Anoniman
|
Susretala sam se sa djecom koja imaju autizam i moram naglasiti da su različiti, kao što se inače razlikuju djeca- neka su aktivnija, neki su nemirni pa vam treba dosta više strpljenja, neka su poslušna, neki su mirniji itd da ne nabrajam. sada radim sa učenikom koji je aktivan i traži kontakt što je dobro jer se može mnogo toga postići. Probat ću malo približiti kako raditi i kako se ponašati kada se susretnete sa djetetom koje ima autizam. 1. Nikada ne srljajte naglo prema tom djetetu, on ima svoj svijet i nenarušavajte ga, nema grljenja, maženja, dodirivanja, povišenih tonova, držite rastojanje dok ne uspostavite dobar kontakt a za to vam treba vremena. Vi ste samo pasivni posmatrač a on/ona vas ipak potajno i na par sekundi posmatra iako vam se čini da uopšte ne gleda u vas . 2. Dijete mora biti u svojoj sredini svaka nova sredina je za njega stres 3. Manji broj ove djece ima autoagresiju koja nastaje iz nezadovoljene potrebe, iz nekog protesta jer ne zna reći neću, ne mogu, ne znam ja to... i to je njegov način komunikacije. Moj učenik nažalost ima autoagresiju i svaki put je bila izazvana kad mu dam neku uputu da nešto uradi počinje da se udara, lupa nogom od pod. Kako spriječiti? Metode su različite, moj učenik se boji štapa dovoljno je da povisim ton i da pokažem štap, naravno da neće prestati odmah, nekad traje 5 min a nekad i pravo dugo...Kada traje duže znam ga obuhvatiti rukama i uvedem ga u sobu, ne dam mu izaći dok se ne smiri ali to radite samo kada odmjerite pravu situaciju i vrijeme da mu se približite, inače držite rastojanje od 1m. Poslije toga slijedi faza ignorisanja, ne želite kontakt, ni igru, ljuti ste, zbog tog njegovog ponašanja, on vas posmatra i kroz 15-30min. samoincijativno traži kontakt (moj učenik doće do mene, dotakne me i tako me poziva u igru) 4. u radu sa ovom djecom svaki zadatak ide uz poticaj-stimulaciju-nagradu-relaksaciju... Poticaj je npr. "oboji jabuku"- predhodno ste na papiru nacrtali jabuku (poruka je kratka i jasna) stimulacija je - "bravo" "daj pet" nagrada je npr.1 bombona relaksacija - igra 5. Kada vidite da je nezainteresovan za rad odustanite, pustite ga da slaže neke predmete što voli ili da gleda u svoje ruke to često rade ili se vrte u krug. Moram da se pohvalim ostvarila sam dobar kontakt sa svojim novim učenikom, autoagresija zadnja 2 dana nije nikako bila prisutna , što ne znači da se ona neće vraćati, hoće sigurno, ali je postao svjestan da mu to kod mene ne prolazi, sada čim primjetim da mu dolazi to stanje kažem "neću se igrat" i on na mom ponašanju, faci to vidi i kaže "dobro dijete" ja ga tad poškakljam jer to voli i kažem "da dobro dijete" "idemo se igrati". Moram naglasiti da se sa ovim djetetom dosta radilo prije mene, dosta je samostalan, hoće da uči i tako da nemam problema osim te autoagresije koja je nadam se faza i koja će proći...
|