodišnjak
- može učiniti sve što i petogodišnjak ali bolje, brže i tačnije
- pretrči 30 m za manje od 9 sekundi
- skače u dalj i 100 cm
- šuta loptu do šest metara u dalj
- označava način upotrebe nekog predmeta
- razlikuje lijepo i ružno, jutro i večer, orijentira se u danima sedmice

(odgovor članu dipl.defektolog)
Neposredna veza do poruke: 131
   RE: Rana stimulacija
10.7.2013 1:01:09   
dipl.defektolog
Da li je zagadjenje povezano sa autizmom...mozete dio o tome procitati na linku ispod:
http://www.plivazdravlje.hr/vijesti/clanak/23675/Zagadjenje-povezano-s-autizmom.html

(odgovor članu dipl.defektolog)
Neposredna veza do poruke: 132
   RE: Rana stimulacija
10.7.2013 1:03:29   
dipl.defektolog
I na ovom linku takodje mozete procitati o zagadjenju zraka i autizmu...
http://biologija.com.hr/modules/AMS/article.php?storyid=9099

(odgovor članu dipl.defektolog)
Neposredna veza do poruke: 133
   RE: Rana stimulacija
17.7.2013 15:24:17   
dipl.defektolog
Na linku ispod mozete procitati zanimljive savjete o tome kako nauciti dijete da ne bude sebicno...
http://www.smedia.rs/ona/porodica/vest_frame/79702/b92-Naucite-dete-da-ne-bude-sebicno.html
user posted image

(odgovor članu dipl.defektolog)
Neposredna veza do poruke: 134
   RE: Rana stimulacija
19.7.2013 15:55:32   
dipl.defektolog
Navode da su uspjeli da "iskljuce" hromosom koji izaziva Down sindrom:

http://www.blic.rs/Vesti/Svet/394227/Naucnici-uspeli-da-iskljuce-hromozom-koji-izaziva-Daunov-sindrom

(odgovor članu dipl.defektolog)
Neposredna veza do poruke: 135
   RE: Rana stimulacija
6.8.2013 12:39:15   
dipl.defektolog
Da li vaše dijete grize druge ljude?

Ubrzo nakon što im porastu prvi zubići, veliki broj djece u jednom periodu ugriza sve koji se nađu u njihovom okruženju. Iako je to normalno, ujed može i da zaboli. Evo kako da vaše dijete prestane da grize vas i ljude u okolini.

Kada im tek porastu zubi, djeca ujedanjem istražuju svoju okolinu. Stručnjaci naglašavaju da je ovakav način istraživanja okoline uobičajen za djecu starosti do tri godine, koja još uvijek ne razumiju da taj ujed boli.

Psiholog Džulija Daki kaže da mališani mogu da "gricnu" kada su uzbuđeni, ali i kada su uplašeni ili pod stresom. Osim toga, oni na taj način pokušavaju i da komuniciraju sa drugima, jer ili još uvek nisu počeli da govore ili ne znaju baš puno riječi, pa na taj način privlače pažnju i komuniciraju.

Ukoliko vaše dijete počne da komunicira na ovaj način, stručnjaci savjetuju da pokušate da objasnite mališanima da zubići služe za žvakanje hrane, a ne ujedanje ljudi i da je to bolno.

Trudite se da djeci posvetite što više pažnje, ali ne kada ujeda. Mališani nekada samo hoće da na ovaj način privuku pažnju, a posebno ako nisu jedinci i ako su skoro dobili bracu ili seku. U svakom slučaju, vi morate da im stavite do znanja da ujedanje nije zabavno i da mu nećete posvetiti više pažnje ako ujeda.

U trenutku kada dijete ujede nekoga, roditelji se najčešće "ubjeđuju" sa njim kako to ne treba uraditi. Tako dijete dobije pažnju koju je željelo i vjerovatno će nastaviti sa svojim ponašanjem. Zato se potrudite da mu na neki način stavite do znanja da vam se takvo ponašanje nimalo ne dopada. Ako, na primjer, imate više djece, u trenutku kada jedno od njih ugrize nekoga, svoju pažnju posvetite ostalima. Tako će i mališan koji pokušava da komunicira sa vama, shvatiti da mora da pronađe drugi način za to, piše "Canadianliving".

Prema mišljenju psihologa, djeca grizu kada su pod stresom, kada su gladna ili su na nekom mjestu gdje je gužva i galama. Zato savjetuju roditeljima da pokušaju da otkriju postoji li neka specifična situacija kada dijete pribjegava ovakvom ponašanju, jer će im to pomoći da ih izbjegnu.

Ipak, stručnjaci naglašavaju da je "ujedanje" kao način komunikacije istraživanja okoline normalno kod djece do tri godine, ali da ukoliko se i poslije toga nastavi, to već postaje poremećaj u ponašanju.

Preuzeto sa:
http://www.021.rs/Zivot/Porodica/Da-li-vase-dete-grize-druge-ljude.html

(odgovor članu dipl.defektolog)
Neposredna veza do poruke: 136
   RE: Rana stimulacija
25.8.2013 23:05:13   
dipl.defektolog
Sve nezaposlene porodilje imat će pravo na 350 KM mjesečno, a svaka majka na novčani dodatak za treće i četvrto dijete...
http://gobih.ba/vijest/1973/sve-nezaposlene-porodilje-imat-ce-pravo-na-350-km-mjesecno-a-svaka-majka-na-novcani-dodatak-za-trece-i-cetvrto-dijete

(odgovor članu dipl.defektolog)
Neposredna veza do poruke: 137
   RE: Rana stimulacija
27.8.2013 11:19:14   
dipl.defektolog
Polazak u vrtić – prvi dan i rastanak

Polazak u vrtić je težak, kako za djecu tako i za roditelje. Očekivano je da dijete burno reaguje, da plače, da Vas doziva, ali Vi ste roditelj i treba da budete na visini zadatka jer ćete tako olakšati svom djetetu. - Budite smireni, nikako djetetu ne pokazujte svoju zabrinutost, ili žalost što ga ostavljate; - Nemojte se iskrasti bez pozdrava sa djetetom. - Izađite odmah pošto ste se pozdravili. Ne otežavajte mu otegnutim opraštanjem. Koliko god vam bilo teško oslobodite se ručica, koje su Vam se uhvatile za nogu i pozdravite se na uobičajen način, mašući i osmehujući se i govoreči umirujuče riječi („mama, tata idu na posao i doći će po tebe..” ). Zatim krenite bez osvrtanja!
- Trudite se da ne pokazujete svoje uzbuđenje, djelujte samouvjereno, sigurno. Trudite se da djelujete vedro i raspoloženo da dijete ne bi zbog vaše napetosti i oklijevanja osjetilo da nešto nije u redu, a znamo koliko je teško gledati dijete kako plače.

Krizni trenutak Roditelji bi trebalo da znaju da je trenutak rastanka krizan i da se većina djece nakon što roditelj ode primiri i zaigra. U vrtiću su vaspitačice obučene da adaptiraju djecu i ponudiće djetetu kako igračke, tako i nježnost i zagrljaj da bi se dijete što prije osjetilo sigurnim i zaštićenim.
Iako se rastanak smatra kriznim trenutkom, pravi krizni trenutak je trenutak kada ste obećali da ćete doći po dijete.  Ispunjenje ovog obećanja daje sigurnost Vašem djetetu, dok neispunjenje budi još veće strahove. Znamo da mala djeca ne znaju da gledaju na sat, ali vrlo dobro znaju odrednice kao što je poslije užine, prije spavanja, poslije ručka!!! Zato kada govorite da OBEĆAVATE djetetu kada ćete doći držite se ovih odrednica, obavezno poštujte svoje obećanje. Svako kršenje dogovora može značajno poljuljati poverenje u Vas i otežati proces adaptacije.

Nakon vrtića Povodite planirano više kvalitetnog vremena sa Vašim djetetom. Ovo mu daje ravnotežu u ovom teškom periodu. Radite sve ono što Vaše dijete voli, šetajte, posjetite majku/nenu/baku, idite u igraonicu, posvetite vrijeme Vašem djetetu onako kako ono želi.

Odložite polazak u vrtić
Ako ste se upravo preselili u novi stan, rodila Vam se beba, dijete je duži period imalo zdravstvenih problema ili se neke druge velike promjene dešavaju u djetetovom životu, najbolje je da odložite polazak u vrtić. Dozvolite djetetu da prihvata i savlada postojeće promjene, da ojača i bude spremno za vrtić.

< Poruku je uredio dipl.defektolog -- 27.8.2013 11:20:27 >

(odgovor članu dipl.defektolog)
Neposredna veza do poruke: 138
   RE: Rana stimulacija
30.9.2013 22:48:02   
dipl.defektolog
VJEŽBICE ZA POBOLJŠANJE RAZVOJA FINE MOTORIKE; GRAFOMOTORIKE I JOŠ MNOGE DRUGE user posted image
Dragi naši roditelji, na linku ispod možete pronaći jako zanimljive stvari o poboljšanju određenih područja kod djece:
http://www.artrea.com.hr/VrtickiUzrast.html

(odgovor članu dipl.defektolog)
Neposredna veza do poruke: 139
   RE: Rana stimulacija
21.10.2013 15:18:15   
cicak
Dobar dan! Mozete li mi preporuciti fizikalnog terapeuta za dijecu? Na podrucju Sred. Bos. Kantona? Hvala....

(odgovor članu dipl.defektolog)
Neposredna veza do poruke: 140
   RE: Rana stimulacija
22.10.2013 19:39:39   
dipl.defektolog
Postovani,
Sto se tice Srednje bosanskog kantona, zaista ne znam da li imaju obucenog fizioterapeuta za rad sa djecom. Vise informacija bih Vam mogla proslijediti ukoliko mi navedete godinu i datum rodjenja djeteta, narocito kada biste naveli dijagnozu.
Mi u Centru za ranu intervenciju imamo visokokvalificirani kadar, koji je pored redovnog skolovanja i bogatog radnog iskustva, morao proci dodatnu edukaciju od strane eksperata iz Njemacke, koji ovaj posao rade vise od 20 godina. Radimo sa djecom sa podrucja cijelog Ze-do kantona. Nije iskljucena mogucnost rada i sa djecom sa podrucja Vaseg kantona, ali u tom slucaju, roditelji treba da pokrenu inicijativu, te se sa istom obrate nacelniku, ako biste mu pojasnili potrebu za tom van kantonalnom saradnjom, koja i nije tako nemoguca. Nadam se da cete se uskoro javiti sa navedenim informacijama. Veliki pozdrav...

< Poruku je uredio dipl.defektolog -- 22.10.2013 19:40:14 >

(odgovor članu cicak)
Neposredna veza do poruke: 141
   RE: Rana stimulacija
27.10.2013 20:53:58   
dipl.defektolog
MATERIJAL ZA PODSTICANJE GRAFOMOTORIKE

Dragi roditelji, na sljedecem linku mozete pogledati odlican materijal koji mozete koristiti sa djecom, za poboljsanje grafomotorike :-)
https://plus.google.com/photos/103003649612561484607/albums/5680328949670683473?banner=pwa


(odgovor članu dipl.defektolog)
Neposredna veza do poruke: 142
   RE: Rana stimulacija
6.11.2013 22:18:36   
cicak
Postovani,
dijete je rodjeno 28.01.2013. g. evo ja cu Vam napisati dijagnozu:
Grube motoricke funkcije: puze sa 8.mj. nakon vojnickog puzanja. Potom erupcija pokreta: ustajanje iskorakom, hod podstranice, posjedanje iz potrbusnog.
Sadasnji nalaz: kvadripedalno puzanje nezrelo, ukrizeno, na sirokoj osnovi, noge i stopala u VR. Vertikalizacija iskorakom. Hod podstranice na sirokoj osnovi uz pridrzavanje vlastito. Posjeda iz stomacnog polozaja, sjedi stabilno na koljenima u W ili ispruzenih nogu, zadnje obrane srednje razvijene. Preferira brze izmjene motorickih funkcija, odnosno kratko zadrzava polozaje. U testovima polozajnih reakcija pokazuje blago odstupanje 8/9 mjesec. Dg. Dy sy.
Ovo je drugo misljenje i zadnja uradjena kontrola, dijete od treceg mjeseca radi vjezbe po vojti.
Ako moze Vase misljenje na ovaj nalaz, to je sestrino dijete, oni su isli po drugo misljenje, ali evo ja bi rado cula i Vase.
Hvala Vam puno, pratim vas redovito i slusam vase savjete i preporuke kako raditi sa djecom.
Srdacan pozdrav!

(odgovor članu dipl.defektolog)
Neposredna veza do poruke: 143
   RE: Rana stimulacija
8.11.2013 18:06:41   
dipl.defektolog
Postovana,
Radujem se prije svega sto je dijete od 3. mjeseca ukljuceno u program vjezbi po Vojti. Zahvaljujuci tome, sigurno u nalazu i pise blago odstupanje 8/9 mjesec. Ja bih preporucila pored Vojte, obavezno vjezbanje po Bobath metodi. Dijete je sada jako pokretno i koliko mogu da zakljucim iz napisanog, samostalno pokretno u 4-noznom polozaju. Uz pomoc Bobath vjezbi puzanje bi se poboljsalo a misici ojacali. Mozak usvaja nacin kretanja u zavisnosti od naseg vjezbanja. Jako je tesko kada dijete usvoji neki pogresan nacin izvodjenja pokreta, a nakon toga potrebno je duplo vise truda i rada, kako bismo iz mozga "izbrisali" pogresno nauceno i da dijete usvoji pravilno da obavlja funkciju. Da li imate pune nazive odredjenih skracenica ili su one bas tako navedene u nalazu (primjer VR, W). Bilo bi mi veoma znacajno da mi navedete koje sve vjezbice su radjenje, konkretno kada je puzanje u pitanju, kako Vam ne bih davala smijernice koje ste vec prosli.
Generalno, smatram da se sa svakim djetetom mogu postici izvanredni rezultati, samo kada roditelji ozbiljno shvate savjete doktora i nadleznog terapeuta. Bezbroj puta sam rekla i ponovit cu opet, da kada dijete ima odredjenih poteskoca u motorici, cijeli njegov svijet treba da se odvija na podu. Vjezbanje, igra i slicne aktivnosti najbolje su kada se rade u odredjenom dijelu sobe, i da dijete zna da je to njegova "radna soba". Nikada dijete nece se isto ponasati radite li vjezbice da njim na bracnom krevetu, kao onda kada to isto radite na podu.
Iz nalaza koji ste mi naveli, ja mogu da primijetim da su se odredjeni savjeti pratili i da dijete ima napredak, samim tim sto je iz vojnickog preslo u 4-nozno puzanje. Jos uvijek nedozrelo, ali za to je potrebna vjezba kao i vrijeme.
Ponavljam, da ukoliko mozete Vi ili najbolje bi bilo majka da se javi sa detaljnim opisom rada, kako bih ja dodala jos neke smjernice koje ce joj sigurno biti od velikog znacaja u daljem radu sa djetetom.
Vama svakako hvala na javljanju i cujemo se uskoro. user posted image

< Poruku je uredio dipl.defektolog -- 8.11.2013 18:10:22 >

(odgovor članu cicak)
Neposredna veza do poruke: 144
   RE: Rana stimulacija
8.11.2013 18:12:06   
koka i po

IZVORNA PORUKA: dipl.defektolog

VJEŽBICE ZA POBOLJŠANJE RAZVOJA FINE MOTORIKE; GRAFOMOTORIKE I JOŠ MNOGE DRUGE user posted image
Dragi naši roditelji, na linku ispod možete pronaći jako zanimljive stvari o poboljšanju određenih područja kod djece:
http://www.artrea.com.hr/VrtickiUzrast.html



ovo je odlicna stranica i vecinom je koristim u svom radu,odnosno moj rad je utemeljen na njoj.porucila bih svim roditeljima da ovdje mogu naci dosta interesantnih i korisnih stvari koje pomazu ranom razvoju djeteta.

_____________________________

Dva hajduka ....jedan veliki i jedan mali

Ja cu biti uvijek obicna zena, u masi neprimjetna...neko kome je stalo da barem malo uljepsa i promjeni ovaj svijet i podari mu malo ljudskosti.

(odgovor članu dipl.defektolog)
Neposredna veza do poruke: 145
   RE: Rana stimulacija
8.11.2013 19:44:35   
dipl.defektolog
Hvala Vam na komentaru podrske. Veliki pozdrav user posted image

(odgovor članu koka i po)
Neposredna veza do poruke: 146
   RE: Rana stimulacija
9.11.2013 20:19:44   
sretna sam jako
Postovani molila bih vas za vase misljenje. Imam blizance koji ce sad navrsiti 8 mjeseci. Rodjeni su sa 37+1tt. Apgar oboma 10/10. Idemo na Bobath vjezbe.

Gem I je krenuo na vjezbe sa 3 mjeseca. (Prva dijagnoza je Zaistajanje u motorickom razvoju.) Ovo nam je zadnji nalaz od prekjucer:
-Spontana motorika grcevita,. Tonus misica neusaglasen. Prisutno vojnicno puzanje, nespretan u polozaju na trbuhu. Oslonac na otvorene sake sto kratko zadrzava.-

Gem II je krenuo na vjezbe sa mjesec i 4 dana.(Prva dijagnoza je Tortikolis.) Ovo je takodje zadnji nalaz od prejucer:
-U klinickom pregledu spontana motorika, grcevita, u supinaciji glava u medijalnoj liniji, rukama lovi koljena, okrece se na bok. U trakciji glava prati trup. Posjedne se uz naglasenu fleksiju kraljeznice. Oslanja se na zdjelicu i ispruzene ruke (sake otvorene) te ide u iskorak nespretno, te sjeda.

Mene zanima mozete li mi po ovom nalazu reci koliko gem I kasni o odnosu na svoju dob? I da li bi pored Bobath vjezbi (koje radimo na fizijatriji i doma) trebali da ukljucimo jos neke vjezbe??

(odgovor članu dipl.defektolog)
Neposredna veza do poruke: 147
   RE: Rana stimulacija
11.11.2013 14:39:00   
dipl.defektolog
Postovana,

Ja cu se potruditi da Vam odgovorim na Vas upit za blizance iz svega sto ste naveli:

Gem I: Ja se nadam da je usvojio dobro rotacije (okretanje sa ledja na trbuh i obratno). Naveli ste da je prisutno vojnicko puzanje, ali da je nespretan u potrbusnom polozaju. To me malo buni, jer ako je prisutno puzanje, to bi trebalo da znaci da je vec dovoljno cvrst i spretan u potrbusnom polozaju. Ako je usvojio vojnicko puzanje, sigurna sam da cete kroz Bobath vjezbice doci i do pravilnog puzanja, jer za pocetak veliki je korak da je krenuo sa pokretanjem pa makar i iz tog nacina puzanja. Oslonac na otvorene sake kratko zadrzava, napisali ste. Da li vjezbate na podu i ispred ogledala? To biste obavezno trebali raditi. Male igracke pripremiti, koje mogu stati u djetetovu saku i neprestano tokom vjezbanja stavljati ih u djetetovu ruku. Prebacivati iz jedne u drugu, ako to vec ne radi sam. Kada je u potrbusnom polozaju, ogledalo ispred njega, a Vi iza njega. Vasi dlanovi moraju biti naslonjeni na njegove otvorene sake, kako biste svojim dlanovima vrsili lagani pritisak na njegove sake i na taj nacin sprijecili fleksiju (zatvaranje) saka. Cijelo vrijeme dok je osonjen na dlanove mozete jednu pa drugu ruku pomjerati na nacin, kao da miluje pod otvorenim dlanom. Tako podsticete stimulaciju sake, a sprjecavate zatvaranje sake pri dodiru nekog predmeta ili necega. Odgovaram samo na dio koji ste Vi naveli, tako da necu opisivati dalje vjezbice i slicno.

Gem II: Naveli ste da se posjeda uz naglasenu fleksiju kraljeznice. To i nije bas dobro. Ja bih Vam preporucila da se malo vratite unatrag. Vjerovatno ste radili sa njima vjezbice u potrbusnom polozaju, narocito vjezbice na valjku ili lopti (kikiriki ili obicna medicinska). Vjezbajuci razne vjezbice u potrbusnom polozaju, pomazete djetetu da ojaca ledjne misice, koji su mu neophodni za pravilno zadrzavanje sjedeceg polozaja. KAda su trbusni misici dovoljno ojacali, ujedno moramo imati takve i ledjne misice, da ne bismo isli u flektirani polozaj sa ledjima. Ako dijete sjedi sa iskrivljenim ledjima, nagnutim prema naprijed, mi forsiramo sjedenje ali stetimo ledjima, odnosno pravimo kontraefekat. Mislim da biste trebali raditi jos vjezbica za jacanje ledjnih i trbusnih misica, pa tek nakon toga forsirati sjedenje. Do tada vjezbajte postranicno sjedenje. Terapeut ce Va objasniti kakvo je to sjedenje, jer njime ne opterecavate ledja, niti dijete dovodite u nepravilan polozaj.

Drago mi je da se raspitujete i trazite dodatna misljenja. Tako i treba da bude. Slobodno ukoliko budete imali dodatnih pitanja, mozete ponovo poslati poruku i javiti se. Do tada, zelim Vam puno uspjeha u radu sa malisanima user posted image .



< Poruku je uredio dipl.defektolog -- 11.11.2013 14:49:28 >

(odgovor članu sretna sam jako)
Neposredna veza do poruke: 148
   RE: Rana stimulacija
11.11.2013 19:12:44   
sretna sam jako
Postovani puno Vam hvala na odgovoru.

Da ja jos malo poblize opisem stanje. Mozda je bitno da pripomenem da su nam jezgre kukova izrasle tek sa 5 mjeseci, i da uporedo sa fizijatrijom idemo i kod neuropedijatra i vrsimo uzv mozga.

Gem I je vec danas radio vjezbice koje ste nam opisali: :) Hvala Vam i za to. On je prvo naucio da se okrene sa ledja na stomak (kao i Gem II), malo kasnije je naucio okretanje sa stomaka na ledja ali samo na lijevu stranu, a tek prije 10ak dana naucio je da to isto napravi u desnu stranu. I kad je to savladao krenulo je i vojnicko puzanje. Ja osobno sam prezadovoljna jer sam dugo cekala na bar neki pomak, a sad vidim da je krenulo....

Sto se tice Gem II mislim da nam ni nalaz nije bas reprezentativan jer je ona ne plakala- nego vristala na kontroli da nas je cijela bolnica cula. :) Jer ona sama- dakle bez icije pomoci i oslonca sjedi vec od 5 i pol mjeseci, od 6 i pol stoji, a sad se vec i hoda (jako nespretno) ako se ima za nesto drzati. I rekli su nam da je to jako rano, ali sta s tim onda....

(odgovor članu dipl.defektolog)
Neposredna veza do poruke: 149
   RE: Rana stimulacija
12.11.2013 21:01:42   
dipl.defektolog
Postovana,

Sto se tice Gem II, ja bih radila sa njom puzanje, jer kako sam shvatila ona nije imala tu fazu, ili niste pomenuli. Jako je bitno da djeca imaju puzanje. Poslije se to itekako odrazava na motoriku, sto je meni kao strucnjaku jako primijetno. Na djetetu koji je peti razred, moze se na kosarkaskom treningu primijetiti ako nije imao puzanje. Jeste malo rano za hodanje, ali ne cudi me da se dize u stojeci polozaj i pomalo hoda kada je preskocila kompletno puzanje. Pokusajte da je forsirate postavljate u cetveronozni polozaj, sa igrackama ispred nje i da radite na puzanju. Poslije toga ce i hodanje biti bolje, stabilnije i pravilnije. (puzanje zaista nije neophodno, ali je bas preporucljivo i jako pozeljno).

Sto se tice Gem I, kako sam ranije pomenula, bitno je da je krenuo sa fazom puzanja. Za sada vojnicko, ali vjezbicama cete bez sumnja doci i do pravilnog puzanja.

Radovala bih se ako mi se ponovo javite i napisete ishod, jer voljela bih da sam u toku razvoja Vasih blizanaca. Puno srece u narednim vjezbicama i slobodno pitajte sve sto Vas zanima user posted image

(odgovor članu sretna sam jako)
Neposredna veza do poruke: 150
Stranica:   <<   < Prethodna stranica  4 5 [6] 7 8   Sljedeća stranica >   >>
Stranica: <<   < Prethodna stranica  4 5 [6] 7 8   Sljedeća stranica >   >>
Idi na:








Anketa

Za dojilje.
пеперутка16

Malo čudno pitanje, ali me zanima: da li su dojilje probale svoje mleko?

Oznake

Prijava
Ime i Prezime
*
Adresa
*
Poštanski broj Grad
*
Broj telefona
*
E-mail adresa
*
Veličina pelena koje dijete nosi
*
Starost vašeg djeteta/vaše djece
*
Ovim potvrdjujem da ču nakon koristenja pelena ostaviti svoj komentar I misljenje o novim Pampers pelenama u okviru Ringeraja stranice. *